Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Moderator: Żandarmeria
- hacker
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Na wstecznym też się tak pobawiłeś? Ja takie układanie robię zawsze przy rozkładaniu zacisków :P
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
- hacker
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Najlepiej przy podniesionym przynajmniej jednym tylnym kole, żeby sprawdzić ile można :P Co z tym hamowaniem podczas jazdy do tyłu? Rozumiemy, że hamulce już są ok i auto nie ma dodatkowych oporów?
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Wy tak na poważnie czy sobie jaja robicie ? Próbowałem tylko do przodu, hamulce były zawsze ok (po wymianie), jedynie przednie koła miały większy opór no i słychać bicie tyłu. Nadal nie wiem czy poskutkowało, napisałem że wydaje mi się że tak. Zobaczę jutro rano, czy efekt zniknął. Sam nie wiem czy takie "deptanie" mogło pomóc choć wydaje mi się iż dynamika zmian w czasie, siły na klocki podczas pracy ABSu wyeliminować powinna wszystko to co było "zablokowane". Co do ręcznego to przy składaniu szczęk załkowicie poluzwałem linkę hamulca, no i skręciłem regulację pod szczekami do minimum. Ręczny "łapie" jednie, muszę wiec podciągnąć linkę a to nie jest proste, bez ściągania schowka (mały otwór dostępowy) - ale to zrobię jak już zasadniczy hampel będzie ok. Co do tego "bicia" to jestem nieco zdegustowany reakcją sklepu kia (internetowego) - że niby trzeba odesłać i czekać 21 dni. No ale cóż.
-
witia_2005 - Weteran
- Posty: 1598
- Dołączył(a): 19 sty 2008 18:54
- Lokalizacja: małopolska
- Grupa: Małopolska
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
boe6666 napisał(a):muszę wiec podciągnąć linkę a to nie jest proste, bez ściągania schowka (mały otwór dostępowy)
To jest regulacja wstępna, tylko do pozbycia się luzu na cięgnie.
boe6666 napisał(a):no i skręciłem regulację pod szczekami do minimum.
A tu właśnie reguluje się hamulec ręczny. Zrobiłeś wszystko odwrotnie. Regulacja hamulca ręcznego nie wymaga ściągania schowka tylko trzeba koła ściągnąć
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Wydaje mi się że to bez różnicy, tzn będzie hamować tylko górą szczęk (teraz tak hamuje bo nawet to czuć). Nie chce mi się już kół ściągać, ale się zastanowię nad tym.
Co do mojego problemu. Moim zdaniem występuje nadal, no ale byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, gość wszystko pomierzył (opory toczenia, hamulce, przód i tył). Wszystko ok. Podniósł nawet samochód, ja cisnąłem hamulec a on sprawdzał czy coś sie blokuje no i jego zdaniem all jest ok. Nie ma oporów toczenia na rolkach, hamulce pracują równo. Po trasie (200 km) sprawdzał no i zauważył że prawy przód jest cieplejszy niż lewy przód.
Także możliwe że jest jeszcze jedna przyczyna - ze pochylenie kół z prawej strony (fabryczne, bez możliwości regulacji). Taki wyszedł z fabryki. ASO jak to mierzy to twierdzi że jest w normie, jednakże nie przeczy że zarówno PP i PT są pochylone - ale wg. nich w normie. 2 niezaleznych disgnostów, stwierdziło że jest poza normą i że korekta to nawiercenie otworów regulacyjnych - a wiec utrata gwarancji.
Tak się nad tym zastanawiam bo jak już stoję na tych światłach puszczam hamulce a auto stoi, to jak poruszam kierownica to zaczyna się toczyć
Co do mojego problemu. Moim zdaniem występuje nadal, no ale byłem dzisiaj na stacji diagnostycznej, gość wszystko pomierzył (opory toczenia, hamulce, przód i tył). Wszystko ok. Podniósł nawet samochód, ja cisnąłem hamulec a on sprawdzał czy coś sie blokuje no i jego zdaniem all jest ok. Nie ma oporów toczenia na rolkach, hamulce pracują równo. Po trasie (200 km) sprawdzał no i zauważył że prawy przód jest cieplejszy niż lewy przód.
Także możliwe że jest jeszcze jedna przyczyna - ze pochylenie kół z prawej strony (fabryczne, bez możliwości regulacji). Taki wyszedł z fabryki. ASO jak to mierzy to twierdzi że jest w normie, jednakże nie przeczy że zarówno PP i PT są pochylone - ale wg. nich w normie. 2 niezaleznych disgnostów, stwierdziło że jest poza normą i że korekta to nawiercenie otworów regulacyjnych - a wiec utrata gwarancji.
Tak się nad tym zastanawiam bo jak już stoję na tych światłach puszczam hamulce a auto stoi, to jak poruszam kierownica to zaczyna się toczyć
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Odpuść. Serio.
Skoro teraz są takie pochylenia to i wcześniej musiały być a tak nie szalałeś, wiec zostaw to tak.
Skoro teraz są takie pochylenia to i wcześniej musiały być a tak nie szalałeś, wiec zostaw to tak.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- hacker
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Auto na prostej i równej drodze przy większych prędkościach jedzie prosto czy Ci ucieka jak naszemu wodnemu przyjacielowi - rybie?:>
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6859
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
te te te!!! Moje auto nie ucieka jak jakiś tchórz!! Moje auto szuka alternatywnej trasy!
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
hmm. Ja mam problem ze ściąganiem na lewo od 1 kilometra. gdzieś tu forum pisałem o tym. Nadal uważam że auto jest "przekoszone" ale mam to juz w "du.ie". Badałem, pisałem, ustawiałem - pomiary u diagnostów mówią tak, w aso wydruki mówią nie (liczne jedne i drugie) także to pozostawiam. Z przodu wszystko przeczyszczone i odpowitrzone i jest ok, jutro sprawdzę czy nie hamuje samo. Choć fakt faktem, dzieje się to tylko po rozgrzaniu. Rano jak ruszam, samochód normalnie się stacza bez żadnych problemów. Po trasie jakby przyhamowuje. Co do tarcz z tyłu - tego zestawu nie kupię już w tym sklepie kia (zamienniki). Tarcze mają bicie które nie czuć a słychać powyżej 100km/h (przy hamowaniu - imo mocniejszym tym głośniej) - możliwe że jest obicie minimalne, ale jak taki sklep poleca jako zamienny komplet to powinien sprzedawać coś co jest ok a nie krzywe. ale mimo to polecam wszystkim samodzielną wymianę hamulców - uważam że dość dobre doświadczenie w mechanice samochodwej - oczywiście jeśli ktoś to lubi
- hacker
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Boe co do ściągania to na 100% masz takie samo właściwe ciśnienie w kołach? Sprawdzane przed jazdą?
Ja ostatnio robiłem test na trasie, "idealnie" równa droga i awaryjne hamowanie ze 160. Idealnie wszystko, ustawię prosto koła to prosto pojedzie i przy hamowaniu nie ucieknie na bok.
Boe czyli diagnosta stwierdza, że geometria skopana czy hamulce ? Bo już straciłem rachubę.
Ja ostatnio robiłem test na trasie, "idealnie" równa droga i awaryjne hamowanie ze 160. Idealnie wszystko, ustawię prosto koła to prosto pojedzie i przy hamowaniu nie ucieknie na bok.
Boe czyli diagnosta stwierdza, że geometria skopana czy hamulce ? Bo już straciłem rachubę.
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Diagnosta stwierdził że geometria zła a Hamulce ok. ASo że oba ok
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Nadal wystepuje samoistne hamowanie/wysokie opory toczenia. Albo zacisk walnięty, albo łożyska. Sam juz nie wiem.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Więc jakie są wyniki z oporów toczenia ze stacji diagnostycznej?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
1.4-1.8 ale w jakich jednostkach to nie wiem.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
A jakie są normy na tym wydruku?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
-
boe6666 - Kierownik
- Posty: 515
- Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Nie mam wydruku, bo to po znajomości było.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
Szkoda. Bo zazwyczaj tam są normy i jednostki. A ta jednostka jakaś dziwna bo zazwyczaj opory podaje się w N. Ale 1,5 to by go wcale nie było...
Jeśli zaś to są procenty to jest bardzo dobrze. Rozumiem, że podałeś koło lewe i prawe?
Jeśli zaś to są procenty to jest bardzo dobrze. Rozumiem, że podałeś koło lewe i prawe?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
- Roman5
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
boe6666 jak byles na geometri to jaki mial program ? W milimetrach pomiar czy w stopniach? No i jakie masz auto ? Jaki rok bo nie widze w poscie.
-
ruszok - Żandarmeria
- Posty: 4199
- Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
- Lokalizacja: Katowice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL
Re: Samodzielna wymiana klocków i/lub tarcz
U mnie opory toczenia na wszystkich kołach to 80N, ale normy też nie podano.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......
Powrót do Tipsy i triksy ...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Złe dopasowanie klocków hamulcowych do zacisku
przez slice » 14 cze 2019 14:35 w Zawieszenie - 7 Odpowiedzi / 7790 Wyświetlone
- Ostatni post przez pioter
02 wrz 2019 06:39
-
Złe dopasowanie klocków hamulcowych do zacisku
-
-
Osłony tarcz hamulcowych
przez kozak0211 » 15 gru 2019 12:32 w Zawieszenie - 8 Odpowiedzi / 7485 Wyświetlone
- Ostatni post przez Magikrealista
19 gru 2019 22:56
-
Osłony tarcz hamulcowych
-
-
Wymiana D1S
przez marcin255 » 27 sie 2020 19:52 w Akcesoria i wyposażenie - 0 Odpowiedzi / 3040 Wyświetlone
- Ostatni post przez marcin255
27 sie 2020 19:52
-
Wymiana D1S
-
-
Wymiana silnika
przez Zibi P » 07 cze 2019 20:44 w Silniki i skrzynia biegów - 7 Odpowiedzi / 8096 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pjoter4681
07 sty 2023 18:36
-
Wymiana silnika
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości