Azot zamiast powietrza w oponach

... czyli porady dla zdezorientowanych, co i jak wymienić, poprawić lub zrobić w cee'd'ku. Linki i doświadczenia własne użytkowników

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
rsimon
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 lis 2009 10:57

w wyścigach po torach azot może coś daje, ale w codziennym użytkowaniu - tylko kasę dla wulkanizatorów
kolejna ściema dla naiwnych, jak magnetyzery i inne super dodatki
nikomu nie bronię w to wierzyć - no cóż - o naiwności :!:
a te 160 km/w w zaketach to "niezły kozak" z ciebie - tylko kto na co dzień tak jeździ?
napisałeś że pojechałeś gdzieś w bezpieczne miejsce, czyli jak rozumiem z dala od innych aut i ludzi by nikomu krzywdy nie zrobić
czy tak jeżdzi się na codzień :?:
o naiwności :!: :!: :!:

AUTOR WĄTKU
krzychv
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

04 cze 2010 09:15

Witam.
Odnośnie dawno porzuconego tematu - ja uzywam mojej KIjAnki z oponkami wypełnionymi azotem. Nie wdając się w wywody naukowo - techniczne, mogę powiedzieć z doświadczenia, iż różnica jest zauważalna - przy zmianach temperatury oponki z powietrzem "flaczały", teraz taki efekt nie występuje. I chodzi mi o wizualne "flaczenie" (zmianę objętości) a nie o uciekanie powietrza z oponki.
Podsumowując - ja jestem zadowolony z azotu.
Pozdrawiam wszystkich forumowiczów.

AUTOR WĄTKU
popmart
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

04 cze 2010 12:46

w psychologii nazywa się to racjonalizacją :)

Avatar użytkownika
sensor
Nadworny Tester
 
Posty: 3202
Dołączył(a): 13 sie 2007 19:29
Lokalizacja: Fabryka Samochodów Drezdenko
Grupa: Wielkopolska

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 mar 2011 13:28

jeżeli tak jak abes pisał i tak trzeba dopompować w sezonie - to jedyny realny dla mnie argument upadł

ciekawostka bardzo mnie męczyli ostatnio na azot -okazało się że kupili nowe maszyny/wytwornice azotu - już nie z butli ładują ( a moze to tylko dla mnie nowość)

http://moto.onet.pl/8881610,29,4,filmy.html?node=29

tu jeszcze ciekawostka o oponach
i
jak od 2012 bedą obowiązkowe czujniki ciśnienia w oponkach - to wtedy łatwo będzie można zrobić "test wyższości stabilności ciśnienia azotu w oponach"
ceed SW 2015 AT 1.6 CRDI L+
Carens 2018 1.6GDI M+

AUTOR WĄTKU
Largo
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 mar 2011 21:36

azot w oponach? :lol:
Ja to proponuje zmieniać opony nad morzem więcej jodu spowoduje mniejsze zużycie i mniejsze tracie :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 mar 2011 22:05

Largo dopiero się dowiedziałeś? Ja od dawna nabijam azotem :) Odczuwam mniejszą reakcję na różnice temperatur w stosunku do powietrza. :)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 mar 2011 22:47

No ja też od dawna, bo o ile mnie pamięć nie myli, to powietrze, które mi wtłaczają do kół, zawiera około 78% azotu (poza tym 20% tlenu i 2% innych gazów) :twisted:
Być może gumy pompowane bez tlenu wolniej się starzeją (choć nie widziałem opony pompowanej powietrzem, która na skutek zastosowanego gazu byłaby zniszczona od środka o dobra od zewnątrz), być może azot wolniej ucieka - ale w końcu i jego dopompować trzeba, a to upierdliwe, bo warsztatu szukać trzeba. Licząc tylko jedno kółko pompowanie 5 zł dwa razy w roku (zmiana opon) + 4 dopompowania - też po 5 zł, bo nie można na zwykłym kompresorze, wychodzi 120 zł koszt roczny - jak dla mnie o 120 zł za dużo.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

26 mar 2011 22:54

Nie no, bez przesady. Jak potrzebuję dopompować to już robię to zwykłą pompką. Gdybym miał latać do warsztatu dopompowywać to by to straciło sens. Poza tym pompowanie kół po jeździe jest niewiarygodne. ;p

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

27 mar 2011 08:27

hacker napisał(a):pompowanie kół po jeździe jest niewiarygodne


Ależ ja nie pisałem że dopompowuję po jeździe, tylko że w trakcie sezonu (przy swoich przebiegach mniej więcej co dwa miesiące kichnąć w kapcie muszę). A skoro dopompowujesz zwykłą pompką to tracisz idę czystego azotu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

AUTOR WĄTKU
c22
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

27 mar 2011 09:20

to samo powiedział mi gość w warsztacie wulkanizacyjnym.
zadałem mu pytanie na temat sensu pompowania azotem. powiedział, że jeśli mam życzenie, proszę bardzo. maszynkę ma, bo konkurencja na nim to wymusiła, były swojego czasu pytania ze strony klientów. maszyna do tej pory mu się nie zwróciła [może tak, może nie].
sens pompowania podważył właśnie tym co napisał pioter - wulkanizator napompuje azotem, a dopompowujemy na stacjach benzynowych powietrzem.

swojego czasu ktoś wpadł na pomysł jak wyciągnąć pieniądze od użytkowników i wpadł na pomysł pompowania azotem. nie zdziwię się jak pewnego dnia dowiem się, że jeszcze lepsze właściwości jezdne uzyskamy np. na argonie [wykorzystywany jest do wypełniania przestrzeni między szybami zespolonymi w oknach].
odpowiednie artykuły [najlepiej sponsorowane], odpowiedni czas, ulotki w warsztatach, na stacjach benzynowych i znowu znajdzie się rzesza użytkowników przekonana o nowej technologii.

nie dajmy się zwariować :D

AUTOR WĄTKU
hacker
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

27 mar 2011 09:25

Idea czystego azotu i tak jest na wstępie utracona, bo w chwili założenia opony na obręcz, do środka dostaje się powietrze :P Wiem, że pompując pompką tracę istotę czystego azotu, ale nadal jest lepiej :P

Avatar użytkownika
Marco
Asystent Kierownika
 
Posty: 338
Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
Lokalizacja: GTC
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

27 mar 2011 09:31

c22 napisał(a):swojego czasu ktoś wpadł na pomysł jak wyciągnąć pieniądze od użytkowników i wpadł na pomysł pompowania azotem

Dokładnie to samo powiedział mi gościu podczas zmiany opon.
Nie zdecydowałem się na azot.
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6875
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

29 mar 2011 22:20

A ja Was zagnę bo ja pompuję wodorem i dzięki temu mam mniejszą masę nieresorowaną, ogólnie lżejsze autko, niższe spalanie o ok 0,01l i niższe zużycie opon, krótsza drogę hamowania na suchym i mokrym i lepszą odporność na aquaplaning. No i oczywiście też mniejszą wrażliwość na zmiany temperatury (czy na coś tam) i z 1,5KM i 2,5 niutka mi przybyło... :good
i w ogole keep calm & oj tam oj tam... :ha
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 07:07

Ryba4 napisał(a):A ja Was zagnę bo ja pompuję wodorem


Wodorem????? :szok :szok :szok A słyszałeś o LZ 129 Hindenburg? Oczywiście domyślam się, że to żarcik taki, że pompujesz nagrzewający się element gazem wyjątkowo łatwopalnym ... :szok ).
Słyszałem jednak o kolejnym nowum - teraz pojawiaja się warsztaty, które pompują helem - no bo zmiejszenie masy, odporności na warunki, itp. A jak ktoś walnie się w czoło i zorientuje się, ile za to zapłacił, to odkręci wentylek, sztachnie i przynajmniej naprawdę cienko załka ... :twisted: :he
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6875
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 07:43

krótko i na temat - :lol:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 07:47

Mam opony pompowane azotem i nie wyczuwam, aby to coś dawało, tego poprostu nie da się organoleptycznie stwierdzić. Tak samo jak z paliwami wzbogaconymi Shell Power itp. Jeżdziłem swego czasu i żadnej różnicy nie czułem. Mam azot bo przywiązałem się do zielonych czapeczek:)
A i nie wiem o co wam chodzi z tym dopompowywaniem powietrza w czasie sezonu. Nigdy tego w żadnym aucie nie robiłem.

Avatar użytkownika
pioter
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 6540
Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
Lokalizacja: Ostróda
Grupa: Warmińsko-Mazurska
Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 09:07

maestro napisał(a):A i nie wiem o co wam chodzi z tym dopompowywaniem powietrza w czasie sezonu. Nigdy tego w żadnym aucie nie robiłem.


Felga, opona, ich połaczenie - nie jest to cos idealnie szczelnego, więc z czasem środek wypełniający powoli się wydostaje na wolność. Z zewnątrz tego nie widać, ale ja po miesiącu w Xsarze np. zamiast cisnienia 2,3 bara mam 1,9. A niedopompowana opona rozgrzewa się do znacznie wyższej temperatury niż mająca prawidłowe ciśnienie, wystarczy jechać z ciśnieniem zmniejszonym o ponad 0,3 bara, by po krótkim czasie opona rozgrzała się ponad normę, w skrajnym przypadku do ponad 100 stopni C, a to nie tylko niszczy oponę, ale grozi jej rozerwaniem, o bezpieczeństwie wykonania nagłego manewru nie wspomnę. Nistety, ubytek 0,3 bara jest trudny do zauważenia gołym okiem - także w naszym przypadku czyli opon o profilu 65. Dlatego minimum raz w miesiącu podczas tankowania zerkam, co tam ciśnieniomierz ujawnia. Zresztą jak będziesz zmieniał lacze na letnie to poproś u wulkanizatora, to ci pokazę szmelce, które mają niewielki przebieg - zawsze gdzieś leżą wydarte po brzegach z dobrym środkiem (niedopompowane) lub z dobrymi brzegami a łysym środkiem (przepompowane) - a ludzi się dziwią, że dali azot, markową opnę, myli, pastowali - a tu parę tysięcy przejechane i guma do wyrzucenia.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021

była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016

R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)

Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6875
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 09:37

maestro napisał(a):A i nie wiem o co wam chodzi z tym dopompowywaniem powietrza w czasie sezonu. Nigdy tego w żadnym aucie nie robiłem.


Zębów też możesz nie myć przez pół roku i nic Ci się nie stanie, tylko po pół roku i 1 dniu zobaczysz... Tak jak kolega wyżej napisał, różnica 0,2-0,3 bara to bardzo duża różnica dla zachowania auta, spalania, żywotności opony, a gołym okiem tego nie widać. Wydaje kasę na azot żeby oponkom było niby lepiej a katujesz je bo nie sprawdzasz ciśnienia - gratuluje clapping
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 10:15

pioter napisał(a):Słyszałem jednak o kolejnym nowum - teraz pojawiaja się warsztaty, które pompują helem


Znaczy - z większym komfortem pokonuje się dziury, bo auto się unosi nad wyrwą. Wiadomo - hel :ha
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

AUTOR WĄTKU
maestro
 

Re: Azot zamiast powietrza w oponach

30 mar 2011 11:39

To nie tak..... Ja nie neguje potrzebę sprawdzania ciśnienia w oponach i dopompowywania powietrza. Wiem, że coś tam napewno ucieka z oponki. Napisałem, tak bo jestem zdziwiony faktem, że robicie to tak, często, np. cytuję:

pioter napisał(a):ja po miesiącu w Xsarze np. zamiast cisnienia 2,3 bara mam 1,9


Moje opony letnie mają już za sobą 2 i pól sezonu (ok 35 tys. km na oponach) nigdy nie było potrzeby aby je dopompować, a kilka razy mierzyłem ciśnienie w oponach po kilku miesiącach od wymiany. Zużycie opon jest takie, że pewnie przejadę nimi jeszcze drugie tyle. Więc o katowaniu opon nie ma mowy.
Według mnie jesli ciśnienie wyraźnie spada tak jak u kolegi piotra to coś jest nie halo z jakością opon, felg.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Tipsy i triksy ...
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl