Witam!
Moje autko wyposażone jest w "mechanizm gwałtownego przyspieszania".
Czy ktoś z Was wie czy to można wyłączyć?
Albo czy potraficie mnie przekonać, że to fajne i przydatne?
Na razie nie mogę się przyzwyczaić i denerwuje mnie
Pozdrawiam Kuba
Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Moderator: Żandarmeria
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Co Ty ćpiesz?
-
kubah
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Generalnie nie jestem wybredny, więc co się trafi.
A tak jaśniej? Widocznie było marnej jakości i otumaniony jestem.
A tak jaśniej? Widocznie było marnej jakości i otumaniony jestem.
-
argo - Kierownik zmiany
- Posty: 164
- Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Stawił bym że chodzi o coś w stylu Kick Down dla skrzyni DCT ale nie miałem przyjemności jeździć autem z tą skrzynią.
Jeżeli tak to wystarczy nie wciskać za mocno pedału gazu i się "gwałtowne przyspieszanie" nie załączy
Nie wiem jak z tym trybem i skrzynią DCT ale ze zwykłą skrzynią raczej trudno uzyskać w CEEDzie gwałtowne przyspieszanie
Jeżeli tak to wystarczy nie wciskać za mocno pedału gazu i się "gwałtowne przyspieszanie" nie załączy
Nie wiem jak z tym trybem i skrzynią DCT ale ze zwykłą skrzynią raczej trudno uzyskać w CEEDzie gwałtowne przyspieszanie
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI
-
kubah
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
To działa tak (zresztą zgodnie z opisem w instrukcji), że po wciśnięciu pedału gazu do 80% skoku pedału odczuwalny jest opór. Żeby skorzystać z pozostałych 20% trzeba ten opór przełamać. Ja się do tego nie mogę przyzwyczaić, a poza tym takie działanie zajmuje trochę czasu (przy wyprzedzaniu bywa to irytujące).
Faktem jest, że jak już uda się "gwałtownie przyśpieszyć" to wciska w fotel
Dział Handlowy u Dealera nie zna odpowiedzi, serwis nie odpowiada na maila, stąd pytam na Forum - czy można się tego mechanizmu (tego oporu) pozbyć.
Po 6000 km to właściwie jedyna rzecz która mnie w tym samochodzie denerwuje.
Pozdrawiam!
Faktem jest, że jak już uda się "gwałtownie przyśpieszyć" to wciska w fotel
Dział Handlowy u Dealera nie zna odpowiedzi, serwis nie odpowiada na maila, stąd pytam na Forum - czy można się tego mechanizmu (tego oporu) pozbyć.
Po 6000 km to właściwie jedyna rzecz która mnie w tym samochodzie denerwuje.
Pozdrawiam!
-
szymex - Kierownik
- Posty: 547
- Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
- Lokalizacja: MAZOVIA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
kubah napisał(a): czy można się tego mechanizmu (tego oporu) pozbyć.
Opór powoduje sprężyna przełącznika kickdown (czyli funkcji redukcji biegów). Wciskaj pedał do oporu częściej może się wtedy z czasem sprężyna uklepie.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Czyli chodzi Ci po prostu o ten guzik pod pedałem gazu (tak myślałem od początku, ale wiesz, ranga zobowiązuje ), było już o tym na forum i rzeczywiście dokładnie tak jest to opisane w instrukcji Po prostu przestań deptać gaz do podłogi i nie będzie Cie to denerwowało (jesteś PH czy jak??) to raz, dwa to w moim odczuciu stosunek jest raczej 95% - 5% (ale w instrukcji jest o 80% ), a trzy skoro tak jeździsz to pewnie zaraz pojawią się posty, że "te silniki GDI są do dupy bo żrą jak smok" a potem oczywiście pojawią się awarie. Ja nie jestem emerytem a wręcz przeciwnie, ale w 3 letniej historii używania Ceeda musiałem "przełamywać tę barierę" - naście razy. Po prostu traktuj to jako jakiś guzik bezpieczeństwa czy coś
Pozbyć się na pewno się nie da.
Pozbyć się na pewno się nie da.
-
kubah
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
OK, to już wiem trochę więcej.
Samochodu używam firmowo-prywatnie i do wożenia psów (o tym dziś pisałem w wątku hobby). To nie tak, że jak nie mogę użyć tych 5 czy 20% to dzień uważam za stracony - do tej pory użyłem raz bo musiałem, a kilka razy bo chciałem zobaczyć jak to działa.
Podstawowy wniosek: tak ma być i trzeba się do tego przyzwyczaić. Przynajmniej wiem że nie ma co kombinować. Dzięki.
A na zakończenie tematu: czego szukać na forum, żeby o tym poczytać? Nie znalazłem, dlatego założyłem wątek.
Samochodu używam firmowo-prywatnie i do wożenia psów (o tym dziś pisałem w wątku hobby). To nie tak, że jak nie mogę użyć tych 5 czy 20% to dzień uważam za stracony - do tej pory użyłem raz bo musiałem, a kilka razy bo chciałem zobaczyć jak to działa.
Podstawowy wniosek: tak ma być i trzeba się do tego przyzwyczaić. Przynajmniej wiem że nie ma co kombinować. Dzięki.
A na zakończenie tematu: czego szukać na forum, żeby o tym poczytać? Nie znalazłem, dlatego założyłem wątek.
-
szymex - Kierownik
- Posty: 547
- Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
- Lokalizacja: MAZOVIA
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Ponoć tzw kickdown może wyłączyć też klimę aby odzyskać kilka kW i dotyczy to też samochodów z manualną skrzynią.
-
KRUK
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
1.6 GDI manual. Jak pisali koledzy - Nawiew klimy zanika, ale szału i wciskania w fotel nie ma. Raczej często tego używał nie będę.
-
rgauer
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Witam,
odgrzewam temat, bo to też mnie intrygowało dopóki (moim zdaniem) nie odkryłem przeznaczenia tego "mechanizmu". Wydaje mi się, że jest to związane z "układem sterowania ograniczenia prędkości". Po ustawieniu maksymalnej prędkości nie jest możliwe jej przekroczenie mimo wciskania pedału gazu... no chyba że właśnie wciśnie się go poza tą magiczną granicę. Wówczas możliwe jest dalsze przyśpieszanie, a samochód sygnałem dźwiękowym przypomina, że jedzie się za szybko.
W codziennym zastosowaniu nie zauważyłem, żeby ten dodatkowy skok pedału gazu dostarczał mi "gwałtownego przyśpieszenia", a raczej dawał dostęp do brakujących x% mocy.
odgrzewam temat, bo to też mnie intrygowało dopóki (moim zdaniem) nie odkryłem przeznaczenia tego "mechanizmu". Wydaje mi się, że jest to związane z "układem sterowania ograniczenia prędkości". Po ustawieniu maksymalnej prędkości nie jest możliwe jej przekroczenie mimo wciskania pedału gazu... no chyba że właśnie wciśnie się go poza tą magiczną granicę. Wówczas możliwe jest dalsze przyśpieszanie, a samochód sygnałem dźwiękowym przypomina, że jedzie się za szybko.
W codziennym zastosowaniu nie zauważyłem, żeby ten dodatkowy skok pedału gazu dostarczał mi "gwałtownego przyśpieszenia", a raczej dawał dostęp do brakujących x% mocy.
-
Geegles - Weteran
- Posty: 1596
- Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
- Lokalizacja: Rosanów
- Grupa: Łódzka
- Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
rgauer napisał(a):Wówczas możliwe jest dalsze przyśpieszanie, a samochód sygnałem dźwiękowym przypomina, że jedzie się za szybko.
Ja wiem, że może nie jeżdzę jakimś nowym autem i jestem trochę w tyle, ale czy wy sobie jaja robicie, czy naprawdę montują w Ceedach takie mechanizmy? - Pytam z ciekawości.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI
-
rgauer
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Tak.
I z tego co sobie przypominam to jeszcze na wyświetlaczu deski rozdzielczej wesoło miga sobie piktogram przypominający znak ograniczenia prędkości.
I z tego co sobie przypominam to jeszcze na wyświetlaczu deski rozdzielczej wesoło miga sobie piktogram przypominający znak ograniczenia prędkości.
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6856
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
rgaueruzupełnij profil - masz na myśli C1, CFL czy C2 Bo że wersja limitowana to wiemy..
- JanŻak
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 23 sty 2018 08:08
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017, M Smart+ (7DCT)
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Witam,
Chciałbym odświeżyć temat mechanizmu kickdown. Mając automat 7 DCT, mechanizm ten jest jak najbardziej przydatny, ale trochę irytujący przy silniku ON.
Po wciśnięciu pedału do podłogi auto gwałtownie przyspiesza, ale kręci silnik, aż do czerwonego pola (>4tys) co praktycznie już powyżej 3,5 nie przekłada się na znaczące przyspieszenie.
Moje pytanie czy ktoś może wie czy istnieje możliwość przeprogramowania sterownika skrzyni tak aby przełączał bieg na wyższy trochę szybciej?
Chciałbym odświeżyć temat mechanizmu kickdown. Mając automat 7 DCT, mechanizm ten jest jak najbardziej przydatny, ale trochę irytujący przy silniku ON.
Po wciśnięciu pedału do podłogi auto gwałtownie przyspiesza, ale kręci silnik, aż do czerwonego pola (>4tys) co praktycznie już powyżej 3,5 nie przekłada się na znaczące przyspieszenie.
Moje pytanie czy ktoś może wie czy istnieje możliwość przeprogramowania sterownika skrzyni tak aby przełączał bieg na wyższy trochę szybciej?
-
Kozak_Barabasz
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Opcja zawsze jest ale to zrobi tylko tuner na hamowni a nie ASO.
A poza tym to błędnie myślisz na temat mocy w wyższym zakresie obrotowym ....
Obejrzyj sobie ten filmik a zobaczysz jak jest naprawdę
A poza tym to błędnie myślisz na temat mocy w wyższym zakresie obrotowym ....
Obejrzyj sobie ten filmik a zobaczysz jak jest naprawdę
- JanŻak
- Przedszkolak
- Posty: 14
- Dołączył(a): 23 sty 2018 08:08
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017, M Smart+ (7DCT)
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Hmm,
Dzięki za linka, co prawda moje odczucia są inne, ale wygląda na to że nie zawsze można wierzyć odczuciom .
Trzeba będzie dokładniej potestować.
Dzięki za linka, co prawda moje odczucia są inne, ale wygląda na to że nie zawsze można wierzyć odczuciom .
Trzeba będzie dokładniej potestować.
-
Kozak_Barabasz
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Dokładnie
Też wcześniej myślałem jak Ty ale z pomocą przychodzi YouTube i spoko ziomek Zachar
Też wcześniej myślałem jak Ty ale z pomocą przychodzi YouTube i spoko ziomek Zachar
-
pioteer
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Kozak_Barabasz napisał(a):Opcja zawsze jest ale to zrobi tylko tuner na hamowni a nie ASO.
A poza tym to błędnie myślisz na temat mocy w wyższym zakresie obrotowym ....
Obejrzyj sobie ten filmik a zobaczysz jak jest naprawdę
film nie do końca odpowiada rzeczywistości
W aucie testowym jest bi-turbo, które raczej nie przypomina charakterystyką normalnego tdiesla... trochę bez sensu takie testy (tz. jest to w moim przekonaniu jedynie ciekawostka, chyba że jeździ się rzeczywiście bi-turbo..)
-
Kozak_Barabasz
Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania
Wszystko zależy od krzywej mocy i skrzyni biegów.
Jak jest czas zmiany biegu na wyższy, to oczywiście obroty spadają.
A jak spadają to spada również moc w danej chwili.
Jeżeli moc w wyższym zakresie spada nieznacznie, lepiej "dociągnąć" go do końca.
W poniższej sytuacji jak dla mnie lepiej zmienić bieg przy 4 tys obr/min (czerwona linia).
Natomiast po zmianie mapy (wykres niebieski), lepiej dociągnąć go do 4200 obr/min
W benzynowcach praktycznie zawsze wykres idzie w górę w zależności od obrotów.
Jak jest czas zmiany biegu na wyższy, to oczywiście obroty spadają.
A jak spadają to spada również moc w danej chwili.
Jeżeli moc w wyższym zakresie spada nieznacznie, lepiej "dociągnąć" go do końca.
W poniższej sytuacji jak dla mnie lepiej zmienić bieg przy 4 tys obr/min (czerwona linia).
Natomiast po zmianie mapy (wykres niebieski), lepiej dociągnąć go do 4200 obr/min
W benzynowcach praktycznie zawsze wykres idzie w górę w zależności od obrotów.
Posty: 20
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Stuki podczas przyspieszania
przez Spoksik » 24 wrz 2020 16:53 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 3042 Wyświetlone
- Ostatni post przez Spoksik
24 wrz 2020 21:50
-
Stuki podczas przyspieszania
-
-
Problem podczas przyspieszania
1, 2przez Arkadiusz1991 » 19 gru 2020 20:24 w Silniki i skrzynia biegów - 28 Odpowiedzi / 11489 Wyświetlone
- Ostatni post przez Arkadiusz1991
31 paź 2021 12:01
-
Problem podczas przyspieszania
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości