Strona 1 z 3

Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 17 wrz 2019 09:23
przez Lukeonee
Siemka, z tym że silnik 1.6 GDI Ma bezpośredni wtrysk paliwa i dolot oraz zawory ssące są zawalone nagarem postanowiłem zamontować separator oleju, co myślicie o tej modyfikacji ktoś ma jakieś doświadczenia? Pozdrawiam i dodaje fotki.

https://imageshack.com/a/YjDH/1

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 16 gru 2019 10:01
przez Borgi
Witam :hi:
Tez mnie ten temat interesuje koszt takiej modyfikacji nie wielki i 10 minut roboty, tylko pytanie jak się to sprawuje i czy w ogóle warto w to zainwestować? :scratch_one-s_head:

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 20 paź 2022 12:33
przez aviator
Ktoś jeszcze coś takiego sobie założył do 1.6?

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 20 paź 2022 12:35
przez gzyms
aviator napisał(a):Ktoś jeszcze coś takiego sobie założył do 1.6?
Miałem w tdi i olej się zbierał. A tu nawet nie pomyślałbym.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 08 lis 2023 22:30
przez aviator
Podobno opary oleju walnie przyczyniają się do zawalenia nagarem dolotu...

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 08:37
przez Piejar
Opary oleju, odma, skrzynia korbowa to urok silników 4 suwowych. Silniki GDI mają jeszcze ten wątpliwy urok, że mieszanka paliwowo-powietrzna powstaje dopiero w cylindrze czyli mieszanka nie opływa zaworów dolotowych, a benzyna zmieszana z powietrzem nie czyści ich.
Do tego dochodzą EGR - y które w razie problemow ze spalaniem (nadmierna ilość sadzy) pogarszają sytuację bo podają ja na dolot.
No ale dieslowcy tak mają od zawsze bo przecież nie ma diesli z pośrednim.wtryskiem i cały dieslowy świat hula.
Tak więc nie demonizował bym nagarów tyle, że trzeba utrzymywać odme i turbo w dobrym stanie.
Pułapka olejowa na pewno nie zaszkodzi ale jak turbo puszcza olej to pułapka tego nie wychwyci.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 09:45
przez aviator
Turbo nie mam, natomiast chętnie zrobię co się da by ograniczyć zjawisko gromadzenia nagaru ...

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 10:16
przez gzyms
aviator napisał(a):Turbo nie mam, natomiast chętnie zrobię co się da by ograniczyć zjawisko gromadzenia nagaru ...
Płukanka przy wymianie oleju, dodatki do paliwa, w skrajnych sytuacjach bezpośrednio do silnika, może lepsze paliwo. Podono skrócenie interwalu wymiany oleju pomaga. Ale i tak pewnie kończy się to remontem.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 10:32
przez aviator
Płukanka jest, dodatek do paliwa Archoil jest, paliwo głównie z CircleK, olej wymieniany często. Sugerujesz, ze 1.6 GDI to badziewie?

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 10:35
przez gzyms
aviator napisał(a):Płukanka jest, dodatek do paliwa Archoil jest, paliwo głównie z CircleK, olej wymieniany często. Sugerujesz, ze 1.6 GDI to badziewie?
Hmmm
https://youtu.be/HHSahQCgDOw?si=t0pkRTNKZGnLIll1

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 10:58
przez Piejar
No, ten filmik już widziałem nie raz i mam swoje, odrębne, zdanie. Ale najbardziej rozwalił mnie jeden z komentarzy który tu przytoczę (pod filmikiem)

@44tuningPerformanceCenter
"Faktyczną przyczyną problemów w silnikach 1.6 GDI doprowadzająca do nadmiernego, wewnętrznego zużycia, spadku trwałości nie jest sam brak płukania silnika a poważna problematyka (od nowości) nasilenia negatywnych zjawisk jak samozapłon LSPI czy SPI, nadmierne tarcie, nieodpowiednie spalanie mieszanki, nadmierne przedostawania się paliwa do oleju silnikowego, sprzeczny z faktycznymi potrzebami zalecenie oleju silnikowego (nieodpowiednia klasa jakości i lepkości) czy nadmierne (potężne) obciążenie silnika że strony napędu spowodowanego przez nadmierne, wewnętrzne tarcie np. w skrzyni biegów (olej 70/75W kompletnie nie radzi sobie w takich skrzyniach biegów). Reasumując, jak chce się uniknąć przedwczesnego remontu to same płukanie nie uratuje silnika (płuczemy silniki od 2007 roku) a skuteczne zmniejszenie negatywnych zjawisk (silnik i napęd) wraz ze stosowaniem odpowiednio dobranych materiałów eksploatacyjnych i interwałów serwisowych w zależności od rodzaju użytkowania i warunków. Wszystko co opisane zostało potwierdzone w ramach ekspertyzy przeciwko Kia (wykonana w 2022 roku) pod nadzorem biegłego wraz z szeregiem badań, w tym laboratoryjnych."

Na pytanie co i jak robić autor ww odpisał:
" w tym silnikach (jak w wielu innych) należy dostosować odpowiednią fuzję olejową (połączenie olei) do faktycznych warunków eksploatacji (i jego indywidualnych potrzeb np: aktualna praca) wraz z zastosowaniem pełnego pakietu zmniejszenia negatywnych zjawisk LSPI/SPI & Friction Solution i pakietem do skrzyni biegów. Sam olej (taki gotowy, kupiony z rynku) kompletnie sobie nie radzi (zarówno w silniku jak i w skrzyni biegów) Dlatego w tych silnikach stosujemy fuzję syntetyczno estrową na bazie OW30 a do skrzyni zakres 70/75W Solutuion (wszystko zbadane, także z użyciem badań nad tarciem). Dzięki temu sumaryczne, wewnętrzne obciążenie jednostki napędowej spada o ok. 30-40% a tego nie jest wstanie dać (nawet najlepszy) sam olej silnikowy czy przekładniowy. W kwestii szczegółów zapraszam do bezpośredniego kontaktu z nami"

No ja powiem szczerze, że mnie ręce opadły. Kia Hyundai produkuje jakieś miliony aut rocznie ale on wie lepiej...
I jeszcze H/K mógłby zmniejszyć tarcie o 30-40% ale tego nie robi.. jak dla mnie fuzja Amber Gold z turbinką Kowalskiego.
Z fajnych to jeszcze znalazłem żeby wymieniać olej co 10 tys a najlepiej co 8 tys. To ja co 5 proponuję :spoko:

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 11:38
przez aviator
Filmik jest mi znany i temat wady GDI również. Niestety znany osobiście. Gdyby nie @gisio byłoby słabo, około dziesięciu tysięcy w plecy. W skrócie kupiłem auto ze stykającymi sworzniami tłoków, po pół roku jazdy wylądowało w ASO. Na szczęście pomógł Michał i mam nowy dół silnika. Co do przyczyn to mam swoją teorię. Auto użytkowała kobieta i prawdopodobnie zabiła silnik jazdą na niskich obrotach. Serwisy olejowe były robione w ASO na czas. Skończyło się dobrze, ale uraz pozostał. Silnik powinien być idioto odporny i nie paść po 100 tysiącach km. Co do częstych wymian oleju, to akurat się zgadzam. Miałem 10 lat Corolla z USA, prawie od nowości. Wymiana oleju serwisowo co 5 tys. mil i silnik po 200 km tysiącach był jak nowy, szkoda, że karoseria nie... 1.8 vvti w USA robią po 300 tys. mil i więcej, w Europie raczej nie :wink:

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 12:09
przez gzyms
Liczba wyprodukowanych samochodów nie świadczy o jakości tylko o popularności ze względu na jakiś czynnik popytowy. W przypadku Hyundaia to przede wszystkim niska cena zakupu (co dzisiaj jest stwierdzeniem dość zabawnym bo i jakość wzrosła) i klient świadomie lub nie (co gorsza) musi się na pewne problemy zgodzić.
Odpowiadając na pytani "Sugerujesz, ze 1.6 GDI to badziewie?" bardziej chodziło mi nie o nagar (z którym pewnie i tak chemią nie wygrasz), a to co działo się w cylindrach z tłokami. Jeśli to wada fabryczna (a widać że problem częsty) to czemu nie wymieniają na poprawioną wersję? Brak dobrej woli? TTTM? Jeździć obserwować? Koszty - pewnie cwani księgowi podliczyli, że się nie opłaca. A nie każdy wie o możliwości starania się o goodwill, a tym bardziej niewielu może liczyć na pomoc @gisio, który na forum robi świetną robotę.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 13:14
przez Piejar
No, H/K to były tanie auta ok roku 2010. Jak wybierałem auto w 2018 to z turbo GDI tania była Meganka dlatego ją mam. A cee'd czy i30 z turbo GDI były wiele wiele droższe.
Odnośnie "pomoru" na GDI to raczej kojarzy mi się temat KSDS czyli spalania stykowego (LSPI?) na którą to okoliczność wymieniają "zagrabanicą" silniki ale jak w PL to nie wiem.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 14:42
przez aviator
Może @gisio wyjawi tajemnicę, czy przypadki z GDI to margines, czy faktyczny problem? Mechanik w ASO w którym robiono mi silnik powiedział, że dotąd spotkał się z trzema podobnymi przypadkami. Sprawdzałem po nr czy blok który mi wymieniono w zeszłym roku jest jakiś poprawiony, ale wygląda, że jest taki sam jak ten z 2015 roku.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 19:37
przez gzyms
Jak pojechałem pierwszy raz do aso z padnięta kamerą też powiedzieli, że w tym modelu pierwszy raz wymieniali, i podobnie gdy dwa lata później druga kamera padła. Teraz jest spokój.
Podobnie było z zalanymi olejem tarczami sprzęgła. Co prawda mieli już jeden egzemplarz i wymiana po 14kkm ale ja byłem zaledwie drugi. A oba samochody z końcówki produkcji.
Nie mówiąc, że zablokowana skrzynia była robiona chyba na słowo bo w papierach nic nie ma o zablokowanej skrzyni. Ciekawe czy w kii można sprawdzić co tak naprawdę naprawiali? Może tak jak lekarze, wpisują co tam im się podoba.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 21:43
przez Piejar
Ja bym tam Gisia nie ciągnął za język bo żadnej korporacji nie jest na rękę ujawnianie takich informacji. Wtopy mniejsze czy większe zdarzyły się niejednemu: Takata (airbagi) VAG (dieselgate), Renault (1,2 TCe).
U mnie po jakichś 10 latach Hyundai wymienił skrzynkę bezpieczników/przekaźników co postrzegam jako dużą odpowiedzialność firmy. Mało kto daje dziś 5 czy 7 lat gwarancji. I nawet jeżeli H/K daje wydłużoną gwarancję tylko na słupek (tak miałem w i30) to problem z którym mamy do czynienia tego właśnie słupka dotyczy. Jest ciągle wiele firm które dają tylko 2 lata gwarancji, choćby Renault którego mam, i po 2 latach możemy im nagwizdać.
Klucz do dłuższej opieki dla H/K jest do odczytania: korzystać z obsługi serwisowej ASO i wtedy można liczyć na przychylność nawet po gwarancji. Ja tak nie robię ale to mój wybór.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 23:33
przez aviator
Co do dużej odpowiedzialności firmy. Wspomniana przeze mnie moja Toyota Corolla była kupiona w Stanach jako używana, nie było też przegladów robionych w ASO w Polsce, kilka drobnych napraw. A mimo to Toyota poczuwała się do odpowiedzialności za auto. W ramach akcji serwisowej wymieniono na nowy ECU i wadliwy airbag...
Kia jednak wymaga przegladów i wtedy może wykaże dobra wolę...
Gdyby sprawa była jasna, tzn. 1.6 GDI wytrzymują 100 tysięcy km przebiegu i koniec, to takiego auta nie brałbym wogóle pod uwagę... Tak naprawdę dalej nie wiem, czy ten silnik to wtopa, czy miałem pecha.

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 09 lis 2023 23:43
przez gzyms
A jaki @aviator kijanka miała przebieg?


I btw temat dotyczy separatora oleju. Są zdjęcia na początku wątku ale jak to zamontować, ma ktoś jakiś schemat gdzie to podłączyć i jak?

Re: Separator oleju 1.6 GDI

Napisane: 10 lis 2023 01:02
przez aviator
Kijanka poszła do remontu przyjechawszy 119 tys km...

O ile dobrze kombinuję separator wpinamy w miejsca zaznaczone na zdjęciu

Obrazek

Wypięta rurka z odmy, widać trochę oleju

Obrazek

Miejsce na montaż separatora, które wydaje mi się optymalne

Obrazek