[ISG] Ceed stop&go

Dodatkowe wyposażenie... / Accesories and additional equipment ...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
th0rq
 

Re: [ISG] Ceed stop&go

28 cze 2010 23:14

Czy już ktoś korzystał z tego systemu ?? robię ok. 500 km tygodniowo po mieście i myślę ,że to jest opcja dla mnie 8-)

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

Re: [ISG] Ceed stop&go

29 cze 2010 07:10

Jeździłem 2 dni zastępczym z ISG. Wnioski: przerost formy nad treścią.
Po pierwsze, często miałem sytuację, że stojąc na światłach nagle samochód sam się włączał. Okazało się, że aku był już poniżej 75% naładowania i system automatycznie wtedy się załącza, żeby nie doprowadzić do jego rozładowania.
Po drugie, mówią, że dobre na korki. Guzik prawda. W momencie kiedy ISG wyłączy ci silnik stając w korku, wciskasz sprzęgło żeby ruszyć, ISG załącza silnik i aby ISG się ... nazwijmy to "uzbroiło", musisz przekroczyć bodajże 10 albo 15 km/h. Jeśli będziesz się przysłowiowo toczył, to w momencie kiedy znowu staniesz ISG się nie uruchomi ... i silnik cały czas jest na chodzie.
Po trzecie, przy odbiorze mojego samochodu rozmawiałem z kolesiem z ASO o tym całym systemie i sam mi przyznał, że maja problemy z awariami aku i rozrusznikami także popytu dużego na to nie mają. Nie wiem ile jest w tym prawdy ale mają się z tego niestety wycofywać, podobnie jak volkswagen.

Tak, że ja bym osobiście sobie darował.

Avatar użytkownika
jerry
Kierownik
 
Posty: 415
Dołączył(a): 21 lis 2009 11:25
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C3 SW, 1,6 ON 136KM
2018, L+BL+JBL+FUN+AEB+7DCT

Re: [ISG] Ceed stop&go

07 lip 2010 16:26

Wyłączał się raczej nie z powodu aku, bo ciężko jest go zamęczyć poniżej 75% (chyba, że jest uszkodzony), tylko z powodu progu podciśnienia w układzie hamulcowym. Kiedy stoisz na zgaszonym silniku, podciśnienie zanika i silnik się uruchomi, żeby nie dopuścić do sytuacji, w której zostaniesz bez hamulca.
Żeby efektywnie używać ISG, trzeba nieco zmodyfikować - nazwijmy to - filozofię jazdy. Kiedy widzę, że korek jest taki, że za chwilę ruszę, po prostu nie daję mu zgasnąć. Kiedy dojeżdżam do skrzyżowania obserwuję wszystkie światła - nie tylko te dla mnie - bo jeśli widzę, że mi zaświeci się zielone za 2 sekundy, to nie ma sensu gasić auta. Itd, itd. Generalnie wiem po sobie, że używając tego tylko przez jakiś czas w aucie zastępczym nie nabędziesz wszystkich nowych nawyków, które umożliwią Ci w pełni efektywne wykorzystanie ISG.
Mi daje to oszczędność po mieście rzędu 1L. To naprawdę sporo. Jeżdżąc na włączonym ISG przy jednoczesnym stosowaniu się do wskazań ecodrive'a potrafię zejść do 4,8 w cyklu miejskim :)
Jedyny problem to zima - układ nie działa przy temperaturze aku poniżej +2st. W praktyce jest z tym problem, ale to temat na osobną epopeję, która już przez jeden sezon przerabiałem i czekam na kolejny schyłek jesieni ;)
W każdym razie, przy obecnej tendencji do nacisku na ekologię, w krajach rozwiniętych pojawią się wręcz dyrektywy dopuszczające do sprzedaży nowe auta jedynie z systemem stop'n'go, więc śmierć temu systemowi raczej nie grozi :)
Nie bombardujcie mnie na PW w kwestii schematów rozwiązań, jakie opisywałem na forum lata temu. Nie mam już ani tych schematów, ani starego Cee'da.

AUTOR WĄTKU
lewadzki
 

Re: [ISG] Ceed stop&go

18 sie 2010 10:09

tak wtrace, akurat weekend spedzilem w Szwecji i napotkalem procka z tego typu

AUTOR WĄTKU
Franky
 

Re: [ISG] Ceed stop&go

21 sie 2010 10:53

Ja jeździłem około 2 tygodni, autem zastępczym i muszę powiedzieć, ze byłem zaskoczony spalaniem, zgodzę się z jerrym, że jest to kwestia zmiany stylu jazdy, niestety w Polsce jeździ się coraz gorzej a korki powodują w przypadku tego systemu dość poważne obciążenia. Dlatego ważny jest czynnik "ludzki", jeśli widzę korek wyłączam system, jeśli jest w miarę luźno korzystam z systemu zgodnie z jego zastosowaniem. Niemniej jednak na dłuższą metę eksploatacja auta ze Stop&Go wydaje się być nieco kosztowna ... ale czego to się nie robi dla środowiska 8-)

Avatar użytkownika
Ryba1983
Kierownik
 
Posty: 513
Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
Lokalizacja: Kłodzko
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010

Re: [ISG] Ceed stop&go

04 cze 2017 20:19

Mam pytanie, Ceed stał tydzień w garażu wczoraj go uruchomiłem i w klika miejsc jeździłem IGS cały czas był wyłączony nie działał. Nawet wciskałem przycisk ale nic się nie działo. Pytanie moje spotkaliście z taką sytuacją, i w czym przyczyna?

Avatar użytkownika
PABLOTECH
Asystent Kierownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM

Re: [ISG] Ceed stop&go

04 cze 2017 20:33

Przez tydzień mogła trochę kucnąć bateria (akumulator). A utrzymanie odpowiedniego poziomu naładowania to chyba jeden z trzech warunków jakie powinny być spełnione do poprawnego działania ISG.
Poprzednie auto: KIA CEE'D SW 2010 115KM OPTIMUM+ FUN Obrazek

fajny_nick
Brygadzista
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum

Re: [ISG] Ceed stop&go

05 cze 2017 07:59

Żeby działał to ten przycisk musi się nie świecić i tak jak kolega wyżej napisał akumulator + temperatura klimatyzacji i chyba temperatura silnika o ile dobrze pamiętam. Ja u siebie mam i zimną to prawie w ogóle się nie aktywuje, a latem to głównie podczas jazdy miejskiej. W tracie jak jadę dłuższy czas i się zatrzymam to też niestety nie zaskakuje. Ostatnio też podczas jazdy miejskiej miałem taki przypadek, że wyłączył silnik ale później z powrotem już go nie odpalił :grin: czasem z tym więcej problemów niż pożytku.

Avatar użytkownika
PABLOTECH
Asystent Kierownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM

Re: [ISG] Ceed stop&go

05 cze 2017 08:09

Ja tego "udogodnienia" nigdy u siebie nie miałem ale zawsze zastanawiało mnie jak działa (będąc sprawne) np. na autostradzie gdzie pałujemy przez dłuższy czas 140 km/h i nagle trzeba się zatrzymać MOP-sie. Wyłącza silnik bez studzenia turbiny ? :scratch_one-s_head:
Poprzednie auto: KIA CEE'D SW 2010 115KM OPTIMUM+ FUN Obrazek

fajny_nick
Brygadzista
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum

Re: [ISG] Ceed stop&go

05 cze 2017 08:39

Podejrzewam, że właśnie będzie czekać aż ostygnie. Kiedyś gdzieś widziałem opis warunków jakie trzeba spełnić, żeby to ładnie działało i faktycznie to się nadaje jedynie do takiej jazdy miejskiej moim zdaniem.

Avatar użytkownika
Ryba1983
Kierownik
 
Posty: 513
Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
Lokalizacja: Kłodzko
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010

Re: [ISG] Ceed stop&go

05 cze 2017 11:47

Powiem wam że zima fakt nie włącza się bo zimno. Ale latem nawet jak stal w garażu to po jakiejś jeździe się winno włączyć. I fakt że jak świeci to nie działa. Mam nadzieje że to wina aku.

Kazeek
Dopiero co...
 
Posty: 8
Dołączył(a): 02 sty 2017 15:08
Lokalizacja: Polska
Grupa: Lubelska
Model cee'd:
C1FL SW, 1,6 ON 90KM
2010

Re: [ISG] Ceed stop&go

05 cze 2017 16:47

Układ ISG działa niestety od razu po zatrzymaniu pojazdu, nie ma żadnej zwłoki dla ostudzenia turbiny. W lecie po długiej trasie wyłączam to badziewie żeby nie zajechać silnika.

Avatar użytkownika
Ryba1983
Kierownik
 
Posty: 513
Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
Lokalizacja: Kłodzko
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010

Re: [ISG] Ceed stop&go

10 cze 2017 21:51

My tu gadu gadu a IGS dalej świeci i nie działa. Aku doładowane CEED zrobił ze 100 km a i IGS dalej świeci,

Radek Garstka
Kierownik zmiany
 
Posty: 182
Dołączył(a): 28 maja 2014 18:32
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1FL PRO, 1.6 ON 128KM
2011, XL sport

Re: [ISG] Ceed stop&go

10 cze 2017 22:02

Sprawdź napięcie na akumulatorze. Miałem tak samo ISG świecił cały czas mimo, że dziennie robiłem 120km więc akumulator powinien być doładowany, a był już na tyle słaby, że przed wymianą po trasie miałem problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora niestety działa. Piszę niestety, ponieważ przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wcisnąć przycisk żeby go wyłączyć.

Wysłane z mojego D6503 przy użyciu Tapatalka

Avatar użytkownika
zelu
Dyrektor
 
Posty: 906
Dołączył(a): 23 lis 2011 23:31
Lokalizacja: Łódź / Rożenek GRUPA ŁÓDZKA
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C2FL SW, 1,6 GDI, 6MT Pb 135KM
2018, L + Business Line, kolor KCS

Re: [ISG] Ceed stop&go

11 cze 2017 05:53

A wystarczy zainwestować ok 200 zł i w serwisie założą taki "magiczny pstryczek" co wyłączy to badziewie skutecznie :biggrin:
KIA Cee'd SW, 1,6 GDI, 135 KM, 6MT, kolor KCS, wersja L + Business Line
KIA Stonic, 1,4 , 100KM 6MT, kolor EU3, wersja L+STY
Obrazek
Ceed - "Community of Europe with European Design"

Avatar użytkownika
Ryba1983
Kierownik
 
Posty: 513
Dołączył(a): 31 gru 2016 16:41
Lokalizacja: Kłodzko
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C1FL SW, 1600 ON 115KM
2010

Re: [ISG] Ceed stop&go

11 cze 2017 20:07

Radek Garstka napisał(a):Sprawdź napięcie na akumulatorze. Miałem tak samo ISG świecił cały czas mimo, że dziennie robiłem 120km więc akumulator powinien być doładowany, a był już na tyle słaby, że przed wymianą po trasie miałem problem z odpaleniem auta. Po wymianie akumulatora niestety działa. Piszę niestety, ponieważ przy każdym uruchomieniu silnika trzeba wcisnąć przycisk żeby go wyłączyć.


Zgadam się że jest to cholera uciążliwe i też za każdym razem wyłączam. Ale już dziś jest wszystko ok na prostowniku powisiał kilka godzin zrobił ponad 100 km i dziś już wszystko ok.

Grubson022
Przedszkolak
 
Posty: 17
Dołączył(a): 23 sie 2017 09:15
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL PRO, 1,6 ON 90KM
2010

Pytanko o ISG

10 wrz 2017 11:45

Witam
Mam taki mały problemik z tym systemem . Od 4 miesięcy jestem posiadaczem kijanki zawsze jak szykowałem się do jazdy wyłączałem ISG. Ostatnio pare razy zapomniałem wcisnąć przycisk i auto zgasło zapaliło się AUTO STOP . Po wciśnięciu sprzęgła nie odpala muszę ponownie przekręcić kluczyk . Miał ktoś taka sytuacje a może ja coś złe robię ??
Nigdzie nie mogłem namierzyć żeby ktoś miał taki problem .

fajny_nick
Brygadzista
 
Posty: 85
Dołączył(a): 12 gru 2016 16:39
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1FL SW, 1.4 Pb 105KM
2009, Optimum

Re: [ISG] Ceed stop&go

11 wrz 2017 10:05

Mi się wydaje, że możesz mieć problem z czujnikiem położenia pedału sprzęgła. U siebie mam tak, że czasem po prostu nie załapie i muszę z kluczyka ale nie potrafię tego problemu odtworzyć za każdym razem.

DOgi
Klubowicz
 
Posty: 33
Dołączył(a): 28 lip 2017 18:32
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 Pb 135KM
2016, L+BL

Re: [ISG] Ceed stop&go

11 wrz 2017 12:37

Wydaje mi się, że ja muszę odpalać z kluczyka po dłuższym postoju na ręcznym, odpięciu pasów (pasażera lub swoich) i/lub otwarciu drzwi. Jeszcze do końca tego nie rozpracowałem :D
C2FL 2016 HB - 1.6 GDI - L+BL - Silver Sirius - Dunlop SP SportMaxx RT 205/55 R16 91 Y MFS

AUTOR WĄTKU
Kozak_Barabasz
 

Re: [ISG] Ceed stop&go

12 wrz 2017 10:31

Po otwarciu drzwi na pewno nie odpali. Nie pamiętam jak było z pasem.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Akcesoria i wyposażenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 22 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl