Poprzedniego diesla zalewałem Commą:
http://www.commaoil.pl/strona.145.html
Oleje dostepne w JC Auto, a tera to pewnie i w Intercarsie.
OLEJ
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- novee
Panowie koledzy, gdzie jest Midland rozlewany to inna bajka, ja tylko chciałbym wiedzieć, czy warto płacić za firmę. Bo może sobie kupie na kartę flotową jakiś olej Platinum na Orlenie i zapłacę 2x mniej niż za Motula albo jakieś inne cudo, a efekt będzie ten sam... A jak się uprę to będę ten tani wymieniał co 10-15 tys. km zamiast co 20 i będzie lux...
Może ktoś z Was ma jakiś wiarygodne porównanie olejów różnych marek? Czy i jak trzymają parametry wg. tego co napisane na etykietkach?
Może ktoś z Was ma jakiś wiarygodne porównanie olejów różnych marek? Czy i jak trzymają parametry wg. tego co napisane na etykietkach?
- kris
zapytałem w centrali o olej (jaki zalewają fabrycznie i kiedy wymieniać)
Była już tu ta sprawa ale dla potwierdzenia wklejam odpowiedź jaką właśnie otrzymałem.
Witam,
W odpowiedzi na zapytanie informuję, iż wszelkie informacje na temat klasy oleju, jak równiez harmonogram przeglądów zalecanych przez Producenta pojazdu odnajdzie Pan w Instrukcji Obsługi dla danego modelu samochodu. Jest to podstawowe źródło informacji i niezbędnych danych dla potencjalnego posiadacza auta.
Proszę przyjąć, iż olej zalany na linii produkcyjnej jest olejem syntetycznym. Natomiast pierwsza jego wymiana, zgodnie z Instrukcją Obsługi, winna nastąpić podczas I przegladu okresowego pojazdu, tj. przy przebiegu 15 000 (20 000 Diesel) lub po roku eksploatacji pojazdu, w zalezności co nastapi wczesniej.
Pozdrawiam,
Marzena Wojnowska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
KIA Motors Polska
tel: (022) 5464033
fax: (022) 5464050
To powinno ostatecznie rozwiać wątpliwości jakie pojawiają się na forum w sprawie oleju
Była już tu ta sprawa ale dla potwierdzenia wklejam odpowiedź jaką właśnie otrzymałem.
Witam,
W odpowiedzi na zapytanie informuję, iż wszelkie informacje na temat klasy oleju, jak równiez harmonogram przeglądów zalecanych przez Producenta pojazdu odnajdzie Pan w Instrukcji Obsługi dla danego modelu samochodu. Jest to podstawowe źródło informacji i niezbędnych danych dla potencjalnego posiadacza auta.
Proszę przyjąć, iż olej zalany na linii produkcyjnej jest olejem syntetycznym. Natomiast pierwsza jego wymiana, zgodnie z Instrukcją Obsługi, winna nastąpić podczas I przegladu okresowego pojazdu, tj. przy przebiegu 15 000 (20 000 Diesel) lub po roku eksploatacji pojazdu, w zalezności co nastapi wczesniej.
Pozdrawiam,
Marzena Wojnowska
Specjalista ds. Obsługi Klienta
KIA Motors Polska
tel: (022) 5464033
fax: (022) 5464050
To powinno ostatecznie rozwiać wątpliwości jakie pojawiają się na forum w sprawie oleju
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
- Boski
- novee
A propos oleju, to czytaliście zalecenia dla diesla w instrukcji obsługi?
Dla diesla z filtrem cząstek stałych, DPF czy CPF czy jakoś tak, jest zalecany olej z normą C3, dla wersji bez filtra B4. Poszukałem i zazwyczaj występują łącznie, czyli olej ma na opakowaniu A4/B4/C3 albo tylko A4/B4 i do diesla z filtrem lać go nie wolno.
Ja w końcu nie wiem, czym mam ten cholerny filtr czy nie, bo w jednym z serwisów nikt nie mógł mi powiedzieć, a wyszukiwarki olejowe różnych firm podają wersję z i bez filtra CPF.
W każdym razie zrobiłem w poniedziałek wymianę oleju, kupiłem Midlanda Synova 5w-40, z normą C3. Nie wiem czy pod Łodzią rozlewany, ale na butelce ma Made in Switzerland. Ja mam do biura importera na Polskę jakiś kilometr z firmy, więc mam się gdzie kłócić jakby co . Wziąłem go, bo kosztował mnie niecałe 200zł, a następny z tą normą C3 w kolejce podchodził pod 300 (nie biorę pod uwagę oleju Orlenu, bo też taki pasujący jest).
Olej zmieniam co 15 kkm i nie mam chęci płacić 300-400zł za olej do Kia.
Mój przedmówca kupił tego Castrola EDGE 0W-40 w jakiejś naprawdę rewelacyjnej cenie
A co do mojego Midlanda, to nie wiem czy dlatego że czysty, ale silniczek na nim chodzi elegancko
No i nie wiem jaki jest ten Lotos do Kia CRDi, który teraz w serwisach mają, ale nie widziałem jeszcze żadnego Lotosa z normą C3 na nowe diesle z filtrami cząstek...
Dla diesla z filtrem cząstek stałych, DPF czy CPF czy jakoś tak, jest zalecany olej z normą C3, dla wersji bez filtra B4. Poszukałem i zazwyczaj występują łącznie, czyli olej ma na opakowaniu A4/B4/C3 albo tylko A4/B4 i do diesla z filtrem lać go nie wolno.
Ja w końcu nie wiem, czym mam ten cholerny filtr czy nie, bo w jednym z serwisów nikt nie mógł mi powiedzieć, a wyszukiwarki olejowe różnych firm podają wersję z i bez filtra CPF.
W każdym razie zrobiłem w poniedziałek wymianę oleju, kupiłem Midlanda Synova 5w-40, z normą C3. Nie wiem czy pod Łodzią rozlewany, ale na butelce ma Made in Switzerland. Ja mam do biura importera na Polskę jakiś kilometr z firmy, więc mam się gdzie kłócić jakby co . Wziąłem go, bo kosztował mnie niecałe 200zł, a następny z tą normą C3 w kolejce podchodził pod 300 (nie biorę pod uwagę oleju Orlenu, bo też taki pasujący jest).
Olej zmieniam co 15 kkm i nie mam chęci płacić 300-400zł za olej do Kia.
Mój przedmówca kupił tego Castrola EDGE 0W-40 w jakiejś naprawdę rewelacyjnej cenie
A co do mojego Midlanda, to nie wiem czy dlatego że czysty, ale silniczek na nim chodzi elegancko
No i nie wiem jaki jest ten Lotos do Kia CRDi, który teraz w serwisach mają, ale nie widziałem jeszcze żadnego Lotosa z normą C3 na nowe diesle z filtrami cząstek...
- Olek
- KZ
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Olek - następna wymiana będzie w Twoim przypadku przy przeglądzie na 15 000 lub po roku od daty zakupu - zależy co wystąpi wcześniej. Nawet jakbyś olej wyminił na 14 kkm to brak wymiany na przeglądzie może zostać potraktowany jako przesłanka do utraty gwarancji na silnik. Głupie, ale prawdziwe.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- Shred34
- Hazael
- EMWU
- Asystent Kierownika
- Posty: 335
- Dołączył(a): 02 wrz 2007 20:59
- Lokalizacja: Przemyśl
- Shred34
- MikeTNK
- taskarinos
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja kupiłem dokładnie Magnateca 5W-40 - 4l w promocji na stacji BP (1l + 1l gratis) kosztowało mnie 110 PLN. Patrząc na polskie zdolności do podrabianai czegokolwiek nie ryzykowałbym oleju na Allegro - za Chiny nie będę miał pewności czy nie ma tam jakiegoś azjatyckiego wynalazku po regeneracji.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
- bercik7522
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Olej i bagnet
przez patwix » 09 wrz 2021 23:41 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 2176 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2021 12:09
-
Olej i bagnet
-
-
Cieknący olej
przez barcelona16 » 10 lut 2023 10:43 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 5 Odpowiedzi / 3570 Wyświetlone
- Ostatni post przez gisio
12 lut 2023 08:58
-
Cieknący olej
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości