Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

Silniki i skrzynia biegów - silniki, oleje, wszelkiego rodzaju problemy natury technicznej

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
zicoo80
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 21:38

szczur75 napisał(a): A podpiąłeś auto pod tester diagnostyczny, abo odczytać DTC?


Nie, jeszcze nie.... nabyłem drogą kupna tester, we wtorek sprawdzę co i jak....
Sondę też kontrolnie dziś kupiłem i ją wymienię. Mam nadzieję, że to będzie dobry strzał bo nie mam czasu na dłuższe zastanawianie - 31.05 zaczynam urlop i auto muszę mieć sprawne :) Oczywiście dam znać się sprawy potoczyły. W międzyczasie być może ktoś z kolegów tutaj ma jeszcze jakieś sugestie co do problemu lub podziela moją decyzję o wymianie sondy regulacyjnej.

domin81
Przedszkolak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 mar 2016 19:58
Lokalizacja: lędziny
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 22:00

Witam a próbował ktoś szukać przyczyny w reduktorze (parowniku) miałem te same problemy co prawda w oplu , przyczyną były zużyte membrany w reduktorze

domin81
Przedszkolak
 
Posty: 28
Dołączył(a): 05 mar 2016 19:58
Lokalizacja: lędziny
Grupa: GOP- Górny Śląsk

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 22:03

tak na marginesie jak by ktoś nie wiedział to autko na gazie pracuje prawidłowo przy rozgrzanym silniku

AUTOR WĄTKU
zicoo80
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 maja 2016 22:04

u mnie problem występuje w obu przypadkach, na benzynie i LPG, więc raczej to nie to

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

22 maja 2016 00:07

zicoo80 napisał(a):Nie, jeszcze nie....


Chłopie, takie rzeczy zaczyna się od podpięcia testera. Inaczej to wróżenie z fusów. Sugestii może być wiele, ale żadna może nie być trafna. I po co te zgadywanki? Tobie nie chce się nawet odczytać błędów, tylko każesz ludziom zgadywać?

AUTOR WĄTKU
zicoo80
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

22 maja 2016 12:54

szczur75 napisał(a):Chłopie, takie rzeczy zaczyna się od podpięcia testera. Inaczej to wróżenie z fusów. Sugestii może być wiele, ale żadna może nie być trafna. I po co te zgadywanki? Tobie nie chce się nawet odczytać błędów, tylko każesz ludziom zgadywać?



Po pierwsze wyluzuj zwieracze bo to szkodzi zdrowiu.... po drugie nikomu nic nie każe, tylko grzecznie opisałem zjawisko i to co zaplanowałem. Po trzecie "czytanie ze zrozumieniem nie boli" i na początku napisałem, że czekam na czytnik błędów i to sprawdzę zaraz po weekendzie.
To, że kupiłem sondę i ją chce wymienić "na ślepo" to moja decyzja i moje pieniądze - nie Tobie to oceniać. Opisałem co się z autem dzieje licząc na podobne doświadczenia innych użytkowników oraz ewentualne sugestie a nie wylewanie niepotrzebnej nikomu frustracji. Nikt nie jest idealny, ja też zabrałem się do tematu "od dupy strony" ale jestem pod presją czasu i muszę się z tym jakoś ogarnąć.
Podsumowując, nie wniosłeś nic do tematu poza znanymi ogólnikami a ja poświęciłem Ci, kolego kilka minut aby w kilku zdaniach wyjaśnić sytuację :)
Miłego niedzielnego popołudnia życzę.

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

22 maja 2016 13:36

zicoo80 napisał(a): każe

zicoo80 napisał(a): to sprawdzę zaraz po weekendzie.

sprawdź od razu pisownię ...bo jak wpadnie tu Ryba to ukarze Cię bardzo B)
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

AUTOR WĄTKU
szczur75
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

22 maja 2016 15:23

zicoo80 napisał(a):Po pierwsze wyluzuj zwieracze bo to szkodzi zdrowiu....


Dziękuję za radę od bardziej doświadczonego w sprawach zwieraczy kolegi.
Nie bardzo rozumiem to zainteresowanie moimi zwieraczami, ale umówmy się że mogę to tolerować.

zicoo80 napisał(a):To, że kupiłem sondę i ją chce wymienić "na ślepo" to moja decyzja i moje pieniądze - nie Tobie to oceniać.


To co piszesz na ogólnym, poddajesz pod publiczną dyskusję, a moim prawem jest z tego szydzić. (jeśli jest powód)

zicoo80 napisał(a): zabrałem się do tematu "od dupy strony" ale jestem pod presją czasu i muszę się z tym jakoś ogarnąć.


Podpięcie pod jakikolwiek tester jest szybsze, łatwiejsze i tańsze, niż kupowanie i wymienianie na ślepo, bo się "check engine" zaświecił.


Robisz coś, jak sam twierdzisz, od dupy strony i oczekujesz poklepywania po plecach?
Czy może rad w stylu: "u mnie jak się check zaświecił to wymieniłem to i to..."?
Kto wtedy weźmie ODPOWIEDZIALNOŚĆ za takie rady i pomoc?
Wydasz (być może) bezsensownie $$ sugerując się wpisem na forum, to do kogo będziesz miał pretensje?

Zupełnie gdzieś mam to co i jak robisz, a już zupełnie nie zaglądam Ci do kieszeni.
Jednak takie rzeczy jak naprawy zaczyna się od właściwej diagnozy.
Diagnozowanie via internet jest totalną bzdurą. Ale Ty, jak widać, tego jeszcze nie wiesz.

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

23 maja 2016 10:05

szczur75 napisał(a):
zicoo80 napisał(a):Po pierwsze wyluzuj zwieracze bo to szkodzi zdrowiu....


Dziękuję za radę od bardziej doświadczonego w sprawach zwieraczy kolegi.
Nie bardzo rozumiem to zainteresowanie moimi zwieraczami, ale umówmy się że mogę to tolerować.

zicoo80 napisał(a):To, że kupiłem sondę i ją chce wymienić "na ślepo" to moja decyzja i moje pieniądze - nie Tobie to oceniać.


To co piszesz na ogólnym, poddajesz pod publiczną dyskusję, a moim prawem jest z tego szydzić. (jeśli jest powód)

zicoo80 napisał(a): zabrałem się do tematu "od dupy strony" ale jestem pod presją czasu i muszę się z tym jakoś ogarnąć.


Podpięcie pod jakikolwiek tester jest szybsze, łatwiejsze i tańsze, niż kupowanie i wymienianie na ślepo, bo się "check engine" zaświecił.


Robisz coś, jak sam twierdzisz, od dupy strony i oczekujesz poklepywania po plecach?
Czy może rad w stylu: "u mnie jak się check zaświecił to wymieniłem to i to..."?
Kto wtedy weźmie ODPOWIEDZIALNOŚĆ za takie rady i pomoc?
Wydasz (być może) bezsensownie $$ sugerując się wpisem na forum, to do kogo będziesz miał pretensje?

Zupełnie gdzieś mam to co i jak robisz, a już zupełnie nie zaglądam Ci do kieszeni.
Jednak takie rzeczy jak naprawy zaczyna się od właściwej diagnozy.
Diagnozowanie via internet jest totalną bzdurą. Ale Ty, jak widać, tego jeszcze nie wiesz.



To ja może dodam 3 grosze do wypowiedzi Szczura: U mnie się Check zapalił, wymieniono 2 katy i 2 sondy, szykuj jakieś 5 koła na zabawki :)
A potem pojedź do ASO, niech się okażę że to coś innego :)
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

stone_face
Brygadzista
 
Posty: 104
Dołączył(a): 29 kwi 2016 22:33
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

23 maja 2016 10:46

zicoo80 napisał(a):
szczur75 napisał(a): A podpiąłeś auto pod tester diagnostyczny, abo odczytać DTC?


Nie, jeszcze nie.... nabyłem drogą kupna tester, we wtorek sprawdzę co i jak....
Sondę też kontrolnie dziś kupiłem i ją wymienię. Mam nadzieję, że to będzie dobry strzał bo nie mam czasu na dłuższe zastanawianie - 31.05 zaczynam urlop i auto muszę mieć sprawne :) Oczywiście dam znać się sprawy potoczyły. W międzyczasie być może ktoś z kolegów tutaj ma jeszcze jakieś sugestie co do problemu lub podziela moją decyzję o wymianie sondy regulacyjnej.


Sonda lambda prędzej, czy później będzie wymagała wymiany, więc jak kupiłeś to Ci się kiedyś przyda. Jednak, gdybym miał zgadywać przyczynę na podstawie opisanych objawów to raczej obstawiałbym czujnik CKP, nie sondę i to też nie na pewno (50% CKP / 50% inne przyczyny).
Konieczne jest dlatego sprawdzenie na początek DTC, żeby ukierunkować dalszą diagnostykę, na konkretne podzespoły.

karol_cmb
Przedszkolak
 
Posty: 16
Dołączył(a): 25 mar 2016 19:34
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG 126KM
2011

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

30 sty 2017 22:07

Witajcie,
trochę odświeżę temat.

Wydaje mi się, że dość uważnie przeczytałem wątek. Okazuje się, że (tu pewnie Ameryki nie odkryję) przyczyn utraty mocy, nierównej pracy, szarpania itd. może być bardzo wiele.
Mnie udało się rozwiązać problem, jaki pojawił się w moim autku. Opis poniżej - może komuś się przyda.

A zaczynając od początku:
Silnik:
1.6 benzyna 126 KM + LPG. Używany przeważnie do dojazdów do pracy (średnio 30 minut tam, 30 z powrotem), od dawna nie był w dłuższej trasie.
Objawy:
Odpala bez problemu, ale na zimnym silniku brak mocy, szarpie, dławi się w okolicach 2000 obrotów. Czyli bez szans na dynamiczne włączenie się do ruchu, ucieczkę ze skrzyżowania, że o wyprzedzaniu nie wspomnę. Kiedy występują objawy - mruga check engine. Czasem pozostaje zapalony. Ale co ciekawe, jeżeli przez kilka dni pojeżdżę baaaardzo delikatnie, na niskich obrotach - check potrafi zgasnąć.
Po rozgrzaniu się silnika i przełączeniu na LPG problem znika choć nie całkowicie - zdarzały się przerwy w czasie jazdy.
Co zrobiłem:
Na początek wymieniłem filtr powietrza, świece i olej z filtrem (ten ostatni bez związku - po prostu przyszedł ten czas). Problem pozostał.
Potem zakręciłem gaz. Nie tylko wyłączyłem przyciskiem :grin: ale zakręciłem zawór butli. Problem pozostał.
Przez pewien czas jeździłem tylko na benzynie. Problem nie zniknął.
Kupiłem najtańszy czytnik OBD (19zł) na bluetooth. Podstawowa aplikacja jest darmowa.
Wyczytał błędy:
P0300 - wypadanie zapłonów na wielu cylindrach.
P0302 - wypadanie zapłonów na 2 cylindrze
P0301 - wypadanie zapłonów na 1 cylindrze
Skasowałem błędy.
Uruchomiłem silnik i pojeździłem, aby znów wywołać błąd.
Ponieważ problem pojawia się tylko na zimnym silniku, pomiędzy kolejnymi próbami musiałem czekać aż całkowicie ostygnie, co w praktyce oznaczało oczekiwanie do następnego dnia.
Ponownie odczytałem błędy - został tylko P0302.
Zamieniłem cewki pomiędzy cylindrami: pierwszą z czwartą i drugą z trzecią. Skasowałem błędy.
Znów czekanie na ochłodzenie silnika :roll: Jazda testowa i ponownie odczytałem błędy.
P0303 - problem przeniósł się razem z cewką z drugiego na trzeci cylinder.
Kupiłem oryginalną używaną cewkę (Tak, tak wiem - to było ryzyko, ale już nie raz się przekonałem, że oryginalne używki są często lepsze od nowych zamienników) i wiązkę przewodów, bo przy poprzednich manipulacjach "udało mi się" połamać niektóre zatrzaski. Wymiana zajęła 10 minut.
Następnie kasowanie błędów i jazda testowa przez dwa dni na samej benzynie. Problem zniknął.
Potem przywracamy zasilanie gazem i jazda testowa. Problem nie wraca.

Całość kosztowała mnie (cewka, kable, czytnik, przesyłki) niecałe 100zł i trochę czasu.
Wniosek: jak już ktoś wyżej pisał - warto zacząć od diagnostyki, choćby i najprostszej i najbardziej amatorskiej. To znacznie zawęża obszar poszukiwań a i sprzęt diagnostyczny nie jest już zarezerwowany tylko dla ASO i mechaników.
Wniosek II: Mam wiele zastrzeżeń do zawartości programów firmowanych logiem TVN, ale akurat na pomysł sprawdzenia układu zapłonowego i zakupu czytnika OBD naprowadził mnie program "101 napraw".
Wniosek III: Kia Ceed to samochód kryjący w sobie ciekawe połączenia. Albo to tylko mój jest taki wyjątkowy :grin: W innym wątku opisałem sytuację, gdy wibrujący tłumik zakłócał pracę czujników parkowania. Tym razem gdy występował problem: silnik nie dopalał na jeden cylinder i mrugał check engine - zakłócona była łączność bluetooth telefonu z zestawem głośnomówiącym (seryjnym), co praktycznie uniemożliwiało rozmowę. Ot, taka ciekawostka. :wink:

Mnie udało się mój problem rozwiązać. Dajcie znać, czy udało się Wam znaleźć inne przyczyny niż cewka (sonda lambda, pompa paliwa?).

Dobrej nocy.
pozdrawiam,
Karol

AUTOR WĄTKU
outlander38
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

31 sty 2017 06:41

Czytnik OBD jaki opisałeś ma wielka jedna wadę ...nie czyta błędów powyżej P0999 . I jest uniwersalny , wiec niektóre błędy gdy sie pojawia na wyświetlaczu wyskoczy ERROR lub pomyli błędy i pokaże co innego . Np u nas jak nie podłączymy dedykowanego do danego auta tylko Texa lub KTS lubia sie pomylić nagminnie . A podłączenie komputera w warsztacie to koszt od 30-60 zl nie mowie o ASO wiec czy nie raz nie warto zaufać specjaliście ? Ja uważam ze na murowaniu , naprawie pralek lodowek tv sie nie znam zostawiam fachowca ...w sumie tez muszą utrzymać rodziny . A ja mam sprzęt sprawny i nie raz dwa razy szybciej sprawny .

Avatar użytkownika
kylooo85
Dopiero co...
 
Posty: 4
Dołączył(a): 07 sty 2017 14:22
Lokalizacja: rybnik
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1.4 Pb/LPG 109KM
2008, Optimum

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

05 lut 2017 14:41

Też opiszę swoją historię, miesiąc temu kupiłem ceeda 2008 rok 1.4 benzyna, instalacja lpg założona ok 40kkm temu, ale od kiedy go mam to właśnie był problem z odpalaniem na zimnym silniku że trzeba było kręcić trochę dłużej, a już na silniku rozgrzanym po jeździe na lpg było jeszcze gorzej z odpalaniem. Dochodził do tego fakt, że nie zawsze się przełączał na lpg po osiągnięciu zadanej temperatury, ale czasem wywalało na kontrolce z lpg błąd ciśnienia i jechał na pb, po przejecheniu kilku km więcej ręcznie go przełączałem na lpg i czasem zaskoczył a czasem dopiero po 2 takich próbach. Sądzę, że sprzedający właśnie ręcznie na koniec jazdy zmieniał na pb i pozwalał się jej wypalić na koniec bez gazu, dlatego w momencie zakupu tak fajnie wszystko z lpg działało..... Oczywiście były już po zakupie próby zmiany mieszanki, wymiana filtrów w instalacji lpg, podniesienie temperatury przełączania, no i ostatecznie w rzekomo mądrym zakładzie padła diagnoza reduktor, bo właśnie przepuszcza lpg do komory spalania i nawet zapalając na pb wciąż było tam odrobinę gazu i najpierw on się musiał wypalić itd itp. Ale oddałem go jeszcze gdzie indziej, niż mądre chłopy chcieli wymieniać reduktor na nowy i okazało się, że właśnie membrana lub jak ja to nazwałem cylinderek, zasyfiona, zaklejona już właśnie syfem z kiepskiej jakości gazu widocznie, nie domykała do końca zaworu i przepuszczała gaz. Reduktor mądre pany chcieli mi wymieniać za 600zł z robocizną, zaś membrana za 60zł z wymianą. Objawy ustały.
Jeszcze ciekawostka z przesławnym check engine.... u mnie oczywiście też wywala błąd albo za ubogiej mieszanki, albo za bogatej po przestawieniu, czasem go gdzieś podjadę skasuję, ale ogólnie to tylko ten błąd wywala więc się narazie nie przejmuję, ale co ciekawe wczoraj jak sprawdzałem opony i w celu skręcenia na maksa kierownicy musiałem włączyć silnik, pochodził sobie kilka minut na jałowym biegu, co prawda na rozgrzanym silniku, i check zgasł sam. Zobaczymy kiedy się zaświeci znowu, Jeszcze muszę pojechać na sprawdzenie luzów na zaworach i ewentualną korektę i zobaczymy.

AUTOR WĄTKU
outlander38
 

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

05 lut 2017 15:05

Check wyświetla tak jak w toyota od spalania ...najlepiej przymocować w drugą czyli sondę za katalizatorem nakładkę ktora ją oszuka . Koszt około 20 zl plus przesyłka

ben_eb
Przedszkolak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2017 12:24
Lokalizacja: Giżycko
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 Pb/LPG 122KM
2007

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

03 wrz 2017 20:34

Dzień dobry. Jestem po wymianie części rozrządu tzn. napinacz, ślizgi i łańcuch rozrządu. Po wymianie auto jeździło przez jakiś czas bez zarzutów. Jedynie przy obrotach w granicach 3.5 do 4 tyś obrotów silnik dziwnie buczał(stawał się zdecydowanie głośniejszy i dalej po przekroczeniu tej granicy chodził normalnie. W dniu dzisiejszym niestety znowu pojawił się ten sam problem mianowicie auto przestało równo chodzić i pojawił się check. Do tej pory w samochodzie zostało zrobione: 1- wymiana świec
2- głowica została oddana do regeneracji
3- zostały wymienione czujniki położenia wałka rozrządu
4- został wymieniony rozrząd (ślizgi napinacz łańcuch)
5- cewki zapłonowe przełożone z drugiej kia ki i niestety to samo. Zauważyłem również że podczas przyspieszania robi się taka jakby dziura która trwa około sekundę może dwie i samochód nie chce przyspieszać po czym tak jakby dostał dawkę paliwa i przyspiesza.
Podczas diagnostyki ten sam błąd : pojedyncze lub wielokrotne wypadanie zapłonów i wcześniej pojawiał się jeszcze błąd koleracja rozrządu. Proszę Was bardzo o pomoc lub jakieś namiary na dobrego fachowca w okolicach Giżycka. Dziękuję

ben_eb
Przedszkolak
 
Posty: 12
Dołączył(a): 24 sie 2017 12:24
Lokalizacja: Giżycko
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C1 SW, 1.6 Pb/LPG 122KM
2007

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

04 wrz 2017 06:45

Chciałbym jeszcze dodać że problem pojawił się po przejechaniu około 200 km po trasie.

Hassano
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 cze 2018 20:47
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 125KM
2007

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

13 cze 2018 21:04

Witam wszystkich szczęśliwych ( lub nie ) posiadaczy Kianki. Sam nabyłem taki pojazd silnik 1,6 z LPG. Przeczytałem cały wątek bardzo uważnie ale akurat na to pytanie nikt za bardzo odpowiedzi nie udzielił. Mianowicie mam problem z odpaleniem auta po postoju i tu pierwsza nowość auto wcale nie musi być zimne bo wystarczy że postoi 2-3 h i problem z odpaleniem już występuje. Naturalnie po nocy jest najgorzej bo wtedy autko kręci z dobre 20 razy zanim zapali. Po długim postoju po odpaleniu auto tak jakby nie chodziło na wszystkie cylindry tylko tak jakby załączały sie po kolei ( trwa to sekundę może dwie ) i po tym wchodzi na nieco wyższe obroty a po chwili zaczynają spadać. Po zapaleniu moge auto od razu zgasić i zapali od "kopa" W trakcie jazdy nie dzieje sie nic z wyżej opisanych problemów czyli nic nie szarpie nie faluje nie skacze itp ( może raz czy dwa na wolnych zauważyłem że tak jakby sie silnik przydławił ale nic więcej. Podczas jazdy normalnie sie jedzie i nic sie nie dzieje. Auto było podłączone pod kompa, błędy jakie były to wypadanie zapłonu na 3 cylindrze ( od razu myśl że to cewka ale po zamianie jej miejscami więcej ten błąd sie nie pojawił mam nową ale nie wiem czy tak wymienić profilaktycznie) raz czy dwa zapalił sie błąd z sondy o zbyt ubogiej mieszance ( i tu moje pytanie bo gdzieś wyczytałem że napięcie na sondach powinno wynosić 1V a u mnie podczas pracy silnika skacze to z 0,3-0,4 na 0,9 i 1V i czy to nie jest właśnie mój problem??) Jeżeli chodzi o LPG to też była teoria że może gaz sie przeciskać przez reduktor ale od razu powstało kilka problemów, mam instalacje jakąś dziwną podobno holenderską Vialle i nikt tego w mojej okolicy nie naprawia. Problem kolejny to taki że na butli niema żadnego zaworu aby zakręcić gaz więc wyjeździłem go do końca ale problem nadal występuje. Dodam że auto zawsze odpala na benzynie a dopiero potem przełącza sie na gaz. Ma ktoś jakieś pomysły?
Co sprawdziłem:
- wymienione świece
- sprawdzenie pompy paliwa ( daje idealnie ciśnienie)
- sprawdzenie wtrysków
- sprawdzenie kompresji również idealna na każdym cylindrze
- wymieniony czujnik położenia wału i wałka rozrządu ( niby błędów z tego nie było ale powiedziano mi że w kiance czasem coś nie działa a komp jeszcze błędu nie wyrzuca

Avatar użytkownika
hevimental
Asystent Kierownika
 
Posty: 271
Dołączył(a): 05 cze 2018 05:58
Lokalizacja: Mosina
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2 SW, 1600 ON 150KM
2013, na wypasie

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

13 cze 2018 21:27

Odpowiem Ci na przykładzie Hyundaia i30 1.6 z lpg. Wskaźnik paliwa się zawiesił i nie wskazuje prawidłowo. Jak zaczyna brakować paliwa to też mam jazdy ze skokiem obrotów, a potem wszystko wraca do normy.

Wysłane z mojego BTV-W09 przy użyciu Tapatalka
Kia Ceed SW 2013 1.6 crdi 150KM/322Nm
egr OFF
dpf OFF

Hassano
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 cze 2018 20:47
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 125KM
2007

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

13 cze 2018 21:52

hevimental napisał(a):Odpowiem Ci na przykładzie Hyundaia i30 1.6 z lpg. Wskaźnik paliwa się zawiesił i nie wskazuje prawidłowo. Jak zaczyna brakować paliwa to też mam jazdy ze skokiem obrotów, a potem wszystko wraca do normy.

Wysłane z mojego BTV-W09 przy użyciu Tapatalka


U mnie działa prawidłowo, nawet jakieś 3-4 dni temu tankowałem benzynke bo na stacji wychodzi gazu za 80-90 zł i zawsze dolewam do równej stówki :) i podnosi sie wskazówka prawidłowo

Hassano
Dopiero co...
 
Posty: 6
Dołączył(a): 13 cze 2018 20:47
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 Pb/LPG 125KM
2007

Re: Ceed 1,6B 126cv + LPG szarpie

21 cze 2018 14:02

I niestety musze napisać kolejny post ale nie żeby sie pochwalić że udało sie znaleźć przyczynę.. Mianowicie auto dalej nie zapala po postoju kręci 36 razy zanim zaskoczy.. Jak zapali moge zgasić i zapala od pół obrotu.. Wymienione czujniki położenia wału, wałka rozrządu ( chociaż błędów nie było no ale objaw pasował) nowe świece cewki sprawne bo iska jest normalnie zresztą zamieniałem miejscami już w każdą strone. Dzisiaj rozebrałem rozrząd założyłem nowy łańcuch ( niby był lekko przestawiony ) ale nadal brak poprawy. Patent z oparami paliwa też odpada bo zaślepiłem ten wężyk zatankowałem ale nadal nic. Gaz również był odpięty raz czy dwa wyjeździłem do zera że sam sie wyłączył i też nic. Zaczyna mnie to auto denerwować i jak by było auto kasko to bym je komisyjnie podpalił na środku podwórka..
Jeśli ktoś ma jakiś pomysł to chętnie posłucham, chce go sprzedać i w sumie chciałbym sam sie dowiedzieć co go boli niż kogoś na mine wsadzać choć jak mówię gdy auto zapali to chodzi idealnie zero problemów, błędów brak, jedzie idealnie przyśpiesza itp ale po np nocy nawet teraz gdy jest ciepło za cholere nie pali..

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Silniki i skrzynia biegów
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 74 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl