OLEJ

Zanim zaczniesz pytać, może tutaj znajdziesz odpowiedzi na swoje pytania. I pamiętaj - na samym początku zalecamy przeczytać instrukcję obsługi auta !!
masiu
 

01 paź 2007 10:24

Co polecacie???

vitaras
 

01 paź 2007 11:18

xyz
Ostatnio edytowano 14 lis 2007 00:48 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

masiu
 

01 paź 2007 13:57

Właśnie dostałem maila z salonu i ASO ma do wyboru dwa oleje:
1.) Castrol Magnatec 5W/30
API: SM/CF

2.) ELF Excellium 5W/40
API: SL/CS

Który polecacie???
Ostatnio edytowano 17 paź 2007 10:30 przez masiu, łącznie edytowano 1 raz

szano
Kierownik zmiany
 
Posty: 131
Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
Lokalizacja: Żory
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana

01 paź 2007 15:06

witam
ja w tym samym serwisie w łaziskach miałem ten sam dylemat
po porównaniu parametrówi wybrałem elfa
http://www.elf.com.pl/produkty/fiszki/silniki/exc_5.htm

vitaras
 

01 paź 2007 16:38

xyz
Ostatnio edytowano 14 lis 2007 00:48 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

KZ
 

01 paź 2007 18:58

Ja z tych dwóch to akurat bez namysłu bym wybrał Castrola...

nirv
 

Olej

01 paź 2007 19:15

a ja po 1 tys km zrobilem wymianke i zalalem castrlolem slx 0w30 prof.longtec

cyberstorm
 

01 paź 2007 19:18

Ja zaleje takim, jaki mi zaproponują przy pierwszej wymianie.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 14 paź 2007 10:40 przez cyberstorm, łącznie edytowano 1 raz

KZ
 

01 paź 2007 19:36

cyberstorm napisał(a):Ja zaleje takim, jaki mi zaproponują przy pierwszej wymianie.

Pozdrawiam


Zaproponują to co mają, w najgorszym wypadku dostaniesz Lotosa...
Ja od zawsze jeżdżę ze swoim olejem.

vitaras
 

01 paź 2007 20:07

xyz
Ostatnio edytowano 14 lis 2007 00:49 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

KZ
 

01 paź 2007 20:12

vitaras napisał(a):
KZ napisał(a):Ja z tych dwóch to akurat bez namysłu bym wybrał Castrola...

czy mógłbyś mi zdradzić dlaczego?


Bo mam z nim bardzo dobre doświadczenia od ładnych kilku lat, poza tym przekonało mnie uĹźywanie seryjnego RS 10W60 (teraz Edge 10W60) przez zespoły rajdowe co się u innych producentów nie specjalnie zdarza...

vitaras
 

01 paź 2007 20:24

xyz
Ostatnio edytowano 14 lis 2007 00:49 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

KZ
 

01 paź 2007 20:55

vitaras napisał(a):Dzięki. Nie wiem jednak czy do diesla ten by pasował a 5w30 ma zupełnie inne parametry. Chyba, Ĺźe uznamy za pewnik jakość bazy. Do tego 10w to trochę "gęsto" na zimę.


Nie twierdzę że 10W60 się nadaję do Cee'da i nie zamierzam takiego lać (będę lał pewnie Edge 0W30 albo 5W30 do benzynowego), po prostu przekonało mnie że akurat seryjny olej był stosowany w takich zastosowaniach...
Na stronie Castrola jest taka aplikacja do dobierania oleju - Cee'd w róşnych wersjach silnikowych teş jest...

Zoltar
 

01 paź 2007 23:15

KZ napisał(a):
vitaras napisał(a):
KZ napisał(a):Ja z tych dwóch to akurat bez namysłu bym wybrał Castrola...

czy mógłbyś mi zdradzić dlaczego?


Bo mam z nim bardzo dobre doświadczenia od ładnych kilku lat, poza tym przekonało mnie uĹźywanie seryjnego RS 10W60 (teraz Edge 10W60) przez zespoły rajdowe co się u innych producentów nie specjalnie zdarza...


A gdzie tak piszą ?

W sporcie używa się Motula.


hehe, kupujcie Castrola, rozlewanego w RG... Polski produkt, cena z kosmosu... Ale to przecież jakość... Każdy olej, byle nie robiony u nas...

KZ
 

02 paź 2007 05:40

Zoltar napisał(a):A gdzie tak piszą ?

W sporcie używa się Motula.


Tylko i wyłącznie ?

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

02 paź 2007 07:51

vitaras liczba TBN nie ma nic wspólnego z popiołem i myciem silnika
ao myciu decydują dodatki jak detergenty i dyspersanty

TBN -to liczba zasadowa i decyduje o tym ile jest związków które ograniczają powstawanie kwasów w oleju
kwasy biora się w silniku podczas spalania oleju napędowego i powstają ubocznie tlenki węgla azotu i siarki i w wyniku ich reakcji z woda z oleju napędowego powstja kwasy

znane mi oleje mają powuyĹźej 15 TBN :D chcesz kupić 30 litrów:D
acha problem kwasóeww i TBNów dotyczy diesli PRZEDEWSZYSTKIM
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

szano
Kierownik zmiany
 
Posty: 131
Dołączył(a): 04 wrz 2007 07:38
Lokalizacja: Żory
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 135KM
2014, L+Limitowana

02 paź 2007 08:49

wartość TBN wpływa na właściwości myjące, o to link http://www.zss.pl/~moto/www_prace_dyplo ... _oleje.htm


"W trakcie eksploatacji silnika jak juĹź wcześniej wspomniano powstają szlamy. W początkowej fazie eksploatacji oleju cząsteczki powstających szlamów są tak małych rozmiarów, Ĺźe filtr olejowy nie moĹźe ich wyłapać. Cyrkulują z olejem, powodując jedynie wzrost lepkości oleju. PóĹşniej cząsteczki te zaczynają się aglomerować i osadzać na wszystkich częściach silnika. Następuje proces ich przekształcania w nagary, a następnie w laki. Nowoczesny olej silnikowy zawiera w swoim składzie specjalne dodatki myjąco-dyspergujące. Ich zadaniem jest:

ciągłe wymywanie z powierzchni silnika osadzających się szlamów, nagarów i laków i tym samym utrzymywanie wewnętrznych powierzchni silnika w czystości,
utrzymywanie szlamów oraz wymytych nagarów i laków w stanie zdyspergowanym (rozproszonym w oleju), aby umoĹźliwić ich oddzielenie na filtrze olejowym.
Miara obecności i ilości dodatków myjąco-dyspergujacych jest liczba zasadowa TBN"

Im wyższa TBN oleju, tym lepsze jego własności myjące, a tym samym przez dłuższy czas silnik będzie utrzymywany w czystości, przez co wydłuży się jego sprawność i żywotność.

Jak więc widać, liczba zasadowa oleju jest oprócz lepkości podstawową charakterystyką jakościową oleju.

vitaras
 

02 paź 2007 10:43

xyz
Ostatnio edytowano 14 lis 2007 00:51 przez vitaras, łącznie edytowano 1 raz

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

02 paź 2007 18:45

myśle że za mocno podniecacie się tymi olejami w normalnie eksploatowanych autach
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3201
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

02 paź 2007 18:47

Dane techniczne

Lepkość SAE
10W40

Ciężar właściwy w 15°C
0,88

Lepkość kinematyczna
w 40°C, cSt
w 100°C, cSt
93
13,8

Lepkość w -20°C, Cp
3400

Wskaźnik lepkości
155

Temp. płynięcia, °C
-33

Temp. zapłonu, °C
220

Liczba zasadowa (T.B.N.) mg KOH/g
15,5

Popiół siarczanowy
1,8 %




Specyfikacje

ACEA E3:96
API CF, CF-4
CCMC D5
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Często zadawane pytania / FAQ
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl