[C2 i C2FL] Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
amatoramator
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 maja 2019 13:50
Lokalizacja: mazowsze
Grupa: Mazowiecka

[C2 i C2FL] Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 14:30

Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego.

Wybrałem podobne gabarytowo auto:

- Ceed II generacji (najchętniej 2015- , pierwsze modele zawsze mają jakieś niedociągnięcia, po FL auto też ładniejsze w detalach)
- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI
- nie biorę pod uwagę domontowania instalacji LPG, gdyż ceny aut, które ją posiadają i nie, są b.zbliżone
- kwotowo do 40000 pln
- wyłącznie I właść, kupione w kraju (ofert jest sporo, przeważa CRDI)

Charakter mojej jazdy. Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km, głównie jak trzeba coś przewieźć, dojechać tam gdzie nie ma komunikacji lub wczasy, jeśli eksploatacja okaże się "tania" być może będę jeździł częściej. Preferuję jazdę dynamiczną, ale bez wyścigów i palenia opon. 100 KM w 1,4 jak dla mnie powinno wystarczyć. Aha auto może mieć 2-3 tygodniowe przestoje.. podobno Ceed posiada tzw "hebel" żeby odłączyć instalacje bez potrzeby zdejmowania klemy z akumualtora ?? super by było.

Kilka pytań w związku z zakupem:

1
istnieje możliwość rozpoznanie silnika i wyposażenia po nr VIN ? Jeśli tak, to gdzie i w jaki sposób ?

2
skrzynia DSG: warto od strony eksploatacyjnej ? jak często trzeba wymieniać olej i na jaki ? Czy jest tylko jeden rodzaj skrzyni automatycznej ?

3
silniki CRDI: polecane są 1,6 ? Które wersje posiadają DPF, a które koło dwumasowe ? Lepiej 110 czy 138 KM ? Ewentualnie jakie oznaczenia ?

4
silnik LPG: polecane są 1,4 z racji prostoty i taki bym preferował, warto kupić używane auto z fabryczną instalacją LPG ? Czytałem negatywne opinie, że wymagana lubryfikacja, gniazda nie są utwardzane = częstsze regulacje luzów zaworowych, ale co ile km ? chyba trzeba demontować wałki rozrządu ?, częstsza wymiana świec. Poza tym po 80000-100000 km może być w różnym stanie... na co wtedy zwrócić uwagę ? Część prac pewnie jako mechanik bym wykonał o ile nie są niezbędne specialistyczne narzędzia. Istotna upierdliwość i czas na to potrzebny.

5
jak rozpoznać z zewnątrz czy reflektor jest xenonowy i czy były one jako standard w niektórych wersjach ? Ewent za dopłatą ? W ogłoszeniach praktycznie nie występują. Ewnt jak problematyczne jest doposażenie: spryskiwacze, instalacja itp ? Same używane reflektory nie są kosztowne. Wolałbym takie mieć, ale też nie wiem czy w tym modelu jest jakaś znacząca różnica halogen/xenon żeby zawracać sobie głowę.

6
jak bardzo różni się twardość zawieszenia wersji GTline i GT ?

7
nie upieram się na LPG, ale diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę, poza tym coraz częściej nie są wpuszczane w pewne strefy (nie to żebym ich nie lubił, bo Nm dają frajdę, ale myślę o przyszłości i dalszej odsprzedaży za kilka lat) . Mam możliwość garażowania auta na podwórku, ale jeśli będzie z LPG to pewnie dla bezpieczeństwa pod chmurką/wiatą.

8
na rynku krajowym niektóre egemplarze nie posiadają gwarancji.. nie posiadam wiedzy czy to celowy z rozsądku zabieg właścicieli czy chęć nadmiernego przyszczędzenia z wszelkimi tego konsekwencjami. Podobno przeglądy są dość drogie, a zmianę oleju czy filtrów LPG można przecież zrobić samemu. Nie wiem czy warto również od strony samej gwarancji auta... to pdoobnie jak z ubezpieczniem AC po kilku latach mamy kilka ładnych tysięcy w plecy.

9
na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego Ceed II z powyższymi silnikami ?

Dziekuję z góry za wszelką pomoc i podzielenie się doświadczeniami.

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 16:07

ani LPG, ani ON, przy przebiegu 5.000 rocznie. Tyle to ostatnio zrobiłem w tydzień na wakacjach i przez te wszystkie lata to LPG sie zwróciła u mnie juz kilka razy...

tak wiec weź zwykłą benzynke jak nie szukasz mocy, albo GDI jak więcej, ale i silnik bardziej skomplikowany
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:01

Zaznacz że LPG z tego co kojarzę masz fabryczne a nie dokładne poza ASO czy się mylę? Silniki 1.4 niby są proste sam się zastanawiam nad LPG ale okazuje się że są bardzo delikatne i trzeba pilnować zestrojenia instalacji i stanu silnika. To nie Fiatowskie 1.4 które co najwyżej płytki się zmieni jak luzy się pojawia.

Wysłane z mojego Huawei P30 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
butter18
Dyrektor
 
Posty: 886
Dołączył(a): 21 cze 2014 22:31
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb/LPG 100KM
2014, M+DFA

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:47

zgadza się, "fabryczna" czytaj montowana przez importera... Silnik niby fabrycznie wzmocniony domyslam sie ze chodzi albo o zawory albo o gniazda... ale i tak uważam ze ten silnik niedokońca sie nadaje do LPG ze wzgledu na skomplikowaną regulację luzu- szklanki,... w matizie 5 minut regulacji, w hydraulicznych automatycznie... tutaj niestety tak nie jest... chociaż ponoć po moim wyszły jakieś zmienione silniki.... czy przypadkiem nie lepsze dla LPG... Na 60.000 albo 90.000 (niepamietam kiedy był interwał) jedna świeca wg mojego mechanika sugerowała na zbyt bogatą mieszanke, zobaczymy co powiedzą teraz..
Hyundai i10 2015
Kia cee'd 2014
Daewoo Matiz 2000

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

08 maja 2019 20:52

amatoramator napisał(a):- silniki 1,4 LPG lub 1,6 CRDI

amatoramator napisał(a):Przebiegi roczne aktualnie ok 5000 km

Padłem! :rolling:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

aviator
Dyrektor
 
Posty: 717
Dołączył(a): 28 paź 2019 20:05
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2015, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

12 sty 2020 21:41

Miałem podobny dylemat myśląc o zmianie auta. Ostatnie 10 lat jeździłem Toyotą Corolla 1.8 z LPG, która na gazie dzielnie pokonała ponad 100 tys. km, ale okupione to było kosztownymi regulacjami luzu zaworowego, którego nie da się ponadto regulować bez końca i w końcu trzeba remontować głowicę. Rdza i perspektywa remontu zadecydowała o kupnie nowszego. Aut dobrze znoszących jazdę na LPG jest coraz mniej i Cee'd raczej też do nich nie należy. Ponadto w przypadku hb, LPG to pozbawienie się bagażnika, więc... dla mnie wybór jedynie słuszny to 1.6 CRDI. Rocznie przejeżdżam 15-20 tys.km.
... wcześniej Kia Cee'd II JD 2012 1.6 crdi 128KM.

pioteer
 

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

12 sty 2020 23:08

amatoramator napisał(a):Przymierzam się do zmiany auta... powoli bez ciśnienia i presji na czas. Aktualnie grupa VW TDI 110 KM 2002 r, ale z racji szwindli, które wyprawiają odwróciłem się na zawsze od rynku Niemieckiego.



Mógłbyś opisać szczegóły tych szwindli bo chyba nie jestem na bieżąco ? :)

A co do meritum to LPG jest oczywiście nonsensem przy takim przebiegu(~5k/rok), ON również jeśli, ON wybierasz ze względów ekonomicznych.
Sam wybrałem turbodiesla mając ~10k/rok ale wyłącznie ze względu na to, że zakochany byłem w charakterystyce silnika TD :)
Jedynym rozsądnym wyborem przy tak małych przebiegach(5-10k/rok) jest benzyna.
Prawdę mówiąc 5k/rok to jest przebieg dobry na rower (lol) - Ja przynajmniej do takiego chciałbym się zbliżyć :)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6510
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

13 sty 2020 08:09

Przy przebiegu rocznym poniżej 15 kkm tylko benzyna. LPG bez sensu (drogo, problemy - nowoczesne silniki benzynowe NIE SĄ projektowane pod LPG, a to, że się instalacje wkłada, to nasza narodowa przypadłość, bo wierzymy w różne wynalazki - turbinki Kowalskiego, magnetyzery, itp., kierujemy się w ocenie ekonomicznej wybierając jeden, efektowny parametr jak np. różnicę w cenie pomiędzy PB a LPG, a nie liczymy całkowitego kosztu związanego z "dołożeniem" czegokolwiek). Diesel - OK, w 1,6 CRDi nie masz dwumasy, ale przy takim przebiegu będzie po prostu droższy w serwisowaniu i nie ma sensu ekonomicznego.

1 Tak, istnieje, proste dekodowanie zapewniają nawet darmowe internetowe wyszukiwarki.

2 W cee'd-ach nie masz skrzyń DSG, bo te są w grupie VW. W Kijankach są dwusprzęgłowe DCT, jej eksploatacja i serwisowanie określone jest w IO.

3 W interesujących Cię silnikach Diesla nie ma dwumasy. Skoro nie zależy CI na osiągach, 110 KM w zupełności wystarczy, regularne serwisy olejowe zapewnią też bezawaryjność turbiny.

4 W ceed nie ma "fabrycznego LPG" - były tylko montowane przez użytkowników, ale zawsze skutkuje to utratą gwarancji na jednostkę napędową (nawet jeśli montaz był zrobiony w ASO). Przy Twoich oczekiwaniach co do eksploatacji instalacja ta jest całkowicie pozbawiona sensu.

5 Zajrzyj w reflektor - jak nie zobaczysz żarówki, to jest to xenon. :spoko: :devil: Aczkolwiek znowu nie rozumiem - chcesz ceed-em robić praktycznie żaden przebieg, a szukasz wyposażenia, jakbyś miał te 5 kkm robić tygodniowo. Naprawdę, wystarczy Ci standardowe oświetlenie z żarówkami H7.

6 Nie jeżdżę, nie pomogę.

7 "diesle co oczywiste w cywilizowanych krajach powoli idą w odstawkę" - bo "cywilizowane kraje" popadły w amok elektrycznego lobby i robią ludziom bagno pod czachą, a tak obiektywnie to współczesne diesle są trzy razy bardziej ekologiczne od elektryków, szczególnie w Polsce, gdzie prąd mamy z węgla.

8 O tym jest obszerny watek. Prywatnie - dla mnie niezrozumiałą głupotą jest rezygnowanie z gwarancji przez pozorne oszczędności w serwisowaniu poza ASO, a ceny przeglądów nie są w autoryzowanych stacjach "kosmicznie drogie", biorąc pod uwagę jakość przeglądu i jego zakres (bo przegląd to nie tylko wymiana oleju, a na tym najczęściej kończy się robota poza ASO). Ja mam w swoim już ponad 240 kkm (1,6 CRDi 110KM) i co 15 kkm jestem w ASO - dzięki temu nic w silniku nie robiłem - poza wymianą rozrządu (problem z jednym z napinaczy), ale dzięki regularnemu serwisowaniu Kia zrobiła gest handlowy i mimo zakończenia gwarancji zrobiono to nieodpłatnie w ramach polityki GoodWill. Mój drugi ceed ma już 11 lat i tez nie wyobrażam sobie, abym "okresówkę" robił poza ASO.

9 O tym jest olbrzymi wątek, nie oczekuj, że znowu wszyscy będę tu opisywać, na co zwracać uwagę. Korzystanie z wyszukiwarki (prawy górny róg strony) nie boli i jest bezpłatne.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

13 sty 2020 12:55

aviator napisał(a):wybór jedynie słuszny to 1.6 CRDI. Rocznie przejeżdżam 15-20 tys.km.

Dobre :biggrin:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Marcinek82
Kierownik
 
Posty: 350
Dołączył(a): 07 lut 2018 08:59
Lokalizacja: Slask
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, L+BL

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

17 sty 2020 11:00

pioter napisał(a):... 1,6 CRDi nie masz dwumasy...

[FLUSHED FACE] a bylem swiecie przekonany ze ten 110KM ma dwumase (tak mi sprzedawca gadal 5 lat temu), tyle lat zylem w bledzie [LOUDLY CRYING FACE] (nigdzie nie znalazlem dwumasy do tego silnika) [SMILING FACE WITH SMILING EYES]


Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Bylo: kilka na F :-) m.in. Focus mk1, mk2 FL, Fiesta mk7, cee'd 2 SW 1,6 CRDi
Jest: Ceed 3 SW 1,4 T-GDI, Fiesta mk8 1,0EB, :icon_biggrin:

AUTOR WĄTKU
amatoramator
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 08 maja 2019 13:50
Lokalizacja: mazowsze
Grupa: Mazowiecka

Re: Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?

17 cze 2020 13:49

Koledzy dzięki za wartościowe podpowiedzi, w szczególlności te długie wyczerpujące i poukładane! Przepraszam, za opóźnienie, ale nie otrzymałem powiadomień o odpowiedziach, albo je gdzieś przeoczyłem.

aviator,
pod uwagę biorę jedynie kombi, zatem zbiornik pod podłogą w niczym nie przeszkadza.

pioteer,
co do szwindli.. zwyczajnie diesel gate, testy zderzeniowe z udziałem zwierząt.
Ponadto przy zakupie auta używanego i zbliżonych cenach modeli diesel i fabryczną instalacją LPG wybór "tańszego paliwa" ma sens. Oczywiście nie wykluczam zwykłego silnika 1,4 bez lpg.

pioter,
czy faktycznie montaż lpg w ASO eliminuje gwarancję na silnik ??
Dopiero co oglądałem jednego... żarówki nie widać bo jest soczewka, podobnie jak w reflektorach xenonowych. Jak ktoś powiedział spryskiwacze są znacznie prostsze.. choćby do wertowania ogłoszeń i żeby nie wykonywać jałowych telefonów.
Xenon to xenon, wolałbym LED, ale h7 wysatrczy. Po prostu odzwierciedla to wartość auta i ułatwia decyzję o zakupie.

Co do wyszukiwarki usterek / wad dopiero co napisałem:

Widzę stosunkowo dużo diesli z przebiegami 150000 - 200000 km. Pochodzą z firm/leasingów. Jak to w życiu po różnych kierowcach/osobach, ale przynajmniej nie naprawiane w stodole i nie kombinowane. Cenowo 2/3 wartości giełdowej. Nie płacić się opłaty skarbowej bo to zakup od firmy. Warto wziąść pod uwagę ? Przebiegi jak pisałem w moim przypadku minimalne, zatem po kilku latach i tak zbliżę się rocznikowo do średniej. Pioter pisał, że nalatał już > 240000 km co świadczy raczej o dobrej konstrukcji. Podobnie jak ponowny zakup kolejnej generacji tego samego auta.

Powrót do Wady i zalety
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl