Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

jjs
Dyrektor
 
Posty: 664
Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
Lokalizacja: Warszawa

Re: Ciężko wrzucić pierwszy bieg

15 mar 2012 19:31

Vader..to daj jakiegoś linka do tekstu który w fachowy sposob uzasadni Twoja tezę o hamowaniu silnikiem..
PRO CEED 1.6pb

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Ciężko wrzucić pierwszy bieg

15 mar 2012 20:46

Powiem wam tyle, właśnie wróciłem z trasy. Na odcinku 20km koleś przede mną użył hamulca z 30 razy minimum(potem przestałem liczyć), a ja cały czas jadąc za nim całe 0. Powiesz mi, że to szkodzi silnikowi? Powiesz mi, że sprzęgło się zużywa? Może, że skrzynia cierpi? Czy może walniesz, że pedał hamulca mi zardzewieje przez nieużywanie ??
Sumując zaoszczędziłem paliwo, mniej mieszałem biegami od niego, klocki i tarcze wystarczą mi na zdecydowanie więcej, jednocześnie mniej zużyłem sprzęgło i skrzynię biegów, a i noga się nie zmęczyła skakaniem po pedałach.
Czekamy na naukowe wytłumaczenie, że lepsza jest jazda z hamowaniem hamulcami, niż silnikiem oraz, że silnik na tym cierpi.

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 03:37

Odpowiem wam tak ja jeżdżę w mieście w korkach i mój samochód pali ogólnie między 5,5 a 8 średnia z tego to 7 litrów,czy w takich warunkach jak miejska dżungla to zły wynik? W trasie pali mi między 4,5 a 5,5 litra nie stosując waszej cudownej metody,ale swoją czyli metodę płynnej spokojnej jazdy,nie forsuje silnika,nie gazuje nie hamuje gwałtownie.Klocki i tarcze starczają mi na długo z przodu tarcze wymieniałem po 90 tys.klocki przód starczają mi na 60 tys.Czy można mieć lepsze wyniki.Opony mam też w dobrym stanie,niczego do szczęścia mi nie brakuje, zarówno ja jak i samochód odpukać mają się dobrze.Więc dlaczego na siłę wmawiacie ludziom ,że źle robią?Czym możecie mi udowodnić ,że jesteście lepsi?Mądrzejsi czy bardziej ekonomiczni?Oczywiście są sytuacje ,gdzie hamowanie silnikiem jest ważne nawet bardzo przykładem są góry,czasami też tak robię,ale w większości nie widzę takiej potrzeby.Po co eksploatować sprzęgło, skrzynię więcej dla samej zabawy?Sprzęgło się zwyczajnie zużywa, im więcej go używasz tym szybciej się skończy od cały sekret.Co więcej można powiedzieć.Kiedyś kierowcy PKS mieli metodę ekonomiczną rozpędzali się do 90 km.i toczyli się aż prawie do 40 jak najdłużej na luzie ,też to miało jakieś uzasadnienie ale jak to udowodnić,nikt przecież badan nad grupami kierowców nie przeprowadza,większość tych technik polega na modzie fiksacji i osobistych odczuciach kierowców.Myślę sobie tak z autem jak z kobietą postępuj delikatnie,słuchaj co mówi ,,praca silnika,,a odwdzięczy Ci się długą pracą i ekonomią ,ma się rozumieć samochód. :thanks

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6863
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 12:34

Vader napisał(a):nie gazuje

Czyli ze świateł ruszasz pół godziny bo delikatnie muskasz gaz prz przyspieszaniu (oczywiście lewym pasem) :mrgreen:
Tak Ci tylko chciałem dowalić, w końcu za to mi płacą B)
A skoro
Vader napisał(a):niczego do szczęścia mi nie brakuje, zarówno ja jak i samochód odpukać mają się dobrze
to najważniejsze :)
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 12:58

Vader napisał(a):Odpowiem wam tak ja jeżdżę w mieście w korkach i mój samochód pali ogólnie między 5,5 a 8 średnia z tego to 7 litrów,czy w takich warunkach jak miejska dżungla to zły wynik? W trasie pali mi między 4,5 a 5,5 litra nie stosując waszej cudownej metody,ale swoją czyli metodę płynnej spokojnej jazdy,nie forsuje silnika,nie gazuje nie hamuje gwałtownie.Klocki i tarcze starczają mi na długo z przodu tarcze wymieniałem po 90 tys.klocki przód starczają mi na 60 tys.Czy można mieć lepsze wyniki.Opony mam też w dobrym stanie,niczego do szczęścia mi nie brakuje, zarówno ja jak i samochód odpukać mają się dobrze.Więc dlaczego na siłę wmawiacie ludziom ,że źle robią?Czym możecie mi udowodnić ,że jesteście lepsi?Mądrzejsi czy bardziej ekonomiczni?Oczywiście są sytuacje ,gdzie hamowanie silnikiem jest ważne nawet bardzo przykładem są góry,czasami też tak robię,ale w większości nie widzę takiej potrzeby.Po co eksploatować sprzęgło, skrzynię więcej dla samej zabawy?Sprzęgło się zwyczajnie zużywa, im więcej go używasz tym szybciej się skończy od cały sekret.


Tak to jest jak nasze stare przyzwyczajenia, biorą górę nad zdrowym rozsądkiem.
Wymiana klocków z przodu po 60 tys. tylko potwierdza, że często używasz hamulców. I nie jest to jakiś super wynik z którego można być zadowolonym.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 13:08

mark napisał(a):Wymiana klocków z przodu po 60 tys. tylko potwierdza, że często używasz hamulców. I nie jest to jakiś super wynik z którego można być zadowolonym.


Dokładnie mark.

Hamuję silnikiem. Jestem po IV przeglądzie. Na liczniku 73000 km i klocki fabryczne.
To tak dla zobrazowania :ha
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 13:31

Też dość często hamuję silnikiem, na luz wrzucam tylko stojąc na światłach. Przejechane 57 tys., klocków jeszcze nie wymieniałem i myślę, że długo nie będzie takiej potrzeby.
Okładziny klocków, nie są nawet w połowie zużyte.

RERO
Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 21 paź 2007 13:48
Lokalizacja: SZTUM/Gościszewo
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, comfort+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 21:00

i ja dołączę się ze swoim zdaniem na temat hamowania silnikiem - podpisuję się obiema rękami i nogami za hamowaniem - klocki fabryczne 90tys. km wytrzymały, mam teraz 139tys km najechane - ani grama oleju nie dolałem od wymiany do wymiany, sprzęgło działa bez problemu, skrzynia też a spalanie średnie na poziomie 5,3 l/100 km to chyba lepiej niż 7 ... to gdzie popełniam błąd :??
jestem zwolennikiem takiego sposobu jazdy i nie widziałem nigdzie innych zaleceń, a jeśli czegoś nie używam to tego nie zużywam - dobrze myślę? (sprzęgło itd)
RERO znany również jako REROMEK - 2007 , 1.6 benzyna 122kM C+ choć nie jestem pewny... :wavingyellow:
był - 1.6 crdi 115kM , 2007 , ale to już zamierzchła historia...

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 21:20

George napisał(a):
mark napisał(a):Wymiana klocków z przodu po 60 tys. tylko potwierdza, że często używasz hamulców. I nie jest to jakiś super wynik z którego można być zadowolonym.


Dokładnie mark.

Hamuję silnikiem. Jestem po IV przeglądzie. Na liczniku 73000 km i klocki fabryczne.
To tak dla zobrazowania :ha

Oczywiście po mieście latsz w korkach? :lol:
Oczym my w ogóle rozmawiamy,przecież inne są warunki za miastem jak w mieście.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 21:41

Vader napisał(a):Oczywiście po mieście latsz w korkach? :lol:
Oczym my w ogóle rozmawiamy,przecież inne są warunki za miastem jak w mieście.



Tak przyjacielu, po Poznaniu.
W większości po Poznaniu w strasznie zakorkowanym, rozkopanym, rozrytym pełnym objazdów i korków grodzie Przemysława.

Ale o czym my rozmawiamy :/

Może zrobimy ankietę ;)


A do tego 70 % klimy
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 21:55

Vader, co za różnica: korki lub brak korków, miasto wieś, trasa. Powinniśmy jeździć oszczędnie, bo paliwo drogie a hamowanie silnikiem daje sporo oszczędności.
Trzeba się tylko tego nauczyć.

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:19

mark napisał(a):Vader, co za różnica: korki lub brak korków, miasto wieś, trasa. Powinniśmy jeździć oszczędnie, bo paliwo drogie a hamowanie silnikiem daje sporo oszczędności.
Trzeba się tylko tego nauczyć.

Ja to umiem a nawet czasem stosuje ale nie fiksuje się na tym nie uważam ,że jest to jedyna słuszna wspaniała metoda.A kto myśli lub robi inaczej to zaraz jakiś głupi albo gorszy.Paliwo można inaczej oszczędzić ,znam kilka metod,wyniki mam dobre,jeśli w trasie to między 4,5 a 5,5 to co dojdę do 3 ,2 lub 2,2 ,nie będźmi śmieszni o czym my w ogóle rozmawiamy?
Hamowanie silnikiem dobre w górach, tak napisali w instrukcji więc tego się trzymajmy, zelecają w górach,czyż nie tak?
Po za tym mam jeszcze jeden argument za tym żeby nie, więcej się trzeba namachać skrzynią i nawciskać sprzęgła ,więc bardziej boli ręka oraz noga,po tem można nie mieć siły prowadzić auta. :)

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:21

RERO napisał(a):i ja dołączę się ze swoim zdaniem na temat hamowania silnikiem - podpisuję się obiema rękami i nogami za hamowaniem - klocki fabryczne 90tys. km wytrzymały, mam teraz 139tys km najechane - ani grama oleju nie dolałem od wymiany do wymiany, sprzęgło działa bez problemu, skrzynia też a spalanie średnie na poziomie 5,3 l/100 km to chyba lepiej niż 7 ... to gdzie popełniam błąd :??
jestem zwolennikiem takiego sposobu jazdy i nie widziałem nigdzie innych zaleceń, a jeśli czegoś nie używam to tego nie zużywam - dobrze myślę? (sprzęgło itd)

W korkach pali Ci,5,3 kurcze nie samowite nie długo skuter w oszczędnościach przegonisz.
Ostatnio edytowano 16 mar 2012 22:36 przez Vader, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:25

George napisał(a):
Vader napisał(a):Oczywiście po mieście latsz w korkach? :lol:
Oczym my w ogóle rozmawiamy,przecież inne są warunki za miastem jak w mieście.



Tak przyjacielu, po Poznaniu.
W większości po Poznaniu w strasznie zakorkowanym, rozkopanym, rozrytym pełnym objazdów i korków grodzie Przemysława.

Ale o czym my rozmawiamy :/

Może zrobimy ankietę ;)


A do tego 70 % klimy

Ja myślisz ,że klimy nie używam? Wiesz nie zimponowałeś mi.

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:28

Ech Vader, pokój z Tobą drinkss
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:30

mark napisał(a):Też dość często hamuję silnikiem, na luz wrzucam tylko stojąc na światłach. Przejechane 57 tys., klocków jeszcze nie wymieniałem i myślę, że długo nie będzie takiej potrzeby.
Okładziny klocków, nie są nawet w połowie zużyte.

Za to zmienisz wczęsniej sprzęgło, które jest droższe od klocków twoja radość z tych pozornych oszczędności ,wywołuje uśmiech na moich ustach, pozdrawiam. :lol:

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:34

Vader, w którym momencie się zmęczysz mieszając biegami? Bo ja nie widzę żadnej różnicy w trasie i w mieście jeśli chodzi o ilość wciśnięć sprzęgła. Pomijając to to jest to o wiele bezpieczniejsze niż jazda na luzie.
Wbij sobie do głowy (PROSZĘ), że my tu nie mówimy o hamowaniu ekstremalnym typu mając 90, wrzucam 2. Tylko po prostu o zdejmowaniu nogi z gazu w chwili, gdy trzeba zwolnić :| ball ball ball

Kończę się udzielać, bo jesteś Vader nie do przegadania. Uparłeś się na swoje i tego trzymasz. Może niech się wypowiedzą zwolennicy hamowania silnikiem z przebiegami 200k km i udowodnią Ci jak bardzo się mylisz. ball ball ball

AUTOR WĄTKU
Vader
 

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:39

hacker napisał(a):Vader, w którym momencie się zmęczysz mieszając biegami? Bo ja nie widzę żadnej różnicy w trasie i w mieście jeśli chodzi o ilość wciśnięć sprzęgła. Pomijając to to jest to o wiele bezpieczniejsze niż jazda na luzie.
Wbij sobie do głowy (PROSZĘ), że my tu nie mówimy o hamowaniu ekstremalnym typu mając 90, wrzucam 2. Tylko po prostu o zdejmowaniu nogi z gazu w chwili, gdy trzeba zwolnić :| ball ball ball

Kończę się udzielać, bo jesteś Vader nie do przegadania. Uparłeś się na swoje i tego trzymasz. Może niech się wypowiedzą zwolennicy hamowania silnikiem z przebiegami 200k km i udowodnią Ci jak bardzo się mylisz. ball ball ball

Może my po prostu się nie rozumiemy myslimy o tym samym tylko ,używamy innych słów.Zwolennikiem możesz być ale nie narzucaj ani nie poniżaj tych co sądzą inaczej.Jako tych co są gorsi lub coś tam nie umieją,miej trochę pokory,i szacunku nie jesteś pępkiem świata.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 22:59

Vader napisał(a):
mark napisał(a):Też dość często hamuję silnikiem, na luz wrzucam tylko stojąc na światłach. Przejechane 57 tys., klocków jeszcze nie wymieniałem i myślę, że długo nie będzie takiej potrzeby.
Okładziny klocków, nie są nawet w połowie zużyte.

Za to zmienisz wczęsniej sprzęgło, które jest droższe od klocków twoja radość z tych pozornych oszczędności ,wywołuje uśmiech na moich ustach, pozdrawiam. :lol:


Widzisz, obecnie technika, technologia idzie cały czas do przodu, coś się zmienia. Nowe silniki z pośrednim i bezpośrednim wtryskiem, zastąpiły silniki z gaźnikiem. Mamy turbosprężarki, zmienne fazy rozrządu i inne technologie. Nasze poprzednie doświadczenia, nijak nie mają się do tych zmian.
W samochodach są montowane komputery, sterujące praktycznie wszystkim. Włączając w to również ekonomiczną jazdę, słynny "eco driving". Komputer mówi kiedy trzeba zmienić bieg na wyższy lub niższy, taki tam nowoczesny wynalazek. Można oczywiście to olać i zostać z tyłu i twierdzić, ja wiem lepiej. Tylko czy na pewno, to jest takie dobre rozwiązanie?

RERO
Klubowicz
 
Posty: 50
Dołączył(a): 21 paź 2007 13:48
Lokalizacja: SZTUM/Gościszewo
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, comfort+

Re: Hamowanie silnikiem - za czy przeciw?

16 mar 2012 23:06

Vader napisał(a):
RERO napisał(a):i ja dołączę się ze swoim zdaniem na temat hamowania silnikiem - podpisuję się obiema rękami i nogami za hamowaniem - klocki fabryczne 90tys. km wytrzymały, mam teraz 139tys km najechane - ani grama oleju nie dolałem od wymiany do wymiany, sprzęgło działa bez problemu, skrzynia też a spalanie średnie na poziomie 5,3 l/100 km to chyba lepiej niż 7 ... to gdzie popełniam błąd :??
jestem zwolennikiem takiego sposobu jazdy i nie widziałem nigdzie innych zaleceń, a jeśli czegoś nie używam to tego nie zużywam - dobrze myślę? (sprzęgło itd)

W korkach pali Ci,5,3 kurcze nie samowite nie długo skuter w oszczędnościach przegonisz.



nie w korkach tylko średnio z ponad 40 tysiecy kilometrów - Ty pisałeś "średnio 7/setkę"

ale skoro nic nie jest w stanie Cię przekonać że hamowanie silnikiem to nie jest zło konieczne (tylko w górach) to jak wyżej - pokój z Tobą :thanks
RERO znany również jako REROMEK - 2007 , 1.6 benzyna 122kM C+ choć nie jestem pewny... :wavingyellow:
był - 1.6 crdi 115kM , 2007 , ale to już zamierzchła historia...

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl