Warunki Gwarancji

Problemy z cee'd'em oraz historia eksploatacji Waszych aut (raporty) / problems, drive reports

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Warunki Gwarancji

05 gru 2018 19:41

Ketchup – mam wrażenie, że masz małą wiedzę o przepisach RODO.
Wyjaśnię w skrócie- dla każdego z przechodniów numer rejestracyjny auta nie jest daną osobową ale dla urzędnika, który ma dostęp do danych osobowych lub innych informacji przypisanych do tego numeru już tak.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Warunki Gwarancji

06 gru 2018 00:03

Przykład dobry, ale spudłowany. Pracownik ASO jest procesorem danych, ma cały czas dostęp do wszystkich danych jakie chce, ale ujawniając przebieg klientowi, nie ujawnia żadnych danych osobowych.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Warunki Gwarancji

06 gru 2018 07:54

gisio napisał(a):Ketchup – mam wrażenie, że masz małą wiedzę o przepisach RODO.
Wyjaśnię w skrócie- dla każdego z przechodniów numer rejestracyjny auta nie jest daną osobową ale dla urzędnika, który ma dostęp do danych osobowych lub innych informacji przypisanych do tego numeru już tak.
To masz złe wrażenie - na codzień pracuje przy jednych z największych baz danych w Europie. Jak już ktoś wcześniej zauważył Twój przykład jest totalnie z czapy do tego co napisałem. Samo sprawdzenie czy auto jest na gwarancji czy nie, albo jaki ma przebieg ni jak się ma do RODO ponieważ nie jesteś w stanie zidentyfikować danej osoby. Co rejestracji to zupełnie inna para kaloszy - w sprzyjającej sytuacji (z dodatkowymi parametrami ) można za pomocą tego numeru zidentyfikować daną osobę.
PS. Gwarancję i wiele innych danych sprawdziłem przez internet.

Wysłane z HTC U11

AUTOR WĄTKU
Mazur
 

Re: Warunki Gwarancji

06 gru 2018 17:21

Im firma obraca większą kasą tym bardziej boi się słowa RODO ze względu na sankcje finansowe.
Czyli aby zakupiona KIA CEED II mająca poniżej 7 lat i 150 tys KM miała gwarancję udaję się z właścicielem do ASO. Pytam czy auto nadal jest objęte gwarancją. Czy to jest odpłatne, czy odpłatny jest wydruk wszystkich napraw serwisowych auta?
Na 99% będę w ASO sprawdzał kupowane auto. Ile to kosztuje obecnie dla Ceed II? Na forum Sportage piszą o 500 zł, w jednym wątku tutaj ktoś podaje 120 zł ale trefne auto i nie podłączali pod kompa.
Dostaję wydruk z potwierdzeniem stanu auta, ASO wpisuje coś do książeczki, że jest zmiana właściciela?

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Warunki Gwarancji

06 gru 2018 19:45

@Ketchup
Właśnie nie jest z czapy ponieważ dla Ciebie numer nadwozia nie jest daną osobową ale dla pracownika serwisu czy importera (czyli tego przysłowiowego urzędnika) już jest. W związku z tym jak pójdziesz do serwisu sprawdzić auto po numerze VIN to pracownik będzie przetwarzał czyjeś dane osobowe przypisane do tego VIN (o ile użytkownik/właściciel ich nie zastrzegł). Oczywiście piszę o autach krajowych bo te sprowadzane to zupełnie inna bajka.

@Ryba4 Masz rację ale tylko w części ponieważ są różne rodzaje/etapy zgód na które wyraża użytkownik zaznaczając tak lub nie.

Wracając do tytułowego wątku …

Ketchup napisał(a):PS. Gwarancję i wiele innych danych sprawdziłem przez internet.


Przez internet mogłeś co najwyżej sprawdzić historię napraw gwarancyjnych a nie to czy auto ma gwarancję. Brak informacji o blokadzie gwarancji nawet bezpośrednio w systemie gwarancyjnym Kia wcale nie oznacza, że auto ma ważną gwarancję producenta. Najczęściej użytkownik dowiaduje się o tym jak zaczynają się problemy, które wymagają akceptacji importera. Wtedy wychodzą kwiatki a to, że auto jest po szkodzie całkowitej a to naprawiane poza ASO i użytkownik nie ma na to żadnego „kwitu”, serwisowane w warsztacie niezależnym niemającym pojęcia o samochodach marki Kia i wiele innych przypadków nawet tych zagrożonych odpowiedzialnością z tytułu k.k.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
Magikrealista
Kierownik
 
Posty: 589
Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: Warunki Gwarancji

12 gru 2018 11:44

Pytanie z czapy. Jeśli mam autko po gwarancji to kolejny przegląd w aso muszę wykonać w przeciągu roku od ostatniego? Czy jeśli przekroczę ten termin o tydzień lub dwa to ma to dla nich jakieś znaczenie? :?
Obrazek

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Warunki Gwarancji

12 gru 2018 12:47

Po gwarancji to sobie przeglądy możesz robić jak chcesz i kiedy chcesz ;)
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
Magikrealista
Kierownik
 
Posty: 589
Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: Warunki Gwarancji

12 gru 2018 22:36

Ryba4 napisał(a):Po gwarancji to sobie przeglądy możesz robić jak chcesz i kiedy chcesz ;)

Chodziło mi o to czy jeśli przekroczę termin to popadam w niełaskę i nie mam co liczyć na pomoc i dobrą wolę z ich strony. :devil:
Obrazek

Avatar użytkownika
hajnel
Brygadzista
 
Posty: 90
Dołączył(a): 28 lis 2014 12:55
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,4 Pb 100KM
2012, M

Re: Warunki Gwarancji

13 gru 2018 13:56

"Kia Polska poinformowała , że tolerancja czasowa na wykonanie przeglądu wynosi 14 dni (przed wyznaczonym terminem lub po nim) lub co 30tys.km.w przypadku Ceed II

https://www.auto-swiat.pl/porady/prawo/spozniony-przeglad-to-stracona-gwarancja/5dvf8lz
hajnel

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Warunki Gwarancji

13 gru 2018 18:39

Magikrealista napisał(a):Chodziło mi o to czy jeśli przekroczę termin to popadam w niełaskę i nie mam co liczyć na pomoc i dobrą wolę z ich strony.


Raczej nie będzie problemu (nie mówię o przekroczeniach sięgających kilku miesięcy) gorzej jak przekroczysz przebieg. Przy dobrej woli brane są pod uwagę inne bardzo ważne aspekty chociażby jeden najważniejszy, czy użytkownik serwisował auto na częściach i materiałach z oferty Kia (dotyczy to również napraw poza przeglądowych- tarcze, klocki, sprzęgło itp.) . Jak ktoś przywoził swoje części lub zlecał ASO zakładanie zamienników nie jest dla importera lojalnym klientem więc siłą rzeczy na pomoc raczej niech nie liczy.

hajnel napisał(a):"Kia Polska poinformowała , że tolerancja czasowa na wykonanie przeglądu wynosi 14 dni (przed wyznaczonym terminem lub po nim) lub co 30tys.km.w przypadku Ceed II


Stary artykuł, obecnie jest 30 dni i 1 k km max, mimo to zwiększone limity są bardzo często przekraczane. Jakby było 5 miesięcy i 5k km również by tak było!
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
Magikrealista
Kierownik
 
Posty: 589
Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
Lokalizacja: Białystok
Grupa: Podlaska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010

Re: Warunki Gwarancji

15 gru 2018 12:16

Przebiegu napewno nie przekroczę, robię parę tysięcy rocznie. A z drugiej strony moje auto nigdy nie było serwisowane poza aso i ma jeszcze wszystko fabryczne, na przegląd nie biorę swojego oleju. ;-)
Obrazek

Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Warunki Gwarancji

17 gru 2018 09:13

gisio napisał(a):@Ketchup
Właśnie nie jest z czapy ponieważ dla Ciebie numer nadwozia nie jest daną osobową ale dla pracownika serwisu czy importera (czyli tego przysłowiowego urzędnika) już jest. W związku z tym jak pójdziesz do serwisu sprawdzić auto po numerze VIN to pracownik będzie przetwarzał czyjeś dane osobowe przypisane do tego VIN (o ile użytkownik/właściciel ich nie zastrzegł). Oczywiście piszę o autach krajowych bo te sprowadzane to zupełnie inna bajka.

@Ryba4 Masz rację ale tylko w części ponieważ są różne rodzaje/etapy zgód na które wyraża użytkownik zaznaczając tak lub nie.

Wracając do tytułowego wątku …

Ketchup napisał(a):PS. Gwarancję i wiele innych danych sprawdziłem przez internet.


Przez internet mogłeś co najwyżej sprawdzić historię napraw gwarancyjnych a nie to czy auto ma gwarancję. Brak informacji o blokadzie gwarancji nawet bezpośrednio w systemie gwarancyjnym Kia wcale nie oznacza, że auto ma ważną gwarancję producenta. Najczęściej użytkownik dowiaduje się o tym jak zaczynają się problemy, które wymagają akceptacji importera. Wtedy wychodzą kwiatki a to, że auto jest po szkodzie całkowitej a to naprawiane poza ASO i użytkownik nie ma na to żadnego „kwitu”, serwisowane w warsztacie niezależnym niemającym pojęcia o samochodach marki Kia i wiele innych przypadków nawet tych zagrożonych odpowiedzialnością z tytułu k.k.
@gisio czyli rozumiem że na każdym poziomie obsługi ludzie mają dostęp do pełnych danych użytkownika danego auta? Jeśli tak to ktoś z czapy zaprojektował system obsługi i politykę bezpieczeństwa. W normalnie zaprojektowanym systemie dostęp na infolinii powinien być ograniczony do danych ogólnych nie stwarzajacych możliwości ujawnienia danych osobowych. Czyli dzwonię na infolinię podaje ogólno dostępny vin (widać go na podszybiu czy w ogłoszeniu ) i obsługujący konsultant bez weryfikacji danych widzi na formatce tylko czy na auto jest gwarancja, pochodzi z KMP i np. jaki był przebieg na ostatnim przeglądzie. To nie są żadne dane osobowe czy tym bardziej wrażliwe. Inne marki chyba nie mają z tym problemu a już nie mówię np. o Szwecji gdzie możesz prześledzić całą historię - u nas przebieg można też z cepiku sprawdzić.

Wysłane z HTC U11

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Warunki Gwarancji

17 gru 2018 18:09

@Ketchup źle mnie rozumiesz, nie wszyscy ponieważ jak wspomniałem wcześniej jest kilka etapów i rodzajów zgód. Wyrażając zgodę podmiotowi A podmiot B nie ma dostępu do tych danych mimo, że korzysta z tego samego systemu. Niektóre marki udostępniają historię tylko i wyłącznie na żądanie Policji, Prokuratury lub Sądu.

Wątek jest o warunkach gwarancji i tego się trzymajmy.
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Warunki Gwarancji

07 lut 2019 07:43

Ależ emocjonujący watek! Obym tylko przesiadki z pociagu na pociąg nie przegapił!!!
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Ketchup
Asystent Kierownika
 
Posty: 237
Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
Lokalizacja: stolica sadownictwa
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M

Re: Warunki Gwarancji

08 lut 2019 16:51

sensor napisał(a):Ależ emocjonujący watek! Obym tylko przesiadki z pociagu na pociąg nie przegapił!!!
A kolega ze służb archeo bo widzę że stare wątki odkopuje - internet dopiero odblokowali ? Żołnierz po misji, marynarz po rejsie czy z "pensjonatu" wypuścili bo tak widzę że od 11 listopada 2018 na forum przerwa była ;) ?

Wysłane z HTC U11

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Warunki Gwarancji

10 lut 2019 22:22

W Tworkach znow podłączyli internet
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
koxownia
 

Re: Warunki Gwarancji

30 gru 2019 17:44

Witam.
Na początku, przepraszam, jeżeli umieściłem ten post w złym miejscu.
Jetem tu nowy i jest to mój pierwszy kontakt z marką Kia.
Niestety od razu zmuszony jestem poprosić o pomoc.

Mój problem wygląda następująco:

Tydzień temu kupiłem używanego Ceed 2 SW z 2015 roku. Sprzedający zapewniał, że samochód ma gwarancję producenta.

Przez moją nieuwagę (osioł ze mnie - nie obrażając osła) nie zwróciłem uwagi na pewien fakt, o którym uświadomiła mnie dzisiaj miła Pani w ASO Kia, gdy chciałem umówić się na przegląd.

Samochód ma aktualny przebieg 58000km.
Wpis w książce potwierdza wykonanie poprzedniego przeglądu przy przebiegu 31000km z małym haczykiem
Termin kolejnego przeglądu to maj 2020, przebieg 60000km

Niestety samochód nie ma gwarancji, ponieważ pierwszy przegląd wykonany został o rok za późno (zamiast maj 2017, poprzedni właściciel wykonał go w maju 2018 roku).

I tutaj pojawia się moje pytanie.
Czy jet cień szansy na przywrócenie gwarancji, która była jednym z głównych argumentów przy wyborze Ceeda.

Avatar użytkownika
gisio
V kolumna
 
Posty: 1359
Dołączył(a): 23 gru 2009 17:51
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: Cadenza 3,5 V6 A/T 286 KM

Re: Warunki Gwarancji

30 gru 2019 18:26

Ja na Twoim miejscu oddał bym auto sprzedającemu jeśli masz jakieś dowody na jego zapewnienia o ważności gwarancji producenta.

Roczne przekroczenie przy i tak długich interwałach (2 lata) to poważne naruszenie umowy gwarancyjnej. Oczywiście wniosek o podtrzymanie gwarancji możesz napisać do KMP (wniosek wysyłasz tradycyjną pocztą), zapewne zostanie udzielona negatywna odpowiedź z możliwością ubiegania się o dobrą wolę pod warunkiem dalszego systematycznego serwisowania w ASO. Niemniej po takim przekroczeniu raczej nie licz na dobrą wolę jak coś zacznie się dziać z silnikiem czy turbiną (odpukać oby nic się nie działo).
„ … kiedy jestem trzeźwy i w dobrej formie krzywdzę ludzi … „

AUTOR WĄTKU
koxownia
 

Re: Warunki Gwarancji

30 gru 2019 19:14

Dziękuję za szybką odpowiedź.

Samochód kupiłem od osoby prywatnej. Ciężko będzie cokolwiek osiągnąć.

Niestety przeglądu nie umówiłem w dniu dzisiejszym, ponieważ informacja o braku gwarancji całkowicie mnie rozbiła.
Nie mniej jednak napiszę do KMP prośbę - może po wykonaniu przeglądu i sprawdzeniu samochodu będzie łatwiej.
Jak rozumiem pod pojęciem "dobrej woli" powinienem rozumieć indywidualne zapytanie do KMP o przejęcie całości lub części kosztów w przypadku pojawienia się usterki, która podlegała by gwarancji?
Mam jeszcze dwa pytania:
1.Czy można w takiej sytuacji dokupić jakiś pakiet przeglądów, który by był gwarancją dla KMP, tego że będę serwisował samochód w ASO?
2. Wiem, że samochód miał w przeszłości lekką stłuczkę, której naprawę wykonano w ASO. W tym samym ASO dzisiaj nie udzielono mi informacji o historii pojazdu. (powiedziano mi, że historię można sprawdzić, tylko, gdy otworzę zlecenie). Czy jest zatem jakaś inna możliwość sprawdzenia, co i kiedy było robione (naprawy/szkody) w moim samochodzie?
Boję się, że poprzedni właściciel mógł zataić przede mną więcej istotnych faktów o moim"nowym" samochodzie.

Avatar użytkownika
Peter007
Asystent Kierownika
 
Posty: 213
Dołączył(a): 29 cze 2019 15:33
Lokalizacja: Opoczno
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2013, L

Re: Warunki Gwarancji

30 gru 2019 21:48

Przy zakupie od osoby prywatnej obowiązuje 1 rok rękojmi. Wprowadził Cię w błąd i na tej podstawie możesz z niej skorzystać.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Awaryjność, raporty z eksploatacji
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 35 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl