Hej,
Wreszcie udało mi się kupić fajny odkurzacz do samochodu. Mały, poręczny z dobrymi końcówkami. Jedyny mankament, że jest zasilany z gniazda 12V z samochodu. Niby producent pisze, że można 30 minut używać bez nadwyrężania akumulatora samochodu ale wolę nie próbować .
Dlatego kupiłem coś takiego:
Adapter z 220V do 12V z wejściem "zapalniczkowym". Problem tylko taki, że odkurzacz nie chce na tym działać . To znaczy działa ale ledwo ciągnie Podobnie gdy podłaczyłem nawigację. I ładowanie trwa znacznie dłużej. Co jest nie tak Zepsuty adapter, czy ja się po prostu nie znam i kupiłem coś co nie pasuje do takich zastosowań?
Adapter 220V na 12V
Moderator: Żandarmeria
-
forrestgump
-
Maikler
Jeżeli mam być szczery to nie bardzo rozumiem. Adapter ma zmieniać napięcie z 220V na 12V nie? W samochodzie również jest gniazdko "zapalniczkowe" 12V. I urządzenia takie jak nawigacja, DVD, telefon można podłączyć i działają na 12V. Odkurzacz jest typowo samochodowy z końcówką z napisem 12V . To ile w takim razie ma na wyjściu samochodowa "zapalniczka"?
-
dede
Napięcie się zgadza, moc już nie. Wszystko zależy od tego jakiego prądu
potrzebuje urządzenie. Napięcie x prąd daje Moc. Sprawdź ile mocy pobiera odkurzacz i zaopatrz się w przejściówkę o minimum takiej mocy lub większej. Używanie przejściówki o mniejszej mocy zakończy się jej spaleniem (i przy okazji pożarem) - chyba że ma zabezpieczenia (ale patrząc na zdjęcie to na to bym nie liczył).
potrzebuje urządzenie. Napięcie x prąd daje Moc. Sprawdź ile mocy pobiera odkurzacz i zaopatrz się w przejściówkę o minimum takiej mocy lub większej. Używanie przejściówki o mniejszej mocy zakończy się jej spaleniem (i przy okazji pożarem) - chyba że ma zabezpieczenia (ale patrząc na zdjęcie to na to bym nie liczył).
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
Maikler
<span>dede</span> napisał(a):Sprawdź ile mocy pobiera odkurzacz i zaopatrz się w przejściówkę o minimum takiej mocy lub większej.
Dobra Panowie, kupiłem przejściówkę w formie transformatora z wejściem 230V i wyjściem 12V, 5A (60W). Odkurzacz samochodowy jest na 12V (10W). No i nadal nie działa. Przy tych 6W ledwo co działał, a teraz po prostu buczy i nic się nie dzieje . Wolę już nie próbować żeby niczego nie uszkodzić. Jakieś pomysły dlaczego nadal nie działa?
-
gringo
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Sparwdż czy na wyjściu zasilacza masz 12V DC (prąd stały). Adapter który zamieściłeś na początku na zdjęciu przetwarza prąd zmienny na stały (stąd AC to DC adapter) i poza podawaną mocą był OK, natomiast jeśli teraz kupiłęś tylko transformator który obniża napięcie to na prądzie zmiennym mimo napięcia 12V odkurzacz nie zadziała. Jeśli to jest przyczyna (czyli wyjście 12V ale AC) to konieczny będzie zwykły układ prostujący.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Maikler
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Gdzieś powinno pisać OUTPUT - albo w instrukcji, albo na zasilaczu.
A układ prostujący to w dużym uproszczeniu zespół diód, kondenstora i rezystora, który w jedną stronę puszczją a w drugą nie (czyli prostuje prąd zmienny na stały). Jak chcesz więcej to poszperaj w Googlach (wpisz układ prostowniczy czy mostek prostowniczy)
A układ prostujący to w dużym uproszczeniu zespół diód, kondenstora i rezystora, który w jedną stronę puszczją a w drugą nie (czyli prostuje prąd zmienny na stały). Jak chcesz więcej to poszperaj w Googlach (wpisz układ prostowniczy czy mostek prostowniczy)
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Maikler
<span>pioter</span> napisał(a):Gdzieś powinno pisać OUTPUT - albo w instrukcji, albo na zasilaczu.
Taaa instrukcji nie ma a na urządzeniu jest tylko napisane:
AC ADAPTER
INPUT - 220-240V
OUTPUT - 12V --- 5A
<span>pioter</span> napisał(a):A układ prostujący to w dużym uproszczeniu zespół diód, kondenstora i rezystora, który w jedną stronę puszczją a w drugą nie
To co wyszukałem w Googlach naprawdę mi nic nie mówi Aż taki z fizyki nie jestem dobry. Inaczej.. gdzie kupię coś takiego, że jak połączę to z adapterem to będzie śmigać?
-
Lord Boss
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Zgadz się, dodanie prostownika nie jest proste, to musiałby zrobić jakiś elektronik, a zapewne za free nie będzie chciał. Taniej kupić kolejny zasilacz. A oznaczenia wskazują, że faktycznie masz tylko układ zmieniający wartość napięcia ale bez układu prostowniczego - stąd problem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Maikler
<span>Lord Boss</span> napisał(a):nie lepiej zwykłym albo tym samochodowym bez żadnych udziwnieni ?? po co sobie życie utrudniać ...
Nie po to wydałem 200zł na odkurzacz, żeby teraz zmienić na zwykły. A z zasilania samochodowego wolę nie korzystać. Nie jeżdżę zbyt dużo i boję się o akumulator.
<span>pioter</span> napisał(a):Taniej kupić kolejny zasilacz. A oznaczenia wskazują, że faktycznie masz tylko układ zmieniający wartość napięcia ale bez układu prostowniczego - stąd problem.
Szukam i szukam i znaleźć nie mogę A już się cieszyłem, że znalazłem coś co ma na wyjściu więcej niż 6W. Kupowałem na allegro i o tym czy jest AC, czy DC nie było ani słowa. Chyba wiekszość urządzeń jak np. nawigacja, CB, antyradary itp. zasilane są prądem stałym nie?
-
Lord Boss
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6522
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
<span>Maikler</span> napisał(a):Chyba wiekszość urządzeń jak np. nawigacja, CB, antyradary itp. zasilane są prądem stałym nie?
Wszystko co jest zasilane z instalacji samochodowej jest na prąd stały. Nie pozostaje ci nic innego jak szukać dalej lub udać się do jakiegoś elektronika i poprosić o zrobienie takiego układu transformatorowo-prostowniczego.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
bociek
Posty: 19
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Adapter Autel
przez Aresiuk » 12 sie 2022 15:09 w Tipsy i triksy ... - 2 Odpowiedzi / 2871 Wyświetlone
- Ostatni post przez Aresiuk
14 sie 2022 13:12
-
Adapter Autel
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 40 gości