Jak podwyższyć strumień płynu z przedniego spryskiwacza?

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

26 lut 2009 01:11

U mnie przedmuchiwali dysze - bez znaczącej poprawy. Tak jak pisałem wcześniej dopiero lekkie podgięcie wkrętakiem dało pożądany efekt.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

26 lut 2009 11:20

W moim przypadku, przedmuchanie spryskiwacza pomogło. Auto mam, już dwa lata. W lecie ubiegłego roku zauważyłem, że szyba przednia jest słabo spryskiwana.
Możliwe, że spryskiwacze nie tylko się zatykają ale również, po pewnym okresie używania odkształcają. Wykonane są w całości z plastiku i umocowane na zaczepie. Plastik niestety zmienia swoje kształty.
Tutaj może pomóc, wymiana spryskiwaczy lub ich delikatne wygięcie.

AUTOR WĄTKU
olo2012
 

26 lut 2009 18:25

Uważam, że jak od nowości się stosuje płyn i nie bełta z kranówą to nie powinny się dysze zatykać. Jak jeździłem używanym przechadzanym zgrzytem to stosowałem taki patent. Za pomocą kombinerek wyrywałem drucik ze szczotki drucianej (odpowiednia średnica i sztywność) w dalszej kolejności ruchem posuwisto-zwrotnym pozbywałem się paprochów z dyszy. Przy okazji użycia ww. narzędzia regulowałem również kierunek natrysku. Może przed wymianą spryskiwaczy spróbować jeszcze takiego zabiegu?
U mnie razem z temperaturą otoczenia strumień ze spryskiwacza się podniósł. Muszę kupować lepszy płyn zimowy, który nie gęstnieje. :roll:
Jaki używacie?

AUTOR WĄTKU
kudyga
 

26 lut 2009 20:02

Mnie w serwisie na przeglądzie powiedzieli, że znają problem. I że zgłaszali to KIA. Ponoć w układzie spryskiwacza jest sitko(ochrona przed paprochami) o zbyt małych oczkach, które przeszkadza psikać gęstszym zimowym płynem. Jeśli latem jest OK.,a zimą spryskiwacz pryska słabo i nisko to, to jest ponoć prawdziwy powód. Ja tak właśnie u siebie mam. Ponoć KIA ma zastosować inne sitko ale nie wiadomo kiedy to nastąpi.

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

26 lut 2009 22:24

To tłumaczenie z sitkiem, mogę jeszcze zrozumieć. Pod warunkiem, że to jest prawda. Ale jak w serwisie mówią mi, że źle psika bo płyn jest za gęsty. To już przekracza wszelkie granice.

Atom
Brygadzista
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 wrz 2008 18:16
Lokalizacja: Poznań

26 lut 2009 22:57

Ja wymienilem druga dysze i wszystko dziala jak nalezy :D NAreszcie szyba jest spryskiwana, a nie tylko zmoczona :lol: Wkoncu nie bede rozmazywal wycieraczkami syfu na szybie, bo zaczelo mnie juz to delikatniej mowiac wkurzac :roll: Takze kazdemu z problem kiepskiego spryskiwania polecam zmiane dysz (50 zl nie majatek), albo jak napisal mark chociazby przedmuchanie samych dyszy :D

Co do sitka wspomnianego wczesniej to jest jedno sitko w samej pompce przy wlocie plynu. Moglo sie zatkac paprochami ze zbiornika i rzeczywiscie ograniczyc przeplyw. Ja przygladalem sie swojemu i bylo czyste. Dostep jest troche skomplikowany, bo trzeba odkrecic 3 srubki od nadkola (od spodu) i lekko je odchylic. Najgorsze w tym wszystkim sa wlsnie te srubki z plastiku. Przy odkrecaniu kreca sie w miejscu i trzeba podwazac je srubokretem. Praktycznie sa jednorazowe i trzeba je wymienic na nowe. Koszt za jedna to okolo 3,5 zl.

Tylko chyba nikt nie leje gnojowki do zbiornika plynu, wiec mysle ze sprawdzanie tego sitka mozna sobie odpuscic :D Niby czym mialoby sie zapchac??

AUTOR WĄTKU
pawel.prokop
 

16 mar 2009 12:04

Witam, to jeszcze ja dorzuce dwa slowa. Moja znajoma pracujaca w serwisie KIA (ale Germany) powiedziala, ze dostali pismo z centrali, zeby jesli sie klient zglosi, to wymieniac pompe do spryskiwaczy? U mnie spryskuje w miare OK, ale chyba sie zglosze :-) i poprosze o przeczyszczenie dysz.
Czyli problem dotarl gdzies do "decydentow".

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

16 mar 2009 13:47

wymieniali już dawno tylko pytanie czy to coś daje ???/
ogólnie problem występuje zima -zanim mi wymienili to mineło kilka miesiecy i si zima skończyła -więc nie miałem porównania na ile taka wymiana jest skuteczna
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
pawel.prokop
 

16 mar 2009 13:52

podobno teraz wstawiaja jakiej inne polepszone pompy. Zamierzam niedlugo sie udac do warsztatu, jak wymienia zdam relacje.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

16 mar 2009 14:19

a to tak mi zmieniali rok temu
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 mar 2009 14:27

Owszem pompki wcześniej wymieniali, teraz nie chcą, bo KMP odmawia zwrotu kosztów za wymianę. Tak mi powiedziano w lutym na przeglądzie.

AUTOR WĄTKU
pawel.prokop
 

16 mar 2009 14:33

Zobaczymy, czy ta wymiana w ogole cos da. Wprawdzie nie ma dramatu, ale jakby dzialalo jak trzeba, byloby niezle.

AUTOR WĄTKU
razor7
 

16 mar 2009 19:04

ja odbierałem swojego w styczniu i narazie pryska pięknie po całości tylko ciekawe jak długo, myślę również że bardzo ważna jest jakość samego płunu ponieważ te najtańsze mają tendencję do wytrącania różnych osadów które zatykają dysze...

Avatar użytkownika
mark
Weteran
 
Posty: 1309
Dołączył(a): 23 lut 2008 12:27
Lokalizacja: Lubelskie
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 115KM
2007, C+

16 mar 2009 19:42

Nie wydaje mi się, aby przyczyną słabego spryskiwania przedniej szyby w cee'dkach był płyn. Serwis i KMP mówi, że przyczyną jest za gęsty płyn. Tylko, że nie spotkałem się w sklepach z płynem zimowym rzadszym lub gęściejszym. Jak przychodzi jesień zima to nie lejemy wody do zbiorniczka spryskiwaczy, tylko płyn, bo zamarzną przewody i spryskiwacze i kółko się zamka.To jest dorabiane teorii i naginanie faktów nie mających nic wspólnego z problemem. Czemu w innych autach, nie ma takiego problemu? Według mojej oceny, przyczyny trzeba szukać w:
1- źle wykonane spryskiwacze, brakuje w nich regulacji
2- za mało wydajna pompka

AUTOR WĄTKU
less
 

16 mar 2009 19:54

A moim zdaniem to jest problem zbyt małej wydajności pompki. Z przodu mi płyn rozbryzguje po szybie, natomiast z tyłu gdzie jest jeden sprykiwacz PSIKA jak pod ciśnieniem (płyt i temp zewnętrzna takie same). Z tego wnoszę że pompka ma po prostu za małą wydajność aby skutecznie obsłużyć 2 spyskiwacze naraz

AUTOR WĄTKU
outro
 

29 mar 2009 15:47

Ja też mialem problem ze spryskiwaczem. Na początku slabo lal tak na wysokość wycieraczek. Pojechalem do serwisu. Przedmuchano dysze spryskiwacza i bylo w miare ok tak do polowy szyby sikaly. Po miesiącu problem też ze spryskiwaczem ale innej natury. Wlaczam spryskiwacz wycieraczki zaczynają prace a plynu ani kropelki. Po trzecim cyklu zaczely sikać. Efektem takiej suchej pracy wycieraczek jest rysa na szybie pozostawiona przez prawą wycieraczke. Peszek :( . Mialem jeczać do serwisu ale zajrzalem pod maske i zobaczylem przewód do spryskiwacza. Połączony jest on kolankiem ze spinką do maski. W tym miejscu zdjąłem z kolanka przewód i dmuchnąłem tak ze plyn w zbiorniczku zabulgotal. Potem przyssalem sie do kolanka bu odetkać dysze. Plyn jest be... ale - czego to sie już nie pilo. Efekt to spryskiwacze dzialające jak nigdy do tej pory. Nawet dach auta mam oplukany :D

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 mar 2009 16:17

A ja mam od jakiegoś miesiąca nowom pompkie Wymienili mi na gwarancji w MGT. :D Nie pisałem wcześniej, bo chciałem pojeździć i sprawdzić, no i działa, jest dużo lepiej.

Atom
Brygadzista
 
Posty: 116
Dołączył(a): 19 wrz 2008 18:16
Lokalizacja: Poznań

15 maja 2009 19:27

Mysle ze moim opisem rozjasnie troche sprawe zatykajacych sie dysz :D

Jest to male opowiadanie, ale mam nadzieje ze cos pomoge w tym temacie :mrgreen:

Jak pisalem juz wczesniej w lutym kupilem nowe dysze spryskiwacza :) Sprawowaly sie super i spryskiwaly szybe rewelacyjnie :wink: Niestety do czasu....

Z tygodnia na tydzien bylo coraz gorzej :?
Wkoncu pare dni temu przestaly wogole spryskiwac szybe (strumien ledwo dosiegal podszybia)

Moja diagnoza... ZAPCHANE!

1. Jade przedmuchac je kompresorem => Efekt mizerny :cry:

2. W necie wyczytalem ze pomaga gotowanie w occie => Smierdzialo octem w calym domu :lol: Efekt byl nawet dobry, ale do nastepnego dnia :oops:

3. Wkoncu postanowilem rozebrac dysze. Rozbiera sie je trudno i latwo je uszkodzic. Wygladaja na nierozbieralne, ale... jak widac jest to mozliwe i jak najbardziej wykonalne :lol:

Po rozbiorce okazalo sie w dyszy zbiera sie bardzo drobny piasek.

Jest to takie miejsce w dyszy, ze ŻADNE dmuchanie kompresorem, gotowanie w occie i czego tam sobie jeszcze nie wymyslimy NIC nie da, a nawet jak cos poprawi to tylko na chwile :?
Miejsce to jest widoczne na zalaczonych zdjeciach :roll:

Po dokladnym wyczyszczeniu dysz i ponownym ich zlozeniu dzialaja jak NOWE!

No ale mowie sobie... Co z tego ze teraz dzialaja jak zaraz znowu sie zapchaja...

Wiec polecialem do sklepu z czesciami motocyklowymi i zakupilem najmniejszy filtr paliwa do motoru jaki mieli na stanie (koszt 9 zl) :mrgreen:

Filtr wstawilem w obieg (nie cialem przy tym oryginalnych wezykow spryskiwacza) wykorzystujac kawalek wezyka od starej dyszy 8-) Mam nadzieje, ze to zakonczy problem ze spadajaca wydajnoscia dysz :D

WNIOSEK: Uklad spryskiwacza jest do du** :twisted: Szczegolnie same dysze w ktorych zbiera sie syf i je zatyka. Skoro maja taka tendencje to niech KIA lepiej pomysli o jakims filtrze, a nie wymieniaja pompki spryskiwacza i dmuchaja kompresorem....

Zachecam wszystkich do wstawienia takiego filtra w uklad. jest to bardzo proste, a moze nam oszczedzic troche nerwow z powodu zatykajacych sie dysz w przyszlosci :lol:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

15 maja 2009 19:41

Normalnie drugi Vitaras good :D :P
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

Avatar użytkownika
arturo
Kierownik
 
Posty: 545
Dołączył(a): 09 lip 2008 09:57
Lokalizacja: Kaźmierz
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 100KM
2020, m classic

15 maja 2009 19:42

Dobra robota. clapping
Kia Ceed 1.4 C+ HB 2008r.
Obrazek
Kia Ceed 1.6 GDI L SW 2015r.
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 32 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl