Gdy kupiłem auto przebieg 85k stukanie występowało tylko przy zimnym silniku (sprawdzono luz zaworowy przy przebiegu około 110k według mechanika nr1 wszystko w tolerancji) teraz przy przebiegu 135k stukanie jest nawet przy rozgrzanym a dokładniej w momencie kiedy auto przyśpiesza i silnik zwiększa obroty z 2000 do 3000. Na początku myślałem że może jest to łańcuch skoro nie zawory jednak mechanik nr2 u którego byłem powiedział mi że na 100% są to panewki związku z czym remont silnika wyceniony na 1500zł robocizna plus drugie tyle części. Wstawiłem auto do mechanika nr2 stało ponad dwa tygodnie mechanik nie otwierając silnika próbował zamówić części tłoki, pierścienie itd. stwierdził że nie może kupić tłoków są tylko jakieś chińskie zamienniki a na czymś takim nie chce regenerować silnika. Zatem auto odebrałem nie naprawione z propozycją wymiany silnika ze będzie to tańsze rozwiązanie (obawiam się kupna bo nie wiem co mi się trafi może w podobnym stanie jednostka). Zatem zanim podejmę decyzję czy sprzedaje auto w takim stanie czy wymieniam motor zacząłem sam przyglądać się silnikowi. Zakładając że na bagnecie między min a max jest 0,9l (nie wiem ile dokładnie jest między min i max nigdzie tego nie znalazłem) silnik po przejechaniu 250 km wciągnął około 0,5l. Sprawdziłem jak wygląda ciśnienie pod korkiem wlewu oleju i jest nie ciekawie bo korek skacze i kopci jak z rury wydechowej. Zaworek odmy raczej sprawny bo kulka lata i po wymontowaniu byłem wstanie dmuchnąć przez niego, wężyk który wchodzi na ten zaworek zaciąga powietrze. Doradzie co robić z problemem czy silnik wymaga kapitalnego remontu czy może wystarczy może wymiana uszczelnienia głowicy albo coś innego.
Pomóżcie bo jestem załamany.
https://www.youtube.com/watch?v=g1NG0aSMf1c&feature=youtu.be
https://www.youtube.com/watch?v=BSAuKDlHBm0&feature=youtu.be
CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkiem
Moderator: Żandarmeria
-
krzysztof85 - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20 maja 2015 13:34
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG KM
2009
- jahman88
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Witam
Mam ten sam problem w swoim, ale narazie leje olej i jeżdżę. Czy jest ktoś na forum kto robił remont 1,6 Pb/ LPG ??
Mam ten sam problem w swoim, ale narazie leje olej i jeżdżę. Czy jest ktoś na forum kto robił remont 1,6 Pb/ LPG ??
-
krzysztof85 - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20 maja 2015 13:34
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG KM
2009
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Jahman88 a jak dużo oleju Ci bierze i jaki lejesz, bo rozważam również próbę przejścia z 5W30 na 5W40? Jak długo jeździsz z problemem?
- jahman88
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Bierze około 1,2 - 1,5 L na 1000Km zależy jaka jest temperatura, jak jest bardzo gorąco to i ponad 1,5 L zjadł.Ale zimą znowu tylko 0,5L, chociaż w tym troku już coraz bardziej dymi zobaczymy jak będzie. Podejrzewam że to uszczelniacze lub pierścienie. Borykam się z tym od jakiś 60tyś kilometrów, a może i więcej już nawet nie pamiętam. Wcześniej lałem Helix HX7 10W40 ale próbowałem wielu olejów nawet Shell Helix Ultra Racing 10W/60 ale to gówno dało. Teraz kupuje czasami jest nawet w promocji w Biedronce, Orlen Platnium Classic półsyntetyk 10W/40 - 4,5 L za 43zł i tak żre i tak. Planuje kupić busa i to sprzedać lub robić na własną rękę. Mam manual serwisowy ale po rusku ciężko z cyrylicą ale jak chcesz to mogę ci podesłać. Tak ogólnie to cały czas miałem problem z odpalaniem, za pierwszym razem praktycznie nigdy nie odpala, a jak jeżdżę na gazie to jak jest ciepło to i za 8 razem zaskoczy, już raz wymieniałem rozrusznik przez to. Ale znowu jak jeżdżę na benzynie i mam pełny bak to za drugim razem pali.
- bartekj13
- Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 14 wrz 2017 14:44
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 90KM
2010, Comfort+
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Witam. U mnie to samo , przedmuchy pod korkiem. Ale u mnie w firmie są 3 Cee'd i w każdej po odkręceniu korka bucha dymkiem. Po chwili ustaje. A że serwis ASO na bieżąco i mały przebieg także ten typ chyba tak ma.
Pozdrawiam
Pozdrawiam
- Kozak_Barabasz
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Na forum jak i każdy szanujący się gazownik informuje, że te silniki nie nadają się do GAZu .....
Zobaczcie ile tutaj jest tematów z licznymi problemami jak tylko siedzi LPG.
Podejrzewam, że problem byłby mniejszy w przypadku montażu V generacji, czyli wtrysk ciekły a nie gazowy.
Na Allegro jest trochę kompletnych silników- chyba to wyjdzie taniej.
Zróbcie test kompresji z późniejszą próbą olejową.
Zobaczcie ile tutaj jest tematów z licznymi problemami jak tylko siedzi LPG.
Podejrzewam, że problem byłby mniejszy w przypadku montażu V generacji, czyli wtrysk ciekły a nie gazowy.
Na Allegro jest trochę kompletnych silników- chyba to wyjdzie taniej.
Zróbcie test kompresji z późniejszą próbą olejową.
-
krzysztof85 - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20 maja 2015 13:34
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG KM
2009
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Po wykonanym teście sprężu wyniki są następujące:
1 cylinder 10.0 bar
2 cylinder 10.0 bar
3 cylinder 10.75 bar
4 cylinder 9.5 bar
Próba olejowa wykonana jedynie na 4 cylindrze po dolaniu 20ml oleju dała spręż 16.0 bar
Według informacji z https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Gamma_engine#1.6_Gamma_MPi_.28G4FC.29 spręż w silniku G4FC oczywiście benzynowym powinien być 10.5 bar wiec ubytek w moim aucie jest według mnie nieznaczny. Co sądzicie o tym?
Dodam bo nie pisałem o tym wcześniej auto w ogóle nie kopci z rury wydechowej.
1 cylinder 10.0 bar
2 cylinder 10.0 bar
3 cylinder 10.75 bar
4 cylinder 9.5 bar
Próba olejowa wykonana jedynie na 4 cylindrze po dolaniu 20ml oleju dała spręż 16.0 bar
Według informacji z https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Gamma_engine#1.6_Gamma_MPi_.28G4FC.29 spręż w silniku G4FC oczywiście benzynowym powinien być 10.5 bar wiec ubytek w moim aucie jest według mnie nieznaczny. Co sądzicie o tym?
Dodam bo nie pisałem o tym wcześniej auto w ogóle nie kopci z rury wydechowej.
- brylek
- Kierownik zmiany
- Posty: 180
- Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
10,5 to chyba minimum a dokładnie to Min-1078,73kPa Standard 1225,83kPA. Nie wiem czy czytałeś ten wątek http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic2714876.html wydaje się być podobny do twojego. Jeśli nie próbowałeś mógł byś spróbować jakiejś płukanki przy zmianie oleju, czasami pomaga a w skrajnych przypadkach zalewają nafta cylindry.
- kosmos2011
- Asystent Kierownika
- Posty: 202
- Dołączył(a): 13 sie 2017 13:54
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Grupa: Trójmiasto
- Marka i model samochodu: Hyundai Accent LC 2000r 1,3 G4EA
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Dla silnika G4FC i G4FA :
Wartość nominalna 12,5 kg / cm²
Wartość minimalna 11,0 kg / cm²
Różnica ciśnienia między cylindrami 1,0 kg / cm²
Źródło: Shop Manual Kia Ceed https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
Wartość nominalna 12,5 kg / cm²
Wartość minimalna 11,0 kg / cm²
Różnica ciśnienia między cylindrami 1,0 kg / cm²
Źródło: Shop Manual Kia Ceed https://www.kia-hotline.com/euro5/login.tiles
- Tentadarksho
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 22 wrz 2017 19:07
- Lokalizacja: Gdańsk
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C1 PRO, 1,4 Pb 109KM
2008
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Kolego wszystko wskazuje, że pierścienie poszły. I kompresyjne i olejowe. Stukają o szklankę zapewne - stąd ten hałas. Nie przegrzałeś przypadkiem silnika? Powinien podkoptywać na niebiesko na jałowym i na jedynce. Za pierścieniami przemawia też dym spod korka. Jak Ci żre olej w takich ilościach to raczej nie jeździj, tylko remontuj. I to jak najszybciej, żeby nagar z zaworów wydechowych się nie odkruszył i nie porysował szklanek. Zawieź do jakiegoś starego mechanika od benzyniaków i on Ci to zrobi. Silnik jest banalny w konstrukcji i jak Ci ktoś powie, że Kia to mała znana marka i nie znają tych silników - jedź do następnego. Części zamów sam: pierścienie (komplet), uszczelka pod głowicę, dobry silikon na uszczelnienie, uszczelniacze zaworów (wszystkie 16). I to tyle.
Jak coś to priv.
Jestem po tym problemie w 1,4.
Jak coś to priv.
Jestem po tym problemie w 1,4.
- Kozak_Barabasz
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
krzysztof85 napisał(a):Według informacji z https://en.wikipedia.org/wiki/Hyundai_Gamma_engine#1.6_Gamma_MPi_.28G4FC.29 spręż w silniku G4FC oczywiście benzynowym powinien być 10.5 bar wiec ubytek w moim aucie jest według mnie nieznaczny. Co sądzicie o tym?
Zrobiłeś stary, końsi błąd ....
Kompresja 10,5:1 to nie jest to samo co ciśnienie w cylindrze ! ! !
Tak jak koledzy pisali, silnik do remontu.
-
krzysztof85 - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20 maja 2015 13:34
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG KM
2009
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Wszystko wskazuje na remont silnika zatem czy możecie polecić warsztat który ma doświadczenie w takich naprawach w Łodzi lub okolicach Łodzi.
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
A na jakich olejach te wasze ceedy jeździły?
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
krzysztof85 - Przedszkolak
- Posty: 11
- Dołączył(a): 20 maja 2015 13:34
- Lokalizacja: Łódź
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG KM
2009
Re: CEED 1.6 - stukanie, branie oleju, przedmuchy pod korkie
Moja Ceed jeździła na Castrolu 5W30 EDGE. Dwie zmiany były bez potrzeby dolewek między wymianami jednak kiedy przyszedł czas na trzecią wymianę zauważyłem że jest oleju poniżej min co mnie zaniepokoiło. Pojechałem zatem do mechanika w celu wymiany oleju informując że jakoś dużo oleju od ostatnie wymiany mi uciekło lub zostało spalone. Mechanik sprawdził i stwierdził ze nie ma wycieków ani oleju w układzie chłodniczym auto również nie kopci zatem wykonał typową wymianę oleju tym razem na MOTUL'a 8100 ECO-nergy SAE 5W30 bo taki miałem zakupiony jeszcze przed stwierdzeniem ubytków oleju. Zmianę oleju na inny chciałem wykonać bo naczytałem się że Castrol to syf natomiast MOTUL to prawdziwy syntetyk nie jakiś HC. W tym momencie w silniku jest MOTUL rozważam jednak powrót do Castrol'a. Co o tym sądzicie?
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Branie oleju
przez Lukas85 » 02 sty 2024 13:38 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 1069 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
04 sty 2024 21:02
-
Branie oleju
-
-
Klekot i branie oleju
przez webbart » 10 paź 2021 14:33 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2517 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
25 kwi 2022 04:14
-
Klekot i branie oleju
-
-
Pro Ceed - stukanie półki bagażnika
przez S6Sbk » 09 lut 2021 08:31 w Tipsy i triksy ... - 2 Odpowiedzi / 3830 Wyświetlone
- Ostatni post przez Renegade
11 lut 2021 20:02
-
Pro Ceed - stukanie półki bagażnika
-
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
przez Biedrona » 11 sie 2019 18:46 w Silniki i skrzynia biegów - 1 Odpowiedzi / 4689 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 sie 2019 19:27
-
Jaki filtr oleju do Kia ceed 1.6 crdi 2007?
-
-
Dziwne stukanie w silniku
przez zlotowq » 25 sie 2020 18:04 w Silniki i skrzynia biegów - 15 Odpowiedzi / 10815 Wyświetlone
- Ostatni post przez Kias
24 gru 2022 23:40
-
Dziwne stukanie w silniku
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości