Strona 1 z 1

ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 maja 2014 08:59
przez Beskid
Witam
Chcialbym dowiedziec sie od kogos kto posiada ISG w swojej Ceed. Czy faktycznie ISG wplywa znaczaco na Np. Rozrusznik. Czy zauwazalne jest zuzycie paliwa w miescie przy ISG. Jakie sa jego podstawowe zalety i wady? Czy warto pchac sie w jeszcze dodatkowa elektronike, ktora ceed i tak ma bogata? Dzieki za odp. Pozdrawiam.

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 maja 2014 18:02
przez ruszok
Mam to w sluzbowce. Od startu to wyłączam. To tylko wkurza, a paliwa nie bardzo oszczędza. W korkach można zwariować.


Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 maja 2014 18:38
przez Beskid
Czyli rozumiem, ze mozna go wylaczyc wedle uznania?

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 maja 2014 19:14
przez gisio
Beskid napisał(a):Czyli rozumiem, ze mozna go wylaczyc wedle uznania?


Tak ale system ISG uaktywnia się za każdym razem po włączeniu zapłonu. Dodatkowo zwracam uwagę, że akumulator typu AGM do takiego modelu kosztuje w granicach 1.000 PLN! Rozrusznik około 3-4 tysięcy PLN (choć w Polsce nie było przypadków ich wymian może dlatego, że ilość aut krajowych z tym systemem jest bardzo mała).

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 maja 2014 19:27
przez ruszok
Wyłączanie tego co każdy rozruch jest upierdliwe :)

Wysłane z NOKIA Lumia 800 za pomocą Tapatalk

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 08 maja 2014 18:43
przez redman87
Na dodatniej klemie akumulatora (przynajmniej w CEED SW 2010 r) jest specjalny czujnik do systemu ISG. W serwisie powiedzieli mi, że jak nie chce za każdym odpaleniem wyłączać manualnie ISG to wystarczy odpiąć przewód z tego czujnika. I tak też zrobiłem :)
Wg mnie ten system jest niestety mało praktyczny. Jednak wiem, że w niektórych samochodach ISG jest bardziej inteligentne np. pozwala uzyskać energię elektryczną poprzez alternator przy np. hamowaniu silnikiem, a kiedy potrzebujemy więcej mocy np. przy przyśpieszaniu alternator jest " odcinany" i energia elektryczna jest pobierana z akumulatora co zwiększa dostępną moc na rozpędzenie samochodu. Jednak czy tak to działa w Ceedach nie mam pojęcia.

Oprócz tego rozruszniki i alternator są o wiele bardziej wytrzymałe w Ceedach z ISG - więc jeżeli się z tego nie korzysta to te elementy powinny nie psuć się przez długi okres czasu. Wał korbowy w Ceedach z ISG dzięki specjalnym czujnikom,zatrzumuje się w takim położeniu, że wystarczy "tyknąć" kluczyk, żeby auto odpaliło co też zmniejsza zużycie akumulatora.
Jak się z tego niekorzysta to można jeździć z zamontowanym normalnym kwasowym akumulatorem.
Jeżeli chodzi o awaryjność elektroniki systemu to u mnie nie było narazie żadnych problemów (przebieg prawdopodobnie 50 tyś km).

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 20 cze 2016 07:39
przez jan04
Chciałbym odłączyć Isg w mojej kii 1,6 02.2009 kombi, ale nie wiem który kabel, czujnik odłączyć. Czy mozna prosić o zdjęcie.
Pzdr

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 21 cze 2016 11:00
przez jan04
Przy tej klemie jest tylko 1 wtyczka, po jej wyciagnięciu diodka ISG świeci się cały czas i nie gasi silnika. Na razie bez problemów. Zrobiłem zdjecie, ale nie wiem jak dołączyć

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 03 kwi 2018 19:59
przez michalutk
próbował ktoś z tą wtyczka ?? ma ktoś zdjęcie tego i czy to rzeczywiście działa?

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 24 kwi 2018 17:38
przez kia-eco
Witam . Jestem nowym nabywcą Kia C'eed , kupiłem ją z niedziałąjącym systemem isg . cał czas świeci sie kontrolka . Sprzedający nie wie jaka mogłąby byc przyczna , poniewąz auto kupione z auto handlu . NIe mam pomysłu jak podejść dotego problemu . Jeśli ktoś miałby jakąkolwiek wiedze na ten temat proszę o pomoc pozdrawiam.

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 23 maja 2018 21:53
przez Trristan
moim zdaniem bardzo przydatna opcja, zeby działał system akumulator musi byc naładowany przynajmniej w 80 %, na prawde tak ciezko wam (jezeli nie chcecie uzywac) wcisnąć jeden przycisk? żeby wyłączyc system? duzo bardziej upierdliwa jest manualna skrzynia biegów,co chwila naciskac sprzegło i majstrowac gałka to jest dopiero masakra.bardzo dobrze sprawdza sie w jezdzie w korkach, w tym temacie wypowiadaja sie chyba osoby które mie maja pojecia o tym systemie , dziekuje za uwage

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 29 lip 2018 17:05
przez Koszczak
Jeżeli chodzi o Isg. Bardzo fajna opcja ja osobiście uzywam. Jeżeli powoli się zatrzymuje na pomarańczowym świetle to wiem że trochę postoje to załączam ISG (puszczając sprzęgło) . A jeżeli z daleka widzę czerwone, dojeżdżajac,zatrzymujac się. To nie puszczam sprzęgła by po prostu nie denerwowalo mnie włączanie silnika, za 5 sekund. Fajnie się nawet sprawuje jak jedziesz do sklepu osiedlowego i ktoś wyjdzie zrobić szybciej zakupy. Opcja fajna lecz trzeba się przyzwyczaić :D :spoko: dla wszystkich maruderow, trzeba się nauczyć z tego korzystać.

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 31 lip 2018 08:54
przez Ryba1983
Mnie osobiście wpienia i go za każdym razem wyłączam, czasem mi się zapomni.

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 paź 2018 18:14
przez Ryba1983
Mam pytanie czy ISG można wyłączyć jakimś bezpiecznikiem? Bo ostatnio czytałem instrukcję do C1 FL z naszego forum i coś tam wyczytałem w tym temacie, dziś szukam znów w tej instrukcji i nie widzę.

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 07 paź 2018 20:04
przez hajnel
Ciekawe jak ten system wpływa na silniki z turbo doładowaniem ,czytałem dużo opinii że w takim silniku wskazane jest nie wyłączanie natychmiast rozgrzanego silnika lecz odczekanie paru chwil aby turbina mogła się wystudzić - podobno przedłuża to jej żywotność... :?:

Re: ISG (stop&go)- zaleta czy wada?

Napisane: 08 paź 2018 13:13
przez Marco
Ryba1983 napisał(a):Mnie osobiście wpienia i go za każdym razem wyłączam, czasem mi się zapomni.

Też tak mam :devil: