[ISG] Ceed stop&go

Dodatkowe wyposażenie... / Accesories and additional equipment ...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
teon
 

29 sty 2009 19:13

Więc też ma ten system czyli wyłącza silnik spalinowy wtedy kiedy auto stoi lub kiedy jedzie ze stałą względnie niską prędkością. Więc bym powiedział że ma jeszcze więcej pracy niż w ceedzie i jakoś te auta działają bezproblemowo. Na samych bateriach prius może przejechać ok 2 km.

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 sty 2009 21:11

Tylko zauważ, ze Toyota czy Honda już naście lat praktykują z systemami hybrydowymi i start-stop i są trochę innym etapie niż Kia. Poza tym zwróć uwagę na kulturę techniczną a ASO Toyoty i Kia. Wg. mnie takie rozwiązania są fajne, ale ja jeszcze parę lat poczekam. Nie chcę być testerem, szczególnie w naszych warunkach i z naszymi ASO.

A wracając do oszczędzania i spalania, to chyba w Top Gear (gazecie) był test długodystansowy Civica Hybrid i spalanie średnie mieli coś koło 7 litrów, czyli więcej niż ja normalnym takim samym Civiciem 4d z silnikiem 1.8 benz.
Hybryda czy start-stop cudów nie zrobi i tak najwięcej zależy od umiejętności kierownika.

AUTOR WĄTKU
teon
 

29 sty 2009 21:23

Ale ten układ jest oparty w całości na technologi bosha którą przetestował już u innych producentów i nie jest jakoś specjalnie skomplikowany dlatego cena też nie jest zaporowa. A co do porównywania spalania. Pewnie jeśli Ty byś jeździł tą hondą a nie redaktorzy to byś osiągną zużycie paliwa mniejsze niż w swojej tak samo jeśli redaktorzy by użytkowali twoją ex hondę osiągnęli by spalanie dużo większe od twojego. Dlatego akurat tego systemu w ceedzie bym specjalnie się nie obawiał. Bardziej bałbym się znacznie bardziej złożonego systemu hybrydowego.

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 sty 2009 21:35

Co Ty się tak ekscytujesz tym Boschem? Poza tym technologia jest Boscha czy wykonanie też? Wiesz że ta słynna awaryjna elektronika we francuskich autach jest w większości produkcji Boscha lub jego podwykonawców? Bosch mi nie daje gwarancji tylko Kia, która sobie średnio radzi w Polsce z naprawami gwarancyjnymi normalnych aut.

Chcesz być beta testerem za teoretycznie litr spalania mniej to kupuj, ja poczekam jak to wyjdzie ze spalaniem, awaryjnością o obsługą w praktyce.

AUTOR WĄTKU
teon
 

29 sty 2009 22:00

Ja się nie ekscytuje boshem tylko mówię, że ten system jest standardowy i stosowany w innych autach i już przetestowany. Udział Kia w konstrukcji tego systemu był minimalny/nieskomplikowany.
W porównaniu do standardowego ceeda nie wiele się różni.
Komputer Bosha ma dodane nowe funkcje dołożono czujnik położenia wału i pedału sprzęgła, rozrusznik bosha który jest chyba najbardziej istotnym elementem, alternator i akumulator też od bosha i tyle. Już ESP jest droższe i bardziej skomplikowane. Czasami mam wrażenie że masz już dość tego samochodu.

AUTOR WĄTKU
novee
 

29 sty 2009 22:21

Samochód może być, dość mam ASO. Fanatykiem marki nie jestem. Następnego auta Kia nie kupię, a na pewno nie z pionierskim wynalazkiem (dla tej marki) pod maską. Po tym jak 3 ASO w których byłem na większość usterek tworzyły wydumki że Ten Typ Tak Ma zraziłem się do Kia w Polsce.

Po raz kolejny powtarzam, chcesz testować, kupuj i życzę bezawaryjnej jazdy.

AUTOR WĄTKU
teon
 

29 sty 2009 22:36

Rozumiem Twoją frustrację i widać ją prawie w każdej twojej wypowiedzi. Uważam tylko że ten system nie jest specjalnie skomplikowany i że w standardowy cee'dzie jest więcej bardziej złożonych systemów niż ten ISG.

AUTOR WĄTKU
toomas
 

[ISG] Ceed stop&go

27 mar 2009 12:56


AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

27 mar 2009 13:04

Z chęcią bym sie przejechal :)

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

27 mar 2009 13:07

DeeCann napisał(a):Z chęcią bym sie przejechal :)

IMO caly system wymaga jeszcze dopracowania. No, ale nie od razu Krakow zbudowano :)

AUTOR WĄTKU
Woody
 

27 mar 2009 13:08

Jesli ktos duzo jezdzi w miescie to sie oplaca, choc moj ojciec chcial nabyc pro_cee'da z tym systemem ale sprzedawca nie umial nic o nim powiedziec aby zachecic klienta do kupna auta z ISG. Ja jak bym mial kupowac auto obecnie na pewno bym zainwestowal w ten system, bo 85% przebiegu mojego ceed'da to miasto.
Ale wÂłasnie ciekawe jak akumulator by sie spisal- czy by wytrzymal, tak jak autor artykulu zauwazyl.
Na pewno jak kazdy system ma swoje plusy i minusy

AUTOR WĄTKU
kostel
 

27 mar 2009 16:42

jeździłem już

system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h

Zasada działania:

Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.

Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.

zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r

polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG

pozdr.

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

27 mar 2009 17:34

Na jakie oszczędności w zużyciu paliwie może liczyć kierowca, poruszając się tylko w mieście ?
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

AUTOR WĄTKU
marcin-pulawy
 

27 mar 2009 19:15

supertatajakuba napisał(a):Na jakie oszczędności w zużyciu paliwie może liczyć kierowca, poruszając się tylko w mieście ?


Nie wiem czy korzyści płynące z tego systemu będą współmierne z problemami jakie może on przynieść. Jak dla mnie to zbyt duże obciążenie dla elektryki samochodu.

AUTOR WĄTKU
Krajc
 

27 mar 2009 23:19

kostel napisał(a):jeździłem już

system zaczyna działać w momencie gdy spełnimy następujące warunki:
1. nagrzanie silnika do 90 stopni , producent podaje 45.
2. moc akumulatora powyżej ~2/3
3. od momentu poprzedniej aktywacji systemu ISG przekroczyliśmy prędkość 10 km/h

Zasada działania:

Zatrzymujemy auto, wrzucamy "luz" , zdejmujemy nogę ze sprzęgła i ......silnik milknie spadają obroty do 0, następnie aby uruchomić naciskamy sprzęgło silnik rozpoczyna pracę.

Ocena:
System wart uwagi dla ludzi jeżdżących po mieście, szczególnie dojazdy do pracy, korki, cykle świetlne i przejazdy kolejowe tylko w tym momencie odczujecie różnice w spalaniu.

zauważyłem w tym ceedzie inna skalę nawiewu powietrza przy klimatyzacji (pokrętło|) oraz opony z większym indeksem prędkości.Nie wiem czy jest to wprowadzone do wszystkich ceedów z rocznika 2009 r

polecam sprawdzić we własnym zakresie działania sys. ISG

pozdr.


no i pasy muszą być zapięte :P

stj
Dyrektor
 
Posty: 843
Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
Lokalizacja: Łódź

31 mar 2009 19:56

Podrążyłem trochę ten temat.
Oto co mi się udało dodatkowo dowiedzieć:
Producent liczy na zmniejszenie zużycia paliwa o 15 % w ruchu miejskim.
Odchudzono o 5 kg. sk. biegów.
Zastosowano mocniejszy alternator z nowymi rozwiązaniami :
ogranicza pobór prądu w trakcie przyspieszania oraz doładowuje akumulator w czasie hamowania (jak to rozwiązano - nie wiem :?: )
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT

Avatar użytkownika
CEEDEEROM
Żandarmeria
 
Posty: 1113
Dołączył(a): 18 mar 2008 19:53
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C3 HB, 1,4 Pb 140KM
2020, BL3, 7DCT

10 kwi 2009 08:31

Przeniesione ze zdublowanego wątku:
33piotr33 napisał(a):Ciekawe czy ktoś nabył już ceed-a z systemem ISG - to ten co wyłącza silnik gdy stoimy np. w korku.
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?



<span>Lord Boss</span> napisał(a):
33piotr33 napisał:
Ciekawy jestem jak zachowuje się z włączoną klimą?

no też jestem tego ciekaw
ogólnie cena jest zachęcająca . coś koło 1200zł więcej od zwykłej wersji .
zastanawia mnie fakt nad praktycznością tego rozwiązania i jak to będzie oddziaływać na silnik .
Ostatnio edytowano 10 kwi 2009 09:08 przez CEEDEEROM, łącznie edytowano 2 razy
Robert M / Ceed III BL3, 1,4 GDI, oczywiście automat 7DCT, Cosmo Blue, mój od 11 maja 2020

AUTOR WĄTKU
rmszar
 

Eco ISG

02 wrz 2009 17:09

Witam!

Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

Re: Eco ISG

03 wrz 2009 05:31

rmszar napisał(a):Witam!

Mam zamiar kupić w najbliższym czasie ceed'a SW FL. Ponieważ różnica w cenie O+ między 1.6 DOHC a 1.6 CRDi pozwala na dorzucenie do tego pierwszego paru rzeczy, żeby osiągnąć pułap tego drugiego, zastanawiam się nad dorzuceniem systemu Eco ISG. Wobec tego mam pytanie do użytkowników ceed'ek z tym ustrojstwem: czy faktycznie działa i mniej więcej ile jest w stanie oszczędzić paliwa?


Miałem zastępczego HB z ISG. Jeździłem 2 dni i mam uczucia mieszane ... z jednej strony fajny gadżet który może jakiś tam procent zaoszczędza, ale z drugiej strony dość skomplikowana i w miarę nowatorska konstrukcja.
Co do ilości zaoszczędzonego paliwa to cyfr ci nie podam bo ciężko by było coś wywnioskować ... ale. Kiedy oddawałem samochód z przekorą spytałem się kolesia czy będzie możliwość montowania tego systemu jako "dodatek". I co się ciekawego dowiedziałem ... otóż Kia zastanawia się nad problemem akumulatorów bo niestety padają i efektem tego może być kompletne wycofanie się z ISG ( podobnie zrobił VW ). System ma zabezpieczenie gdy aku rozładuje się poniżej 75% ... wtedy ISG się deaktywuje. Aczkolwiek dwa razy miałem akcję taką, że stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił :? Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.

Także osobiście, według mnie jeśli chodzi ci tylko o zapełnienie różnicy w cenie między DOHC i CRDi to szkoda kasy ;)

Avatar użytkownika
George
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 2618
Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
Lokalizacja: Poznań
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT

Re: Eco ISG

03 wrz 2009 20:33

DeeCann napisał(a):... stojąc na światłach ISG wyłączył silnik i po 10 sekundach silnik sam się uruchomił :? Czemu ? Nie mam pojęcia, koleś z salonu też nie.



Ponowne uruchomienie spowodowane było np. "ingerencją" w klimatyzację. A dokładnie, jeśli miałeś włączoną klimę a silnik się wyłączył stojąc na światłach, to po chwili temperatura w kabinie wzrosła ( klima nie działa - silnik OFF ). Automatyczne załączenie silnika było wymuszone przez klimę która musiała dochłodzić kabinę do żądanej temperatury.
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
Obrazek

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Akcesoria i wyposażenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl