ELM327 i diagnostyka OBD II
Napisane: 27 maja 2010 18:52
Witam,
chcialbym podzielic sie moimi doswiadczeniami z modulem diagnostycznym opartym o chipset ELM327.
Moduly takie posiadaja zlacze OBD II (do auta) i zlacze USB.
Po podlaczeniu do komputera i zainstalowaniu drivera, komputer wzbogaca sie o nowy "wirtualny" port szeregowy.
Wtyk OBD II podlaczamy w samochodzie do gniazda znajdujacego sie po lewej stronie kierownicy (ponizej pokretla regulacji swiatel).
Do komunikacji z urzadzeniem uzywany jest zestaw komend "AT", dostepny (jako pdf) na stronie producenta chipsetu:
http://www.elmelectronics.com/
Z pomoca aplikacji Hyperterminal mozemy wyslac zapytanie (np. AT@1), a urzadzenie przesle nam odpowiedz.
Oczywiscie jest masa programow, ktore robia to za nas.
Ja przetestowalem darmowy "scantool" dostepny na stronie: http://www.scantool.net/
W aktualnej wersji (1.20) oprogramowanie wysyla zapytanie o identyfikator urzadzenia "AT@2" i spodziewa sie odpowiedzi "SCANTOOL.NET".
W przeciwnym wypadku mowi, ze urzadzenie jest "klonem" i odmawia dalszej wspolpracy.
Na szczescie identyfikator mozna ustawic recznie za pomoca komendy: AT@3 SCANTOOL.NET
Od tej pory oprogramowanie pozwala na monitorowanie parametrow pracy silnika
chcialbym podzielic sie moimi doswiadczeniami z modulem diagnostycznym opartym o chipset ELM327.
Moduly takie posiadaja zlacze OBD II (do auta) i zlacze USB.
Po podlaczeniu do komputera i zainstalowaniu drivera, komputer wzbogaca sie o nowy "wirtualny" port szeregowy.
Wtyk OBD II podlaczamy w samochodzie do gniazda znajdujacego sie po lewej stronie kierownicy (ponizej pokretla regulacji swiatel).
Do komunikacji z urzadzeniem uzywany jest zestaw komend "AT", dostepny (jako pdf) na stronie producenta chipsetu:
http://www.elmelectronics.com/
Z pomoca aplikacji Hyperterminal mozemy wyslac zapytanie (np. AT@1), a urzadzenie przesle nam odpowiedz.
Oczywiscie jest masa programow, ktore robia to za nas.
Ja przetestowalem darmowy "scantool" dostepny na stronie: http://www.scantool.net/
W aktualnej wersji (1.20) oprogramowanie wysyla zapytanie o identyfikator urzadzenia "AT@2" i spodziewa sie odpowiedzi "SCANTOOL.NET".
W przeciwnym wypadku mowi, ze urzadzenie jest "klonem" i odmawia dalszej wspolpracy.
Na szczescie identyfikator mozna ustawic recznie za pomoca komendy: AT@3 SCANTOOL.NET
Od tej pory oprogramowanie pozwala na monitorowanie parametrow pracy silnika