Stało się. Mi też złamał się kluczyk typu scyzoryk.
Nie mam już gwarancji na swoje auto, a nie chciałem wydawać kilku stówek na nowy kluczyk więc postanowiłem go naprawić.
Udało się. Nie wygląda jak oryginał ale dla mnie ważniejsze jest aby nadal spełniał swoje zadanie.
Dla zainteresowanych wstawiam opis jak to zrobiłem.
Potrzebne elementy:
1. wiertło 2mm i 3mm
2. gwintownik M 2.6
3. śrubka
4. złamany kluczyk
- Złamany kluczyk
- Nawierciłem otwór 2mm w grocie kluczyka
- Nawierciłem otwór 2mm w obudowie pilota i go nagwintowałem.
UWAGA! Ponieważ nie dałem rady rozebrać tej obudowy to musiałem wiercić bardzo ostrożnie ponieważ wierci się w miejscu gdzie jest ośka na której otwiera się i zamyka grot kluczyka. Gwintowanie też jest utrudnione, gdyż otwór jest nieprzelotowy, ale na szczęście udaje się naciąć na tyle dużo gwintu, że śrubka wkręca się pewnie i dobrze trzyma.
- Nawierciłem otwór 3mm w grocie kluczyka, aby śruba przechodziła swobodnie przez grot a wkręcała się dopiero w obudowę pilota.
- Złożyłem całość.
Główka śrubki jest na tyle mała, że po otwarciu, kluczyk układa się w takiej samej pozycji jakby był całkowicie sprawny.
Poużywam go jakiś tydzień i jak nic się nie będzie działo, to chyba dam jeszcze jakiś klej w miejsce łączenia grota z obudową.
Pozdrawiam
[C1 i C1FL] Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Moderator: Żandarmeria
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Złamany kluczyk - naprawa
za fotostory i samozawzięcie w rozwiązaniu problemu
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Złamany kluczyk - naprawa
Szczerze, to wolałbym wydać 35 zł na to:
http://allegro.pl/kluczyk-obudowa-pilot ... 38913.html
i podmienić mechanizm lub nawet całość, no ale o gustach się nie dyskutuje, ważne, że działa
http://allegro.pl/kluczyk-obudowa-pilot ... 38913.html
i podmienić mechanizm lub nawet całość, no ale o gustach się nie dyskutuje, ważne, że działa
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
PiM
Re: Złamany kluczyk - naprawa
Jak poczytałem na forum, że kodowanie nowego kluczyka to kilkaset złotych to przyznaje, że już nie szukałem zamienników w necie, tylko zszedłem do piwnicy i po 20 min był zrobiony tak jak powyżej.
Ale ten patent z allegro też jest bardzo dobry . Nawet nie pomyślałem, że są dostępne w sprzedaży same obudowy, dlatego za krótko spędziłem czas przed kompem i na to nie trafiłem .
Ale ten patent z allegro też jest bardzo dobry . Nawet nie pomyślałem, że są dostępne w sprzedaży same obudowy, dlatego za krótko spędziłem czas przed kompem i na to nie trafiłem .
-
vonski - Weteran
- Posty: 2338
- Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015
Re: Złamany kluczyk - naprawa
Ja tam bym autorowi przyznał tytuł forumowego McGyvera :-)
Tapatalk @ Galaxy S6
Tapatalk @ Galaxy S6
- asdfuc
- Brygadzista
- Posty: 80
- Dołączył(a): 04 wrz 2015 19:55
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb/LPG 126KM
2008
Re: Złamany kluczyk - naprawa
PiM napisał(a):Jak poczytałem na forum, że kodowanie nowego kluczyka to kilkaset złotych to przyznaje, że już nie szukałem zamienników w necie, tylko zszedłem do piwnicy i po 20 min był zrobiony tak jak powyżej.
Ale ten patent z allegro też jest bardzo dobry . Nawet nie pomyślałem, że są dostępne w sprzedaży same obudowy, dlatego za krótko spędziłem czas przed kompem i na to nie trafiłem .
Odkopuję temat z uwagi na istotne informacje - kupiłem swojego ceeda z jednym identycznie ułamanym mocowaniem samego kluczyka w scyzoryku i na 99% wystarczy przełożyć chipa immo ze starego kluczyka - odrobina dłubania więcej. Żadne kodowanie raczej nie wchodzi wtedy w grę Dam znać, jak już dojdzie i go przełożę. Na yt widziałem parę anglojęzycznych tutoriali.
-
kasia93
Re: Złamany kluczyk - naprawa
Człowieku współczuję Ci. Pamiętam jak mój kluczyk się złamał i nie miałam jak wejść do samochodu. To była jakaś tragedia, pamiętam jak wracałam z pełnym koszykiem zakupów, których nie mogłam schować, a do tego padał, jak na złość deszcz. Może teraz to nie problem naprawić taki kluczyk, ale to wydarzenie spotkało mnie 8 lat temu i nie mogłam nigdzie dorobić, dopiero poprosiłam swojego kolegę, który pracuje w salonie samochodowym, to on przez swojego kolegę dorobił mi pęczek kluczy, za każdy płaciłam coś koło 100 zł.
-
rodrigez
Re: Złamany kluczyk - naprawa
A ja dzisiaj wymieniłem cała obudowę pilota sprawa dosyć prosta i zajmująca około 25 minut z racji pierwszej takiej wymiany druga poszła by max w 10 minut. Zakupu dokonałem w ekluczyki.pl pilot wygląda jak oryginał gumki ok. Stary niestety trzeba połamać bo jest klejony i trzeba użyć kombinerek bo należy użyć dość dużej siły. Dobrze mieć jeszcze nóż do tapet aby sobie ponadcinać tę część gdzie znajduje się immobiliser. Składanie nowego jest proste należy dobrze naciągnąć sprężynę od kluczyka żeby się łatwo otwierał
Tapnięte z OnePlus One
Śruba zpinajaca obudowę żeby wszystko trzymało się jak należy mimo że są zatrzaski jest pod emblematem kia. Emblemat jest przyklejony na taśmę samoprzylepną czyli jak zwykła naklejka.
Niestety te naklejkę łatwo powgniatać co widać na załączonym zdjęciu
Mam drugi oryginalny kluczyk nigdy nie używany i patrząc na jeden i drugi niczym się nie różnią poza napisami na nalepce od zatrzasku na obaterię.
A tu filmik jak to zrobić
https://m.youtube.com/watch?v=5kTR-oYA_4o
Na filmiku kolesiowi idzie łatwo natomiast w rzeczywistości tak łatwo nie jest, ale samo wykonywanie prac jest w 100% takie jak ma być
Tapnięte z OnePlus One
Śruba zpinajaca obudowę żeby wszystko trzymało się jak należy mimo że są zatrzaski jest pod emblematem kia. Emblemat jest przyklejony na taśmę samoprzylepną czyli jak zwykła naklejka.
Niestety te naklejkę łatwo powgniatać co widać na załączonym zdjęciu
Mam drugi oryginalny kluczyk nigdy nie używany i patrząc na jeden i drugi niczym się nie różnią poza napisami na nalepce od zatrzasku na obaterię.
A tu filmik jak to zrobić
https://m.youtube.com/watch?v=5kTR-oYA_4o
Na filmiku kolesiowi idzie łatwo natomiast w rzeczywistości tak łatwo nie jest, ale samo wykonywanie prac jest w 100% takie jak ma być
- karol_cmb
- Przedszkolak
- Posty: 16
- Dołączył(a): 25 mar 2016 19:34
- Lokalizacja: Warszawa
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 Pb/LPG 126KM
2011
Re: Złamany kluczyk - naprawa
Witajcie,
potwierdzam, że to jest najprostsza, najtańsza i najszybsza metoda naprawy.
Dwa dni temu zrobiłem to samo. Na alledrogo zakupiłem obudowę kluczyka (koszt 31.90 PLN razem z przesyłką) i wymieniłem grot oraz elektronikę.
Filmik przytoczony przez rodrigeza dość dokładnie pokazuje co należy kolejno zrobić. Łącznie z użyciem pilnika dla dopasowania końcówki grota do nowego gniazda i klinowania.
Jeszcze kilka uwag od strony praktycznej:
1. początkowo chciałem wymienić tylko gniazdo grota, czyli element, który w 99,9% przypadków jest powodem naprawy, ale wymiary zakupionego zamiennika (m. in. średnica guzika) nie zgadzały się z oryginalnymi, więc do nowej obudowy przełożyłem grot i elektronikę.
2. kupując obudowę za 30 zł nie spodziewajcie się, że będzie identyczna z oryginałem. Jeżeli jednak Wam na tym zależy, przygotujcie dużą ilość gotówki i udajcie się do ASO. Niektórzy z kolegów pisali, że można taką naprawę przeprowadzić w ramach gwarancji, ale pewnie nie we wszystkich przypadkach.
3. w moim przypadku demontaż (niemal) nie wymagał użycia żadnych narzędzi ani takiej demolki, jaką uskutecznił autor filmiku.
4. miejsce, w którym pracuje guzik zwalniający grot w oryginalnym kluczyku ma metalową wkładkę, zaś w zamienniku jest sam plastik (bombastic-funtastic) Poza tym są inne średnice otworów guzika, samego guzika, inny rozmiar sprężyny, trochę przesunięty jest otwór, w którym umieszcza się klin unieruchamiający grot. Ale w tanim zamienniku nie ma co spodziewać się fajerwerków.
5. natomiast miejsce na elektronikę, baterię i moduł immobilizera są odwzorowane idealnie.
6. ani w oryginalnym kluczyku, ani w zamienniku nie mam żadnych ukrytych wkrętów mocujących obudowę, nie używałem też do montażu żadnego kleju. Wszystko trzyma się wystarczająco solidnie na samych zatrzaskach.
7. pamiętajcie o odpowiednim kierunku naciągnięcia sprężyny: W LEWO, lub jak kto woli PRZECIWNIE DO RUCHU WSKAZÓWEK ZEGARA. Przy pierwszym montażu zrobiłem to odwrotnie i miałem kluczyk automatycznie składany
Sądząc po wpisach na forum, duża część użytkowników kijanek spotkała lub spotka się z tym problemem. Warto więc obserwować kluczyk - kiedy zauważyłem pęknięcie gniazda a grot obluzował się w miejscu mocowania, zacząłem szukać informacji o metodzie naprawy. I okazało się, że był to ostatni moment - gniazdo rozpadło mi się w rękach podczas demontażu.
pozdrawiam,
Karol
Ps. 1. Mam służbowego focusa z 2011r, a więc równolatka mojej kijanki. Jestem jego drugim użytkownikiem, przebieg o 30kkm większy. Kluczyk jest wykonany wg tej samej technologii, ale nie ma na nim najmniejszego śladu wskazującego, że miałby ochotę pęknąć.
Ps. 2. Popieram pomysł przyznania PiMowi tytułu Forumowego McGyvera
potwierdzam, że to jest najprostsza, najtańsza i najszybsza metoda naprawy.
Dwa dni temu zrobiłem to samo. Na alledrogo zakupiłem obudowę kluczyka (koszt 31.90 PLN razem z przesyłką) i wymieniłem grot oraz elektronikę.
Filmik przytoczony przez rodrigeza dość dokładnie pokazuje co należy kolejno zrobić. Łącznie z użyciem pilnika dla dopasowania końcówki grota do nowego gniazda i klinowania.
Jeszcze kilka uwag od strony praktycznej:
1. początkowo chciałem wymienić tylko gniazdo grota, czyli element, który w 99,9% przypadków jest powodem naprawy, ale wymiary zakupionego zamiennika (m. in. średnica guzika) nie zgadzały się z oryginalnymi, więc do nowej obudowy przełożyłem grot i elektronikę.
2. kupując obudowę za 30 zł nie spodziewajcie się, że będzie identyczna z oryginałem. Jeżeli jednak Wam na tym zależy, przygotujcie dużą ilość gotówki i udajcie się do ASO. Niektórzy z kolegów pisali, że można taką naprawę przeprowadzić w ramach gwarancji, ale pewnie nie we wszystkich przypadkach.
3. w moim przypadku demontaż (niemal) nie wymagał użycia żadnych narzędzi ani takiej demolki, jaką uskutecznił autor filmiku.
4. miejsce, w którym pracuje guzik zwalniający grot w oryginalnym kluczyku ma metalową wkładkę, zaś w zamienniku jest sam plastik (bombastic-funtastic) Poza tym są inne średnice otworów guzika, samego guzika, inny rozmiar sprężyny, trochę przesunięty jest otwór, w którym umieszcza się klin unieruchamiający grot. Ale w tanim zamienniku nie ma co spodziewać się fajerwerków.
5. natomiast miejsce na elektronikę, baterię i moduł immobilizera są odwzorowane idealnie.
6. ani w oryginalnym kluczyku, ani w zamienniku nie mam żadnych ukrytych wkrętów mocujących obudowę, nie używałem też do montażu żadnego kleju. Wszystko trzyma się wystarczająco solidnie na samych zatrzaskach.
7. pamiętajcie o odpowiednim kierunku naciągnięcia sprężyny: W LEWO, lub jak kto woli PRZECIWNIE DO RUCHU WSKAZÓWEK ZEGARA. Przy pierwszym montażu zrobiłem to odwrotnie i miałem kluczyk automatycznie składany
Sądząc po wpisach na forum, duża część użytkowników kijanek spotkała lub spotka się z tym problemem. Warto więc obserwować kluczyk - kiedy zauważyłem pęknięcie gniazda a grot obluzował się w miejscu mocowania, zacząłem szukać informacji o metodzie naprawy. I okazało się, że był to ostatni moment - gniazdo rozpadło mi się w rękach podczas demontażu.
pozdrawiam,
Karol
Ps. 1. Mam służbowego focusa z 2011r, a więc równolatka mojej kijanki. Jestem jego drugim użytkownikiem, przebieg o 30kkm większy. Kluczyk jest wykonany wg tej samej technologii, ale nie ma na nim najmniejszego śladu wskazującego, że miałby ochotę pęknąć.
Ps. 2. Popieram pomysł przyznania PiMowi tytułu Forumowego McGyvera
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Witam, coś mnie dziś wzięło żeby sprawdzić czy działa zapasowy kluczyk (wymieniałem mu kiedyś obudowę) i o zgrozo okazało się że wywaliłem transponder razem ze starym. Myślicie ze jest możliwość dorobienia po numerze kluczyka samego transpondera? Czy w grę wchodzi całość? Może ktoś przerabiał temat
Jakby ktoś miał podobny problem. Kupiłem kompletny kluczyk z czipem z Chin i fachowiec od kluczy mi go zaprogramował. Koszt klucza 30 zł.
Jakby ktoś miał podobny problem. Kupiłem kompletny kluczyk z czipem z Chin i fachowiec od kluczy mi go zaprogramował. Koszt klucza 30 zł.
-
kamyknd
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Witam,
Panowie wymieniłem obudowę na nową i niestety nie działa centralny zamek. Dioda miga po wciśnięciu przycisków. Samochód odpala. Może ktoś podpowie jak to naprawić?
pozdrawiam.
Panowie wymieniłem obudowę na nową i niestety nie działa centralny zamek. Dioda miga po wciśnięciu przycisków. Samochód odpala. Może ktoś podpowie jak to naprawić?
pozdrawiam.
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
kamyknd napisał(a):Witam,
Panowie wymieniłem obudowę na nową i niestety nie działa centralny zamek. Dioda miga po wciśnięciu przycisków. Samochód odpala. Może ktoś podpowie jak to naprawić?
pozdrawiam.
Może trzeba go zaprogramować? - może wspomnieli o tym w instrukcji.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
-
Magikrealista - Kierownik
- Posty: 594
- Dołączył(a): 12 sie 2017 22:16
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
kamyknd napisał(a):Witam,
Panowie wymieniłem obudowę na nową i niestety nie działa centralny zamek. Dioda miga po wciśnięciu przycisków. Samochód odpala. Może ktoś podpowie jak to naprawić?
pozdrawiam.
Powinno działać po przekładce, może niechcący uszkodziłeś zieloną płytkę? Jak coś zamiennik od majfrendów.
https://www.aliexpress.com/item/3284987 ... web201603_
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Pitrek napisał(a):Może trzeba go zaprogramować? - może wspomnieli o tym w instrukcji.
A po co programować, skoro auto odpala to zakładam, że kolega przełożył elektronikę ze starego pilota do nowej obudowy więc nie ma tu co programować, też bym obstawiał uszkodzenie płytki lub jakiejś części na płytce przy przekładaniu.
Rozbierz pilota i zrób zdjęcia dobrej jakości płytki z obu stron może uda się coś wypatrzeć.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
Pitrek - Weteran
- Posty: 1390
- Dołączył(a): 27 mar 2016 15:52
- Lokalizacja: Gliwice
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Model cee'd:
C1 PRO, 1.6 Pb 126KM
2008, Optimum
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Renegade napisał(a):Pitrek napisał(a):Może trzeba go zaprogramować? - może wspomnieli o tym w instrukcji.
A po co programować, skoro auto odpala to zakładam, że kolega przełożył elektronikę ze starego pilota do nowej obudowy więc nie ma tu co programować, też bym obstawiał uszkodzenie płytki lub jakiejś części na płytce przy przekładaniu.
Rozbierz pilota i zrób zdjęcia dobrej jakości płytki z obu stron może uda się coś wypatrzeć.
A tak jakoś mi się napisało, w starym Oplu miałem tak, że przy każdym wyciągnięciu baterii z kluczyka (może w tym przypadku też tak było), konieczne było zaprogramowanie zamka centralnego. Odbywało się to jeżeli dobrze pamiętam, przez włożenie kluczyka do stacyjki przekręcenie na zapłon z wciśniętym guzikiem otwierania.
To nie prędkość zabija, tylko gwałtowna jej utrata...
- Lukas85
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18 maja 2021 20:37
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 Pb 122KM
2009
Naprawa kluczyka
Witam. Mam pytanie czy ktoś może polecić jaki zamiennik pilota kupić. Ewentualnie jakiej średnicy trzpień który trzyma grot kluczyka. W oryginalnym pilocie wypadł ten element i grot odpadł.
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3748
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Naprawa kluczyka
Lukas85 napisał(a):Witam. Mam pytanie czy ktoś może polecić jaki zamiennik pilota kupić. Ewentualnie jakiej średnicy trzpień który trzyma grot kluczyka. W oryginalnym pilocie wypadł ten element i grot odpadł.
Trzpień tak prosto nie wypadnie chyba, że Ci się tam złamało i dlatego grot kluczyka wypadł, przyjrzyj się dokładnie.
Tu masz zamiennik:
https://allegro.pl/oferta/kia-ceed-soul ... a5348ce30f
Tutaj oryginał:
https://allegro.pl/oferta/klucz-pilot-k ... bi_m=reco&
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
- Lukas85
- Przedszkolak
- Posty: 24
- Dołączył(a): 18 maja 2021 20:37
- Lokalizacja: Białystok
- Grupa: Podlaska
- Model cee'd:
C1FL SW, 1600 Pb 122KM
2009
Re: Złamany kluczyk scyzoryk - naprawa
Przyjrzałem się dokładnie i w dwóch kluczykach przy trzpieniu trzymającym grot jest widoczna kreska, pęknięcie.
Posty: 18
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zmiana kluczyka na scyzoryk
przez snav22 » 30 paź 2019 12:49 w Akcesoria i wyposażenie - 2 Odpowiedzi / 4784 Wyświetlone
- Ostatni post przez snav22
31 paź 2019 07:05
-
Zmiana kluczyka na scyzoryk
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości