Zimowe patenty i dylematy.
Moderator: Żandarmeria
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja przy -16 dostałem się bez problemów, ale jak wróciłem z gór to miałem problemy z otworzeniem Foczki - w dzień stopiło śnieg, a potem zamarzło ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Bucz
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Dokładnie, guma na zimnie sztywnieje.
BTW - żeby zachowała gibkość i nie uległa przetarciu zaleca się podgrzewać równomiernym tarciem ...
BTW - żeby zachowała gibkość i nie uległa przetarciu zaleca się podgrzewać równomiernym tarciem ...
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Lesheck
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Ja przed otwarciem zawsze chociaż ręką zgarniam śnieg po linii drzwi - właśnie żeby nie napadało na małego bałwanka do środka
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
TTomek
Odnośnie zimy i związanych z nią dylematów:
Dziś rano (mróz -4oC) wszystkie szyby pokryte szronem. Popsikałem odmrażaczem i wszystko ok. Dopiero w środku jak wsiadłem patrzę a tu cała przednia szyba pokryta warstwą lodu/szronu od wewnątrz .
Tak jak mądra księga (instrukcja) nakazuje włączyłem opcje odmrażanie szyby i czekam. Dość długo to trwało i w akcie desperacji użyłem również odmrażacza od wewnątrz.
Pierwszy raz mi się to stało (taki szron od wewnątrz), ale znalazłem szybko powód - w poniedziałek byłem na myjni, a tam taka "atmosfera" z wody, że końca samochodu nie widziałem jak go odbierałem. Pewnie w trakcie mycia chodniczków "fachowcy" nie zamknęli drzwi i naleciało tej wilgoci no a potem sie wymroziło
Muszę jakoś sie tej nadmiarowej wody/wilgoci pozbyć i mam pytanie: jak najskuteczniej?
Mam włączoną klimę, ale po pierwsze mam krótkie odcinki do jazdy (w tygodniu) i nie wiem czy klima działa w temp. ujemnych?
Doradźcie coś
pozdrawiam
Dziś rano (mróz -4oC) wszystkie szyby pokryte szronem. Popsikałem odmrażaczem i wszystko ok. Dopiero w środku jak wsiadłem patrzę a tu cała przednia szyba pokryta warstwą lodu/szronu od wewnątrz .
Tak jak mądra księga (instrukcja) nakazuje włączyłem opcje odmrażanie szyby i czekam. Dość długo to trwało i w akcie desperacji użyłem również odmrażacza od wewnątrz.
Pierwszy raz mi się to stało (taki szron od wewnątrz), ale znalazłem szybko powód - w poniedziałek byłem na myjni, a tam taka "atmosfera" z wody, że końca samochodu nie widziałem jak go odbierałem. Pewnie w trakcie mycia chodniczków "fachowcy" nie zamknęli drzwi i naleciało tej wilgoci no a potem sie wymroziło
Muszę jakoś sie tej nadmiarowej wody/wilgoci pozbyć i mam pytanie: jak najskuteczniej?
Mam włączoną klimę, ale po pierwsze mam krótkie odcinki do jazdy (w tygodniu) i nie wiem czy klima działa w temp. ujemnych?
Doradźcie coś
pozdrawiam
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
Lesheck
Zgadzam się z sensorem. Gazeta na podłogę i heja. Możesz również zostawić włączone auto i dać "saunę" na pare minut (czyt. włączyć full ogrzewanie)
Jak masz piachu trochę na podłodze to polecam odkurzyć dokładnie. Piasek chłonie wilgoć, a potem wszystko osadza się od wewnątrz na szybach.
Zima to jednak ciężki okres, jeśli chodzi o utrzymanie porządku/czystości w aucie
Jak masz piachu trochę na podłodze to polecam odkurzyć dokładnie. Piasek chłonie wilgoć, a potem wszystko osadza się od wewnątrz na szybach.
Zima to jednak ciężki okres, jeśli chodzi o utrzymanie porządku/czystości w aucie
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Nie masz innej metody jak włączenie nawiewu i ogrzewania na mksa, koniecznie razem z klimą (bo ona wbrew obiegowym opiniom nie tylko chłodzi, ale i osusza powietrze), delikatnie uchylając szybę w drzwiach. No i możesz walnąć coś higroskopijnego - np. sól (ale nie NaCl tylko CaCl - chlorek wapnia) w miseczce. Higroskopijny bardzo jest też wodorotlenek sodu, ale z tym bym nie ryzykował, bo to wyjątkowo silnie żrąca substancja (składnik popularnych "przepychaczy" hydraulicznych, np. Kreta) i przypadkowy kontakt "cielesny" grozi bardzo nieprzyjemnym poparzeniem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
TTomek
-
Zeli
-
TTomek
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6536
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
-
sensor - Nadworny Tester
- Posty: 3202
- Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
- Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
- Grupa: Wielkopolska
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Powrót do Tipsy i triksy ...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
[C3] Dylematy felg i opon
przez bielaPL » 07 paź 2021 10:52 w Zawieszenie - 9 Odpowiedzi / 4696 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
16 paź 2021 12:21
-
[C3] Dylematy felg i opon
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości