Mechanizm gwałtownego przyspieszania

Dodatkowe wyposażenie... / Accesories and additional equipment ...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
kubah
 

Mechanizm gwałtownego przyspieszania

27 mar 2014 19:55

Witam!
Moje autko wyposażone jest w "mechanizm gwałtownego przyspieszania".
Czy ktoś z Was wie czy to można wyłączyć?
Albo czy potraficie mnie przekonać, że to fajne i przydatne?
Na razie nie mogę się przyzwyczaić i denerwuje mnie
Pozdrawiam :) Kuba

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

27 mar 2014 20:42

Co Ty ćpiesz? :szok
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
kubah
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

27 mar 2014 20:59

Generalnie nie jestem wybredny, więc co się trafi.
A tak jaśniej? Widocznie było marnej jakości i otumaniony jestem.

Avatar użytkownika
argo
Kierownik zmiany
 
Posty: 164
Dołączył(a): 13 lis 2013 22:20
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL SW, 1.6 Pb 135KM
2015, M

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

28 mar 2014 07:49

Stawił bym że chodzi o coś w stylu Kick Down dla skrzyni DCT ale nie miałem przyjemności jeździć autem z tą skrzynią.
Jeżeli tak to wystarczy nie wciskać za mocno pedału gazu i się "gwałtowne przyspieszanie" nie załączy :ha

Nie wiem jak z tym trybem i skrzynią DCT ale ze zwykłą skrzynią raczej trudno uzyskać w CEEDzie gwałtowne przyspieszanie :mrgreen:
cee'd sw JD 1.6 GDI M + DFA Dark Gun Metal MY 2016 :)
był cee'd sw JD 1.6 GDI M 2013, skradziony ;(
był VW Polo 6N2 1.4 MPI

AUTOR WĄTKU
kubah
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

28 mar 2014 09:03

To działa tak (zresztą zgodnie z opisem w instrukcji), że po wciśnięciu pedału gazu do 80% skoku pedału odczuwalny jest opór. Żeby skorzystać z pozostałych 20% trzeba ten opór przełamać. Ja się do tego nie mogę przyzwyczaić, a poza tym takie działanie zajmuje trochę czasu (przy wyprzedzaniu bywa to irytujące).
Faktem jest, że jak już uda się "gwałtownie przyśpieszyć" to wciska w fotel ;)
Dział Handlowy u Dealera nie zna odpowiedzi, serwis nie odpowiada na maila, stąd pytam na Forum - czy można się tego mechanizmu (tego oporu) pozbyć.
Po 6000 km to właściwie jedyna rzecz która mnie w tym samochodzie denerwuje.
Pozdrawiam!

Avatar użytkownika
szymex
Kierownik
 
Posty: 547
Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
Lokalizacja: MAZOVIA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

28 mar 2014 13:05

kubah napisał(a): czy można się tego mechanizmu (tego oporu) pozbyć.

Opór powoduje sprężyna przełącznika kickdown (czyli funkcji redukcji biegów). Wciskaj pedał do oporu częściej może się wtedy z czasem sprężyna uklepie. :ha

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

28 mar 2014 13:08

Czyli chodzi Ci po prostu o ten guzik pod pedałem gazu (tak myślałem od początku, ale wiesz, ranga zobowiązuje ;) ), było już o tym na forum i rzeczywiście dokładnie tak jest to opisane w instrukcji :ha Po prostu przestań deptać gaz do podłogi i nie będzie Cie to denerwowało (jesteś PH czy jak??) to raz, dwa to w moim odczuciu stosunek jest raczej 95% - 5% (ale w instrukcji jest o 80% ), a trzy skoro tak jeździsz to pewnie zaraz pojawią się posty, że "te silniki GDI są do dupy bo żrą jak smok" a potem oczywiście pojawią się awarie. Ja nie jestem emerytem a wręcz przeciwnie, ale w 3 letniej historii używania Ceeda musiałem "przełamywać tę barierę" - naście razy. Po prostu traktuj to jako jakiś guzik bezpieczeństwa czy coś :good
Pozbyć się na pewno się nie da.
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
kubah
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

28 mar 2014 14:02

OK, to już wiem trochę więcej.
Samochodu używam firmowo-prywatnie i do wożenia psów (o tym dziś pisałem w wątku hobby). To nie tak, że jak nie mogę użyć tych 5 czy 20% to dzień uważam za stracony :) - do tej pory użyłem raz bo musiałem, a kilka razy bo chciałem zobaczyć jak to działa.
Podstawowy wniosek: tak ma być i trzeba się do tego przyzwyczaić. Przynajmniej wiem że nie ma co kombinować. Dzięki.
A na zakończenie tematu: czego szukać na forum, żeby o tym poczytać? Nie znalazłem, dlatego założyłem wątek.

Avatar użytkownika
szymex
Kierownik
 
Posty: 547
Dołączył(a): 21 sty 2013 09:44
Lokalizacja: MAZOVIA
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 115KM
2009, Optimum

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

04 wrz 2014 10:10

Ponoć tzw kickdown może wyłączyć też klimę aby odzyskać kilka kW i dotyczy to też samochodów z manualną skrzynią.

AUTOR WĄTKU
KRUK
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

07 wrz 2014 17:37

1.6 GDI manual. Jak pisali koledzy - Nawiew klimy zanika, ale szału i wciskania w fotel nie ma. Raczej często tego używał nie będę.

AUTOR WĄTKU
rgauer
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

13 lis 2014 23:42

Witam,
odgrzewam temat, bo to też mnie intrygowało dopóki (moim zdaniem) nie odkryłem przeznaczenia tego "mechanizmu". Wydaje mi się, że jest to związane z "układem sterowania ograniczenia prędkości". Po ustawieniu maksymalnej prędkości nie jest możliwe jej przekroczenie mimo wciskania pedału gazu... no chyba że właśnie wciśnie się go poza tą magiczną granicę. Wówczas możliwe jest dalsze przyśpieszanie, a samochód sygnałem dźwiękowym przypomina, że jedzie się za szybko.
W codziennym zastosowaniu nie zauważyłem, żeby ten dodatkowy skok pedału gazu dostarczał mi "gwałtownego przyśpieszenia", a raczej dawał dostęp do brakujących x% mocy.

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

13 lis 2014 23:58

rgauer napisał(a):Wówczas możliwe jest dalsze przyśpieszanie, a samochód sygnałem dźwiękowym przypomina, że jedzie się za szybko.


Ja wiem, że może nie jeżdzę jakimś nowym autem i jestem trochę w tyle, ale czy wy sobie jaja robicie, czy naprawdę montują w Ceedach takie mechanizmy? - Pytam z ciekawości.
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

AUTOR WĄTKU
rgauer
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

14 lis 2014 00:03

Tak.
I z tego co sobie przypominam to jeszcze na wyświetlaczu deski rozdzielczej wesoło miga sobie piktogram przypominający znak ograniczenia prędkości.

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

14 lis 2014 02:19

rgaueruzupełnij profil - masz na myśli C1, CFL czy C2 :?? Bo że wersja limitowana to wiemy.. :pałka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

JanŻak
Przedszkolak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 sty 2018 08:08
Lokalizacja: Polska
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017, M Smart+ (7DCT)

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 09:48

Witam,
Chciałbym odświeżyć temat mechanizmu kickdown. Mając automat 7 DCT, mechanizm ten jest jak najbardziej przydatny, ale trochę irytujący przy silniku ON.
Po wciśnięciu pedału do podłogi auto gwałtownie przyspiesza, ale kręci silnik, aż do czerwonego pola (>4tys) co praktycznie już powyżej 3,5 nie przekłada się na znaczące przyspieszenie.
Moje pytanie czy ktoś może wie czy istnieje możliwość przeprogramowania sterownika skrzyni tak aby przełączał bieg na wyższy trochę szybciej?

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 11:07

Opcja zawsze jest ale to zrobi tylko tuner na hamowni a nie ASO.
A poza tym to błędnie myślisz na temat mocy w wyższym zakresie obrotowym ....
Obejrzyj sobie ten filmik a zobaczysz jak jest naprawdę

JanŻak
Przedszkolak
 
Posty: 14
Dołączył(a): 23 sty 2018 08:08
Lokalizacja: Polska
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 ON 136KM
2017, M Smart+ (7DCT)

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 11:19

Hmm,

Dzięki za linka, co prawda moje odczucia są inne, ale wygląda na to że nie zawsze można wierzyć odczuciom :scratch_one-s_head: .
Trzeba będzie dokładniej potestować.
8-)

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 11:32

Dokładnie ;)
Też wcześniej myślałem jak Ty ale z pomocą przychodzi YouTube i spoko ziomek Zachar ;)

AUTOR WĄTKU
pioteer
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 14:36

Kozak_Barabasz napisał(a):Opcja zawsze jest ale to zrobi tylko tuner na hamowni a nie ASO.
A poza tym to błędnie myślisz na temat mocy w wyższym zakresie obrotowym ....
Obejrzyj sobie ten filmik a zobaczysz jak jest naprawdę


film nie do końca odpowiada rzeczywistości ;-)
W aucie testowym jest bi-turbo, które raczej nie przypomina charakterystyką normalnego tdiesla... trochę bez sensu takie testy (tz. jest to w moim przekonaniu jedynie ciekawostka, chyba że jeździ się rzeczywiście bi-turbo..)

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: Mechanizm gwałtownego przyspieszania

26 sty 2018 16:50

Wszystko zależy od krzywej mocy i skrzyni biegów.
Jak jest czas zmiany biegu na wyższy, to oczywiście obroty spadają.
A jak spadają to spada również moc w danej chwili.

Jeżeli moc w wyższym zakresie spada nieznacznie, lepiej "dociągnąć" go do końca.
W poniższej sytuacji jak dla mnie lepiej zmienić bieg przy 4 tys obr/min (czerwona linia).
Natomiast po zmianie mapy (wykres niebieski), lepiej dociągnąć go do 4200 obr/min
W benzynowcach praktycznie zawsze wykres idzie w górę w zależności od obrotów.
Obrazek

Powrót do Akcesoria i wyposażenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl