[MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

Dodatkowe wyposażenie... / Accesories and additional equipment ...

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

[MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 14:15

Jak wiadomo w Ceedach od MR2010 [może pojawiały się ciut wcześniej] zamontowano elektroniczny czujnik badania stanu akumulatora. W związku z tym kilka cytatów.

"Firma Bosch opracowała elektroniczny czujnik EBS (Electronic Battery Sensor), dzięki któremu w przyszłości będzie można uniknąć większości awarii spowodowanych rozładowaniem akumulatora. Czujnik ze zintegrowanym układem analizującym wyniki pomiarów rejestruje podstawowe parametry pracy akumulatora, takie jak napięcie, natężenie prądu czy temperatura. Pierwsze samochody wyposażone seryjnie w system EBS Boscha pojawią się na rynku w 2006 r.
Elektroniczny czujnik stanu akumulatora Bosch składa się z chipa zawierającego cały układ elektroniczny oraz opornika do pomiaru prądu. Obydwa te elementy wraz z klemą tworzą jeden moduł, który można podłączyć bezpośrednio do akumulatora i który pasuje do wnęki biegunowej większości akumulatorów. W porównaniu do konwencjonalnych rozwiązań system opracowany przez firmę Bosch oferuje znaczną oszczędność miejsca i kosztów.
Oprócz samego czujnika Bosch opracował także we współpracy z firmą Varta oprogramowanie do rozpoznawania stanu akumulatora. Algorytmy są całkowicie zintegrowane w chipie czujnika EBS. Czujnik rejestruje temperaturę, napięcie i natężenie prądu w akumulatorze i na podstawie tych danych oblicza pojemność i stan naładowania, jak również jego aktualną i przyszłą wydajność. Poprzez złącze LIN czujnik udostępnia te informacje systemowi zarządzania energią w pojeździe, który z kolei ma możliwość optymalizacji procesu ładowania akumulatora, aby zapewnić mu niezawodny rozruch, nawet po dłuższym okresie postoju lub w sytuacji, gdy podczas ostatniej jazdy duża liczba odbiorników prądu osłabiła akumulator. System nadzoru stanu akumulatora odgrywa istotną rolę również w przypadku pojazdów hybrydowych z trybem jazdy start-stop.
Możliwości zastosowań czujnika akumulatora są znacznie szersze. Jego funkcje można wykorzystać np. w trakcie produkcji do przeprowadzenia testów podzespołów lub pomiaru prądu ciągłego. Więcej możliwości diagnostycznych ma do dyspozycji również warsztat samochodowy, co jest szczególnie ważne np. w przypadku, gdy klient ma problemy z ciągłym rozładowywaniem się akumulatora."
genesis.net.pl




Firma Hella przedstawiła skonstruowany wspólnie z firmą Autokabel inteligentny czujnik stanu akumulatora. Czujnik ten jest zamontowany na minusowej klemie akumulatora i służy do rejestracji wartości, na podstawie których można określić stan naładowania i kondycję akumulatora. Czujnik mierzy w sposób ciągły natężenie i napięcie prądu oraz temperaturę akumulatora i przesyła te dane do sterownika zarządzającego energią w samochodzie. Na tej podstawie sterownik określa stan akumulatora i decyduje, jakie działania należy podjąć, aby zachować zdolność rozruchową akumulatora (np. podwyższyć obroty biegu jałowego, wyłączyć niektóre z odbiorników, wysłać sygnał o konieczności dokonania przeglądu itp.). Dzięki temu, że czujnik kontroluje cykle ładowania i rozładowywania, wzrasta trwałość akumulatora. Nawet jeśli samochód przez dłuższy czas stoi lub jeśli włączone są na postoju odbiorniki elektryczne, zdolność do rozruchu silnika pozostaje zapewniona.
Dzięki nieprzerwanej kontroli upływu prądu można szybciej i łatwiej stwierdzić uszkodzenie odbiornika prądu i je zlokalizować. Ponadto czujnik umożliwia dokładne zdiagnozowanie stanu naładowania i starzenia się akumulatora w samochodzie. Obecnie czujnik został już wprowadzony do wyposażenia modeli BMW 5. Nie przewiduje się oferowania czujnika w sklepach z częściami zamiennymi i akcesoriami do montażu samodzielnego lub w warsztatach.
automotoserwis


    Obrazek Obrazek Obrazek



Nowa technologia pozwala na monitorowanie stopnia naładowania i rozładowywania akumulatora i ocenia jego stan techniczny.
Nowy, opracowany przez koncern Delphi Czujnik Akumulatora IVT pomaga zapewnić optymalne działanie akumulatora, poprawia integralność stale rozwijających się systemów elektroniki pojazdowej znajdujących się w samochodzie, jednocześnie gwarantując wystarczającą ilość energii potrzebnej do uruchomienia silnika.
Opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT precyzyjnie mierzy prąd (I), napięcie (V) i temperaturę (T), trzy parametry, które są kluczowe dla określenia stanu technicznego akumulatora. Jeśli czujnik ten zostanie zintegrowany z innymi zespołami w samochodzie, z którymi stworzy element aktywnego zespołu zarządzania akumulatorem, może przyczynić się do zmniejszenia zużycia paliwa, przedłużenia żywotności akumulatora oraz zoptymalizowania rozmiarów akumulatora i alternatora, co pozwoli na dalszą optymalizację systemu elektrycznego/ elektronicznego.
Większość samochodowych układów elektrycznych nie mierzy prądu akumulatora.
Precyzyjne obliczenie stanu naładowania akumulatora (SOC), tak by zapewnić jego optymalne działanie stało się obecnie koniecznością, ponieważ coraz więcej systemów elektronicznych jest integrowanych w pojazdach, co zmusza akumulator i alternator do coraz większego wysiłku. Sytuacja taka ma miejsce zwłaszcza wtedy, kiedy zapotrzebowanie na energię elektryczną przekracza możliwości generatora zainstalowanego w samochodzie.
W takiej sytuacji, akumulator dostarcza dodatkową energię, zapewniając właściwe zaopatrzenie pracujących systemów. Jeśli ładowanie i rozładowywanie akumulatora nie jest w takich sytuacjach monitorowane, wówczas może się zdarzyć, że akumulator zostanie rozładowany do tego stopnia, że nie pozostanie w nim rezerwa niezbędna do uruchomienia silnika po jego wyłączeniu.
Przedwczesne zużycie akumulatora jest zwykle wynikiem występujących cyklów całkowitego rozładowania lub przeładowania urządzenia.
Ponieważ opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT stale aktualizuje stopień naładowania akumulatora (SOC) i jego stan techniczny (SOH), zapotrzebowanie pojazdu na prąd może być monitorowane w taki sposób, że ilość generowanej i magazynowanej energii elektrycznej jest dostosowana do potrzeb.
Kiedy akumulator jest naładowany w wystarczającym stopniu, wówczas ilość energii dostarczana z alternatora może zostać zredukowana, a akumulator nadal będzie pozostawał naładowany.
Opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT redukuje konieczność magazynowania nadmiernej ilości energii, stwarzając możliwość instalowania w samochodach mniejszych akumulatorów i alternatorów. Czujnik zapewnia również stałe funkcjonowanie elementów krytycznych ze względów bezpieczeństwa, zapewnia minimalną dopuszczalną rezerwę zasilania dla procesu startu silnika i przedłuża żywotność żarników żarówek, umożliwiając im w okresie korzystania z samochodu działanie przy średnio niższym i stałym napięciu.
Dla celów przekazywania informacji diagnostycznych, opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT jest wyposażony w interfejs LIN lub sieci CAN.
Opracowany przez Delphi Czujnik Akumulatora IVT jest zwykle umieszczany na ujemnym biegunie akumulatora, ale może być również montowany w skrzynce przed skrzynką bezpieczników na akumulatorze lub bezpośrednio w Centrum Elektrycznym Delphi.
Czujnik został zaprojektowany do wykorzystania w samochodach osobowych i ciężarowych począwszy od modeli z roku 2010, i może zostać zaadaptowany do wykorzystania w samochodach hybrydowych i w jednostkach pływających.
Inżynierowie z Centrum Technicznego Delphi w Krakowie zajmowali się w ramach tego projektu tworzeniem oprogramowania czujnika i testowaniem algorytmów, a także przygotowaniem koncepcji jego mechanicznej zabudowy i montażu w samochodzie.
www.motofocus.pl


    Obrazek


U nas ten czujnik połączono z systemem zarządzania energią i ten w pewnych warunkach coś kombinuje tak, że przygasają lampy DRL. Jednak czytając powyższe myślę, że warto z tego korzystać? Ma to swoje wady i zalety, ale chyba zalet więcej - o ile działa :lol:

Wydaje mi się, że w Cee'dach jest czujnik na kształt tego z Delphi.
Wypinanie tego czujnika "grozi" ewentualnym rozładowaniem akumulatora [bo system nie odepnie czegoś co rozładowuje aku] i może większym spalaniem. Tak to nie powinno być problemu. A moje słowa potwierdza podejście do tematu ze strony projektantów - nie podłączono tego systemu do kontrolki MIL. W razie awarii nic o niej nie wiesz, auto dalej jeździ, a Ty jesteś nieświadomy [w najlepszym przypadku dowiesz się na przeglądzie]. Stąd wniosek, że nic się nie stanie po awarii/wypięciu. Ot stracisz trochę ECO B)
Wygląda na to, że w autach MR2010 wzwyż zostawienie włączonych świateł lub lampki NIE POWINNO rozładować aku bo właśnie dzięki temu czujnikowi powinny zostać odcięte te obwody. Jednak czy tak jest w praktyce? Czy wykorzystali taki potencjał tego urządzenia - nie testowałem i nie zamierzam chyba

Reasumując jazda bez tego niczym poważnym nie grozi jeśli nie bierze się więcej prądu niż powinno. Ale dla pozostałych zalet warto to mieć i wpiąć.

PS. Czy ktoś kto ma benzynę może potwierdzić obecność tego czujnika u siebie na aku? Minusowa klema, wtyczka z 1 kabelkiem. Bo w dieslu jest, a w benzynie?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 17:56

No i o czym pisalem w poscie po przywitaniu.Oczywiscie o tym.Nic nowego a ty odpowiedziales ze zapytasz sie w ASO :he Jest specjalna procedura aby odpalic z innego auta lub akumulatora.Idzie to ominac.

Avatar użytkownika
jeleniak
Weteran
 
Posty: 1248
Dołączył(a): 06 paź 2010 08:33
Lokalizacja: Jaworzno
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA I FL 1,7 CRDI

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:16

jak pytalem o to w aso,to zeby tylko masy nie ciagnac z klemy,reszta bez znaczenia, ktos pierwszy chetny ?? ;)
CEE'D SW 1,6 CRDI 115KM, C+, 2010 FL

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:18

No to cwicz .Powodzenia :he I laduj normalnym prostownikiem :lol:

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:18

Roman5 napisał(a):Jest specjalna procedura aby odpalic z innego auta lub akumulatora.Idzie to ominac.


A podzielisz się nią z nami:?? :o
PS mi w aso (podobno) ładowali aku 20 Amperami :o
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:22

Maja chyba nie tak pod sufitem.Potem wam wciskaja bajery.A co chcesz wiedziec?

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:25

Roman5 napisał(a):A co chcesz wiedziec?


jak wygląda ta:
Roman5 napisał(a):specjalna procedura

:??
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:26

Dostaniesz na PW.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:28

Fajnie. To jak wiedziałeś dokładnie co to jest to mogłeś napisać. Pytaliśmy o to nie raz. W czym więc problem?
W ASO pytałem to nie wiedzieli co to jest. A chodzi raczej o to co to jest a jak to działa, a nie że coś jest.
Ostatnio edytowano 05 paź 2011 18:35 przez ruszok, łącznie edytowano 2 razy
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:30

Roman5 napisał(a):Dostaniesz na PW.

ok..tylko..... "nie będziesz musiał mnie później zabić jak to powiesz" (fragment z filmu) :ha ;)
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:36

Roman5 napisał(a):W zadnym przypadku nie odpalac kablami z innego auta lub akumulatora a bron boze szybki start .Grozi uszkodzeniem sterownika.To nie zarty. Prostownik tez specjalny nie zwykly.Tutaj macie instrukcje jak w takim przypadku postapic .SERWISOWA .Pewna na 100% .W przypadku rozladowania akumulatora kluczyk ze stacyjki wyciagnac zdjac minusowa kleme z akumulatora i kable podlaczyc plus do plusa a minus do silnika bez posrednio .Odpalic auto i kleme minusowa zamontowac na orginalny akumulator.Rozlaczyc kable i jazda do przodu.Nie wolno odpalac na tz szybkim starcie lub na prostowniku.Powodzenia.To na maly poczatek.


Dalej się nie zgadzam z podłaczeniem minusowej klemy w taki sposób bo tam się odłoży różnica potencjałów... I to może uszkodzić czujnik. A reszta jest standardowa.

Co do prostownika. Napisz mi jaki to ma być. Bo alternator, który ładuje aku jest standardowy...

A czy zaleca się podłączanie wtyczki poduszki powietrznej przy podłączonym aku? Nie, a czemu? A temu bo może się odłożyć różnica potencjałów i będzie "je..."b
Ostatnio edytowano 05 paź 2011 18:39 przez ruszok, łącznie edytowano 1 raz
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:38

Jutro będę w ASO Malibu podpytam fachowców - dobre są chłopaki w wyjaśnianiu tematów tabu ;)
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:41

Nie obraz sie na mnie .Twoje malpy twoj cyrk.Przepraszam raz jeszcze.Tylko nie placz pozniej.

rodrigez
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:51

Gizmo121 napisał(a):
Roman5 napisał(a):Jest specjalna procedura aby odpalic z innego auta lub akumulatora.Idzie to ominac.


A podzielisz się nią z nami:?? :o
PS mi w aso (podobno) ładowali aku 20 Amperami :o

????? Że co i nie wyparowal przy ladowaniu ??? to ile ladowali 30 minut?

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 18:51

No to nie obrażaj się tylko napisz jaki to ma być specjalny prostownik. W czym jest problem, że musisz być tak cholernie tajemniczy. O wszystkim wiedziałeś, ale wprost pytany ciągle unikasz odpowiedzi.
Poza tym odpowiedz na pytanie o poduszce. CO SIĘ ZALECA? Odpiąć klemę czy przy podłączonym aku? 100 razy się nic nie stanie a 101 dostaniesz poduszką... Tak samo z klemą - może się zrobić różnica potencjałów na ujemnych biegunach... Wtedy skok odłoży się na tym czujniku między innymi. A gdy odpalasz przez kable z minusem podłączonym do silnika to powiedz mi jaki tam idzie większy prąd niż przy normalnym odpalaniu?
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 19:10

rodrigez napisał(a):
Gizmo121 napisał(a):
Roman5 napisał(a):Jest specjalna procedura aby odpalic z innego auta lub akumulatora.Idzie to ominac.


A podzielisz się nią z nami:?? :o
PS mi w aso (podobno) ładowali aku 20 Amperami :o

????? Że co i nie wyparowal przy ladowaniu ??? to ile ladowali 30 minut?

Mam też tak w instrukcji napisane "jeśli akumulator ulegnie stopniowemu rozładowaniu z powodu dużego obciążenia elektrycznego w trakcie użytkowania NALEŻY go naładować prądem 20-30 A w ciągu 2 godzin" strona 7-45 :thanks
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

Roman5
 

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 19:23

A co do tego ma poducha? Nie zdarzylo mi sie w praktyce jak jestem dlugo mechanikiem a mam nie malo wiosen aby poducha wywalila przy odlanczaniu i zalaczaniu klemy.Co do Ceeda to masz bardzo blisko aku czujnik uderzeniowy z lewej strony.Moze ktos chcial obadac co to jest no i obadal.Mnie nie interesuja potencjaly Jaki idzie prad wiekszy czy mniejszy nie wnikam w to .Dostaje papier z zaleceniem i sie nie pytam majstra a czemu? Jest napisane i mam sie trzymac tego.Tak jak odkrecac z Jeppa z silnikiem Merca 2,7 swiece zarowe pistoletem udarowym .Tez maja patent .Niezly.I tez sie nie pytalem a czemu tak.Jak zerwie to bedzie majstra problem Kazal i final.Robia tak od poczadku i funkcjonuje.To samo z odpalaniem.Zobacze nazwe prostownika i symbol i napisze.Nie jestem tajemniczy wiem to pisze.Nie wiem to nie wiem.

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 23:05

Roman5 napisał(a):Nie zdarzylo mi sie w praktyce jak jestem dlugo mechanikiem a mam nie malo wiosen aby poducha wywalila przy odlanczaniu i zalaczaniu klemy.

Cieszę się, że potrafisz czytać ze zrozumieniem...

To, że ktoś coś komuś kazał nie znaczy że ten ktoś się nie myli. Elektronika to nauka techniczna. Żeby coś zniszczyć trzeba zrobić zwarcie, podać za duży prąd itd... Nie mam zamiaru się kłócić, ale po prostu się nie zgadzam z tym patentem.

A co do prostownika to po prostu jest lepszy. Bez zakłóceniowy itd... Czyli wyższa półka, ale na pewno nie jest specjalny - czyli taki do ceeda i do tego czujnika.

I... Powiedz mi - odepniesz klemę, odpalisz auto. Co jest na tej odpiętej klemie? MASA. Ona tam nadal jest... Jednak ma ona inny potencjał [bo pochodzi z akumulatora auta obok]. A czymże jest napięcie? Różnicą potencjałów. Czyli możemy tam dostać pewne, nie za duże, ale jednak napięcie. Podsumowując możemy doprowadzić przez chwilę do zakłóceń [szczególnie napięciowych] w momencie podłączania tej klemy... Bardzo istotne jest to, że masa akumulatora w twoim aucie, a masa w aucie z którego odpalasz ma całkowicie inny potencjał [mimo iż jest to masa]. W momencie podłączenia klemy do aku [czyli łączysz w tym momencie instalacje obu aut z dwoma akumulatorami] nastąpi wyrównanie potencjału i pójdzie pik napięciowy w instalację... Gdzie się odłoży? Kto wie... NIGDY nie zgodzę się z tezą, że można tak to robić bo w końcu to się dla kogoś źle skończy...

Dokładnie po to łączy się masy obu pojazdów PRZED ODPALENIEM, aby wyrównać potencjały i nie doprowadzić do czegoś takiego. Więc jak to napisałeś - Twoje małpy, Twój cyrk, ale ja wolę swój... 100 razy się uda - 101 będzie tym jednym... A czemu lepiej łączyć masę do bloku a nie do aku? A temu, że mamy już spadek napięcia na kablu między autami, a jak dodamy jeszcze spadek między aku a blokiem to już jest dość sporo - wtedy może się okazać, że prądu nie styka. Więc zaleca się podłączanie do bloku...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Avatar użytkownika
Renegade
Weteran
 
Posty: 3744
Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
Lokalizacja: SLU
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

05 paź 2011 23:52

Dokładnie tak jak piszesz ruszok, już kiedyś była mowa o tym czujniku przy poście o ładowaniu aku, nie wszystkie 2010 je mają dopiero te późniejsze je dostały, ale właśnie chłopaki w ASO mi mówili, że jak się ma ten czujnik to podczas ładowania pod żadnym pozorem nie podpinać kabli do ujemnej klemy tylko przez karoserię, bo wyjaramy ten ECO-układ i żadnej innej tajemniczej metody tu nie ma :)
Obrazek
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97

Avatar użytkownika
AUTOR WĄTKU
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: [MR2010 - ] Czujnik stanu akumulatora [ECO]

06 paź 2011 08:03

Tak też pisze w instrukcji auta. A chyba gdyby ta metoda była niebezpieczna to była by inna instrukcja [a w nowych dalej tak piszą]...
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

Następna strona
Powrót do Akcesoria i wyposażenie
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 11 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl