Witam wszystkich forumowiczów !
W celu znalezienia odpowiedzi na trapiące mnie pytanie, przekopałem pół internetu oraz obecne forum. Niestety z delikatnym rozczarowaniem
Posiadam Pro Ceed'a 1.4 CVVT 90 km z 2009. Jestem drugim właścicielem. Moje problemy zaczęły się po przepaleniu i stopieniu sie katalizatora do tego stopnia że popękał kolektor wydechowy. Zaraz po wymianie kolektora razem z katem i uruchomienia silnika do mojego ucha doszły dziwne niepokojące dźwięki z okolic rozrządu bądź wałków rozrządu. Dźwięk ma charakter klekotu jak w Dieslu. Występuje on w całym zakresie obrotomierza a podczas obciążania silnika czyli dodawania gazu klekot się nasila. Po puszczeniu gazu i hamowaniu silnikiem klekot milknie. Auto pali na dotyk, kompresja zmierzona 1)11,5 2)12 3)12 4)12 bar. Luz zaworowy Wydech 0,25 0,25 0,25 0,25 0,25 0,25 0,3 0,3mm , ssące wszystkie po 0,15mm.
Nie wyjmowałem szklanek i nie mierzyłem podkładek, ale stuk raczej nie jest metaliczny.
I pytanie moje sie nasuwa: nie wiem czy brać sie za wymianę łańcucha czy szklanek zaworowych. Dla ułatwienia diagnozy przesyłam filmiki. Jeden ukazuje luz łańcucha, drugi dźwiek na zimnym silniku, trzeci na ciepłym i ostatni podczas jazdy i dodawania gazu.
https://youtu.be/nw_KxWY1nhU
https://youtu.be/GDdXBnYWbp8
https://youtu.be/qW9PI4uESAs
https://youtu.be/qLD4__zzsKY
[C1 i C1FL] Łańcuch czy zawory?
Moderator: Żandarmeria
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Nie napisałeś ile masz przejechane .
Zmierz ciśnienie oleju to po pierwsze.
Łańcuch może tak wyglądać gdy nie trzyma zawór w pompie oleju i na zimnym ciśnienie ucieka i napinacz sie chowa.
Wiec mierz ciśnienie powinno być 1 bar na biegu jałowym .
Kiedy olej wymieniałeś?
Zmierz ciśnienie oleju to po pierwsze.
Łańcuch może tak wyglądać gdy nie trzyma zawór w pompie oleju i na zimnym ciśnienie ucieka i napinacz sie chowa.
Wiec mierz ciśnienie powinno być 1 bar na biegu jałowym .
Kiedy olej wymieniałeś?
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Mam przejechane 112 tyś, olej zmieniałem przy 108 tys Shell 5W30. Tylko dziwi mnie to, że przed zmianą katalizatora wszystko działało dobrze. Jutro zmierzę ciśnienie o powiem co dalej, ale prosiłbym o dalsze sugestie.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Ha ha ha ...jak możesz pisać że działało dobrze skoro kat Ci się stopił. Obstawiam spalenie kata bo uszkodzona była któraś cewka i bylo wypadanie zaplonu .
Bądź to co opisałem wyżej brak ciśnienia oleju i mogło dojść do przeskoczenia łańcucha dlatego ze napinacz odpuscił. Sprawdzałeś ustawienie rozrządu ? Co doprowadziło znów do wypadania zapłonu lub nie otwierania i zamykania zaworow w tym czasie co potrzeba i wtrys paliwa nie w tym miejscu.
Wiec ciśnienie oleju oraz ustawienia rozrządu . Praca domowa
Bądź to co opisałem wyżej brak ciśnienia oleju i mogło dojść do przeskoczenia łańcucha dlatego ze napinacz odpuscił. Sprawdzałeś ustawienie rozrządu ? Co doprowadziło znów do wypadania zapłonu lub nie otwierania i zamykania zaworow w tym czasie co potrzeba i wtrys paliwa nie w tym miejscu.
Wiec ciśnienie oleju oraz ustawienia rozrządu . Praca domowa
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Ustawienie rozrządu sprawdziłem i wszystko było na cechach. Cewki nie dawały błędów i nie było informacji o wypadaniu zapłonu.
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Jeszcze można wariatorowi sie przyjrzeć .
Tylko cały czas ten stopiony kat mnie trapi . A dane z komputera jakieś ? Błędy? Przyspieszenie zapłonu ?
Tylko cały czas ten stopiony kat mnie trapi . A dane z komputera jakieś ? Błędy? Przyspieszenie zapłonu ?
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Jeżeli chodzi o błedy to nic nie ma.
Jeżeli chodzi o kata to pierwsza górna warstwa do połowy była stopiona, która spadła na dół i po części zapchała wydech. Auto mi zgasło i juz nie chciało odpalić. Gdy ostygło odpaliło, ale strasznie trzęsło silnikiem, jego praca była nie równa a gdy dodało sie gazu to gasło(nadal brak błędów). Jak dorwę zdjęcie to pokaże. Cewki były sprawdzone i każda daje iskrę.
Jeżeli chodzi o kata to pierwsza górna warstwa do połowy była stopiona, która spadła na dół i po części zapchała wydech. Auto mi zgasło i juz nie chciało odpalić. Gdy ostygło odpaliło, ale strasznie trzęsło silnikiem, jego praca była nie równa a gdy dodało sie gazu to gasło(nadal brak błędów). Jak dorwę zdjęcie to pokaże. Cewki były sprawdzone i każda daje iskrę.
- Monty
Re: Łańcuch czy zawory?
Masz stetoskop? Osłuchaj listwę wtryskową i wtryskiwacze.
Sprawdź jeszcze raz łańcuch...bo outlander może mieć rację z przeskoczonym łańcuchem.
Sprawdź jeszcze raz łańcuch...bo outlander może mieć rację z przeskoczonym łańcuchem.
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Gdy sprawdzałem ustawienie łańcucha ustawiłem znacznik na kole pasowym w pozycji zero a znaczniki na kołach wałków rozrządu były naprzeciwko siebie.
Ten klekot moze cos miec wspolnego z wtryskiwaczami ?
Ten klekot moze cos miec wspolnego z wtryskiwaczami ?
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Chyba w dieslu , w benzynie nie spotkałem sie . Mogą ewentualnie lać benzynę . Ale nadal upieram sie nad sprawdzeniem ciśnienia oleju . Sprawdź to bo za chwile będziemy czepiać sie ciśnienia w zapasowym kole .
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
kompresja zmierzona 1)11,5 2)12 3)12 4)12 bar.
Na tyle co podajesz to ta Twoja kompresja tez mało ma.
Bo stopień sprezania w Twoim silniku wynosi 10,5 razy przelicznik 0,125 to daje powyżej 13 . Wiec troszkę przelatany ten silnik jak na swoje 112 000 km
Na tyle co podajesz to ta Twoja kompresja tez mało ma.
Bo stopień sprezania w Twoim silniku wynosi 10,5 razy przelicznik 0,125 to daje powyżej 13 . Wiec troszkę przelatany ten silnik jak na swoje 112 000 km
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Zapomnialem dodać, że kompresja była mierzona na zimnym. Wiadomo, na ciepłym materiał sie rozszerza i kompresja się zwiekszy do około 14.
Koło godziny 15 podam wartość cisnienia oleju.
Koło godziny 15 podam wartość cisnienia oleju.
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Mam pewną teorie, którą chciałbym z wami forumowiczami skonsultować.
Wtedy gdy zapchał mi sie katalizator i auto zaczęło zwalniać, aż do zgaśnięcia silnika cały czas miałem wrzucony bieg. Jest możliwe, że przy niskiej prędkości obrotowej i zasprzęglonym silniku (zgaszonym) cisnienie oleju było tak niskie, że napinacz nie napiął łańcucha i sam łańcuch mógł przeskoczyć o jeden ząb. Wczoraj nie dało mi to spokoju i zrobiłem w miare dokładne zdjęcie. Chyba kolega outlander38 może mieć racje.
Cechy niby ok, spojrzałem na ustawienie zębów. Za punkt odniesienia przyjąłem linie od ułożyskowania wałków.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c64bf6cfbc8a08ad
Wtedy gdy zapchał mi sie katalizator i auto zaczęło zwalniać, aż do zgaśnięcia silnika cały czas miałem wrzucony bieg. Jest możliwe, że przy niskiej prędkości obrotowej i zasprzęglonym silniku (zgaszonym) cisnienie oleju było tak niskie, że napinacz nie napiął łańcucha i sam łańcuch mógł przeskoczyć o jeden ząb. Wczoraj nie dało mi to spokoju i zrobiłem w miare dokładne zdjęcie. Chyba kolega outlander38 może mieć racje.
Cechy niby ok, spojrzałem na ustawienie zębów. Za punkt odniesienia przyjąłem linie od ułożyskowania wałków.
http://www.fotosik.pl/zdjecie/c64bf6cfbc8a08ad
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Jak dla mnie nie widzę tu znaków ustawionych równo bez zdjecia pokrywy nic nie zobaczysz . Masz przeskoczony łańcuszek i bo masz ciśnienie niskie o którym pisze od początku
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Jednak nie będę w stanie dzisiaj zmierzyć ciśnienia oleju. W sobotę dostane manometr.
Czy jazda z tak przestawionym rozrządem może spowodować jakieś szkody dla silnika?
Czy jazda z tak przestawionym rozrządem może spowodować jakieś szkody dla silnika?
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Oprócz dalszego przeskoczenia rozrządu i uszkodzeniu znów katalizatora to nie .
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Dobrze wiedzieć
w sobotę zamieszczę wartości ciśnienia oleju.
w sobotę zamieszczę wartości ciśnienia oleju.
-
Hyndex - Przedszkolak
- Posty: 26
- Dołączył(a): 19 gru 2016 17:51
- Lokalizacja: Śląskie
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C1FL PRO, 1,4 Pb KM
2009
Re: Łańcuch czy zawory?
Ciśnienie zmierzone na ciepłym i jałowym biegu wynosi około 1 bar.
Postanowiłem że wymienię łańcuch. Po wymianie silnik pracuje łagodniej nie ma aż tak mocnego stukania jak było przedtem jednak przy dodawaniu gazu słychać dalej dźwięk Diesla, nie tak mocno jak na początku. Postaram się w wolnym czasie zamieścić filmik.
Dodam, że łańcuch, napinacz i ślizgi to oryginalne części KIA/Hyundai po modernizacji tak jak w temacie viewtopic.php?f=36&t=4681&start=240 .
Życzę wszystkim Wesołych Świąt.
Dodam że spalanie nie schodzi poniżej 9 L na setke. Czy sonda przed katem może nie dawać błędów a być niesprawna?
Postanowiłem że wymienię łańcuch. Po wymianie silnik pracuje łagodniej nie ma aż tak mocnego stukania jak było przedtem jednak przy dodawaniu gazu słychać dalej dźwięk Diesla, nie tak mocno jak na początku. Postaram się w wolnym czasie zamieścić filmik.
Dodam, że łańcuch, napinacz i ślizgi to oryginalne części KIA/Hyundai po modernizacji tak jak w temacie viewtopic.php?f=36&t=4681&start=240 .
Życzę wszystkim Wesołych Świąt.
Dodam że spalanie nie schodzi poniżej 9 L na setke. Czy sonda przed katem może nie dawać błędów a być niesprawna?
- Monty
Re: Łańcuch czy zawory?
A listwę wtryskową i wtryskiwacze osłuchiwałeś stetoskopem?
- outlander38
Re: Łańcuch czy zawory?
Luz zaworowy jest ok ? Rozrząd był dobrze ustawiony ? Czy wymieniałeś także wariator ?
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
przez colek » 07 wrz 2020 11:52 w Silniki i skrzynia biegów - 10 Odpowiedzi / 16703 Wyświetlone
- Ostatni post przez colek
08 wrz 2020 20:19
-
[C1FL] Odpalanie a sprzęgło
-
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
przez Arekwonski » 29 cze 2021 06:46 w Nadwozie - 1 Odpowiedzi / 11060 Wyświetlone
- Ostatni post przez szymex
29 cze 2021 08:22
-
Drzwi HB do kombi (C1FL)
-
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
przez VertteZ » 04 lis 2021 00:15 w Akcesoria i wyposażenie - 4 Odpowiedzi / 12669 Wyświetlone
- Ostatni post przez emilemil
07 lis 2021 09:44
-
C1FL, dołożenie wyposażenia
-
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
przez Areczek1988 » 14 maja 2019 18:14 w Silniki i skrzynia biegów - 16 Odpowiedzi / 15510 Wyświetlone
- Ostatni post przez kryzys
17 maja 2019 18:36
-
[C1FL] Stuki szklanek czy rozrządu?
-
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
przez Miszel » 17 lip 2022 18:57 w Zawieszenie - 1 Odpowiedzi / 11806 Wyświetlone
- Ostatni post przez Asterix123
07 sie 2023 14:24
-
Pompa ABS dla C1FL 1.6 CRDi 2010
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 121 gości