No i się porobiło....
Po kupnie auta we wrześniu wszystko było ok, silnik pracował normalnie, cicho, płyn chłodniczy i olej były na właściwym poziomie. Po przejechaniu może z 500 km wypadł mi akurat ostatni 7 przegląd gwarancyjny (początek listopada) i jako nowy właściciel szarpnąłem się na ten przegląd u dealera KIA. Między innymi wymieniono mi filtr oleju, olej i płyn chłodniczy. Tak zacząłem jeździć. Gdzieś na początku stycznia usłyszałem, że silnik zaczął pracować głośniej (pisałem nawet o tym na forum) - tak jakby odgłos diesla - takie terkotanie. Zauważyłem również, że to terkotanie występuje cały czas z tym, że na zimnym silniku słychać je głośniej. Pewnego dnia zajrzałem pod maskę i jakże się zdziwiłem jak ujrzałem, że płynu chłodzącego jest poniżej minimum, sprawdziłem węże ale było sucho, sprawdziłem poziom oleju ale był w normie. Pomyślałem wtedy, że być może w serwisie KIA przy wymianie płynu, wlewając nowy - układ się nie odpowietrzył i dopiero teraz się to stało. Dolałem zatem płyn chłodzący do połowy zakresu. Po dolaniu tego płynu chłodzącego zauważyłem, że autko chodzi ciszej - tzn. to terkotanie jest o wiele cichsze, co więcej zauważyłem, że po dłuższej jeździe w korkach po Łodzi (ok. 1h ruszanie , stawanie, ruszanie) terkotania praktycznie w ogóle nie słychać. Tak pojeździłem parę dni.
Dzisiaj wracając z pracy ponownie głośniej usłyszałem to terkotanie, samochód terkotał jak rasowy starszy diesel. Na parkingu pod domem zajrzałem pod maskę Płynu chłodzącego było znowu poniżej minimum, węże suche, silnik także. Poziom oleju taki sam jak był. Odkręciłem również korek oleju i ......czy to co na korku widać to tzw. słynny majonez? Czy to oznacza, że mam problem z uszczelką pod głowicą ???? Czy coś jeszcze np. zawory, rozrząd, pompa wody ???? Bo jestem lekko przerażony. Od kupna auta we wrześniu do teraz zrobiłem ok 2000 km czyli bardzo mało.
Czy możecie to jakoś skomentować i doradzić co to może być i jakie koszty mniej więcej mnie czekają ?
https://www.fotosik.pl/zdjecie/551ee3898dc9a62b
P.S.
Czy mogło być tak, że sprzedający dolał jakiegoś "doktora" do oleju dlatego nie słyszałem terkotania, nie było majonezu pod korkiem a płynu nie ubywało ? Dopiero spuszczenie tego dziadostwa w serwisie i zalanie normalnym, nowym, czystym olejem z czasem obnażyło problemy silnika ????
A może to objaw niedogrzanego silnika - faktem jest że ostatnio robię dziennie po około 6 km w jedną stronę. Ale czy jeśli byłby to efekt niedogrzania silnika to nie powinien przecież ubywać płyn chłodniczy??? Przegonić gdzieś dalej autka nie bardzo mam ochotę bo trochę się boję czy pechowo gdzieś nie stanę.
[C1FL] Uszczelka pod głowicą ?
Moderator: Żandarmeria
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Szybciutko do serwisu, najlepiej na sznurku lub na lawecie, bo to, co jest w misce, to u Ciebie olejem już nie jest, no chyba że jesteś fanem wymiany zatartych jednostek napędowych. Na 99% uszczelka pod głowicą.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- bartekss
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 05 kwi 2017 17:20
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, optimum +
Re: Uszczelka pod głowicą ?
z uwagi na minusowe temperatury, krótkie dystanse majonez pod korkiem ma prawo wystąpić... natomiast ubywanie płynu może wskazywać na nieszczelność w układzie (do sprawdzenia węże, cybanty) nieodpowietrzony układ, a w najgorszym przypadku uszczelkę pod głowicą... terkotania nie jestem w stanie powiązać z objawami...
a olej na bagnecie jak wygląda ? gdyby to była uszczelka to teoretycznie powinien samochód dymić na biało...
a olej na bagnecie jak wygląda ? gdyby to była uszczelka to teoretycznie powinien samochód dymić na biało...
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 592
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Co się rzuca w oczy to to, iż płynu zaczęło ubywać po jego wymianie w serwisie. Może to oznaczać że po wymianie źle skręcili przewód a Ty niczego nie wiedząc jeździłeś tracąc płyn, tym samym "przypaliłeś' uszczelkę. Jeszcze nie wszystko stracone jeśli mówisz że poziom oleju się nie zmienił bo gdyby łapał płyn to by się podnosił. Mimo tego że po gwarancji dostań się szybko do tego serwisu i przedstaw im sytuację, to poważna sprawa więc nie mogą Cię olać. (oczywiście to nie musi być ich wina)
- Janusz94
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 08 lut 2018 23:11
- Lokalizacja: Nieborowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Ceed
Re: Uszczelka pod głowicą ?
W silnikach 1.4 16v lubiła puszczać płyn chłodzący uszczelka pod głowicą. A czasem pocić się koło termostatu. Najprościej podnieść auto i sprawdzić pod kolektor wydechowy. Wtedy ujrzysz czy jest tam zabarwienie (niebieskie). Jeśli jest tam ucieka płyn. a co do głośniej pracy. jak zdecydujesz się na naprawę UPG niech mechanik sprawdzi rozrząd przy jednej robocie.
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
Re: Uszczelka pod głowicą ?
A zatem tak... dzisiaj sprawdziłem poziom płynu - było poniżej minimum. To co mogłem sprawdzić w taką pogodę (śnieg, błoto, mokro) to w komorze silnika jest sucho nigdzie nie leci, nic się nie poci. W płynie nie widać oleju. Za to na bokach zbiorniczka widać nieregularny szary osad, brud ???
Na bagnecie olej w normie. Kolor i gęstość oleju w normie - tak jak nowy olej (od wymiany minęło może z 1000 km) - wygląd oleju niczym się nie różni od wymienionych olejów w moich wcześniejszych autach. Po korkiem oleju obecnie majonezu brak.
Silnik na zimno terkocze bardzo, na ciepłym ciut ciszej ale też go słychać.
Na wtorek jestem umówiony do mechanika, który zapowiedział, że jeśli to jest UPG to oni się tym nie zajmują
Na bagnecie olej w normie. Kolor i gęstość oleju w normie - tak jak nowy olej (od wymiany minęło może z 1000 km) - wygląd oleju niczym się nie różni od wymienionych olejów w moich wcześniejszych autach. Po korkiem oleju obecnie majonezu brak.
Silnik na zimno terkocze bardzo, na ciepłym ciut ciszej ale też go słychać.
Na wtorek jestem umówiony do mechanika, który zapowiedział, że jeśli to jest UPG to oni się tym nie zajmują
- Janusz94
- Przedszkolak
- Posty: 10
- Dołączył(a): 08 lut 2018 23:11
- Lokalizacja: Nieborowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: Ceed
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Hmm, dziwna reakcja mechanika. Prawdzie mówiąc demontaż głowicy to maks 90 min... Tym bardziej jaki problem zmierzyć luzy zaworowe (tym bardziej że można dać firmie do wyregulowania która będzie planować głowice). Jeśli chodzi o rozrząd zaleciłbym wycenę części w ASO jak i w Inter-Cars. Jest możliwość że cena w ASO będzie bardziej opłacalna.
Życzę powodzenia w diagnozowaniu.
Życzę powodzenia w diagnozowaniu.
- bartekss
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 05 kwi 2017 17:20
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, optimum +
Re: Uszczelka pod głowicą ?
sirmike napisał(a):Na wtorek jestem umówiony do mechanika, który zapowiedział, że jeśli to jest UPG to oni się tym nie zajmują
jaka diagnoza ?
-
sirmike - Brygadzista
- Posty: 106
- Dołączył(a): 10 wrz 2017 09:14
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 Pb 135KM
2016, L + BUSINESS LINE
Re: Uszczelka pod głowicą ?
bartekss napisał(a):sirmike napisał(a):Na wtorek jestem umówiony do mechanika, który zapowiedział, że jeśli to jest UPG to oni się tym nie zajmują
jaka diagnoza ?
Otóż tak. Mechanik posprawdzał wszystkie węże, złączki od układu chłodzenia. Sprawdził chłodnice, termostat i nagrzewnicę i wszędzie sucho. Wg niego to nie jest uszczelka pod głowicą a jedynie brak odpowietrzenia układu po wymianie płynu chłodzącego w ASO. Póki co kazał jeździć sprawdzać. Dolał płynu i tyle.
Jeżdżę autem 5 dzień po odbiorze z serwisu i ...... płynu nie ubywa !!!!!!!! Czyżby to kwestia faktycznie odpowietrzenia.... Może ASO spuściło stary płyn, wlało nowy i tyle - nie załączyli silnika żeby się nagrzał , potem nie uzupełnili znowu płynu ????
Jednakże pozostały inne nierozwiązane problemy: terkotanie silnika jak diesel, bardzo wysokie spalanie bo ok. 13 l/100 km , po uruchomieniu nagrzanego silnika obroty falują tak między 400-900 obr. że czasem myślę, że samochód zgaśnie no i brak mocy na zimnym aucie - po wciśnięciu gazu obroty idą np. na 2000 a auto się jakby przymula, nie chce jechać i dopiero po kilkunastu sekundach moc raptem wraca.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Może rozrząd przeskoczył o 1 ząbek?
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Tak jak kolega wyżej napisał rorzad koniecznie do sprawdzenia. Na szybko paluszek przez korek oleju i zobacz czy łańcuch nie jest luźny ale i tak jedź do mechanika niech zdejmie pokrywę lub aso komputer.
- bartekss
- Przedszkolak
- Posty: 20
- Dołączył(a): 05 kwi 2017 17:20
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Kujawska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, optimum +
Re: Uszczelka pod głowicą ?
ciężko poradzić coś na odległość, dla świętego spokoju jak poprzednicy sprawdził bym rozrząd i do tego luzy zaworowe - chyba ręcznie są regulowane w Twoim silniku ?
co do chodzenia jak diesel to przychodzi mi tylko na myśl do sprawdzenia np. pęknięcie kolektora wylotowego oraz uszczelki pod kolektorem...
oddaj auto do ogarniętego mechanika, który nie wymieni Ci pół samochodu, a zacznie od najtańszych rzeczy i tym sposobem dojdziecie do przyczyny....
co do chodzenia jak diesel to przychodzi mi tylko na myśl do sprawdzenia np. pęknięcie kolektora wylotowego oraz uszczelki pod kolektorem...
oddaj auto do ogarniętego mechanika, który nie wymieni Ci pół samochodu, a zacznie od najtańszych rzeczy i tym sposobem dojdziecie do przyczyny....
- marcin_jaw
- Klubowicz
- Posty: 52
- Dołączył(a): 03 wrz 2015 18:50
- Lokalizacja: Wrocław <-> Ostrów Wielkopolski
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C1 SW, 1.4 Pb 109KM
2009, Optimum+
Re: Uszczelka pod głowicą ?
Z twojego opisu wynika, że ASO dało d... Sam kiedyś wymieniałem pompę ukladu chłodzenia i wiem że ciężko się odpowietrza ten układ w porównaniu do ciśnieniowego zbiorniczka wyrównaczego. Możliwe, że przegrzałeś górę silnika. Tyle ile dolałeś płynu tyłe było powietra w układzie czyli kiepskie chłodzenie.
Mam 1.4 i spalanie nie przekrwczając 90 to do 6 a na autostradzie z 8. Więc twój pali jak smok
Oleju nie bierze?
Mam 1.4 i spalanie nie przekrwczając 90 to do 6 a na autostradzie z 8. Więc twój pali jak smok
Oleju nie bierze?
- Lukaszemko
- Klubowicz
- Posty: 45
- Dołączył(a): 07 lut 2018 22:40
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,6 Pb 117KM
2010, Ni niewm
Re: Uszczelka pod głowicą ?
No dobra jak by przegrzał głowice to albo by miał majonez w zbiorniku lub w oleju płyn i tak dalej
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Uszczelka pod głowicą
przez Fitte » 15 cze 2020 17:40 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 4992 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
16 cze 2020 06:24
-
Uszczelka pod głowicą
-
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
przez moro » 27 maja 2020 22:10 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 5783 Wyświetlone
- Ostatni post przez moro
28 maja 2020 13:53
-
Pęknięta głowica? Czy uszczelka?
-
-
G4FC uszczelka pod głowicą
1, 2przez imarom » 10 cze 2023 23:04 w Silniki i skrzynia biegów - 30 Odpowiedzi / 14078 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
22 sty 2024 12:41
-
G4FC uszczelka pod głowicą
-
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
przez Tomek79 » 26 kwi 2023 20:09 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 5051 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
28 kwi 2023 04:38
-
Śmierć silnika, nowy z inną głowicą - da radę?
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 11121 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 95 gości