Witam serdecznie.
Przejechałem swoją Kijanką prawie 120kkm i jako że w grudniu kończy mi się podstawowa 5-letnia gwarancja, chciałbym z niej skorzystać i ponaprawiać wszystko co się da.
Mam taki jeden problem z którym serwis od 2 lat nie może albo nie chce sobie poradzić.
Chodzi o układ kierowniczy.
Od jakiegoś czasu obserwuję następującą rzecz:
Jak temperatura spada poniżej 10 stopni i zaczynam używać ogrzewania, po pewnym czasie od momentu rozpoczęcia jazdy, kierownica zaczyna się delikatnie przycinać. Nie jest to przycinanie takie że nie można ruszyć kołem, ale takie że trzeba na początku pokonać pewien opór żeby ruszyć kierownicą.
Objawy są najbardziej odczuwalne przy prędkościach 60-100km/h. Powyżej 130km/h wydaje mi się że kierownica chodzi zdecydowanie za lekko (ale może tak ma być).
W lecie problem nie występuje.
Wracając do sedna sprawy - podczas wolnej jazdy nie jest to dokuczliwe, ale podczas normalnej, gdzie cały czas trzeba delikatnie kontrować - taki początkowy opór jest bardzo uciążliwy/niebezpieczny.
Moje odczucia są takie jakby jakieś łożysko/uszczelka była za ciasno spasowana i po nagrzaniu (przez ogrzewanie???) - trudno ją ruszyć z miejsca...
Ale to tylko takie moje gdybanie.
A co do tej pory zrobił serwis?
Za pierwszym razem coś pokręcili po deską rozdzielczą, za drugim poprawili masę przy układzie wspomagania (bo podobno nie łączyła), za trzecim przeprogramowali układ wspomagania...
I tyle, problem jak był tak jest nadal
Po ostatniej rozmowie z serwisem, powiedzieli że chcą wymienić układ wspomagania i popatrzeć na maglownicę.
Szczerze mówiąc to wydaje mi się że jak zaczną wszystko wybebeszać i wymieniać to może być jeszcze gorzej...
Może ktoś z szanownych klubowiczów miał podobny problem albo wie co to może być, żebym mógł naprowadzić serwis na przyczynę usterki.
Serdeczne dzięki za wszystkie podpowiedzi.
pozdrawiam, uars
Przycinanie się koła kierownicy
Moderator: Żandarmeria
-
uars - Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23 paź 2013 07:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Porozmawiaj z Ruszokiem
-
uars - Dopiero co...
- Posty: 2
- Dołączył(a): 23 paź 2013 07:53
- Lokalizacja: Rzeszów
- Grupa: Podkarpacka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Dzięki za info.
Doczytałem inne posty m.in. kolegów Ruszoka i jjs trochę jestem mądrzejszy...
To "utwardzanie kierownicy" czyli początkowy opór, nie występuje u mnie cały czas, tylko wtedy jak działa ogrzewanie.
Nie jest więc to kwestia sposobu działania wspomagania elektrycznego.
Może faktycznie te teflonowe części w kole/kolumnie kierownicy po nagrzaniu się powodują takie objawy?
Doczytałem inne posty m.in. kolegów Ruszoka i jjs trochę jestem mądrzejszy...
To "utwardzanie kierownicy" czyli początkowy opór, nie występuje u mnie cały czas, tylko wtedy jak działa ogrzewanie.
Nie jest więc to kwestia sposobu działania wspomagania elektrycznego.
Może faktycznie te teflonowe części w kole/kolumnie kierownicy po nagrzaniu się powodują takie objawy?
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Nie wiem jaki masz model ale spróbował bym na twoim miejscu jeszcze namówić gości z serwisu na wgranie nowego softa do wspomagania i kalibrację układu kierowniczego.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Przycinanie się koła kierownicy
uars napisał(a):Powyżej 130km/h wydaje mi się że kierownica chodzi zdecydowanie za lekko (ale może tak ma być).
Zdecydowanie tak nie ma być, Ceed ma wspomaganie progresywne, więc przy wyższych prędkościach wspomaganie się powinno utwardzać.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Przycinanie się koła kierownicy
U mnie to na pewno było niezależne od ogrzewania.
Na początku działo się to tylko na letnich oponach, potem już cały czas.
Na początku działo się to tylko na letnich oponach, potem już cały czas.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- zbudas
- Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 30 sty 2008 21:14
- Lokalizacja: £ódź
- Grupa: Łódzka
Re: Przycinanie się koła kierownicy
u mnie kierownica przycinała się przy jeździe na wprost i przy większej prędkości ok 100km/g miałem wrażenie, że muszę co chwila lekko kontrować raz w lewo raz w prawo, tak jakby idealnie po środku nie dało się jej ustawić, bo przeskakiwała. Przyzwyczaiłem się do tego, ale przy jakiejś wizycie w ASO wsiadł pracownik serwisu i ot tak pokręcił w miejscu kierownicą na włączonym silniku, po czym stwierdził sam od siebie, że kolumna do wymiany. Kierownica "trykała" sobie jakby zębatki w niej nie były spasowane :-) ja myślałem, że tak ma być i się przyzwyczaiłem do tego dźwięku. Od tego czasu i problem z przeskakiwaniem koła kierownicy podczas jazdy również ustąpił. Nie wiem czy pomogłem, bo i tak naprawdę nie wiadomo co w tych naszych serwisach robią, czasem jedno mówią a co innego robią. Raz byłem np. na fikcyjnej wymianie radia
cee'd optimum crdi 115km 5K 2007
toyota avensis 1,8 Pb 2012
toyota avensis 1,8 Pb 2012
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Przycinanie się koła kierownicy
zbudas napisał(a):u mnie kierownica przycinała się przy jeździe na wprost i przy większej prędkości ok 100km/g miałem wrażenie, że muszę co chwila lekko kontrować raz w lewo raz w prawo,
Miałem to samo. Skończyło się wymiana kolumny. I to pomogło.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- anti20
Re: Przycinanie się koła kierownicy
witam,
wymiana kolumny kierowniczej podchodzi pod gwarancje podstawowa ? w jednym z śląskich serwisów twierdzili ze to element eksploatacyjny układu kierowniczego i gw. wynosi 24msc lub 40kkm. Rozumiem gumy, drążki ale żeby kolumna zaliczała się do elementów eksploatacyjnych
Ktos wymieniał w ramach gwarancji po upływie 2 lat / 40 kkm ??
wymiana kolumny kierowniczej podchodzi pod gwarancje podstawowa ? w jednym z śląskich serwisów twierdzili ze to element eksploatacyjny układu kierowniczego i gw. wynosi 24msc lub 40kkm. Rozumiem gumy, drążki ale żeby kolumna zaliczała się do elementów eksploatacyjnych
Ktos wymieniał w ramach gwarancji po upływie 2 lat / 40 kkm ??
- zbudas
- Asystent Kierownika
- Posty: 212
- Dołączył(a): 30 sty 2008 21:14
- Lokalizacja: £ódź
- Grupa: Łódzka
Re: Przycinanie się koła kierownicy
jak najbardziej , mnie wymienili na gwarancji i to po 3-4 latach, z tym, że ja mam ceeda z 2007 i tam nie ma za wiele obostrzeń w książce gwarancyjnej podobno w nowszych ceedach już poszli po "rozum " do głowy, m.in to zniechęciło mnie do wyboru kolejnego KIA :-(
cee'd optimum crdi 115km 5K 2007
toyota avensis 1,8 Pb 2012
toyota avensis 1,8 Pb 2012
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Przycinanie się koła kierownicy
3 lata 45 tyś. Ale bujałem się z tym od początku.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- mariuszd4
Re: Przycinanie się koła kierownicy
a może problemy z pompą od wspomagania? A może krzyżak jest źle lub za mocno skręcony?
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Przycinanie się koła kierownicy
mariuszd4 napisał(a):a może problemy z pompą od wspomagania? A może krzyżak jest źle lub za mocno skręcony?
Ale ceed nie ma pompy wspomagania
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Mimo wszystko spróbował bym najpierw z kalibracją układu kierowniczego, u mnie pomogło
-
karolsz - Dyrektor
- Posty: 608
- Dołączył(a): 15 cze 2010 09:12
- Lokalizacja: Kraków
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1.4 Pb 100KM
2018, Buisness Line
Re: Przycinanie się koła kierownicy
U mnie objawy te same. Przy trzecim zgłoszeniu wymiana kolumny kierownicy.
Kraków,
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
czerwony pro_cee'd 1.6 CRDi Optimum FL, 2009
biała kia cee'd SW 1.6 CRDi 136KM GT Line, 2016
biała kia ceed 1.4 MPI 100KM Buisness Line, 2019
- tabalma
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Witam
ja też miałem objaw przycinającej się kierownicy przy jeździe na wprost. Po zgłoszeniu tematu do ASO, kierownik serwisu zaproponował mi wgranie nowego softu, bez skutecznie po czym stwierdził że muszę poczekać do czasu kiedy producent wypuści nowy soft. Po bardzo zaciętej dyskusji doprowadziłem do gwarancyjnej wymiany kolumny kierowniczej. Swoją drogą jaką mają wyobraźnię aby tylko klient odpuścił. Odniosłem wrażenie że jestem pierwszym który ten problem zgłasza i generalnie to ceed tak ma. Pozdrawiam
ja też miałem objaw przycinającej się kierownicy przy jeździe na wprost. Po zgłoszeniu tematu do ASO, kierownik serwisu zaproponował mi wgranie nowego softu, bez skutecznie po czym stwierdził że muszę poczekać do czasu kiedy producent wypuści nowy soft. Po bardzo zaciętej dyskusji doprowadziłem do gwarancyjnej wymiany kolumny kierowniczej. Swoją drogą jaką mają wyobraźnię aby tylko klient odpuścił. Odniosłem wrażenie że jestem pierwszym który ten problem zgłasza i generalnie to ceed tak ma. Pozdrawiam
- Tom.O
Re: Przycinanie się koła kierownicy
zbudas napisał(a):u mnie kierownica przycinała się przy jeździe na wprost i przy większej prędkości ok 100km/g miałem wrażenie, że muszę co chwila lekko kontrować raz w lewo raz w prawo, tak jakby idealnie po środku nie dało się jej ustawić, bo przeskakiwała.
U mnie był ten sam problem, jeszcze wyczuwalne było takie jakby skokowe działanie - jakbym czuł pojedyńcze ząbki w maglownicy. 3x byłem w Kia i zgłaszałem - zawsze odp nie udało sie zreprodukować.
W końcu eskalowałem to do kierownika serwisu i zalecił wymianę wspomagania.
Teraz wszystko jest OK i kierownica działa płynnie.
- Riko1
Zacinanie kierownicy
Kia Ceed SW 1,4 benzyna 2009 r. 67000km
Problem jest z haczącą kierownicą w położeniu do jazdy na wprost.
Przy lekkim korygowaniu toru jazdy kierownica haczy, trzeba ją przełamać, dalej chodzi lekko bez oporów, przy tym przełamywaniu słychąc pyknięcie.
Wspomaganie chodzi lekko. Jak się kierownica wyprostuje to jakby się blokowała i trzeba znowu ją przełamać. Krzyżaki nasmarowałem, maglownica nie stuka.
Nie wiem o co chodzi, bardzo źle się jeździ na dalsze trasy jak jadę prosto. Na wyłączonym silniku też kierownica haczy jak jest na prosto. Czy to w kolumnie coś czy wałek z krzyżakami?
Problem jest z haczącą kierownicą w położeniu do jazdy na wprost.
Przy lekkim korygowaniu toru jazdy kierownica haczy, trzeba ją przełamać, dalej chodzi lekko bez oporów, przy tym przełamywaniu słychąc pyknięcie.
Wspomaganie chodzi lekko. Jak się kierownica wyprostuje to jakby się blokowała i trzeba znowu ją przełamać. Krzyżaki nasmarowałem, maglownica nie stuka.
Nie wiem o co chodzi, bardzo źle się jeździ na dalsze trasy jak jadę prosto. Na wyłączonym silniku też kierownica haczy jak jest na prosto. Czy to w kolumnie coś czy wałek z krzyżakami?
-
zelu - Dyrektor
- Posty: 906
- Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
- Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS
Re: Zacinanie kierownicy
Opisz dokładnie model auta w profilu (jak u mnie) lub w podpisie to na przyszłość będzie łatwiej forumowiczom Cię pokierować i nie narazisz się Rybie
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1615
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Przycinanie się koła kierownicy
Kurka wodna, zmartwiliscie mnie, bo u mnie tez pijawia sie lekkie przycinanie przy jezdzie na wprost i malych korektach. Myslalem, ze TTTM a to kolumna :-(
Czy komus z Was pomogla inna czynnosc niz wymiana kolumny?
Czy komus z Was pomogla inna czynnosc niz wymiana kolumny?
Będzie: Kia Sportage HEV GT Line 2024
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Jest: Kia Optima 1.7 Gt Line 2018
Było: Kia Proceed 2020
Było: Kia Stinger 2019
Było: Kia Sportage 2017
Było: Kia Cee'd JD 2014
Było: Kia ProCee'd 2010
Było: Kia Sportage 2014
Powrót do Zawieszenie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] Koła na zimę
przez Kolber » 23 wrz 2019 15:55 w Zawieszenie - 13 Odpowiedzi / 10833 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pietrzyk
18 lis 2019 17:34
-
[C3] Koła na zimę
-
-
Uszkodzona szpilka koła
przez KiaBN » 02 gru 2020 18:49 w Tipsy i triksy ... - 3 Odpowiedzi / 3126 Wyświetlone
- Ostatni post przez Ryba1983
04 gru 2020 22:28
-
Uszkodzona szpilka koła
-
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
przez Kias » 12 kwi 2023 11:09 w Silniki i skrzynia biegów - 4 Odpowiedzi / 6117 Wyświetlone
- Ostatni post przez Piejar
13 kwi 2023 04:16
-
[C1]Prawidłowe ustawienie koła zmiennych faz rozrządu
-
-
Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego
przez SzymonR » 13 sie 2019 09:22 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 4523 Wyświetlone
- Ostatni post przez SzymonR
11 wrz 2019 11:41
-
Rytmiczne cykanie w okolicy rozrządu/koła pasowego
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości