OLEJ
- neo1979
Na 20 000km Midland
a ja na 20 000 wleje Midland 5W 40 Avanza SL/CF . Spadkopierca po Quaker State w Europie, czyli uznanej wsrod tych co sie znaja za najlepsza firme produkujaca oleje na swiecie.Dla zainteresowanych , mozecie kupic oleje tego producenta na stronie www.skapiec.pl Napewno nie kupujcie castroli, tylko tyle wam powiem ....
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3201
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
Spadkopierca po Quaker State w Europie, czyli uznanej wsrod tych co sie znaja za najlepsza firme produkujaca oleje na swiecie
hahahahahahahah
daleko idące myślenie
a w czym najlepsze? a KLUBER np??????????????????????????? troche nie te ceny i nie ta jakośc
a jaka kawa jest najlepsza na świecie???(pytanie akademickie takie)
hahahahahahahah
daleko idące myślenie
a w czym najlepsze? a KLUBER np??????????????????????????? troche nie te ceny i nie ta jakośc
a jaka kawa jest najlepsza na świecie???(pytanie akademickie takie)
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+
Carens 2018 1.6GDI M+
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3201
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- Dynamic
- madagaskar1
kolego vitaras oczywiscie szanauje twoja wypowiedz ale poczytaj : http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html pozdrawiam
- madagaskar1
- vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):kolego vitaras oczywiscie szanauje twoja wypowiedz ale poczytaj : http://www.autokacik.pl/oleje/oleje.html pozdrawiam
bardzo stara stronka. I o starych olejach. Niektórych juz dawno nie produkują.
<span>madagaskar1</span> napisał(a):vitaras a tak na marginesie co z tego ze olej bedzie miał nawet litere Z jak nie bedzie miał dobrego wspolczynnika lepkosci
Wysoki wsk.lepkości swiadczy o duzej zwartości modyfikatorów lepkości. Ma to powodować dużą odpornośc oleju na wysokie temperatury przy wysokich obciążeniach silnika. ( Rajdówka normalna i tyle). Natomiast odpowiednia literka swiadczy m. in. o tym czy wymienić trzeba olej co 10 kkm czy co 20 kkm czy co 50 kkm ( to tak w uproszczeniu).
Co mi zatem po wskaźniku lepkości 210 w oleju rajdowym , w codziennej eksploatacji, jeśli trwałośc tego oleju jest krótka jak na dzisiejsze standardy. Jego klasa API SG, SJ każe sądzić ,że wymiana powinna następować po 10 kkm. Nowe oleje, mając klasę SL i SM pozwalają na przebiegi miedzy wymianami rzędu 30 kkm a nawet 50 kkm. A wsk. lepkości mają na poziomie 165-180. A i tak interwał wymian określa producent silnika.
Co do Lotosa to juz pisałem,że do CRDI go nie naleję ale na LOTOSIE syntetyku zrobiłem poldkiem 400 kkm. Bez zadnego remontu silnika. (wymiana co 10 kkm ). Co z tego wynika? że do codziennej jazdy wystarczył, do służby juz nie.
A tak poza tym , na jakiej podstawie mechanicy twierdzą,że olej jest do niczego. Bo czarny? Czuć spalenizną? Bo kumpel tak mówił? Bo na jednym przeleciał 30 kkm i nic a na innym rozwalił silnik? Chyba dlatego ,że na tym pierwszym powinien przejechać 10 kkm i wymienić a nie smażyć 3x dłużej. Ehhh... mołbym tak jeszcze o tych olejach ale juz mi sie nie chce zanudzać kolegów.
- madagaskar1
- vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):drogi kolego od kiedy klasy API swiacza o terminie wymiany oleju ?????!!!!! to ci nowina !!!!!
Nic takiego nie napisaÂłem. API I ACEA to klasyfikacje jakoÂściowe i napisaÂłem, Âże NALEZY SÂĄDZIĂ, Âże oleje gorszej jakoÂści powinny byĂŚ wymieniane czĂŞÂściej niz oleje wysokiej jakoÂści . Klasa oleju SG, SJ jest przedpotopowa w stosunku do klasy SL, o SM juz nie wspominajÂąc. KIlkanaÂście lat temu standard to wymiana co 10 kkm i oleje klasy SG. Obecnie niektĂłre oleje klasy SL I SM maja trwaÂłoœÌ do 50 kkm. Analogia jest chyba widoczna.
NapisaÂłeÂś wczeÂśniej, cyt:
Co do LOTOSA to wiekszego syfu nie ma po przejechaniu 6000 km nadaje sie do natychmiastowego wylania.
Pytanie. Kto to stwierdzi³? Laboratorium? smiem watpiÌ.Zwyk³y mechanik na podstawie zas³yszanych przy piwie opowieœci. I dodam, ¿e nie spotka³em jeszcze mechanika który odró¿nia lepkoœÌ od wskaŸnika lepkoœci, o gestoœci juz nie wspominajac. A powszechne jest natomiast 'Rzadki i gêsty olej". A co oznaczaja inne parametry oleju to juz jest SF.
Mogê przejœÌ do salicylanów wapnia, sulfonianów, fenolanów tudzie¿ bisfenoli czy dialkiloditiofosforanów albo np kwasu alkenylobursztynowego. Tylko po co?
- kris
- madagaskar1
- vitaras
- vitaras
<span>madagaskar1</span> napisał(a):Natomiast odpowiednia literka swiadczy m. in. o tym czy wymienić trzeba olej co 10 kkm czy co 20 kkm czy co 50 kkm ( to tak w uproszczeniu).
Napisałem : m.in. i to tak w uproszczeniu
a co do doboru oleju to też pisałem. Lotos nie wytrzymał słuzby i dlatego zaserwowali 5W50. Ale wymiana była raczej co 10kkm.
- madagaskar1
- vitaras
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Olej i bagnet
przez patwix » 09 wrz 2021 23:41 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2125 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2021 12:09
-
Olej i bagnet
-
-
Cieknący olej
przez barcelona16 » 10 lut 2023 10:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 3484 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
12 lut 2023 08:58
-
Cieknący olej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości