Witam
Padła mi tylna wycieraczka - nie załącza się.
Czy ktoś z Was wie, który bezpiecznik odpowiada za tylna wycieraczkę ?
Przy próbie załączenia tylnej wycieraczki słyszę "pstryk" gdzieś w desce rozdzielczej - dlatego podejrzewam bezpiecznik
Sent from my iPad using Tapatalk
Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Moderator: Żandarmeria
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
sauer napisał(a):Przy próbie załączenia tylnej wycieraczki słyszę "pstryk" gdzieś w desce rozdzielczej
Jak słyszysz pstryk to nie bezpiecznik, tylko jakiś moduł nie może się załączyć.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- rumpel
- Klubowicz
- Posty: 45
- Dołączył(a): 23 paź 2013 13:11
- Lokalizacja: Rzeszów
- Grupa: Podkarpacka
-
mziutek
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
pioter napisał(a):sauer napisał(a):Przy próbie załączenia tylnej wycieraczki słyszę "pstryk" gdzieś w desce rozdzielczej
Jak słyszysz pstryk to nie bezpiecznik, tylko jakiś moduł nie może się załączyć.
Wręcz przeciwnie - moduł BCM prawidłowo steruje przekaźnikiem a potem są styki przekaźnika,
bezpiecznik (nie chce mi się sprawdzać schematów, może być przed przekaźnikiem) ,
kable i sam silnik wycieraczki.
Bezpiecznik jest w wewnętrznej skrzynce, tej zasłoniętej drzwiami kierowcy i nazywa się RR WIPER
Nazwy od wewnątrz pokrywki.
Opis wszystkich bezpieczników ukryty w rozdziale instrukcji (przed FL)
"Postępowanie w przypadku awarii"
"Opis skrzynki bezpieczników/przekaźników"
-
Twoje-Dywaniki_pl
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Ja też obstawiam że to raczej bezpiecznik,bo gdyby padł moduł to objawy byłyby zupełnie inne. Daj znać czy ostatecznie poradziłeś sobie z tym problemem.
- pryks
- Dopiero co...
- Posty: 1
- Dołączył(a): 24 lis 2016 19:41
- Lokalizacja: Lublin
- Grupa: Lubelska
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 90KM
2008
Silnik (instalacja) wycieraczki tył kombi
Witam
Proszę o pomoc w diagnozie uszkodzonego silnika (elektryki) wycieraczki tylnej szyby
Nie działa mi od jakiegoś czasu silnik wycieraczki. Bezpiecznik OK. Sprawdziłem silnik na "krótko" - załącza się
W kostce jest cztery piny:
- czerwony - stały plus 12V
- czarny masa
- żółty - 12V po załączeniu przekaźnika (słychać "cykanie" przekaźnika przy tylnym lewym nadkolu i pojawia się wtedy napięcie na żółtym przewodzie.
- niebieski - ?
Nie wiem gdzie połączony jest ten niebieski przewód - może ma ktoś jakiś schemat?
Silniczek podłączyłem na krótko do innego akumulatora: do czarnego - masa, do czerwonego : 12V, i sterowałem do żółtego przewodu :12V - wtedy silnik pracuje caały czas
Proszę o pomoc
Ceed 1,6 CRDI 90KM - 2008r
Proszę o pomoc w diagnozie uszkodzonego silnika (elektryki) wycieraczki tylnej szyby
Nie działa mi od jakiegoś czasu silnik wycieraczki. Bezpiecznik OK. Sprawdziłem silnik na "krótko" - załącza się
W kostce jest cztery piny:
- czerwony - stały plus 12V
- czarny masa
- żółty - 12V po załączeniu przekaźnika (słychać "cykanie" przekaźnika przy tylnym lewym nadkolu i pojawia się wtedy napięcie na żółtym przewodzie.
- niebieski - ?
Nie wiem gdzie połączony jest ten niebieski przewód - może ma ktoś jakiś schemat?
Silniczek podłączyłem na krótko do innego akumulatora: do czarnego - masa, do czerwonego : 12V, i sterowałem do żółtego przewodu :12V - wtedy silnik pracuje caały czas
Proszę o pomoc
Ceed 1,6 CRDI 90KM - 2008r
- kosmos2011
- Asystent Kierownika
- Posty: 202
- Dołączył(a): 13 sie 2017 13:54
- Lokalizacja: GDAŃSK
- Grupa: Trójmiasto
- Marka i model samochodu: Hyundai Accent LC 2000r 1,3 G4EA
-
W92
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Cześć,
moja też padła dzień po zakupie auta, jeszcze do niej nie zaglądałem
moja też padła dzień po zakupie auta, jeszcze do niej nie zaglądałem
-
W92
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Wracam z tematem
Wie ktoś może jak wymontować silnik tylnej wycieraczki?
Odkręciłem dwie śruby od wewnątrz klapy. Od zewnętrznej strony nie mogę odkręcić nakrętki ramienia. Tam jest lewy czy prawy gwint?
Można zdjąć sam silnik z przekładnią tak, żeby wycieraczka na szybie normalnie została? Czy to jest jeden "kawałek"?
Wie ktoś może jak wymontować silnik tylnej wycieraczki?
Odkręciłem dwie śruby od wewnątrz klapy. Od zewnętrznej strony nie mogę odkręcić nakrętki ramienia. Tam jest lewy czy prawy gwint?
Można zdjąć sam silnik z przekładnią tak, żeby wycieraczka na szybie normalnie została? Czy to jest jeden "kawałek"?
- tomek247
- Przedszkolak
- Posty: 17
- Dołączył(a): 05 sty 2019 18:50
- Lokalizacja: Stargard
- Grupa: Szczecińska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 90KM
2010
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Wycieraczki nie zdejmowałem ale z tego co widać nie da się zdjąć silnika nie zdejmując ramienia wycieraczki, nakrętka ma normalny prawy gwint. Ściągacze są po jakieś 15-20zł więc można w razie czego się zaopatrzyć.
pryks, u mnie w SW objawy są identyczne. Niebieski przewód w spoczynku (wycieraczka wyłączona) zwarty jest z żółtym do masy (pin 30 zwarty z 87a - czyli inaczej oba końce sinika są zwarte do masy). Wynika to również z tego schematu, który wstawił kosmos2011 (dziękuję).
Przekaźnik to OMRON nr KIA/Hyundai 95255-1F100 (12V 30/20A), w SW 2010 ukryty jest za lewym boczkiem bagażnika w pobliżu lampki oświetlającej.
W czasie pracy pin 30 ( przewód żółty) przekaźnika wycieraczek (REAR WIPER RELAY) zwarty jest z pinem 87 (przewód czerwony +). Na przewodzie niebieskim pojawia się wtedy również 12V ponieważ przestaje być zwarty do masy i przełącza się styk (krańcówka) w obudowie przekładni (REAR WIPER MOTOR) powodując zwarcie niebieskiego przewodu do + 12V, silnik pracuje, przerwą w pracy steruje krańcówka w kółku sterującym (właśnie przewód niebieski). Czerwony przewód inicjuje pracę, niebieski podtrzymuje pracę przez jeden cykl i rozłącza się za pomocą krańcówki kółka sterującego.
Przewody biały i czarny to cewka przekaźnika tylnej wycieraczki. Oba przekaźniki widoczne na schemacie czyli niebieski przekaźnik OMRON (REAR WIPER RELAY) i krańcówki w zespole silnika (REAR WIPER MOTOR) pracują niezależnie, mam na myśli to że NIE przełączają się w drugie położenie w tym samym czasie. Jeden jest sterowany włącznikiem w kierownicy i dalej przez elektronikę modułu sterującego a drugi pracą silnika wycieraczki i obrotem kółka z metalowymi stykami na obwodzie, które podtrzymuje pracę w czasie gdy niebieski przekaźnik jest już wyłączony i potem tą pracę przerywa aż do następnego cyklu sterowanego znowu przez niebieski przekaźnik.
zdj. biała część podstawki jest zakończona zatrzaskami (w głębi na dole) i po zdjęciu jej z wtyczki bardzo trudno założyć ją z powrotem (nóżki wyginają się i utrudniają wciśnięcie na miejsce) więc najlepiej nie rozkładać podstawki przekaźnika
Problem jest gdzieś w torze niebieskiego przewodu na którym w czasie pracy nie pojawia się napięcie 12V a więc silnik wycieraczki nie pracuje. Na pozostałych przewodach napięcie jest prawidłowe i tylko na niebieskim nie pojawia się nic. Kiedy wszystko działa prawidłowo na niebieskim przewodzie również pojawia się impuls + 12V podczas załączania się przekaźnika.
Tkwi prawdopodobnie w złamanym przewodzie przed przekaźnikiem ponieważ wycieraczka reaguje na ruszanie przewodami z przekaźnikiem i wtedy pracuje bez problemu i nie ma przerw w działaniu. Przekaźnik jest zamocowany ok. 15 cm od odgałęzienia na krótkim odcinku instalacji, która jest zgięta przed przekaźnikiem a więc w miejscu zgięcia może być problem z przewodami.
Teoretycznie problem mógłby występować również w stykach kółka lub szczotkach silnika bo droga tego toru jest dość długa ale jak wspomniałem wszystkie napięcia są oprócz jednego i działanie zależy od tego jak ruszę kablami z przekaźnikiem więc na tym się skupiłem.
Silnik wycieraczki jest oczywiście sprawny, wewnątrz puszki niczego ciekawego nie ma (choć są to elementy ważne dla działania wycieraczki): sterujące kółko zębate, złącza elektryczne, ślimak napędowy, filtr przeciwzakłóceniowy z dławikiem i kondensatorem. Czysto i schludnie
Widoczne na obudowie złote punkty są częścią ścieżek elektrycznych biegnących wewnątrz i mogą pełnić rolę punktów testowych przy pomiarze napięć i poprawności działania całego mechanizmu. Nie trzeba wtedy rozbierać tej obudowy.
Po poprawieniu ułożenia przewodów z przekaźnikiem, dociśnięciu podstawki wycieraczka działa za każdym razem po załączeniu włącznika przy kierownicy. Jak przestanie działać to wymienię podejrzany odcinek instalacji do przekaźnika i zobaczymy jaki da efekt, na razie działa to nie kombinuję.
Po pewnym czasie dochodzę do wniosku, że problemem może być również przełącznik-manetka przy kierownicy. Nie działa u mnie funkcja chwilowej wycieraczki razem ze spryskiwaczem ale jak pociągnę manetkę na zewnątrz i włączę spryskiwanie z wycieraczką to działa poprawnie. Wydaje się to niezależną usterką od zacinającej się wycieraczki bo teraz wycieraczka działa i nie zacina się a spryskiwanie z wycieraczką nie chce działać. Być może jest to jakoś powiązane więc należałoby usunąć wszelkie problemy z manetką przy kierownicy i dopiero potem zająć się instalacją w bagażniku.
pryks, u mnie w SW objawy są identyczne. Niebieski przewód w spoczynku (wycieraczka wyłączona) zwarty jest z żółtym do masy (pin 30 zwarty z 87a - czyli inaczej oba końce sinika są zwarte do masy). Wynika to również z tego schematu, który wstawił kosmos2011 (dziękuję).
Przekaźnik to OMRON nr KIA/Hyundai 95255-1F100 (12V 30/20A), w SW 2010 ukryty jest za lewym boczkiem bagażnika w pobliżu lampki oświetlającej.
W czasie pracy pin 30 ( przewód żółty) przekaźnika wycieraczek (REAR WIPER RELAY) zwarty jest z pinem 87 (przewód czerwony +). Na przewodzie niebieskim pojawia się wtedy również 12V ponieważ przestaje być zwarty do masy i przełącza się styk (krańcówka) w obudowie przekładni (REAR WIPER MOTOR) powodując zwarcie niebieskiego przewodu do + 12V, silnik pracuje, przerwą w pracy steruje krańcówka w kółku sterującym (właśnie przewód niebieski). Czerwony przewód inicjuje pracę, niebieski podtrzymuje pracę przez jeden cykl i rozłącza się za pomocą krańcówki kółka sterującego.
Przewody biały i czarny to cewka przekaźnika tylnej wycieraczki. Oba przekaźniki widoczne na schemacie czyli niebieski przekaźnik OMRON (REAR WIPER RELAY) i krańcówki w zespole silnika (REAR WIPER MOTOR) pracują niezależnie, mam na myśli to że NIE przełączają się w drugie położenie w tym samym czasie. Jeden jest sterowany włącznikiem w kierownicy i dalej przez elektronikę modułu sterującego a drugi pracą silnika wycieraczki i obrotem kółka z metalowymi stykami na obwodzie, które podtrzymuje pracę w czasie gdy niebieski przekaźnik jest już wyłączony i potem tą pracę przerywa aż do następnego cyklu sterowanego znowu przez niebieski przekaźnik.
zdj. biała część podstawki jest zakończona zatrzaskami (w głębi na dole) i po zdjęciu jej z wtyczki bardzo trudno założyć ją z powrotem (nóżki wyginają się i utrudniają wciśnięcie na miejsce) więc najlepiej nie rozkładać podstawki przekaźnika
Problem jest gdzieś w torze niebieskiego przewodu na którym w czasie pracy nie pojawia się napięcie 12V a więc silnik wycieraczki nie pracuje. Na pozostałych przewodach napięcie jest prawidłowe i tylko na niebieskim nie pojawia się nic. Kiedy wszystko działa prawidłowo na niebieskim przewodzie również pojawia się impuls + 12V podczas załączania się przekaźnika.
Tkwi prawdopodobnie w złamanym przewodzie przed przekaźnikiem ponieważ wycieraczka reaguje na ruszanie przewodami z przekaźnikiem i wtedy pracuje bez problemu i nie ma przerw w działaniu. Przekaźnik jest zamocowany ok. 15 cm od odgałęzienia na krótkim odcinku instalacji, która jest zgięta przed przekaźnikiem a więc w miejscu zgięcia może być problem z przewodami.
Teoretycznie problem mógłby występować również w stykach kółka lub szczotkach silnika bo droga tego toru jest dość długa ale jak wspomniałem wszystkie napięcia są oprócz jednego i działanie zależy od tego jak ruszę kablami z przekaźnikiem więc na tym się skupiłem.
Silnik wycieraczki jest oczywiście sprawny, wewnątrz puszki niczego ciekawego nie ma (choć są to elementy ważne dla działania wycieraczki): sterujące kółko zębate, złącza elektryczne, ślimak napędowy, filtr przeciwzakłóceniowy z dławikiem i kondensatorem. Czysto i schludnie
Widoczne na obudowie złote punkty są częścią ścieżek elektrycznych biegnących wewnątrz i mogą pełnić rolę punktów testowych przy pomiarze napięć i poprawności działania całego mechanizmu. Nie trzeba wtedy rozbierać tej obudowy.
Po poprawieniu ułożenia przewodów z przekaźnikiem, dociśnięciu podstawki wycieraczka działa za każdym razem po załączeniu włącznika przy kierownicy. Jak przestanie działać to wymienię podejrzany odcinek instalacji do przekaźnika i zobaczymy jaki da efekt, na razie działa to nie kombinuję.
Po pewnym czasie dochodzę do wniosku, że problemem może być również przełącznik-manetka przy kierownicy. Nie działa u mnie funkcja chwilowej wycieraczki razem ze spryskiwaczem ale jak pociągnę manetkę na zewnątrz i włączę spryskiwanie z wycieraczką to działa poprawnie. Wydaje się to niezależną usterką od zacinającej się wycieraczki bo teraz wycieraczka działa i nie zacina się a spryskiwanie z wycieraczką nie chce działać. Być może jest to jakoś powiązane więc należałoby usunąć wszelkie problemy z manetką przy kierownicy i dopiero potem zająć się instalacją w bagażniku.
Ostatnio edytowano 22 sty 2024 00:03 przez tomek247, łącznie edytowano 1 raz
- witek690
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
ma problem kia ceed 2 kombi dziś przestała mi działać tylna wycieraczka przekaznik pod kierownicą cyka bezpiecznik dobry co może być.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
Zmierz czy silnik dostaje napięcie, bo przekaźnik cykać może, pytanie czy coś do silniczka dociera.
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G991B przy użyciu Tapatalka
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- witek690
- Brygadzista
- Posty: 119
- Dołączył(a): 09 sie 2021 12:59
- Lokalizacja: Świdnica
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1.6 ON 128KM
2015, L
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3744
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Bezpiecznik tylnej wycieraczki
No to by była następna diagnoza po sprawdzeniu czy dochodzi napięcie do silnika
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
Posty: 14
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Bezpiecznik
przez TR060383xD@ » 21 lip 2022 19:04 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 2348 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
11 gru 2022 13:37
-
Bezpiecznik
-
-
Zrobiłem zwarcie w świetle cof. i nie wiem gdzie bezpiecznik
przez Witek » 24 paź 2020 14:10 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 2774 Wyświetlone
- Ostatni post przez Witek
24 paź 2020 15:51
-
Zrobiłem zwarcie w świetle cof. i nie wiem gdzie bezpiecznik
-
-
Wycieraczki tył SW
przez jerl1 » 23 mar 2023 13:15 w Tipsy i triksy ... - 3 Odpowiedzi / 3502 Wyświetlone
- Ostatni post przez Metody
04 kwi 2023 08:25
-
Wycieraczki tył SW
Użytkownicy przeglądający ten dział: Bing [Bot] i 38 gości