Dzień dobry ,
Mam problem z faktyczną temperaturą nadmuchu w Kia ceed 1.6 benyzna sw 2008 .
W klimatyzacji kiedy ustawiam temperaturę aby leciało zimne powietrze lub letnie, leci gorące, czy jest AC włączone czy nie. Jak przestawiam temperaturę to słychać że stopniowanie działa, pracuje, słychać to porostu. Test klimatyzacji zrobiony, zero błędow. Jak zrobię na LO czyli na Maxa w lewo temperaturę, leci zimne. Jak kilka razy zrobię prawo lewo z pokretłem, to przy temperaturze 18 leci faktycznie chłodne powietrze ale po chwili wraca gorące.
[C1] Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatury.
Moderator: Żandarmeria
-
Doman - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25 wrz 2018 19:19
- Lokalizacja: Szczecin/Piła
- Grupa: Szczecińska
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
Brak czynnika.Do napełnienia.
-
Doman - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25 wrz 2018 19:19
- Lokalizacja: Szczecin/Piła
- Grupa: Szczecińska
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
emilemil napisał(a):Brak czynnika.Do napełnienia.
Gdyby nawet nie było czynnika, leciałoby chłodne powietrze,. A czynnik jest
Edit
Poprawka Niby czuć różnice między 17, 18,20 stopni a 23 czy wyżej, ale czy przy 17 nie powinno być powietrze chłodne?
edytujemy posty a nie piszemy jeden pod drugim G121
-
emilemil - Dyrektor
- Posty: 779
- Dołączył(a): 09 kwi 2014 15:44
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1.4 Pb 109KM
2010, M
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
Skąd wiesz, że masz czynnik ?
-
Doman - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25 wrz 2018 19:19
- Lokalizacja: Szczecin/Piła
- Grupa: Szczecińska
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
emilemil napisał(a):Skąd wiesz, że masz czynnik ?
bo jak ustawię na LO czyli na maxa w lewo to leci zimne .
-
hevimental - Asystent Kierownika
- Posty: 271
- Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
- Lokalizacja: Mosina
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
Doman napisał(a):emilemil napisał(a):Skąd wiesz, że masz czynnik ?
bo jak ustawię na LO czyli na maxa w lewo to leci zimne .
Przy obecnej pogodzie na LO zawsze poleci zimne
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF
egr OFF
dpf OFF
- pioteer
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
Doman napisał(a):Poprawka Niby czuć różnice między 17, 18,20 stopni a 23 czy wyżej, ale czy przy 17 nie powinno być powietrze chłodne?
jeśli na zewnątrz(i wewnątrz) jest 12-13st.(tak jak teraz) to po ustawieniu 17 będzie lecieć ciepłe powietrze.. chyba aż wnętrze nie osiągnie tych 17 stopni...
Ta klimatyzacja ceeda nie jest chyba za bardzo finezyjna..(przynajmniej mam takie zdanie o swojej automatycznej w C1)
Obecność czynnika można stwierdzić po minimalnym spadku obrotów oraz słychać załączające się sprzęgło sprężarki w chwili włączenia AC gdy silnik pracuje na luzie - gdy mało/brak czynnika sprężarka nie próbuje się włączyć...Ewentualnie po włączeniu AC sprawdzić pod maską temperaturę rurek z czynnikiem - jedna powinna być wyraźnie chłodniejsza i rosić się (choć to pewnie zależy od temp. otoczenia)
-
Doman - Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 25 wrz 2018 19:19
- Lokalizacja: Szczecin/Piła
- Grupa: Szczecińska
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
hevimental napisał(a):Doman napisał(a):emilemil napisał(a):Skąd wiesz, że masz czynnik ?
bo jak ustawię na LO czyli na maxa w lewo to leci zimne .
Przy obecnej pogodzie na LO zawsze poleci zimne
a przy +25 to jakie poleci ?
- Przemek77
- Brygadzista
- Posty: 81
- Dołączył(a): 18 sty 2019 18:15
- Lokalizacja: PL
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb 125KM
2011, M
Re: Gorące powietrze dmuch mimo ustawionej niskiej temperatu
Kiedy już dojdziecie, że problemem są klapy nawiewu pod panelem środkowym (podejrzewam czujniki położenia krańcowego) to poproszę o manual, tutorial z naprawy itp.
W mojej cedziance niemal od początku niedomyka się klapa przełączająca ciepła/zimne. Efekt taki że przy gałce skręconej na max w lewo zimne dmucha cieplejszym powietrzem niż na zewnątrz o kilka stopni więcej, spora część ciepłego powietrza z nagrzewnicy dostaje się z zimnym.
Klimę w innych autach używam w upały, tymczasem w kii już od 19 st na zewnątrz w aucie robi się 23 st i więcej i duchota, do tego czarne plastiki dogrzewają.
W mojej cedziance niemal od początku niedomyka się klapa przełączająca ciepła/zimne. Efekt taki że przy gałce skręconej na max w lewo zimne dmucha cieplejszym powietrzem niż na zewnątrz o kilka stopni więcej, spora część ciepłego powietrza z nagrzewnicy dostaje się z zimnym.
Klimę w innych autach używam w upały, tymczasem w kii już od 19 st na zewnątrz w aucie robi się 23 st i więcej i duchota, do tego czarne plastiki dogrzewają.
Posty: 9
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Problem ze zmianą teperatury-gorące powietrze cały czas
przez Doman » 07 gru 2019 21:44 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 2 Odpowiedzi / 3667 Wyświetlone
- Ostatni post przez Doman
09 gru 2019 22:43
-
Problem ze zmianą teperatury-gorące powietrze cały czas
-
-
Czujnik temperatury
przez szymarek » 14 maja 2020 08:35 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 6 Odpowiedzi / 6188 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymarek
10 sie 2020 09:40
-
Czujnik temperatury
-
-
Czujnik temperatury spalin
przez Wojwie » 28 mar 2024 14:53 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 580 Wyświetlone
- Ostatni post przez Wojwie
28 mar 2024 14:53
-
Czujnik temperatury spalin
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 91 gości