Mowa oczywiście o Ceedzie CRDi. Pytanie pozornie bez sensu, ale... Najpierw poczytałem pewien dokument. Na stronie 14 jest piękny opis PTC, jak działa, kiedy się załącza (tabelka) itd. No to się ucieszyłem, że chyba jest (zwłaszcza, że mam klimę automatyczną). Ale z drugiej strony - nie zauważyłem działania - jakoś to ciepłe powietrze nie chce lecieć przy zimnym silniku. Jeszcze się upewniam na kia.pl - tam cisza na ten temat przy ceedzie a przecież i w Soul i Picanto się chwalą, że jest. "No to lipa" - myślę, ale... sprawdzę pod maską czy w skrzynce są bezpieczniki i przekaźniki od PTC (jak to powinno wyglądać, pokazuje prawe zdjęcie w podlinkowanym dokumencie na wspomnianej stronie 14). A oto co ukazało się mym oczom (jakość zdjęcia podła ale co trzeba widać):
Jest komplet przekaźników i bezpieczników - czyli jest (kto by to instalował gdyby nie było?). Ale za bardzo nie czuję działania i na oficjalnej stronie cisza na ten temat (jeśli chodzi o ceeda). Więc już nie wiem: jest w końcu to PTC czy nie ma?
Jako ciekawostkę dodam, że w tym samym dokumencie jest pokazany panel do klimy automatycznej i wygląda on tak:
Zaznaczyłem czerwoną elipsą interesujący mnie fragment, u mnie jest tam tylko jeden symbol - recyrkulacja - a tu są dwa. Kiedy są dwa to w aucie jest system AQS (automatyczna kontrola jakości powietrza). Działa to tak, że klima sama "wie" kiedy włączyć recyrkulację (gdy wykryje zapylone lub śmierdzące powietrze) i wyłącza ją kiedy powietrze znów jest czyste. Oczywiście na rynku polskim takie "luksusy" ("Panie! Toż to nie BMW!") nie są dostępne.
PTC (elektryczna nagrzewnica kabiny) - jest czy nie?
Moderator: Żandarmeria
-
gbear - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 1289
- Dołączył(a): 10 sie 2007 10:37
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
"Już poprzedniej zimy zauważyłem ciekawe zjawisko.zanim układ nagrzał się do temp. 70-80 C. silnik na wolnych obrotach utrzymywał obroty ok.1000 przy włączonym klimatroniku ,a wyłączenie go powodowało obniżenie obrotów silnika do swojej typowej prędkości 800 obr/min. Może faktycznie jakiś dogrzewacz elekt. w układzie chłodzenia."
Uff, znalazłem - to moje uwagi z innego wątku.
Takie zachowanie silnika i A/C występuje tylko przy temp. zewnętrznej poniżej + 10.
Dzwoniłem w tej sprawie do ASO i nie potwierdzili istnienia PTC w Ceedzie.
No i co chodzi
Uff, znalazłem - to moje uwagi z innego wątku.
Takie zachowanie silnika i A/C występuje tylko przy temp. zewnętrznej poniżej + 10.
Dzwoniłem w tej sprawie do ASO i nie potwierdzili istnienia PTC w Ceedzie.
No i co chodzi
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT
-
zajcol
Mam AQS - działa lipnie, bo naduzywa recyrkulacji i w konsekwencji szybko parują szyby.
W alfie mialem elektryczna dodatkowa nagrzewnice, ale w instrukcji napisali ze wlacza sie dopiero po uzyskaniu przez silnik odpowiedniej temp. pracy. No i faktycznie zimą w korku temp nie spadała tylko jeśli silnik wczesniej uzyskal juz te ~90*. Jezeli nie zdąrzyl to temp spadala stosunkowo szybko.
Może tutaj jest podobnie? Nie rozumiem sensu takiego algorytmu działania, ale jakis tam musi byc, bo po co by Włosi w ogóle montowali takie urządzenie?
W alfie mialem elektryczna dodatkowa nagrzewnice, ale w instrukcji napisali ze wlacza sie dopiero po uzyskaniu przez silnik odpowiedniej temp. pracy. No i faktycznie zimą w korku temp nie spadała tylko jeśli silnik wczesniej uzyskal juz te ~90*. Jezeli nie zdąrzyl to temp spadala stosunkowo szybko.
Może tutaj jest podobnie? Nie rozumiem sensu takiego algorytmu działania, ale jakis tam musi byc, bo po co by Włosi w ogóle montowali takie urządzenie?
Ostatnio edytowano 25 mar 2009 23:27 przez zajcol, łącznie edytowano 1 raz
-
lalas
supertatajakuba napisał(a):"Już poprzedniej zimy zauważyłem ciekawe zjawisko.zanim układ nagrzał się do temp. 70-80 C. silnik na wolnych obrotach utrzymywał obroty ok.1000 przy włączonym klimatroniku ,a wyłączenie go powodowało obniżenie obrotów silnika do swojej typowej prędkości 800 obr/min. Może faktycznie jakiś dogrzewacz elekt. w układzie chłodzenia."
Uff, znalazłem - to moje uwagi z innego wątku.
Takie zachowanie silnika i A/C występuje tylko przy temp. zewnętrznej poniżej + 10.
Dzwoniłem w tej sprawie do ASO i nie potwierdzili istnienia PTC w Ceedzie.
No i co chodzi
Możesz bardziej przybliżyć temat, u mnie jest tak, że jak faktycznie jest poniżej 10 st na plusie i silnik jest zimny, to przy włączeniu samego wentylatora (wystarczy na minimum) nawet bez załączenia klimatyzacji (mam manualną) obroty silnika wędrują pod 1000 obr/min.
Gdy silnik się rozgrzeje obroty spadają do około 900, latem przy temp 15-20 st zjawisko to nie występuje.
Pytałem w ASO o co chodzi, to stwierdzili, iż być może minimalne przebicie jest gdzieś w instalacji i generalnie ciężko będzie znaleźć usterkę. Na razie olałem temat i generalnie sie przyzwyczaiłem, po przeczytaniu twojego posta wygląda na to, że tak ma być
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
nie kumam, jaka korzyść z tego ustrojstwa
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
odpowiedz z ASO brzmiała: komputer sterujący silnikiem podtrzymuje podwyższone obroty na skutek niskiej temperatury otoczenia (takie a la ssanie ).
Znając wiedzę, a właściwie niewiedzę niektórych pracowników ASO, to wytłumaczenie mnie nie przekonało.
Dlaczego uruchomienie autoklimy, czy w przypadku Lalasa- nadmuchu wnętrza, podwyższa prędkość obr. silnika w fazie nagrzewania ?
Dlaczego wyłączenie w/w, obniża prędkość obr. silnika do normalnych obr. ok. 800 na minutę, nawet przy temp. cieczy w uk. chłodzenia rzędu 60-70 st. ?
Naprawdę nie wiem.
Jakieś propozycje
Znając wiedzę, a właściwie niewiedzę niektórych pracowników ASO, to wytłumaczenie mnie nie przekonało.
Dlaczego uruchomienie autoklimy, czy w przypadku Lalasa- nadmuchu wnętrza, podwyższa prędkość obr. silnika w fazie nagrzewania ?
Dlaczego wyłączenie w/w, obniża prędkość obr. silnika do normalnych obr. ok. 800 na minutę, nawet przy temp. cieczy w uk. chłodzenia rzędu 60-70 st. ?
Naprawdę nie wiem.
Jakieś propozycje
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT
-
teon
Raczej w każdym ceedzie z autoklimą jest u mnie jest na pewno. Jak chcecie sprawdzić to podaję stronkę www.kia-trade.ru . Tam trzeba się zarejestrować. Jak to już zrobicie to klikacie na katalog i tam wklepujecie VIN i klikacie dalej. W ten sposób wyświetli się strona gdzie będzie podana dokładna data produkcji,model, oznaczenie koloru, typ silnika , skrzyni, na jaki rynek został wyprodukowany samochód oraz lista wyposażenia z jakim został skonfigurowany wasz samochód (np. auto klima, schowek pod podłogą, skóra na drążku dźwigni zmiany biegów, kierownicy czy schowku, klimatyzowany schowek, rodzaj opon, felg itd. itp). U mnie widnieje, że mam PTC interior type. Z ciekawości przejrzałem całą listę wyposażenia mojego auta (ok 100 pozycji) i wszystko się dokładnie zgadza z tym co mam/jak jest skonfigurowany mój samochód. Potem znów klikacie przycisk dalej i przechodzicie do katalogu części. Na górze strony będziecie mieli do wyboru działy silnik, skrzynia, blacharka, elektryka itp. Wybieracie np. skrzynie następnie wyświetla się lista głównych podzespołów skrzyni wybieracie np przekładnie główną, po prawej stronie wyświetli się dokładniejszy rysunek części z numerami. Wtedy klikacie na numer i po lewej wyświetli się numer części która została zainstalowana w waszym samochodzie.
Jest to bardzo ciekawe bo ja np dowiedziałem się z tego że:
1. z kołami 17 są inne amorki
2. od 01.08.08 jest montowana zmodernizowana automatyczna skrzynia biegów
3. w zależności od strefy klimatycznej są montowane inne części np. inny komputer skrzyni biegów czy silnika
itd.
Mam nadzieję że coś z tego rozumiecie.
Strona ogólnie to sklep z częściami kia i jest w języku rosyjsko-angielskim.
Części da się też wyszukiwać ogólnie do wszystkich modeli (np soul) bez podawania VIN (wyszukiwarka jest po prawej stronie od pola VIN, wystarczy kliknąć przycisk szukania i wyświetli się lista aut)
Jest to bardzo ciekawe bo ja np dowiedziałem się z tego że:
1. z kołami 17 są inne amorki
2. od 01.08.08 jest montowana zmodernizowana automatyczna skrzynia biegów
3. w zależności od strefy klimatycznej są montowane inne części np. inny komputer skrzyni biegów czy silnika
itd.
Mam nadzieję że coś z tego rozumiecie.
Strona ogólnie to sklep z częściami kia i jest w języku rosyjsko-angielskim.
Części da się też wyszukiwać ogólnie do wszystkich modeli (np soul) bez podawania VIN (wyszukiwarka jest po prawej stronie od pola VIN, wystarczy kliknąć przycisk szukania i wyświetli się lista aut)
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
lalas
-
Kubeusz
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
<span>Kubeusz</span> napisał(a):To jest nas dwoch
Jest Nas więcej
Komputer sterujący podwyższa obroty, aby alternator mógł sprostać większemu poborowi prądu przez PTC
Dzięki Teon , czyli problem z PTC mamy rozwiązany.
Do Żandarmerii: proponuję wątek zamknąć, a link z wpisu Teona przykleić dla potomności
SW CRDi 115 Solid Red-Nissan Qashqai+2 2.0 dci AT
-
novee
Tak na przyszłość, panowie fachowcy - jak wrzucacie mnóstwo tajemniczych TLS-ów (TrzyLiterowychSkrótów) to albo podajcie na dole posta słowniczek albo piszcie po ludzku.
Ja może i głupi już jestem, że wszystkich na pamięć nie znam, ale niekoniecznie chce mi się od razu po specyfikacjach Cee'da latać, żeby odnaleźć o czym mowa i co autor miał na myśli.
To tak ogólnie do tego posta i paru innych i na przyszłość też ...
...bo Prostą Technicznie Cewkę to na pewno w aucie mam
Ja może i głupi już jestem, że wszystkich na pamięć nie znam, ale niekoniecznie chce mi się od razu po specyfikacjach Cee'da latać, żeby odnaleźć o czym mowa i co autor miał na myśli.
To tak ogólnie do tego posta i paru innych i na przyszłość też ...
...bo Prostą Technicznie Cewkę to na pewno w aucie mam
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
-
novee
- stj
- Dyrektor
- Posty: 843
- Dołączył(a): 23 kwi 2008 16:44
- Lokalizacja: Łódź
-
deiv1990
-
George - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 2618
- Dołączył(a): 18 lip 2008 12:33
- Lokalizacja: Poznań
- Grupa: Wielkopolska
- Model cee'd:
C2FL HB, 1,6 L Pb 204KM
2018, GT
deiv1990 napisał(a):to moze troche zbocze z tematu zastanawiałem sie właśnie dlaczego jak auto nie pracuje a kluczyk jest przekrecony do podwsietlenia zegarow to przy właczonym ogrzerwaniu leci... zimne powietrze i nie jest wogole ogrzewane a myslalem ze na postoju tez zagrzeje raczki
to raczej norma. Nagrzewnica jest uruchomiona razem z silnikiem. Chyba ..
Kontakt: Grupa Wielkopolska
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
- - - - - - - - - - - - - - -
onegdaj - Cee'd 1,6 CRDI 2008
aktualnie - Cee'd GT black perl 2018
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Lampka kabiny
przez imarom » 18 sty 2024 08:08 w Akcesoria i wyposażenie - 1 Odpowiedzi / 216 Wyświetlone
- Ostatni post przez aviator
18 sty 2024 08:30
-
Lampka kabiny
-
-
co to jest za część w silniku ceed 1.6 benzyna
przez fotoneo » 19 sie 2020 17:13 w Silniki i skrzynia biegów - 6 Odpowiedzi / 4711 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 wrz 2020 13:12
-
co to jest za część w silniku ceed 1.6 benzyna
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 26 gości