Szyberdach
Moderator: Żandarmeria
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
-
less
-
r3dbull^
less napisał(a):Warto jeszcze pamiętać, że "dokładany" szyber może niekorzystnie wpłynąć na sztywność nadwozia. Praktycznie pewne są też gorsze wyniku w zderzeniu
Tak BTW miałem oryginalne w 2-cha autach i przy klimie szyber jest bez sensu za takie pieniądze
Nie przesadzasz z ta sztywnoscia nadwozia ?
-
r3dbull^
-
less
-
Kubeusz
r3dbull^ napisał(a):2,5 tys jako opcja przy zakupie nowego auta. 3-4 tys to jakis kosmos. Czy ktos moze potwierdzic te ceny ?
Tu bym nie uogolnial, bo cena to kwestia indywidualna.
Jak znam zycie to znajdzie sie pare osob ktore nawet nie mrugna i zaplaca te 3 czy 4 tys. za szyberdach i beda po prostu zadowolone ze go maja
-
szady
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Za 4tys to sądzę, że można kupić ten szyber w ASO z podsufitką. Co do sztywności nadwozia to przy dachu chowanym w podsufitkę raczej poprawi on sztywność niż pogorszy. Ogólnie jeśli nie ma jakichś specyficznych punktów mocowania w dachu z oknem w porównaniu z tym bez okna to sądzę, że lepiej pokusić sie o dokupienie fabrycznego i domontowanie. Chociaż większość z jest chyba pierwszymi właścicielami i trzeba było te 3.5 tys odżałować bo to niewiele w skali zakupu całego auta.
Osobiście uważam, że szyber to fajna opcja niezależnie od klimy. Porównywanie klimy z otwieranym dachem to troche tak jak czasem ktoś mi próbuje udowodnić, że nie ma sensu wydawać ileś tys na motor skoro można kupić samochód za te pieniądze, a to przecież nieporównywalne
Osobiście uważam, że szyber to fajna opcja niezależnie od klimy. Porównywanie klimy z otwieranym dachem to troche tak jak czasem ktoś mi próbuje udowodnić, że nie ma sensu wydawać ileś tys na motor skoro można kupić samochód za te pieniądze, a to przecież nieporównywalne
PRO CEED 1.6pb
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
Szyber przy klimie tez dobra rzecz - lepiej sie powietrze rozchodzi w aucie a poza tym, fajne doświetlenie.
Przy dokładanym dachu należy spodziewać się problemów z przeciekaniem po jakimś czasie oraz niestety obniżenia sztywności nadwozia. Fabryczne dachy z definicji przeciekają, ale mają rynienki odpływowe. Te dokładane to coś nałożone na dach i uszczelnione. Fabrycznego w ASO nie założą, bo są różnice w nadzwoziu.
ot taka filozofia.
http://www.gk.kornak.com.pl/szyber.htm - dla przykładu, nie wiem jak z aktualnością cen. Trochę mnie poniosło, ale tylko troche
Przy dokładanym dachu należy spodziewać się problemów z przeciekaniem po jakimś czasie oraz niestety obniżenia sztywności nadwozia. Fabryczne dachy z definicji przeciekają, ale mają rynienki odpływowe. Te dokładane to coś nałożone na dach i uszczelnione. Fabrycznego w ASO nie założą, bo są różnice w nadzwoziu.
ot taka filozofia.
http://www.gk.kornak.com.pl/szyber.htm - dla przykładu, nie wiem jak z aktualnością cen. Trochę mnie poniosło, ale tylko troche
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
kostel
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
rsimon
<span>jjs</span> napisał(a):trzeba było te 3.5 tys odżałować bo to niewiele w skali zakupu całego auta.
nie zawsze jest to kwestia kasy
bardzo żałuję że nie mam okna w dachu,
niestety nie mogłem czekać 3 miesięcy na auto
maksymalnie miałem 5 tygodni, więc wziąłem co było dostępne
o automacie, szyberdachu i pakecie funkcjonalnym oraz skórzanym musiałem zapomieć
takie życie
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
jjs napisał(a):gbear napisał(a):Fabrycznego w ASO nie założą, bo są różnice w nadzwoziu.
Nie upieram się, że nie masz racji, ale czy to jakoś potwierdzona informacja?
a jak myslisz, dlaczego dokładane szyberdachy cofają się do tyłu, ale na zewnątrz auta? W fabrycznym całośc prowadnic masz pod dachem, dlatego auto jest niższe w środku. Temat kiedyś wałkowałem w innym aucie razem z gościem, który zakładał szyberdachy, stąd uparcie twierdzę, że jest inaczej konstrukcyjnie
Niestety u nas ceed z szybrem to jeszcze rzadkośc, na forum chyba jest 1 szt.
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
gbear napisał(a):jjs napisał(a):gbear napisał(a):Fabrycznego w ASO nie założą, bo są różnice w nadzwoziu.
Nie upieram się, że nie masz racji, ale czy to jakoś potwierdzona informacja?
a jak myslisz, dlaczego dokładane szyberdachy cofają się do tyłu, ale na zewnątrz auta? W fabrycznym całośc prowadnic masz pod dachem, dlatego auto jest niższe w środku. Temat kiedyś wałkowałem w innym aucie razem z gościem, który zakładał szyberdachy, stąd uparcie twierdzę, że jest inaczej konstrukcyjnie
Niestety u nas ceed z szybrem to jeszcze rzadkośc, na forum chyba jest 1 szt.
pzdr
Ależ zdaję sobie z tego sprawę, jednak nie widzę przeszkód, żeby taki moduł z prowadnicą do wnętrza zamontować i założyć odpowiednią podsufitkę, o której pisałem w poprzednim poście. Jeżeli konstrukcja wzmocnien dachu jest identyczna w wersji z oknem i bez to przykręcenie tego nie jest problemem. Oczywiście konieczne jest uwzględnienie w kosztach wymiany podsufitki, która jest częścią zamienną jak wszystko inne.
Trzebaby wiedzieć czy sam dach różni się tylko dziurą czy ma w innym miejscu wzmocnienia. Masz rację, że nie zawsze taki zabieg jest możliwy bo często dachy są po prostu różne w wersji z szybrem i bez, jednak jestem sobie w stanie wyobrazić, że z powodu optymalizacji kosztów dachy w ceedzie różnią się tylko i wyłącznie wyciętym otworem. Szczególnie w procku gdzie słupek B jest bardziej z tyłu.
-
less
czy widziałeś kiedyż dach auta w wersji z fabrycznym szyber To nie jest tylko kwestia wycięcia otworu, gdyż otwór jest wyprofilowany - ma kołnierz zagięty w dół. Nie załatwi sie tego podsyfitówką. Poza tym - ale tutaj nie mam już pewności - są pewnie jakieś punkty mocowania mechanizmu szybrado dachu, których nie ma w wersji bez szybra
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
http://ceedonline.info/microcat/Mic.aspx?CatId=4 i tam roof panel
proszę bardzo
życzę powodzenia przy montażu fabrycznego szybra w ASO. Wręgi usztywniające są zgrzewane lub klejone do płata dachu
pzdr
proszę bardzo
życzę powodzenia przy montażu fabrycznego szybra w ASO. Wręgi usztywniające są zgrzewane lub klejone do płata dachu
pzdr
ADMIN - Antypatyczny Dreczyciel Masowo Inwigilowanych Niewiniatek
-
xabeman
Szyberdach elektryczny może kosztować ponad 2 tys złotych. Jak zawsze w takich przypadkach grozi utrata gwarancji. Mimo klimy jest sens szyberdachu, choćby z powodu lepszego obiegu powietrza. Co ważne szybko można po wejściu do auta, rozgrzane powietrze wywalić na zewnątrz. Szkoda tylko, że na fabryczny trzeba tyle czekać.
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 117 gości