Witam.
Od niedawna jestem w posiadaniu kianki ceed 2 rocznik 2014 z silnikiem diesla 128 km. Wcześniej przez 5 lat jeździłem kiją 1 z silnikiem 115 km diesel. Jestem nieprzyjemnie zaskoczony gdyż teoretycznie mocniejszy silnik jest bardziej mułowaty i gorzej się zbiera niż jednostka słabsza. Czy ktoś może odniósł też takie wrażenie, czy też może ja mam problem z silnikiem? W serwisie usłyszałem, że to tak już jest, ale nie mieli innego samochodu o takim silniku i nie mogłem porównać jak się jeździ. Jest może ktoś życzliwy w Szczecinie, kto ma taki samochód jak ja i pozwoliłby mi sprawdzić jak się jeździ bo ten temat mnie nurtuje. Z góry dzięki za odpowiedzi
Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Moderator: Żandarmeria
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1607
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: 128 km
1. Brawo za podpis, jest progres.
2. Nie brawo za tytuł tematu.
3. Nie brawo za brak przywitania się w odpowiednim dziale.
4. Nie brawo za brak użycia szukajki i napisania w odpowiednik wątku.
// Czyli trzy sztabki Pan Siarka, jedna Pan Lipski
2. Nie brawo za tytuł tematu.
3. Nie brawo za brak przywitania się w odpowiednim dziale.
4. Nie brawo za brak użycia szukajki i napisania w odpowiednik wątku.
// Czyli trzy sztabki Pan Siarka, jedna Pan Lipski
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: 128 km
Może zacznij stosować obowiązujący układ SI bo z tego co piszesz masz silnik 128 kilometrów....
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
geronimo js.
Re: 128 km
Sorry to mój pierwszy post i nie bardzo jeszcze się w tym temacie znajduję, faktycznie z tym oznaczeniem mocy też trochę pokiełbasiłem, ale człowiek całe życie się uczy, dzięki za zwrócenie uwagi
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Silnik CRDi w CII 128 KM vs. CI 115 KM
Renegade napisał(a):Może zacznij stosować obowiązujący układ SI
Akurat w układzie SI moc wyraża się w watach (W) a nie koniach mechanicznych
KOlego - wszystko zależy od softu, jaki jest załadowany i tego, jak jego charakterystykę wykorzystujesz. Jeśli masz poważne podejrzenia, że Twój obecny 128 kucyk jest nienaturalnie słaby, to dobrym testem będzie zbadanie charakterystyki mocy i momentu obrotowego na hamowni.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Może też kwestia przede wszystkim masy? O ile C2 jest cięższy od C1 ?
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Myśle ze to kwestia lepszego wyciszenia itd w dużym stopniu
Jedyny test to postawienie obok siebie obu aut 2 kierowców i ogień
Bywam w Szczecinie ale u mnie automat wiec juz całkiem WRAŻENIE ZE AUTO NIE JEDZIE , ale pod świateł zawsze najszybszy
Tez kiedyś z ciekawości ustawionym mój samochód i drugi z manualem i pedał w podłogę........ I zweryfikował papierowe dane w starcie do 100km/h
Jak robiłem przymiarki do nowego ceeeda to miała byc benzyna znow ale jak sie prżejechalem to stwierdziłem ze stary ceed jest zdecywanie szybszy, zrywniejszy itd , na jeździe próbnej wręcz sie dopytywałem czy napewno jedziemy 1.6 Pb i czy jest sprawny!!! Potem jak wsiadłem do swojego to paliłem opony przez pierwsze kilometry!,,, a przecież miałem osłabiony silnik lpg
Jedyny test to postawienie obok siebie obu aut 2 kierowców i ogień
Bywam w Szczecinie ale u mnie automat wiec juz całkiem WRAŻENIE ZE AUTO NIE JEDZIE , ale pod świateł zawsze najszybszy
Tez kiedyś z ciekawości ustawionym mój samochód i drugi z manualem i pedał w podłogę........ I zweryfikował papierowe dane w starcie do 100km/h
Jak robiłem przymiarki do nowego ceeeda to miała byc benzyna znow ale jak sie prżejechalem to stwierdziłem ze stary ceed jest zdecywanie szybszy, zrywniejszy itd , na jeździe próbnej wręcz sie dopytywałem czy napewno jedziemy 1.6 Pb i czy jest sprawny!!! Potem jak wsiadłem do swojego to paliłem opony przez pierwsze kilometry!,,, a przecież miałem osłabiony silnik lpg
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
geronimo js.
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Dzięki za uwagi i podpowiedzi. Jakbyś mi wytłumaczył o co chodzi z tym softem, to byłbym wdzięczny, żadnych chip tuningów nie było robionych. Ciekawy też jestem jak u Was ze spalaniem w 128, mi tak jednak w cyklu mieszanym ciężko zejść poniżej 6 l. Fakt, cały czas z klimą automatyczną w ustawieniu na soft.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Każdy producent dla danego silnika tworzy dedykowane oprogramowanie. Żeby osiągnąć oczekiwane parametry, tworzy się mapę silnika, która decyduje o tysiącu parametrów, w tym np. charakterystyce przebiegu momentu obrotowego i mocy, I do tej właśnie mapy kierowca powinien się "ułożyć" - bo jeden silnik będzie się zbierał "z dołu:, ale polegnie "w górze", inny (tak jest np. z benzynami w cee'd-ach) będzie kochał ciągłe trzymanie na górnym zakresie obrotów.
I tak np. w firmie jeździliśmy w trojkę Optimą 1,7 CRDi 136 KM - ja się ułożyłem z nią, spod świateł żadnych problemów, spalała mi koło 7 l na setkę, drugi kierowca przesiadał sie z Mazdy 2,2 180 KM - i spalanie miał w granicach dychy na stówę, pod światłami objeżdżały go Pandy i Micry. Trzeci przesiadał się z podrasowanego Audi A6 - z początku spalanie około 12 na sto, pod światłami wydawało mu się, że samochód z pedałem w podłodze stoi w miejscu, potem się dogadał i stwierdził, że silnik daje radę, choć oczywiście brakuje mu trochę kucyków, a i spalanie spadło mu do 8 - 8,5 l.
I tak np. w firmie jeździliśmy w trojkę Optimą 1,7 CRDi 136 KM - ja się ułożyłem z nią, spod świateł żadnych problemów, spalała mi koło 7 l na setkę, drugi kierowca przesiadał sie z Mazdy 2,2 180 KM - i spalanie miał w granicach dychy na stówę, pod światłami objeżdżały go Pandy i Micry. Trzeci przesiadał się z podrasowanego Audi A6 - z początku spalanie około 12 na sto, pod światłami wydawało mu się, że samochód z pedałem w podłodze stoi w miejscu, potem się dogadał i stwierdził, że silnik daje radę, choć oczywiście brakuje mu trochę kucyków, a i spalanie spadło mu do 8 - 8,5 l.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6863
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Święte słowa szefie. A najlepszym "zmuszaczem" do dogadania się są te wszystkie małe uturbione wiertareczki - jednym 1,0 turbo będzie palił 15/100 w mieście a innemu 6-7..
-
panpromek
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Niestety, ekologia swoje robi. Silniki diesla w C2 są tak mapowane, aby spełaniały rygorystyczne normy EURO 5 i EURO 6. To jest priorytet. Dynamika jest gdzieś na drugim planie. Filtr DPF też pewno swoje dokłada. Wpływa na podwyższenie średniego spalania, więc w tym przypadku to EKO staje się trochę naciągane. Od siebie dorzucę też zbyt długie przełożenia skrzyni biegów. Wolałbym krótsze biegi, przez to auto byłoby żwawsze.
Według zapewnień sprzedawców w salonie KIA, różnica w wersji 128 i 115 km, jest zauważalna przy wyższych prędkościach, szczególnie autostradowych.
Przed C2 jeździłem Corollą E12 z silnikiem 1.4 D4D 90 km. Teoretycznie słabsze auto niż ceed, ale subiektywnie to była petarda! w porównaniu z ceedem 2
Według zapewnień sprzedawców w salonie KIA, różnica w wersji 128 i 115 km, jest zauważalna przy wyższych prędkościach, szczególnie autostradowych.
Przed C2 jeździłem Corollą E12 z silnikiem 1.4 D4D 90 km. Teoretycznie słabsze auto niż ceed, ale subiektywnie to była petarda! w porównaniu z ceedem 2
- Pappa2
- Przedszkolak
- Posty: 22
- Dołączył(a): 24 lut 2016 12:43
- Lokalizacja: kamienna góra
- Grupa: Dolny Śląsk
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Temat stary, ale dla szukających na pewno się przyda.
Też przesiadłem się z ceeda jedynki 1,6crdi 115 km na dwójkę 1.6crdi 128km. Potwierdzam to co pisze autor. Jedynka duzooooo lepiej jedzie mimo mniejszej mocy. Spalanie również mniejsze. Dodam że kijanką drugiej generacji nie warto za wszelką cenę jeździć na niskich obrotach bo jest na to zasłaba. Lepiej jest jechać na 2.2 tysiąca obrotów niż na 1.7 (mniejsze spalanie).
Co tu dużo mówić. Cieszę się że nie kupiłem 90km lub 115km bo to by już całkiem nie jechało....
Też przesiadłem się z ceeda jedynki 1,6crdi 115 km na dwójkę 1.6crdi 128km. Potwierdzam to co pisze autor. Jedynka duzooooo lepiej jedzie mimo mniejszej mocy. Spalanie również mniejsze. Dodam że kijanką drugiej generacji nie warto za wszelką cenę jeździć na niskich obrotach bo jest na to zasłaba. Lepiej jest jechać na 2.2 tysiąca obrotów niż na 1.7 (mniejsze spalanie).
Co tu dużo mówić. Cieszę się że nie kupiłem 90km lub 115km bo to by już całkiem nie jechało....
kia ceed 2009r 1.6 crdi 115 KM 255tys
Kia cee'd 2012 1.6 crdi 128 KM 330 tys
Kia cee'd 2012 1.6 crdi 128 KM 330 tys
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Silnik CRDi w C2 128 KM vs. C1 115 KM
Eee ja miałem służbowe 110 i nie było czuć różnicy względem 115 C1.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
Posty: 13
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Głośny silnik 1.6 crdi
przez luki1985pl » 25 wrz 2023 20:22 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 11739 Wyświetlone
- Ostatni post przez luki1985pl
25 wrz 2023 20:22
-
Głośny silnik 1.6 crdi
-
-
silnik 1.0 t-gdi
przez mapet_wroc » 24 cze 2019 15:21 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 8096 Wyświetlone
- Ostatni post przez mapet_wroc
25 cze 2019 00:57
-
silnik 1.0 t-gdi
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 5805 Wyświetlone
- Ostatni post przez HUMBAK
16 paź 2020 15:56
-
Silnik 1.5 DPI
-
-
Silnik 1.5 DPI
przez HUMBAK » 16 paź 2020 15:56 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
Silnik 1.5 DPI
-
-
Gwarancja na silnik vs LPG
przez raulmaster » 03 lip 2019 08:55 w Koszt utrzymania - 6 Odpowiedzi / 8960 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba4
05 lip 2019 18:37
-
Gwarancja na silnik vs LPG
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot], Google [Bot] i 116 gości