Strona 2 z 7

Napisane: 29 sty 2009 19:13
przez teon
Więc też ma ten system czyli wyłącza silnik spalinowy wtedy kiedy auto stoi lub kiedy jedzie ze stałą względnie niską prędkością. Więc bym powiedział że ma jeszcze więcej pracy niż w ceedzie i jakoś te auta działają bezproblemowo. Na samych bateriach prius może przejechać ok 2 km.

Napisane: 29 sty 2009 21:11
przez novee
Tylko zauważ, ze Toyota czy Honda już naście lat praktykują z systemami hybrydowymi i start-stop i są trochę innym etapie niż Kia. Poza tym zwróć uwagę na kulturę techniczną a ASO Toyoty i Kia. Wg. mnie takie rozwiązania są fajne, ale ja jeszcze parę lat poczekam. Nie chcę być testerem, szczególnie w naszych warunkach i z naszymi ASO.

A wracając do oszczędzania i spalania, to chyba w Top Gear (gazecie) był test długodystansowy Civica Hybrid i spalanie średnie mieli coś koło 7 litrów, czyli więcej niż ja normalnym takim samym Civiciem 4d z silnikiem 1.8 benz.
Hybryda czy start-stop cudów nie zrobi i tak najwięcej zależy od umiejętności kierownika.

Napisane: 29 sty 2009 21:23
przez teon
Ale ten układ jest oparty w całości na technologi bosha którą przetestował już u innych producentów i nie jest jakoś specjalnie skomplikowany dlatego cena też nie jest zaporowa. A co do porównywania spalania. Pewnie jeśli Ty byś jeździł tą hondą a nie redaktorzy to byś osiągną zużycie paliwa mniejsze niż w swojej tak samo jeśli redaktorzy by użytkowali twoją ex hondę osiągnęli by spalanie dużo większe od twojego. Dlatego akurat tego systemu w ceedzie bym specjalnie się nie obawiał. Bardziej bałbym się znacznie bardziej złożonego systemu hybrydowego.

Napisane: 29 sty 2009 21:35
przez novee
Co Ty się tak ekscytujesz tym Boschem? Poza tym technologia jest Boscha czy wykonanie też? Wiesz że ta słynna awaryjna elektronika we francuskich autach jest w większości produkcji Boscha lub jego podwykonawców? Bosch mi nie daje gwarancji tylko Kia, która sobie średnio radzi w Polsce z naprawami gwarancyjnymi normalnych aut.

Chcesz być beta testerem za teoretycznie litr spalania mniej to kupuj, ja poczekam jak to wyjdzie ze spalaniem, awaryjnością o obsługą w praktyce.

Napisane: 29 sty 2009 22:00
przez teon
Ja się nie ekscytuje boshem tylko mówię, że ten system jest standardowy i stosowany w innych autach i już przetestowany. Udział Kia w konstrukcji tego systemu był minimalny/nieskomplikowany.
W porównaniu do standardowego ceeda nie wiele się różni.
Komputer Bosha ma dodane nowe funkcje dołożono czujnik położenia wału i pedału sprzęgła, rozrusznik bosha który jest chyba najbardziej istotnym elementem, alternator i akumulator też od bosha i tyle. Już ESP jest droższe i bardziej skomplikowane. Czasami mam wrażenie że masz już dość tego samochodu.

Napisane: 29 sty 2009 22:21
przez novee
Samochód może być, dość mam ASO. Fanatykiem marki nie jestem. Następnego auta Kia nie kupię, a na pewno nie z pionierskim wynalazkiem (dla tej marki) pod maską. Po tym jak 3 ASO w których byłem na większość usterek tworzyły wydumki że Ten Typ Tak Ma zraziłem się do Kia w Polsce.

Po raz kolejny powtarzam, chcesz testować, kupuj i życzę bezawaryjnej jazdy.

Napisane: 29 sty 2009 22:36
przez teon
Rozumiem Twoją frustrację i widać ją prawie w każdej twojej wypowiedzi. Uważam tylko że ten system nie jest specjalnie skomplikowany i że w standardowy cee'dzie jest więcej bardziej złożonych systemów niż ten ISG.

[ISG] Ceed stop&go

Napisane: 27 mar 2009 12:56
przez toomas

Napisane: 27 mar 2009 13:04
przez DeeCann
Z chęcią bym sie przejechal :)

Napisane: 27 mar 2009 13:07
przez Kubeusz
DeeCann napisał(a):Z chęcią bym sie przejechal :)

IMO caly system wymaga jeszcze dopracowania. No, ale nie od razu Krakow zbudowano :)

Napisane: 27 mar 2009 13:08
przez Woody
Jesli ktos duzo jezdzi w miescie to sie oplaca, choc moj ojciec chcial nabyc pro_cee'da z tym systemem ale sprzedawca nie umial nic o nim powiedziec aby zachecic klienta do kupna auta z ISG. Ja jak bym mial kupowac auto obecnie na pewno bym zainwestowal w ten system, bo 85% przebiegu mojego ceed'da to miasto.
Ale wÂłasnie ciekawe jak akumulator by sie spisal- czy by wytrzymal, tak jak autor artykulu zauwazyl.
Na pewno jak kazdy system ma swoje plusy i minusy

Napisane: 27 mar 2009 16:42
przez kostel
jeździłem już

system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h

Zasada działania:

Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.

Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.

zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r

polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG

pozdr.

Napisane: 27 mar 2009 17:34
przez stj
Na jakie oszczędności w zużyciu paliwie może liczyć kierowca, poruszając się tylko w mieście ?

Napisane: 27 mar 2009 19:15
przez marcin-pulawy
supertatajakuba napisał(a):Na jakie oszczędności w zużyciu paliwie może liczyć kierowca, poruszając się tylko w mieście ?


Nie wiem czy korzyści płynące z tego systemu będą współmierne z problemami jakie może on przynieść. Jak dla mnie to zbyt duże obciążenie dla elektryki samochodu.

Napisane: 27 mar 2009 23:19
przez Krajc
kostel napisał(a):jeździłem już

system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h

Zasada działania:

Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.

Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.

zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r

polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG

pozdr.


no i pasy muszą być zapięte :P

Napisane: 31 mar 2009 19:56
przez stj
Podrążyłem trochę ten temat.
Oto co mi się udało dodatkowo dowiedzieć:
Producent liczy na zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % w ruchu miejskim.
Odchudzono o 5 kg. sk. biegów.
Zastosowano mocniejszy alternator z nowymi rozwiązaniami :
ogranicza pobór prądu w trakcie przyspieszania oraz doładowuje akumulator w czasie hamowania (jak to rozwiązano - nie wiem :?: )

Napisane: 10 kwi 2009 08:31
przez CEEDEEROM
Przeniesione ze zdublowanego wątku:
33piotr33 napisał(a):Ciekawe czy ktoś nabył już ceed-a z systemem ISG - to ten co wyłącza silnik gdy stoimy np. w korku.
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?



<span>Lord Boss</span> napisał(a):
33piotr33 napisał:
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?

no też jestem tego ciekaw
ogólnie cena jest zachęcająca . coś koło 1200zł więcej od zwykłej wersji .
zastanawia mnie fakt nad praktycznością tego rozwiązania i jak to będzie oddziaływać na silnik .

Eco ISG

Napisane: 02 wrz 2009 17:09
przez rmszar
Witam!

Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?

Re: Eco ISG

Napisane: 03 wrz 2009 05:31
przez DeeCann
rmszar napisał(a):Witam!

Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?


Miałem zastępczego HB z ISG. Jeździłem 2 dni i mam uczucia mieszane ... z jednej strony fajny gadżet który może jakiś tam procent zaoszczędza, ale z drugiej strony dość skomplikowana i w miarę nowatorska konstrukcja.
Co do ilości zaoszczędzonego paliwa to cyfr ci nie podam bo ciężko by było coś wywnioskować ... ale. Kiedy oddawałem samochód z przekorą spytałem się kolesia czy będzie możliwość montowania tego systemu jako "dodatek". I co się ciekawego dowiedziałem ... otóż Kia zastanawia się nad problemem akumulatorów bo niestety padają i efektem tego może być kompletne wycofanie się z ISG ( podobnie zrobił VW ). System ma zabezpieczenie gdy aku rozładuje się poniżej 75% ... wtedy ISG się deaktywuje. Aczkolwiek dwa razy miałem akcję taką, że stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił :? Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.

Także osobiście, według mnie jeśli chodzi ci tylko o zapełnienie różnicy w cenie między DOHC i CRDi to szkoda kasy ;)

Re: Eco ISG

Napisane: 03 wrz 2009 20:33
przez George
DeeCann napisał(a):... stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił :? Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.



Ponowne uruchomienie spowodowane było np. "ingerencją" w klimatyzację. A dokładnie, jeśli miałeś włączoną klimę a silnik się wyłączył stojąc na światłach, to po chwili temperatura w kabinie wzrosła ( klima nie działa - silnik OFF ). Automatyczne załączenie silnika było wymuszone przez klimę która musiała dochłodzić kabinę do żądanej temperatury.