Turbo timer

Dodatkowe wyposażenie... / Accesories and additional equipment ...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
compan
 

Turbo timer

18 lis 2008 12:29

Turbo timer - czy ktoś montował sobie to urządzenie?

Pzdr,
Compan

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

Re: Turbo timer

18 lis 2008 21:29

compan napisał(a):Turbo timer - czy ktoś montował sobie to urządzenie?

Pzdr,
Compan


Fajne urządzenie ale raczej dedykowane do Mistu EVO lub Subarki niż standardowego diesla bez poważniejszych modów.

AUTOR WĄTKU
compan
 

Re: Turbo timer

19 lis 2008 10:54

Puhaal napisał(a):
compan napisał(a):Turbo timer - czy ktoś montował sobie to urządzenie?

Pzdr,
Compan


Fajne urządzenie ale raczej dedykowane do Mistu EVO lub Subarki niż standardowego diesla bez poważniejszych modów.


Ale chodzi tu o to, żebyś nie musiał czekac w aucie 1-2 min. do schłodzenia turbiny (takie sa zalecenia producenta).
Turbo timer po określonym czasie sam wyłączy silnik.

W praktyce jest tak, że nie wszyscy czekają, a to odbija sie na żywotności turbiny.

Pzdr,
Compan

AUTOR WĄTKU
Puhaal
 

Re: Turbo timer

19 lis 2008 14:05

compan napisał(a):Ale chodzi tu o to, żebyś nie musiał czekac w aucie 1-2 min. do schłodzenia turbiny (takie sa zalecenia producenta).
Turbo timer po określonym czasie sam wyłączy silnik.

W praktyce jest tak, że nie wszyscy czekają, a to odbija sie na żywotności turbiny.

Pzdr,
Compan


Ale nie popadajmy w skrajności, powiedz mi jak i gdzie głównie jeździsz a wtedy Ci powiem czy TT jest nieodzowny.
Jeśli jest to głównie miasto to zanim dojedziesz do miejsca parkowania, najpierw kilka razy zatrzymujesz się na światłach, przed przejściami i to już w zupełności wystarcza. Ja robię tak, że na kilkaset metrów przed moim miejsce postojowym nie kręcę wysoko silnika a jak stanę to daję mu pochodzić 20-30 sek., dopiero wtedy wyłączam.
Jeśli jest to autostrada, gdzie non-stop grzejesz z dużymi prędkościami to 1-2 min. chyba nie są problemem na postoju, których i tak nie robi się często bo szybciej przelecisz cały odcinek autostrady, taka ich mnogość i długość w tym kraju :lol: . Przy zjazdach z autostrad zawsze są korki lub jakieś światła więc i wtedy wychłodzisz dostatecznie sprzęt.
Najważniejsze abyś pamiętał po uruchomieniu, dać silnikowi się rozgrzać do temp. roboczej, obroty 2000-2500 max.

pzdr.

AUTOR WĄTKU
Daru
 

19 lis 2008 14:15

W pełni zgadzam sie z kolegą Puhaalem. Jeśłi ktoś przestrzega tych zasad to turbo timer nie jest mu potrzebny. A jeśli ktoś na zimnym silniku będzie szalał to urządzonko niewiele mu pomoże.

Avatar użytkownika
PABLOTECH
Asystent Kierownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): 18 gru 2013 21:18
Lokalizacja: Warszawa
Grupa: Mazowiecka
Marka i model samochodu: KIA SORENTO XM ( MY2013 ) 3,5L EXV6 280KM

Re: Turbo timer

18 gru 2013 21:45

Urządzenie ponoć bardzo popularne w Skandynawii. U nas ponoć można to zainstalować za około 300 - 400 zł. Jak ktoś jeździ swoim prywatnym autem to raczej powinien być wyczulony na punkcie turbinki wiedząc jak się z nią obchodzić. Myślę, że bardziej sprawdziło by się to rozwiązanie we Flotach gdzie handlowcy / przedstawiciele dają ognia po mieście lub autostradzie i nagle wyłączają silnik pod Klientem czy też pod MD przy autostradzie ;-)
Poprzednie auto: KIA CEE'D SW 2010 115KM OPTIMUM+ FUN Obrazek

AUTOR WĄTKU
Kia-nek
 

Re: Turbo timer

19 gru 2013 08:55

Moim zdaniem bardziej przydatny bylby wskaznik cisnienia i temperatury oleju. Wtedy wiadomo, kiedy silnik jest rozgrzany i mozna bezpiecznie wejsc na obroty.

AUTOR WĄTKU
less
 

Re: Turbo timer

19 gru 2013 21:23

Jako dodatkowe auto na weekendy mam Volvo 480. To taki mało spotykany model Volvo z podnoszonymi światłami :ok . W tym modelu stosowano silniki 1.7 turbo, przy czym turbiny były chłodzone płynem chłodniczym. Dodatkowo są tam w standarcie pompki elektryczne które wymuszają obieg płynu i tym samym chłodzenie turbiny przez kilkadziesiąt sekund do chyba około 2-3 minut po wyłączeniu silnika (w zależności od warunków). Takie proste i stosowane już w latach 80-tych XX wieku.

Avatar użytkownika
ruszok
Żandarmeria
 
Posty: 4199
Dołączył(a): 17 lip 2010 06:34
Lokalizacja: Katowice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C3 SW, 1,4 TGDi Pb 140KM
2019, L + BL

Re: Turbo timer

20 gru 2013 19:54

A prawda jest taka, że bardziej szkodzi IMO butowanie na zimno, syf w filtrze itd. Turbinę trzeba dłużej trzymać jak się ją chwilę wcześniej pałowało, w innym wypadku ma to mały sens. Jak dojeżdżam do domu to ostatni kilometr jadę "po lekku". Wychodzi ponad 1,5 minuty. I to spokojnie wystarcza. To samo robię w służbowym Doblo. Już konkretnie nahulałem, a (odpukać) spokój jest.
......:::: BYŁA: KIA CEE'D HB 1.6 CRDi 16V 115 COMFORT+ 2010 ::::......
......:::: KIA CEED SW 1.4 TGDi L+BL 2019 ::::......

AUTOR WĄTKU
Drobny
 

Re: Turbo timer

04 lut 2014 17:20

W Silnikach VW i Skody(TSI) też turbina jest chłodzona cieczą z ogólnego układu chłodzenia. Jest to zaletą ale też i wadą. Latem w korkach ciężko żeby wentylator się wyłączył ponieważ Turbo oddaje bardzo dużo ciepła.

lukzak2298
Klubowicz
 
Posty: 51
Dołączył(a): 04 cze 2014 12:48
Lokalizacja: Bytom
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L

Re: Turbo timer

21 paź 2016 18:05

A jak to jest rozwiązane w systemach start & stop? Jeździłem Volvo V60 w dieslu które to już po kilkuset metrach od zapalenia zimnego silnika wyłączało go na światłach :) Jak się miewają turbiny w takich silnikach? :)

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2336
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Turbo timer

22 paź 2016 10:00

No na zdrowie im to pewnie nie wychodzi, ale jak przeżyje okres gwarancji, to producent ma to w dupie. Ostatnio w Hiszpanii miałem Mokke z dieslem z wypożyczalni i też mnie to zadziwiało. Zjeżdżasz z autobany, stajesz na światłach, a ten gaśnie, Kretyństwo,
Obrazek

Powrót do Akcesoria i wyposażenie

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl