[ISG] Ceed stop&go
Moderator: Żandarmeria
-
teon
-
novee
Tylko zauważ, ze Toyota czy Honda już naście lat praktykują z systemami hybrydowymi i start-stop i są trochę innym etapie niż Kia. Poza tym zwróć uwagę na kulturę techniczną a ASO Toyoty i Kia. Wg. mnie takie rozwiązania są fajne, ale ja jeszcze parę lat poczekam. Nie chcę być testerem, szczególnie w naszych warunkach i z naszymi ASO.
A wracając do oszczędzania i spalania, to chyba w Top Gear (gazecie) był test długodystansowy Civica Hybrid i spalanie średnie mieli coś koło 7 litrów, czyli więcej niż ja normalnym takim samym Civiciem 4d z silnikiem 1.8 benz.
Hybryda czy start-stop cudów nie zrobi i tak najwięcej zależy od umiejętności kierownika.
A wracając do oszczędzania i spalania, to chyba w Top Gear (gazecie) był test długodystansowy Civica Hybrid i spalanie średnie mieli coś koło 7 litrów, czyli więcej niż ja normalnym takim samym Civiciem 4d z silnikiem 1.8 benz.
Hybryda czy start-stop cudów nie zrobi i tak najwięcej zależy od umiejętności kierownika.
-
teon
Ale ten układ jest oparty w całości na technologi bosha którą przetestował już u innych producentów i nie jest jakoś specjalnie skomplikowany dlatego cena też nie jest zaporowa. A co do porównywania spalania. Pewnie jeśli Ty byś jeździł tą hondą a nie redaktorzy to byś osiągną zużycie paliwa mniejsze niż w swojej tak samo jeśli redaktorzy by użytkowali twoją ex hondę osiągnęli by spalanie dużo większe od twojego. Dlatego akurat tego systemu w ceedzie bym specjalnie się nie obawiał. Bardziej bałbym się znacznie bardziej złożonego systemu hybrydowego.
-
novee
Co Ty się tak ekscytujesz tym Boschem? Poza tym technologia jest Boscha czy wykonanie też? Wiesz że ta słynna awaryjna elektronika we francuskich autach jest w większości produkcji Boscha lub jego podwykonawców? Bosch mi nie daje gwarancji tylko Kia, która sobie średnio radzi w Polsce z naprawami gwarancyjnymi normalnych aut.
Chcesz być beta testerem za teoretycznie litr spalania mniej to kupuj, ja poczekam jak to wyjdzie ze spalaniem, awaryjnością o obsługą w praktyce.
Chcesz być beta testerem za teoretycznie litr spalania mniej to kupuj, ja poczekam jak to wyjdzie ze spalaniem, awaryjnością o obsługą w praktyce.
-
teon
Ja się nie ekscytuje boshem tylko mówię, że ten system jest standardowy i stosowany w innych autach i już przetestowany. Udział Kia w konstrukcji tego systemu był minimalny/nieskomplikowany.
W porównaniu do standardowego ceeda nie wiele się różni.
Komputer Bosha ma dodane nowe funkcje dołożono czujnik położenia wału i pedału sprzęgła, rozrusznik bosha który jest chyba najbardziej istotnym elementem, alternator i akumulator też od bosha i tyle. Już ESP jest droższe i bardziej skomplikowane. Czasami mam wrażenie że masz już dość tego samochodu.
W porównaniu do standardowego ceeda nie wiele się różni.
Komputer Bosha ma dodane nowe funkcje dołożono czujnik położenia wału i pedału sprzęgła, rozrusznik bosha który jest chyba najbardziej istotnym elementem, alternator i akumulator też od bosha i tyle. Już ESP jest droższe i bardziej skomplikowane. Czasami mam wrażenie że masz już dość tego samochodu.
-
novee
Samochód może być, dość mam ASO. Fanatykiem marki nie jestem. Następnego auta Kia nie kupię, a na pewno nie z pionierskim wynalazkiem (dla tej marki) pod maską. Po tym jak 3 ASO w których byłem na większość usterek tworzyły wydumki że Ten Typ Tak Ma zraziłem się do Kia w Polsce.
Po raz kolejny powtarzam, chcesz testować, kupuj i życzę bezawaryjnej jazdy.
Po raz kolejny powtarzam, chcesz testować, kupuj i życzę bezawaryjnej jazdy.
-
teon
-
toomas
-
Kubeusz
-
Woody
Jesli ktos duzo jezdzi w miescie to sie oplaca, choc moj ojciec chcial nabyc pro_cee'da z tym systemem ale sprzedawca nie umial nic o nim powiedziec aby zachecic klienta do kupna auta z ISG. Ja jak bym mial kupowac auto obecnie na pewno bym zainwestowal w ten system, bo 85% przebiegu mojego ceed'da to miasto.
Ale wÂłasnie ciekawe jak akumulator by sie spisal- czy by wytrzymal, tak jak autor artykulu zauwazyl.
Na pewno jak kazdy system ma swoje plusy i minusy
Ale wÂłasnie ciekawe jak akumulator by sie spisal- czy by wytrzymal, tak jak autor artykulu zauwazyl.
Na pewno jak kazdy system ma swoje plusy i minusy
-
kostel
jeździłem już
system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h
Zasada działania:
Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.
Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.
zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r
polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG
pozdr.
system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h
Zasada działania:
Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.
Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.
zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r
polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG
pozdr.
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
-
marcin-pulawy
-
Krajc
kostel napisał(a):jeździłem już
system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h
Zasada działania:
Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.
Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.
zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r
polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG
pozdr.
no i pasy muszą być zapięte
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
Podrążyłem trochę ten temat.
Oto co mi się udało dodatkowo dowiedzieć:
Producent liczy na zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % w ruchu miejskim.
Odchudzono o 5 kg. sk. biegów.
Zastosowano mocniejszy alternator z nowymi rozwiązaniami :
ogranicza pobór prądu w trakcie przyspieszania oraz doładowuje akumulator w czasie hamowania (jak to rozwiązano - nie wiem )
Oto co mi się udało dodatkowo dowiedzieć:
Producent liczy na zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % w ruchu miejskim.
Odchudzono o 5 kg. sk. biegów.
Zastosowano mocniejszy alternator z nowymi rozwiązaniami :
ogranicza pobór prądu w trakcie przyspieszania oraz doładowuje akumulator w czasie hamowania (jak to rozwiązano - nie wiem )
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT
-
CEEDEEROM - Żandarmeria
- Posty: 1113
- Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT
Przeniesione ze zdublowanego wątku:
33piotr33 napisał(a):Ciekawe czy ktoś nabył już ceed-a z systemem ISG - to ten co wyłącza silnik gdy stoimy np. w korku.
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?
<span>Lord Boss</span> napisał(a):
33piotr33 napisał:
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?
no też jestem tego ciekaw
ogólnie cena jest zachęcająca . coś koło 1200zł więcej od zwykłej wersji .
zastanawia mnie fakt nad praktycznością tego rozwiązania i jak to będzie oddziaływać na silnik .
Ostatnio edytowano 10 kwi 2009 09:08 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 2 razy
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020
-
rmszar
Eco ISG
Witam!
Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?
Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?
-
DeeCann
Re: Eco ISG
rmszar napisał(a):Witam!
Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?
Miałem zastępczego HB z ISG. Jeździłem 2 dni i mam uczucia mieszane ... z jednej strony fajny gadżet który może jakiś tam procent zaoszczędza, ale z drugiej strony dość skomplikowana i w miarę nowatorska konstrukcja.
Co do ilości zaoszczędzonego paliwa to cyfr ci nie podam bo ciężko by było coś wywnioskować ... ale. Kiedy oddawałem samochód z przekorą spytałem się kolesia czy będzie możliwość montowania tego systemu jako "dodatek". I co się ciekawego dowiedziałem ... otóż Kia zastanawia się nad problemem akumulatorów bo niestety padają i efektem tego może być kompletne wycofanie się z ISG ( podobnie zrobił VW ). System ma zabezpieczenie gdy aku rozładuje się poniżej 75% ... wtedy ISG się deaktywuje. Aczkolwiek dwa razy miałem akcję taką, że stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.
Także osobiście, według mnie jeśli chodzi ci tylko o zapełnienie różnicy w cenie między DOHC i CRDi to szkoda kasy
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
Re: Eco ISG
DeeCann napisał(a):... stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.
Ponowne uruchomienie spowodowane było np. "ingerencją" w klimatyzację. A dokładnie, jeśli miałeś włączoną klimę a silnik się wyłączył stojąc na światłach, to po chwili temperatura w kabinie wzrosła ( klima nie działa - silnik OFF ). Automatyczne załączenie silnika było wymuszone przez klimę która musiała dochłodzić kabinę do żądanej temperatury.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Powrót do Akcesoria i wyposażenie
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 20 gości