Jak podwyższyć strumień płynu z przedniego spryskiwacza?

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
rsimon
 

06 sty 2009 22:24

<span>klosj24</span> napisał(a):2.Co nacisnąć aby pryskało (do syta jak się przytrzyma) a nie bez przerwy machlowało wycieraczkami? Potem je włączę aby przetrzeć dobrze spryskane szyby.

Niestety to nie fiat 126p - maluch miał taką gumową pompkę do płynu

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

06 sty 2009 23:46

<span>bociek_krakow</span> napisał(a):A co do kierunku pryskania to zdaje się żę można za pomocą np. igły skierować dysze

z tego co wiem to te dysze są rozbryzgowe i nie powinno się ich regulować igła gdyż mogą się uszkodzić
ja zauważyłem że w czasie jazdy płyn zimowy spuszcza się na dolną część szyby
ale jak stoję na światłach to płyn spuszcza się na caluśką szybę i jest git
dlatego teraz szyby przemywam tylko stojąc na światłach

AUTOR WĄTKU
lalas
 

07 sty 2009 02:53

e2rdo napisał(a):
<span>bociek_krakow</span> napisał(a):A co do kierunku pryskania to zdaje się żę można za pomocą np. igły skierować dysze

z tego co wiem to te dysze są rozbryzgowe i nie powinno się ich regulować igła gdyż mogą się uszkodzić
ja zauważyłem że w czasie jazdy płyn zimowy spuszcza się na dolną część szyby
ale jak stoję na światłach to płyn spuszcza się na caluśką szybę i jest git
dlatego teraz szyby przemywam tylko stojąc na światłach


no dokładnie, ja też już robię tak od dawna, trza z tym żyć :D

AUTOR WĄTKU
bociek
 

07 sty 2009 05:55

lalas napisał(a):
e2rdo napisał(a):
<span>bociek_krakow</span> napisał(a):A co do kierunku pryskania to zdaje się żę można za pomocą np. igły skierować dysze

z tego co wiem to te dysze są rozbryzgowe i nie powinno się ich regulować igła gdyż mogą się uszkodzić
ja zauważyłem że w czasie jazdy płyn zimowy spuszcza się na dolną część szyby
ale jak stoję na światłach to płyn spuszcza się na caluśką szybę i jest git
dlatego teraz szyby przemywam tylko stojąc na światłach


no dokładnie, ja też już robię tak od dawna, trza z tym żyć :D


Jeśli wsadzisz głęboko igłę to faktycznie możesz uszkodzić. Jakoś nie uszkodziłem.
Piszecie że myjecie szyby na światłach.
:?
A jak się to ma do jazdy np. na autostradzie lub drodze gdzie nie ma świateł?

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

07 sty 2009 11:05

Byłem w ASO. Technicznie bez ryzyka uszkodzenia sie nie da. Przyglądałem się temu i jest to faktycznie cały plastikowy element bez możliwości regulacji. A więc albo pęknie albo sie wygnie. Ryzyk fizyk. Spróbuję pryskac więcej na szybę i zobaczymy.

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

07 sty 2009 19:44

bociek_krakow napisał(a):
lalas napisał(a):
e2rdo napisał(a):
<span>bociek_krakow</span> napisał(a):A co do kierunku pryskania to zdaje się żę można za pomocą np. igły skierować dysze

z tego co wiem to te dysze są rozbryzgowe i nie powinno się ich regulować igła gdyż mogą się uszkodzić
ja zauważyłem że w czasie jazdy płyn zimowy spuszcza się na dolną część szyby
ale jak stoję na światłach to płyn spuszcza się na caluśką szybę i jest git
dlatego teraz szyby przemywam tylko stojąc na światłach


no dokładnie, ja też już robię tak od dawna, trza z tym żyć :D


Jeśli wsadzisz głęboko igłę to faktycznie możesz uszkodzić. Jakoś nie uszkodziłem.
Piszecie że myjecie szyby na światłach.
:?
A jak się to ma do jazdy np. na autostradzie lub drodze gdzie nie ma świateł?
u mnie na wsi nie ma autostrad
a teraz tylko po niej się poruszam ;)
a w trasie trzeba zwolnic aby mieć widoczność, bo płyn spuszcza się na wycieraczki a nie na szyby...
latem nie było z tym większego problemu

AUTOR WĄTKU
StaszekN
 

Spryskiwacz

08 sty 2009 16:38

Temat spryskiwaczy już kiedyś był omawiany. Płyn zimowy jest gęstszy od letniego i w zimie tak zawsze będzie przy dyszach rozbryzgowych. W lecie ten problem (przy płynie letnim) zniknie.

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

08 sty 2009 16:45

tak jest ponad rok temuprzerabiany - mi wymienilli nawet pompkę psikaczowa -bo czasem na postoju nawet za słabo psikało

a zaczeło się od tego że trzeba było zwalniac na trasie w celu popsikania na szyby :lol:
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
e2rdo
 

08 sty 2009 19:48

<span>StaszekN</span> napisał(a):Temat spryskiwaczy już kiedyś był omawiany

i wydaje mi się że będzie omawiany co roku z nadejściem pierwszych przymrozków ;)

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

08 sty 2009 21:53

Tak tylko najwięcej spryskiwaczy używa się w zimie ... z ty gęstym płynem. Czyli sytuacja bez wyjscia?

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

08 sty 2009 22:07

<span>klosj24</span> napisał(a):Czyli sytuacja bez wyjscia?



niekoniecznie. Polecam płyn ze stacji Statoil. Tryskam już drugim baniakiem i gęstość odpowiednia. W -20 też działa !
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
klosj24
 

08 sty 2009 22:19

Ma jakąś konkretną nazwę?

AUTOR WĄTKU
lalas
 

09 sty 2009 00:10

ja używam płynu z BP, mam swoje odpowiednie źródło :D , generalnie przy niskich temperaturach jednak gęstnieje i ledwo leje po szybie :(

AUTOR WĄTKU
bociek
 

09 sty 2009 06:11

Już któraś z kolei osoba pisze o gęstym płynie. Czyli gdyby przewody, dysze miały większą średnicę lało by dobrze? Może się mylę

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

09 sty 2009 09:43

gęstość może jednak mieć decydujące znaczenie w opisanych dolegliwościach. Płyn BP jest gęsty ale bardzo dobry. Rozpuszcza lód na szybie. Ten ze Statoil ma na etykiecie "Statoil" - jest firmowany. Innych nie widziałem na tej stacji.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

09 sty 2009 10:46

To raczej problem ciśnienia wytwarzanego przez pompę - gęstnienie płynu w niskich temperaturach jest czymś normalnym, dobra pompa powinna sobie poradzić z większym oporem. Niestety, wygląda na to że te nasze mają z tym problem.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
motto
 

14 sty 2009 12:41

Wojtas napisał(a):raczej nie przynajmniej w zimie, bo w lecie na letnim płynie psika super

Nie kłam, tylko kup dobrej jakości płyn zimowy... Podpowiem, to te co kosztują powyżej 40 zł za 5l i żadnego problemu nawet przy -27 nie ma (przezyłem). Przy okazji nie psika, tylko spryskuje :)

AUTOR WĄTKU
novee
 

14 sty 2009 13:04

<span>motto</span> napisał(a):Nie kłam, tylko kup dobrej jakości płyn zimowy... Podpowiem, to te co kosztują powyżej 40 zł za 5l i żadnego problemu nawet przy -27 nie ma (przezyłem). Przy okazji nie psika, tylko spryskuje

Oświeć mnie, który z drogich płynów jest taki dobry?
Bo u mnie poniżej -10 stopni, szczególnie z prawej strony ledwo sika. Tak jest przy każdym płynie i za 33zł za 4 litry też. Za to stosunkowo najlepiej było na jakimś wynalazku za 8zł z Makro.

AUTOR WĄTKU
Wojtas
 

14 sty 2009 16:29

<span>motto</span> napisał(a):Nie kłam, tylko kup dobrej jakości płyn zimowy... Podpowiem, to te co kosztują powyżej 40 zł za 5l i żadnego problemu nawet przy -27 nie ma (przezyłem). Przy okazji nie psika, tylko spryskuje

Po pierwsze nie kłamie tylko tak jest, po drugie nie mam zamiaru kupować płynu drozszego niz 15zł za 5 litrów, po trzecie w drugim moim aucie Skoda Octavia gdzie leje identyko płyn nie mam wogóle problemów podobnych do tych w ceedzie ze spryskiwaczem, a po czwarte uważam ze coś jest nie tak ze spryskiwaczem tylnym bo wogóle nie podaje płynu mimo tego ze auto nocami stoi w garazu w temp. ok. +15 stopni - reasumując nie przyjmuje twoich argumentów.

Pozdr

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6522
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

17 sty 2009 17:35

motto, popieram Wojtasa - problem jest z instalacją spryskiwaczy w Kijance a nie z płynami - ja leje tylko markowe (ale na Boga nie po 40 zł za 5 l, bo są dni kiedy bym wypsikał po drodze co najmniej stówkę), ale w granicach max 20 zł za 4l - w Octavi ten sam płyn działa super, a w Kijance ledwo ledwo.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 39 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl