Wrzucam tutaj wszystkie informacje z przygodą jaka mnie spotkała. Silnik 1.0 T-GDI rocznik 2015 model G3LC.
Zdjęcia uszkodzenia:
https://zapodaj.net/b542e723a499c.png.html
https://zapodaj.net/53a716f89ad59.png.html
Doszło do pęknięcia bloku i wykruszenia kawałka na 2 cylindrze. Wynikiem tego jest zalewanie komory płynem chłodniczym. Jak to się stało? Nie wiem. Wracając z trasy praktycznie na zjeździe auto zagrzało się. Prawdopodobnie wtedy płyn zaczął dostawać się do komory silnika. Co ciekawe nie było żadnych oznak, że coś jest nie tak. Dojechałem ok 4km do domu normalnie, silnik cały czas pracował prawidłowo. Również przed awarią nie było żadnych objawów a ostatni przegląd pełen był robiony mniej więcej 3k km wcześniej.
Obecnie auto czeka na przeszczep silnika. Nie opłaca się kupować nowego dołu silnika (nie znam dokładnej ceny ale okolice 10k zł). Silniki są młode to i dostępność używek ograniczona. Z drugiej strony pozwoliło to zakupić młody silnik (15k przebiegu). W kwestii kompatybilności powinien pasować Z tego co dowiedziałem się od jednego ze sprzedających modele 2015-2017 są te same. Rocznik 2018 miał zmieniony osprzęt (ponoć dolot i turbina m.in.) więc nie wiem jak z mocowaniami i czy wpłynęło to na sam silnik.
W ASO niby mogą sprawdzić kompatybilność po VIN ale żaden ze sprzedających go nie miał (nie chciał?) podać. Mój silnik był z rozbiórki zza granicy.
Koszt silnika jest na poziomie 3000-4000 zł brutto. W cenie 4000-4500zł można już znaleźć takie z osprzętem. Lepiej co najmniej blok i głowice bo wtedy całość montują a nie trzeba płacić za przekładkę głowicy (na poziomie 1000-1200zł). Co do kosztu naprawy to wyjdzie na sam koniec ale szacunkowo to kwota ok 3000zł brutto.
[C2FL] Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
Moderator: Żandarmeria
-
wookie85 - Klubowicz
- Posty: 72
- Dołączył(a): 01 lip 2016 10:54
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.0 Pb 120KM
2015, GT Line
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
Masakra. Weź pogadaj z jakimś rzeczoznawcą. Czy to może być wada materiału. Czy też może jednak chodzi o te przesilenie jednostki (temperatura).
Nawet jakbyś coś wywalczył w KMP (o co będzie bardzo trudno ze względu na przeglądy i pisanie między innymi tutaj czy na wykopie o tych wyczynach) to partycypację w kosztach. Na oko wyjdzie mniej opłacalnie niż jak sam wstawisz.
Nawet jakbyś coś wywalczył w KMP (o co będzie bardzo trudno ze względu na przeglądy i pisanie między innymi tutaj czy na wykopie o tych wyczynach) to partycypację w kosztach. Na oko wyjdzie mniej opłacalnie niż jak sam wstawisz.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
wookie85 - Klubowicz
- Posty: 72
- Dołączył(a): 01 lip 2016 10:54
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.0 Pb 120KM
2015, GT Line
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
Auto odebrane. Cała zabawa 3 tygodnie trwała, głównie oczekiwanie na moce przerobowe serwisu. Koszt naprawy 2900 zł, sama robocizna 2400 zł. Razem z silnikiem 6000 zł.
Zdaniem serwisu musiałem przegrzewać silnik, padła uszczelka pod głowica i doszło do zalania płynem i niby wtedy miało pęknąć etc. Na gwarancji i tak by mi tego nie zrobili więc... nie łudźcie się. Nawet gdyby to dół silnika jakieś 10k, zrobienie głowicy 1,5k, plus robocizna 2,5k, części inne 0,5k więc jakieś 15k na nowych częściach. Już widzę jak to uznają na gwarancji.
Rzeczoznawca to od 1000 zł w górę żeby zająć się tematem i wstępna dokumentacja. Nie opłaca się, szkoda czasu.
Silnik 2015-2017 model G3LC powinien pasować niezależnie od modelu auta etc. Może komuś się kiedyś info przyda.
Zdaniem serwisu musiałem przegrzewać silnik, padła uszczelka pod głowica i doszło do zalania płynem i niby wtedy miało pęknąć etc. Na gwarancji i tak by mi tego nie zrobili więc... nie łudźcie się. Nawet gdyby to dół silnika jakieś 10k, zrobienie głowicy 1,5k, plus robocizna 2,5k, części inne 0,5k więc jakieś 15k na nowych częściach. Już widzę jak to uznają na gwarancji.
Rzeczoznawca to od 1000 zł w górę żeby zająć się tematem i wstępna dokumentacja. Nie opłaca się, szkoda czasu.
Silnik 2015-2017 model G3LC powinien pasować niezależnie od modelu auta etc. Może komuś się kiedyś info przyda.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
A to w ASO robiłeś?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
wookie85 napisał(a):jakieś 15k na nowych częściach. Już widzę jak to uznają na gwarancji.
Ni takie rzeczy szły na gwarancji, albo nawet na GoodWillu... Kia ma na to duży (bardzo) budżet, ale dla rzetelnych klientów
- Ketchup
- Asystent Kierownika
- Posty: 237
- Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
- Lokalizacja: stolica sadownictwa
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
Nie tylko KIA - u mnie w rodzinie Subaru Outbreak miało silnik zmieniany a pojechali tylko na wymianę oleju .
Wysłane z HTC U11
Wysłane z HTC U11
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
Ketchup napisał(a):Subaru Outbreak
Chyba Outback Pewnie diesel ?
-
Ryba1983 - Kierownik
- Posty: 513
- Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
- Lokalizacja: Kłodzko
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010
- Ketchup
- Asystent Kierownika
- Posty: 237
- Dołączył(a): 31 maja 2018 18:37
- Lokalizacja: stolica sadownictwa
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,4 Pb 100KM
2018, M
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
2xTAK Ryba
Wysłane z HTC U11
Wysłane z HTC U11
-
wookie85 - Klubowicz
- Posty: 72
- Dołączył(a): 01 lip 2016 10:54
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL HB, 1.0 Pb 120KM
2015, GT Line
Re: Pęknięcie i ukruszenie bloku silnika 1.0 T-GDI G3LC
ruszok napisał(a):A to w ASO robiłeś?
tak w ASO
Posty: 10
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
przez gzyms » 05 paź 2019 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 17 Odpowiedzi / 25618 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
07 maja 2020 09:54
-
C2FL 1.6 GDI drgania silnika
-
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
przez pieron27 » 12 sty 2020 15:22 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 9 Odpowiedzi / 21636 Wyświetlone
- Ostatni post przez pieron27
12 kwi 2020 18:39
-
[C2FL] Kia Cee'd SW 1.6 Gdi Automat
-
-
[C2FL] Centralny zamek
przez fortis4don » 15 gru 2021 21:56 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 8383 Wyświetlone
- Ostatni post przez fortis4don
15 gru 2021 21:56
-
[C2FL] Centralny zamek
-
-
[C2FL] Cee'd SW 1.6 CRDi 136 KM 2017r. Biała Perła
przez Pablo87 » 13 sty 2020 13:38 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 5 Odpowiedzi / 11612 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pablo87
25 cze 2020 12:30
-
[C2FL] Cee'd SW 1.6 CRDi 136 KM 2017r. Biała Perła
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 64 gości