Parę pytań serwisowych

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Parę pytań serwisowych

25 lis 2018 20:10

Witam wszystkich, parę pytań:
1. Wymana ROLKI w napinaczu paska wielorowkowego - czy wymienia się ta samo jak rolkę prowadzącą? - obie potwornie szumią - ta pierwsza ro ma nawet luzy boczne. Nie chcę wymieniać całego napinacza - tylko samą rolkę.
2. Tuleja pływająca w wahaczu tylnym - mam obawę co do sprężyny. Chcę to wymienić bez ściągania piasty (mam wszystkie narzędzia). Nie mogę sobie jednak poradzić ze sprężyną (choc może jestem przewrażliwiony). Jest zbyt mała dla zwykłych ściągaczy śrubowych. Próbowałem ją ściskać zestawem śruba + 2x stalowa płytka - ale nadal mam obawy czy czasem nie wyskoczy jak odciągnę piastę (piasta ma specjalne rowki które trzymają wahacz dolny nawet po wyciągnięciu śruby). Może ktoś ma jakieś doświadczenia w tym zakresie - może po prostu rozłączyć piastę z wahaczem - ten opadnie i już (potem na podnośniku podnieść i skręcić) - proszę o wskazówki.
2. Zawieszenie tylnie - ścina mi opony od środka - pomiary wskazują zbytnie pochylenie kół - skoro jest ono nieregulowane to rozumiem że tuleje są zużyte - Tuleje wahacza dolnego (od strony sanek) miałem wymieniane - pozostała tuleja pływająca oraz najlepiej w całości wahacz poprzeczny górny. Tu pytanie czy lepiej kupić górny wahacz poprzeczny czy też bawić się w wymianie tuleji ? Zamienników na rynku jest trochę nie dużo tego wahacza - a mój jest nieźle skorodowany.
3. Silnik - na chwilę obecną nie bierze płynu chłodniczego prawie wcale (cm poniżej max po 20 tyś km), płyn czysty , nie bierze w zasadzie w ogóle oleju - co jest dziwne przy przebiegu 320tyś. Specjalnie to sprawdzam, po moich ostatnich problemach z olejem (jest na forum). Dzisiaj dojechałem do 8 tyś po ostatniej własnoręcznej wymianie (LM5W40) i poziom jest na górnej kropce czyli tak samo jak zalewałem we wrześniu. Sprawdzam stan oleju po 8 godzinach postoju (od zawsze). ale:
- często zdarza mu się bulgotać w kabinie po odpaleniu - pierwsze 2-5 sekund i potem już niezależnie od długości jazdy nie nie bulga
- bardzo często odpalenie to chmura niebieskiego dymu za samochodem - pierwsze 2-5 sekund - potem już normalnie pracuje (nie dymi). Nie dymi też podczas przyspieszania.
- szuranie przy schodzeniu z obrotów (bieg jałowy), z okolic zaworu EGR - odłączenie kostki od zaworu - likwiduje problem.
- gwizd sprężarki - ostatnio zauważalny - nawet po lekkim przygazowaniu na luzie - po prostu wcześniej nie słyszalem a teraz ewidentnie słychać - sprężarka od nowości, sucha nie cieknie z zewnątrz.
Robiłem test na CO2 w zbiorniku chłodniczym - negatywny. Błędów w ECU brak. Wszystkie parametry w normie - silnik ma moc i pali jak zawsze.
podejrzewam:
- nieszczelności w układzie chłodzenia - zasysanie powietrza na postoju podczas stygnięcia. Korek sprawdzałem i wydaje się ok, może chłodniczka spalin ?
- brak pracy świec żarowych - podejrzewam bo nie widzę spadku jasności zegarów gdy świeci się kontrolka grzania świec - a jak np. zamykam okno to lekko przygasa - a zakładam że świece biorą parę ładnych amper.
- Coś nie tak z zaworem EGR, zdjąłem siłownik, ale wydaje się sprawny (sprężyna chodzi gładko)
Pytania:
- Czy brać się za wymianę świec (dupiaty dostęp i kąt) - czy jest ryzyko ich ukręcenia? Czy można zmierzyć pobór prądu miernikeim cęgowym ?
- Czy z egerem można coś zrobić? (czyścić sprawdzać) - czy można zamontować obok drugi siłownik i podłączyć (żeby pracował "na sucho" - mam takowy) - czy coś to zaszkodzi silnikowi ?
- Nieszczelności w układzie chłodzenia - warto to diagnozować ? ew. gdzie szukać jakiejś dziury ?

4. Sprzęgło - działa dobrze, nie ślizga się - jednakże jest już dość znacznie słyszalne łożysko oporowe (przy rozsprzęgleniu na luzie - cichnie, po trasie hałasuje już znacznie). Pytanie - czy kupić komplet np. VALEO czy TRW czy też jednak łożysko kupić oryginalne - slyszałem że w zestawach są plastiki a mobis robił metalowe - może mógłby ktoś wskazać co warto kupić ?

Jeszcze jedno pytanie - czy klucz udarowy elektryczny, może ukręcić śruby w zawieszeniu ? Niektóre są tak zapieczone że nie sposób je odkręcić zwykłymi kluczami - czy ryzyko ukręcenia śruby jest wyższe z kluczem udarowym czy zwykłym.

Proszę o wskazówki - jeśli ma ktoś trochę czasu i może podzielić się swoją wiedzą.

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Parę pytań serwisowych

11 gru 2018 09:46

rozumiem że nikt raczej czasu nie ma .... :(

Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Parę pytań serwisowych

11 gru 2018 21:49

Niestety nie znam odpowiedzi na Twe zagwozdki. Szkoda że inni kładą lache.
Mam za to również małą lipe z prawym tylnym kołem i jego pochyleniem. Daj znać mimo wwszystko czy to były tuleje u Ciebie i czy problem zniknął po wymianie.
Don't Eat Yellow Snow!

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Parę pytań serwisowych

12 gru 2018 09:22

Przymierzałem się znowu ostatnio do tej wymiany - ale jednak się obawiam że mi sprężyna wyskoczy. Także na razie tak jeżdżę (ryzyko stacia opon wysokie). Gdyby ktoś potwierdził że odkręcenie śruby dolnej i odciągnięcie piasty od wahacza jest bezpieczne (po wcześniejszym skręceniu spreżyny w niewielkim stopniu) - to pewnie bym zaryzykował...

Co do samego pochylenia - są tylko 2 elementy - tuleja pływająca oraz wahacz poprzeczny górny. Innej opcji nie ma :) Oba należy wymienić jeśli coś nie tak jest z pochyleniem. Nie gwarantuje to jednak że koło wróci do normatywnej pozycji....

brylek
Kierownik zmiany
 
Posty: 180
Dołączył(a): 09 maja 2016 21:23
Lokalizacja: Gdańsk
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 HB, 1.6 Pb 122KM
2007, Comfort

Re: Parę pytań serwisowych

12 gru 2018 09:34


Avatar użytkownika
kryzys
Dyrektor
 
Posty: 688
Dołączył(a): 11 wrz 2016 13:37
Lokalizacja: gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb/LPG 126KM
2008

Re: Parę pytań serwisowych

12 gru 2018 20:27

A ile masz na minusie to koło?
Don't Eat Yellow Snow!

AUTOR WĄTKU
boe6666
Kierownik
 
Posty: 515
Dołączył(a): 01 kwi 2008 22:36
Lokalizacja: Bielsko-Biala
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 HB, 1,6 ON 90KM
2007, C+

Re: Parę pytań serwisowych

14 gru 2018 11:10

Nie dokopię się teraz pomiarów, ale jest w normie, tzn na granicy. Opony letnie mi ścieło :) równo obie od środka bieżnika. Zawieszenie z tyło pracuje głośno (stuka i puka). Patrząc na te linki to "ruscy" są jednak genialni :)

Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl