Strona 1 z 7

Technologia start-stop Boscha w modelu Kia cee'd

Napisane: 03 lis 2008 21:51
przez Krajc
Kompaktowy model Kia cee’d ISG to kolejny pojazd, który będzie seryjnie wyposażony w boschowską technologię start-stop. System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Produkcja nowego modelu Kia ruszy na początku 2009 roku. Bosch dostarcza do niego także rozruszniki, sterowniki silnika oraz czujniki położenia wału korbowego.

Technologia start-stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie start-stop daje przy poruszaniu się po mieście (testy przeprowadzone przez KIA wykazują, że mogą one sięgać nawet 15%).

http://www.samar.pl/__/__la/pl/__ac/sec ... d-ISG.html

Napisane: 03 lis 2008 22:02
przez Wojtas
To pewnie zastosuja akumulatory jakiejs nowszej generacji, bo jak nie to beda padały jeden po drugim

Napisane: 04 lis 2008 22:01
przez Krajc
Wojtas napisał(a):To pewnie zastosuja akumulatory jakiejs nowszej generacji, bo jak nie to beda padały jeden po drugim


mnie ciekawi o ile będzie droższy taki model :?

Napisane: 05 lis 2008 08:59
przez e2rdo
czy częste włączenie i wyłączanie silnika nie prowadzi do jego szybszego zużycia się?

Napisane: 05 lis 2008 20:56
przez less
e2rdo napisał(a):czy częste włączenie i wyłączanie silnika nie prowadzi do jego szybszego zużycia się?

raczej nie bo niby czemu. co innego uruchamianie na zimnym, ale to w systemie start-stop chyba nie wchodzi w grę

Napisane: 06 lis 2008 08:05
przez lookaszk
Krajc napisał(a):
Wojtas napisał(a):To pewnie zastosuja akumulatory jakiejs nowszej generacji, bo jak nie to beda padały jeden po drugim


mnie ciekawi o ile będzie droższy taki model :?


Gdzieś się natknąłem na info że 400-450 Ojro

A tak na marginesie to czy w obecnych Ceedach (benzyniakach) nie szkodzi wylaczanie/właczanie silnika w korkach (czas postoju powiedzmy pow. 1 minuty)?

Napisane: 05 gru 2008 21:37
przez e2rdo
wydaje mi się bez sensu stosowanie takiego rozwiązania gdyż:
stojąc w korku nie stoimy dłużej niż parę sekund, zazwyczaj ktoś kawałek podjedzie i my podjeżdżamy aby nam się nikt nie wgramolił przed nas
na światłach tez stoimy krótko, góra do 1 minuty
a w końcu to w czasie uruchamiania silnika tracimy najwięcej benzyny
więc czy to aby na pewno będzie takie rewelacyjne?
no nie wiem...

Napisane: 05 gru 2008 22:27
przez pioter
e2rdo - akurat ma to sens, ponieważ to, co potrzebujemy na rozruch w rozgrzanym silniku , w trakcie normalnej pracy na biegu jałowym jest spalane i zużywane w ciągu od 7 do 10 sekund. Czyli wyłączenie silnika na ponad 10 sekund i jego odpalenie przed dalszą jazdą przynosi nam oszczędności - może i symboliczne, ale jak złożysz do kupy kilkanaście - dziesiąt takich oszczędności to .... 8-)

Napisane: 12 gru 2008 12:05
przez George
http://moto.onet.pl/1521934,2244,artykul.html
dzisiejszy artykuł - potwierdzenie informacji Krajc

Napisane: 12 gru 2008 20:37
przez sensor
czytałem to z 3 dni temu i tak sobie pomyslałem własnie jak aku znosi tak częśte prądy rozruchowe

Napisane: 12 gru 2008 22:38
przez e2rdo
ktoś w komentarzu zamieścił swoją opinię
<span></span> napisał(a):System działa świetnie, jestem posiadaczem bmw 1 i jestem bardzo zadowolony. Spalanie obniza sie o ponad litr na setke. Rozrusznik jest wzmocniony a akumlator duzy a wiec nie sadze aby narazie były jakies problemy. Troszke sie martwie co bedzie jak sie to popsuje za pare lat ale to sie okaze:D Uwazam ze kazdy samochod powinien byc w ten system wyposazony a jezeli nawet ktos by go nie polubil zawsze mozna go wylaczyc (taki przycisk na wprost gałki zmiany biegów). Co do ceeda to fajny samochód, chyba najlepszy od KIA ale z paroma wadami, słabe materiały oraz bardzo kiepskie wyciszenie to tyle:D

ciekawe jak będzie sprawował się w ceedzie ;) bo ja jakoś dalej nie jestem przekonany...

oraz jak ktoś też zauważył w komentarzach to
system nie zda egzaminu u niektórych osób, które cały czas jeżdżą na sprzęgle :P

Re: Technologia start-stop Boscha w modelu Kia cee'd

Napisane: 29 sty 2009 15:10
przez Krajc
Krajc napisał(a):Kompaktowy model Kia cee’d ISG to kolejny pojazd, który będzie seryjnie wyposażony w boschowską technologię start-stop. System wyraźnie obniża zużycie paliwa, zwłaszcza w ruchu miejskim, pomaga też zmniejszyć emisję dwutlenku węgla.
Technologia start-stop pozwala w niedrogi sposób obniżyć zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla. W samochodzie zatrzymującym się, np. na czerwonym świetle system automatycznie wyłącza silnik, a następnie uruchamia go, gdy tylko kierowca będzie chciał ruszyć i naciśnie pedał sprzęgła. Największe oszczędności rozwiązanie start-stop daje przy poruszaniu się po mieście (testy przeprowadzone przez KIA wykazują, że mogą one sięgać nawet 15%).


Wyposażenie modelu cee'd w opcje ISG wymaga dopłaty - 1.300 PLN
dużo???
wzięlibyście teraz z isg cee'da?

Napisane: 29 sty 2009 15:19
przez George
licząc średnio 15% to ok. 1l mniej.
brałbym jak ciepłe buły :)

Napisane: 29 sty 2009 15:19
przez teon
zakładając że da to oszczędność ok 1l na 100 km zwróci się po przejechaniu ok 35000 KM

Napisane: 29 sty 2009 16:45
przez novee
George napisał(a):licząc średnio 15% to ok. 1l mniej.
brałbym jak ciepłe buły :)


Poczytaj w necie, a jakiejś gazecie był test BMW chyba MINI z tym systemem, jak się trzeba przyzwyczajać do jazdy takim wynalazkiem, bo na poczatku zgłupieć można. To raz, a dwa - że takie cuś ma większe szanse się psuć, co przy kulturze technicznej ASO Kia moze być nie do przejścia.

Ja nie mówię nie takim wynalazkom, ale niech to ze 3 lata pojeździ i inni klienci popracują darmowo jako beta testerzy.

PS. Przestańcie się tak podniecać tymi oszczędnościami w spalaniu, jednym to samo auto pali 8l innym 12l... najpierw trzeba się naumieć jeździć. Poza tym to auto w żaden sposób nie jest oszczędną inwestycją tylko wydatkiem i ten litr paliwa w tą czy tamtą w ogólnym rozrachunku ekonomicznym niewiele zmienia.

Napisane: 29 sty 2009 17:32
przez teon
To urządzenie też firmowane przez bosha już od kilku lat jest stosowane w BMW serii 1. Uważam że popadasz w skrajność. Jeśli komuś pali 12L to zaoszczędzi może i więcej. Jak widać powinno się szybko zwrócić bo nie trzeba nie wiadomo jakiego przebiegu zrobić. Więc jeśli się opłaca to czemu nie. Z tą samą retoryką można powiedzieć że nie ma sensu wyłączać światła w domu tylko niech się wszystko ciągle świeci bo parę kW energii w tą czy w tamtą to bez różnicy przecież jak ktoś kupował dom/mieszkanie to musiał się liczyć z kosztami.

Napisane: 29 sty 2009 17:56
przez George
<span>novee</span> napisał(a):Ja nie mówię nie takim wynalazkom, ale niech to ze 3 lata pojeździ i inni klienci popracują darmowo jako beta testerzy.


z tym się zgodzę
ale i tak by mnie kusiło. Nie specjalnie sie podniecam oszczędnosciami ale nie widzę w tym nic złego.

Napisane: 29 sty 2009 18:27
przez matyk
osobiście w moim ceedku bym nie chciał takiego systemu, bo spalanie na poziomie 6l/100km zdecydowanie mnie zadawala, po drugie myśle, że takie gaszenie i odpalanie silnika w aucie, który non stop jeździ po miescie działa destrukcyjnie na silnik po dluższej eksploatacji(paski klinowe, rozrządu, rozrusznik, aku itd.) Myślę, że w silnika spalinowych to rozwiązanie sie nie sprawdzi
:twisted:

Lepiej dołożyć i kupić Toyotę Prius z silnikiem hybrydowym :)

Napisane: 29 sty 2009 18:48
przez teon
Toyota prius też ma to urządzenie. W modelu ISG jest specjalnie do tego zmodyfikowany alternator, akumulator,rozrusznik i jeszcze pewnie parę rzeczy tak aby wytrzymały trudy użytkowania i proces gaszenia/zapalnia przebiegał niezauważalnie bez zwłoki. Z tego co pamiętam to najwięcej daje oszczędności w jeździe miejskiej więc idealny system dla mieszkańców większych miast którzy robią te 30-40 km dziennie dojeżdżając do pracy. Dodam jeszcze że UE za dwa, trzy lata chce nakazać montaż takich urządzeń w każdym nowowyprodukowanym samochodzie.

Napisane: 29 sty 2009 19:02
przez matyk
Prius w mieście(w korkach) jeździ na silniku elektrycznym. Silnik spalinowy cały czas jest wyłączony jesli jedziesz maks do 50 km/h. Jedziesz powyżej 50, włącza się silnik spalinowy. I to rozwiązanie ma tu sens.