Żeby rozwiać wątpliwości i powtarzające się pytania, czy da się programowo uaktywnić domykanie szyb, poniżej przedstawiam schemat pokazujący, że NIE DA SIE i nigdy nie będzie się dało (po aktualizacjach softu, etc.), a przy okazji pozwalający zrozumieć dlaczego tak jest.
http://zapodaj.net/e2689a856484.jpg.htmlJak widać, układ modułu silnika nie posiada żadnych fizycznych połączeń z modułem komfortu, ani z CAN, które pozwalałyby zainicjować pracę silnika szyb inaczej, niż z przycisku (lub dodatkowego modułu domykania, który de facto wykonuje pracę przycisków).
Jedynym galwanicznym połączeniem modułu silnika z BCM (Body Control Module) jest to, które zaznaczyłem na czerwono. Obecność masy na styku nr. 6 modułu silnika - mówiąc kolokwialnie - "zezwala" silnikowi na wykonanie poleceń płynących z przycisków. Przyciski są połączone tylko i wyłącznie z modułem silnika i z niczym innym, a to oznacza, że żadne urządzenie wewnątrz samochodu nie może wydać silnikowi polecenia pracy. Tak więc, chcąc zrealizować domykanie z alarmu, należy odpowiednio połączyć moduł z przewodami przycisków ORAZ dodatkowo, tym samym modułem zasymulować podanie masy na linię M04-B, która - tu znów kolokwializm - "oszukuje" moduł silnika, że niby to BCM pozwala mu na pracę. Powyższy opis dotyczy rzecz jasna szyby z automatyką. Opisu podłączenia szyby manualnej nie trzeba rozwijać, bo jest prosta jak konstrukcja cepa i pokazana w instrukcji każdego domykacza.
Reasumując, podłączenie domykania szyb w wersjach, gdzie obie przednie szyby są w automacie (np. ja tak mam) jest do tego stopnia proste, że da się to zrealizować jednym przekaźnikiem (moduł domykania kompletnie niepotrzebny) - pod warunkiem, że ma się alarm, który na wyjściu "komfort" podtrzymuje po uzbrojeniu masę co najmniej tyle czasu, ile trwa zamknięcie szyb. Dla przykładu QX-002 ma 10 i 20 sek, a czas zamykania szyby to 7-8sek.
Technicznie, można by i na tym samym jednym przekaźniku podłączyć domykanie 4 szyb w automacie (separujemy diodami przyciski), ale w praktyce jest to dość ryzykowne, bo to, że w lecie zamkną się wszystkie 4 i nic się nie stanie, nie oznacza, że któregoś mroźnego dnia nie wywali bezpiecznika