Witam,
Przy włączonych światłach dziennych żadne inne światła nie mogą się świecić. Jest to wymagane przepisami jakie weszły w styczniu tego roku. Każde nowe auto od roku 2010, jeżeli ma na wyposażeniu tzw. światła dzienne nie może mieć świecących się innych świateł gdy załączone są światła do jazdy w dzień. U mnie również jest to tak zrobione, że nie świecą się pozycje z przodu i z tyłu oraz podświetlenie tablicy rejestracyjne gdy mam włączone światła dzienne.
Poniżej jest schemat, w jaki sposób są podłączone u mnie LEDy
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/725 ... f9a6e.html
Światła do jazdy dziennej
Moderator: Żandarmeria
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
DeeCann napisał(a):Rozumiem, że instalacja DRL w ceedach to taki gadżet ... CB, alu 17" i zmieniona atrapa ? Jeśli tak to ok, można sobie "upiększyć" samochodzik. Ale jeśli nie to poproszę o rozpisanie sensowności montażu. Tylko błagam ... nie piszcie, że oszczędność, bo w rozrachunku ogólnym liczona ona jest w promilach.
Widzisz.. i tu się mylisz bo oszczędności są i to niemałe. W moim drugim aucie (Nissan Bluebird) mam dzienne helli- podstawowy żarówkowy model. Spalanie podczas jazdy w trasie z włączonymi mijania (łączny pobór nieco ponad 13A) było o około 0.3 litra/100km wyższe niż z dziennymi (ciut poniżej 1A). Jeżeli chcesz bezsensownie wypalać paliwo-proszę bardzo Twój świat-Twoje kredki. Poza tym światła dzienne są specjalnym rodzajem świateł zaprojektowanym właśnie po to aby używać ich podczas dziennej jazdy-ich wiązka skierowana jest nieco pod górę aby odcinały pojazd od reszty otoczenia. Mają one małą moc, bo do tego "odcięcia" nie jest potrzebne kilkadziesiąt watów. Jeżeli masz dzienne- nie wypalasz sobie totalnie bezsensownie odbłyśników świateł mijania-które to w przeciwieństwie do dziennych są zaprojektowane po to, aby kierowca widział w nocy i nie oślepiał innych(wiązka leci w dół)- a zatem możesz dłużej się cieszyć dobrym oświetleniem w nocy. A jaka wielka jest satysfakcja z tego że możesz przynajmniej częściowo pieprzyć obowiązek jazdy z włączonymi światłami.
Pavel bardzo ładnie się to prezentuje, widzę że w modelu po FL było nieco łatwiej ze względu na szerszy dolny grill. Powiedz mi jeszcze czy w tej kijance sprzed FL masz między tymi okrągłymi dziennymi zachowane 60cm? Jeżeli tak to rozważę montaż identycznych dziennych właśnie tam- jeżeli nie to najprawdopodobniej poświęcę halogeny.
-
szady
Re: Światła do jazdy dziennej
stefino napisał(a):jeżeli nie to najprawdopodobniej poświęcę halogeny.
Rozumiem że mówisz o przeciwmgielnych które i tak się nie nadają w mgłę..
Również to rozważałem ale jak dotąd nie znalazłem dobrych okrągłych tego wymiaru
dziennych. Jak udało by Ci się coś zdziałać liczę na powiadomienie w tym temacie
-
Pavel
Re: Światła do jazdy dziennej
Witam,
Wymiar między wewnętrznymi krawędziami okrągłych LED to dokładnie 55,5 cm. Nieco mniej niż pozwalają przepisy. Ale nie chciałem pozbywać się halogenów. Poza tym policja nie robi z tego powodu jakiś problemów jak pisałem wyżej. Nie wiem tylko co powie człowiek na stacji diagnostycznej przy podbijaniu dowodu?. Może jak się powie, że były one zamontowane przez dealera to odpuści.
Wymiar między wewnętrznymi krawędziami okrągłych LED to dokładnie 55,5 cm. Nieco mniej niż pozwalają przepisy. Ale nie chciałem pozbywać się halogenów. Poza tym policja nie robi z tego powodu jakiś problemów jak pisałem wyżej. Nie wiem tylko co powie człowiek na stacji diagnostycznej przy podbijaniu dowodu?. Może jak się powie, że były one zamontowane przez dealera to odpuści.
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
Pavel napisał(a):Witam,
Wymiar między wewnętrznymi krawędziami okrągłych LED to dokładnie 55,5 cm. Nieco mniej niż pozwalają przepisy. Ale nie chciałem pozbywać się halogenów. Poza tym policja nie robi z tego powodu jakiś problemów jak pisałem wyżej. Nie wiem tylko co powie człowiek na stacji diagnostycznej przy podbijaniu dowodu?. Może jak się powie, że były one zamontowane przez dealera to odpuści.
Łe to luzik. O 0,5 cm nikt się nie będzie srać. Przy kontroli policyjnej raczej są małe szanse że funkcjonariusz dysponuję miarką krawiecką w swoim zestawie małego technika Diagności się nie czepiają bo myślą że to są halogeny, zwłaszcza że przed wjazdem do stacji możesz je wyłączyć lub na chwilkę wypiąć z instalacji.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Światła do jazdy dziennej
stefino napisał(a):Pavel napisał(a):Witam,
Wymiar między wewnętrznymi krawędziami okrągłych LED to dokładnie 55,5 cm. Nieco mniej niż pozwalają przepisy. Ale nie chciałem pozbywać się halogenów. Poza tym policja nie robi z tego powodu jakiś problemów jak pisałem wyżej. Nie wiem tylko co powie człowiek na stacji diagnostycznej przy podbijaniu dowodu?. Może jak się powie, że były one zamontowane przez dealera to odpuści.
Łe to luzik.O 0,5 cm nikt się nie będzie srać. Przy kontroli policyjnej raczej są małe szanse że funkcjonariusz dysponuję miarką krawiecką w swoim zestawie małego technika Diagności się nie czepiają bo myślą że to są halogeny, zwłaszcza że przed wjazdem do stacji możesz je wyłączyć lub na chwilkę wypiąć z instalacji.
55,5+0,5 to dopiero 56cm więc jeszcze brakuje 4cm Co do 2iej kwestii to już widziałem "władze" z "metrówką" laserową...świat idzie do przodu i wyposażenie policji również oczywiście nie mówię o zwykłym patrolu drogówki
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
Gizmo121 napisał(a):stefino napisał(a):Pavel napisał(a):Witam,
Wymiar między wewnętrznymi krawędziami okrągłych LED to dokładnie 55,5 cm. Nieco mniej niż pozwalają przepisy. Ale nie chciałem pozbywać się halogenów. Poza tym policja nie robi z tego powodu jakiś problemów jak pisałem wyżej. Nie wiem tylko co powie człowiek na stacji diagnostycznej przy podbijaniu dowodu?. Może jak się powie, że były one zamontowane przez dealera to odpuści.
Łe to luzik.O 0,5 cm nikt się nie będzie srać. Przy kontroli policyjnej raczej są małe szanse że funkcjonariusz dysponuję miarką krawiecką w swoim zestawie małego technika Diagności się nie czepiają bo myślą że to są halogeny, zwłaszcza że przed wjazdem do stacji możesz je wyłączyć lub na chwilkę wypiąć z instalacji.
55,5+0,5 to dopiero 56cm więc jeszcze brakuje 4cm Co do 2iej kwestii to już widziałem "władze" z "metrówką" laserową...świat idzie do przodu i wyposażenie policji również oczywiście nie mówię o zwykłym patrolu drogówki
Kurde zamroczyło mnie- nie wiem czemu, pisząc tego posta myślałem że odległość wymagana przepisami to 56cm... a potrzebne jest 60.. hmmm chyba jednak halogeny poleżą na półce.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Światła do jazdy dziennej
Jest jeszcze wiele rozwiązań dla przykładu:
http://s47.radikal.ru/i117/0912/fa/ca4e0357838c.jpg
http://i012.radikal.ru/0912/89/2b690b52604d.jpg
http://s47.radikal.ru/i117/0912/fa/ca4e0357838c.jpg
http://i012.radikal.ru/0912/89/2b690b52604d.jpg
Ostatnio edytowano 28 kwi 2010 15:50 przez Gizmo121, łącznie edytowano 1 raz
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
DeeCann
Re: Światła do jazdy dziennej
stefino napisał(a):DeeCann napisał(a):Rozumiem, że instalacja DRL w ceedach to taki gadżet ... CB, alu 17" i zmieniona atrapa ? Jeśli tak to ok, można sobie "upiększyć" samochodzik. Ale jeśli nie to poproszę o rozpisanie sensowności montażu. Tylko błagam ... nie piszcie, że oszczędność, bo w rozrachunku ogólnym liczona ona jest w promilach.
Widzisz.. i tu się mylisz bo oszczędności są i to niemałe. W moim drugim aucie (Nissan Bluebird) mam dzienne helli- podstawowy żarówkowy model. Spalanie podczas jazdy w trasie z włączonymi mijania (łączny pobór nieco ponad 13A) było o około 0.3 litra/100km wyższe niż z dziennymi (ciut poniżej 1A).
OK ... biorąc średnią cenę z 1L PB95: 4.60 to daje na 100km oszczędność 1.38 zł. Ciężko jest dokładnie określić ile się przejedzie na pełnym baku więc oblicze czas do pierwszego przeglądu czyli 15K:
1,38 * 150 = 207.
Reasumując na 15.000km przejechanych oszczędzam 207 zł.
Instalacja w ASO jak ktoś wcześniej napisał wynosi 500 zł. czyli zwróci mi się po ponad 30.000 km.
Teraz ... to 1,38 oszczędzone na 100km zgubić można wszędzie, defacto 50% tego zgubisz w momencie ostrego ruszenia spod świateł i dzidowania do 130 km/h na budziku. Dodatkowo: korek, duże natężenie w ruchu, słabe ciśnienie w oponach, większy ciężar samochodu bo teściowa na tylnym siedzeniu, bo objazd gdzieś był, bo z oknem otwartym jedziemy, bo przed nami zawalidroga itp itd.
Nie przemawia to do mnie kompletnie.
A 10 razy więcej wydajemy na przysłowiowe pifko To może zrezygnować z 2 wieczorów pifkowych ... i już mamy tą kaskę w kieszeni.
Dla mnie takie szukanie oszczędności troszkę na siłę ... bo DRL modne. Oczywiście jest moje zdanie i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do moich racji bo nie o to chodzi
- jjs
- Dyrektor
- Posty: 664
- Dołączył(a): 10 lut 2009 14:11
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Światła do jazdy dziennej
DeeCann napisał(a):Dla mnie takie szukanie oszczędności troszkę na siłę ... bo DRL modne. Oczywiście jest moje zdanie i nie mam zamiaru nikogo przekonywać do moich racji bo nie o to chodzi
jest to nie tylko Twoje zdanie..zapewniam w ceedzie, któremu światła włączają się automatycznie jest to zupełnie niepotrzebne, mi po roku użytkowania przepaliła się jedna żarówka (która kupiłem za 20zł i w 5min wymieniłem samodzielnie) druga cały czas oryginalna po 15miesiącach jazdy..ekonomicznie jest to nieuzasadniony wydatek a do tego estetyka będą oczywiście kwestią gustu jest moim zdaniem dyskusyjna (ceed przed FL a szczególnie pro nie ma dobrego miejsca na ładne wkomponowanie tego dodatku)
PRO CEED 1.6pb
-
rickrysz
Re: Światła do jazdy dziennej
Witam!
@Pavel
odniosę się tylko do wersji po liftingu,taki posiadam.Tęż kombinuję gdzie te ledy umieścić.W Twoim rozwiązaniu odległość od bocznej krawędzi wynosi około 43 cm[sprawdzałem] Natomiast odstęp 60 cm uda się uzyskać jeżeli lampki będą węższe niż 16 cm.Niby nie są to duże różnice, ale jak trafi się upierdliwy ''misiek'',albo diagnosta,to trzeba będzie demontować.
Jedyne według mnie optymalne miejsce to wcisnąć je we wnękę nad halogeny.Będą trochę wystawać i niby świecić na boki.Ale to nie szkodzi,bo kąt widzenia tych ledów wynosi około 170 stopni.
Lepiej też podłączyć plus nie pod aku ,lecz pod stacyjkę.Automat ten załącza w chwili podwyższenia napięcia przez alternator.Lecz w skrajnym przypadku podczas włączenia wszystkich odbiorników, napięcie może spaść i odłączyć lampki.
Mam trochę w tym doświadczenia ,ponieważ rok temu zamontowałem w Mondeo.
Nie chodzi o oszczędności na paliwie,czy na żarówkach, tylko po diabła w słoneczny dzień jadąc kilkaset kilometrów mieć zapaloną ''choinkę''.Mój mundek ma 10 lat,a odbłyśniki w skutek tego świecenia w ciągu całej doby są przepalone na żółto.
I tutaj jest zaleta stosowania świateł dziennych.
pozdrawiam
rickrysz
@Pavel
odniosę się tylko do wersji po liftingu,taki posiadam.Tęż kombinuję gdzie te ledy umieścić.W Twoim rozwiązaniu odległość od bocznej krawędzi wynosi około 43 cm[sprawdzałem] Natomiast odstęp 60 cm uda się uzyskać jeżeli lampki będą węższe niż 16 cm.Niby nie są to duże różnice, ale jak trafi się upierdliwy ''misiek'',albo diagnosta,to trzeba będzie demontować.
Jedyne według mnie optymalne miejsce to wcisnąć je we wnękę nad halogeny.Będą trochę wystawać i niby świecić na boki.Ale to nie szkodzi,bo kąt widzenia tych ledów wynosi około 170 stopni.
Lepiej też podłączyć plus nie pod aku ,lecz pod stacyjkę.Automat ten załącza w chwili podwyższenia napięcia przez alternator.Lecz w skrajnym przypadku podczas włączenia wszystkich odbiorników, napięcie może spaść i odłączyć lampki.
Mam trochę w tym doświadczenia ,ponieważ rok temu zamontowałem w Mondeo.
Nie chodzi o oszczędności na paliwie,czy na żarówkach, tylko po diabła w słoneczny dzień jadąc kilkaset kilometrów mieć zapaloną ''choinkę''.Mój mundek ma 10 lat,a odbłyśniki w skutek tego świecenia w ciągu całej doby są przepalone na żółto.
I tutaj jest zaleta stosowania świateł dziennych.
pozdrawiam
rickrysz
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
Jak widać zdania czy zakładać dzienne czy nie są podzielone. Ja dalej będę utrzymywał że warto, ponieważ na marne nie idzie 200W leczy tylko 5-15W (zależy od źródła światła), co za tym idzie spalany mniej paliwa(nawet jeżeli miałoby być te 100ml na 100km) i przede wszystkim nie wypalamy sobie bez sensu odbłyśników świateł mijania- co przedłuża nam czas dobrego oświetlenia po zmroku.
-
Pavel
Re: Światła do jazdy dziennej
Chcę odnieść się do tego co napisał rickrysz. Moim pierwszym założeniem było umieszczenie LED w ramce nad halogenami. Skończyło się na wycięciu miejsca na LEDy w ramce, umieszczeniu LEDów w niej z założeniem, że mogą wystawać poza obrys zderzaka. Ale muszę przyznać, wyglądało to paskudnie. Nie dość, że LEDy świeciły w bok to był również problem z przymocowaniem i regulacją ich od wewnętrznej strony. Brak miejsca. Dałem sobie z tym spokój. Wymieniłem ramkę. Koszt nowej ramki nie był wysoki, ok 33 PLN. Nie wiem, czy krótsze LEDy coś by pomogły. Pomyślałem potem, że może pod skosem w atrapie dolnej zderzaka wzdłuż linii zderzaka. Ale stwierdziłem, że będzie to "wiejski tuning". Ostatecznie zostało tak jak jest teraz.
-
and
Re: Światła do jazdy dziennej
mozna samemu -podpinasz plusa i minusa do aku-z modulu i do +postojowych na czas przegladu odpinasz masz 500 w kieszeni
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
Wszem i wobec oświadczam, że w minioną sobotę założyłem sobie światła dzienne. Odszedłem jednak od wcześniejszego pomysłu wywalenia halogenów, ponieważ stwierdziłem, że gdyby jednak trafił się jakiś maniak "jedynych słusznych-mijania" to mógłby stwierdzić, że jadę na halogenach(swoją drogą nie widziałem jeszcze jak żyję diodowych halogenów). A tak to mogę mu pokazać, że halogeny są fabryczne, a dzienne- osobne. Nie wspominam już o tym, że pozostawiłem sobie możliwość używania fabrycznych halogenów. Dzienne nabyłem osobiście w Przeźmierowie- dokładniej od tej firmy- http://allegro.pl/my_page.php?uid=10408964 (uwaga tylko na opisy ich aukcji odnośnie dziennych- są błędy- pisałem już do nich maila z prośbą o zmianę, bo są niezgodne z przepisami RD) . Są to światła typu LED, oczywiście z homologacją i literami RL na szkle- w pełni zgodne z przepisami. Następnie nabyłem osobno moduł, który włącza je po starcie silnika, a wyłącza po włączeniu świateł pozycyjnych lub mijania(zależy gdzie się wepniemy- ja wpiąłem się pod pozycje)Niestety firma, od której brałem te dzienne nie sprzedawała w komplecie z nimi takiego modułu, dlatego został kupiony osobno na allegro od innego użytkownika. Dodatkowo przerobiłem sobie kostki łączące moduł ze światłami na wodoszczelne(takie z karbowaną gumką), a przewody wpakowałem w giętkie rurki typu "harmonijka". Całkowity koszt jaki poniosłem - 280zł (180 dzienne, 80 moduł, 20 akcesoria montażowe). Światła te zostały założone w dolnej kratce zderzaka- między nimi jest tablica rejestracyjna. Montażu dokonałem osobiście na kanale- trwało to około 6 godzin. Bez podnośnika oraz kanału nie ma co brać się samemu za montaż, gdyż zderzak jest tak cholernie zamocowany że jedna osoba musi trzymać go od przodu żeby nie spadł, a druga od tyłu wyjmować wspomnianą dolną kratkę. Ciężki w zdjęciu jest też "plaster miodu" usztywniający zderzak od dołu. Lampy przednie też musiałem zdjąć (warto uważać, bo są montowane w 3 punktach - 2 śruby od góry i jedna od tyłu- nakrętka- w tylnej części pasa przedniego. Lampę wyjmujemy ostrożnie do przodu odkręcając wcześniej śrubę mocującą zderzak przy grillu, bo musimy go lekko odgiąć by lampa wyszła), aby uzyskać dostęp do ostatniego mocowania zderzaka- przy rancie nadkola. Gdy dolną kratkę mamy na wierzchu możemy przystąpić do montażu dziennych- ja dorobiłem 2 blaszki wycięte z większego arkusza, które odpowiednio dogiąłem, pomalowałem czarnym sprayem i wywierciłem odpowiednie otwory pod mocowania. Efekt finalny jest według mnie bardzo ładny, wszystko elegancko komponuje się ze zderzakiem. Fotki wrzucę wkrótce, jak znajdę chwilkę czasu.
-
less
Re: Światła do jazdy dziennej
stefino napisał(a):Wszem i wobec oświadczam, że w minioną sobotę założyłem sobie światła dzienne
No to czekamy na fotki przodu po montażu
-
Marco - Asystent Kierownika
- Posty: 338
- Dołączył(a): 20 kwi 2008 10:54
- Lokalizacja: GTC
- Grupa: Trójmiasto
- Model cee'd:
C3 SW, 1.5 T-GDI Pb 160KM
2021, GTLine Deluxe White + Premium+AEB+7DCT
Re: Światła do jazdy dziennej
Wrzuć w końcu zdjęcia bo jestem ciekaw jak to wygląda i działa
Jest Ceed SW 1.5 T-GDI 160KM 7DCT GT Line Deluxe White+Premium+AEB 2021
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
Był Cee'd SW L Business Line 1.6 GDI 135 2016
Cee'd SW C+ 1.6 CRDI 115 2008
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
wiem.. ale nie będę wrzucał fotek brudnej fury... mam w jutrzejszych planach mycie więc foty też zapodam
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5406
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Światła do jazdy dziennej
stefino napisał(a):... mam w jutrzejszych planach mycie więc foty też zapodam
I jak fotki zrobione czy zaskoczyła Cię zima
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
stefino
Re: Światła do jazdy dziennej
Gizmo121 napisał(a):stefino napisał(a):... mam w jutrzejszych planach mycie więc foty też zapodam
I jak fotki zrobione czy zaskoczyła Cię zima
Niestety to drugie... póki co nie zapowiada się na poprawę pogody, zwłaszcza jak chodzi o plusowe temperatury
Powrót do Akcesoria i wyposażenie
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Światła do jazdy dziennej, mijania, halogeny
przez Kazman » 24 sie 2019 12:45 w Akcesoria i wyposażenie - 7 Odpowiedzi / 9398 Wyświetlone
- Ostatni post przez faraaa
27 sie 2019 22:31
-
Światła do jazdy dziennej, mijania, halogeny
-
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
przez dominiss1990 » 30 paź 2023 23:14 w Silniki i skrzynia biegów - 5 Odpowiedzi / 924 Wyświetlone
- Ostatni post przez dominiss1990
14 lis 2023 06:40
-
P0030 - Dławienie podczas jazdy
-
-
Skutki jazdy z pękniętą sprężyną przednią
przez slaweklorenc » 10 sty 2021 15:05 w Zawieszenie - 5 Odpowiedzi / 5210 Wyświetlone
- Ostatni post przez slaweklorenc
15 sty 2021 19:41
-
Skutki jazdy z pękniętą sprężyną przednią
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 113 gości