Witam forumowiczów!
Nie wiedziałem czy to temat pod silnik, usterki czy akcesoria, więc z losowania trafił tu.
Padł mi niespodziewanie akumulator (fabryczny po 6 latach). Niespodziewanie bo codziennie autkiem jeżdżę, i jako takich problemów nie było, a tu nagle rano działa, popołudniu auta odpalić się nie da (przygasa, cyka itp. - standardowo rozładowanie aku)
Przed wymianą sprawdziłem prad spoczynkowy i stabilizuje się po ok. 5 min. na poziomie 170-180mA. Jak dla mnie trochę za dużo.
Po "zamknięciu" przez kilka minut pobiera ok 1,6A, przy czym głównie jest to sprawka fabrycznej NAVI. Pobór spada po 5min jak jej wentylatorek się wyłącza. Zweryfikowane bezpiecznikami.
Wydłubałem po kolei wszystkie "małe" bezpieczniki ze skrzynki w środku i w komorze i nic - nie chce zejść poniżej 170mA co jest w ogóle dziwne. Jedyne dwa na jakie reaguje to "media" (navi) i "memory 2" co jest powiązane z centralnym zamkiem, ale poniżej 170mA nie zejdzie.
Jaki macie prąd spoczynkowy w swoich samochodach? Czy 10min czekania na ustabilizowanie się poboru prądu to może być za mało?
[C2] Prąd spoczynkowy
Moderator: Żandarmeria
-
Czesiek - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 09 cze 2020 23:54
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L+
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3746
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Prąd spoczynkowy
Niedawno przerabiałem podobny problem w Optimie, rozwaliło mi AKU, po wielu poszukiwaniach okazało się, że winowajcą był tylny zamek od strony pasażera, po zamknięciu auta przełącznik w zamku nie dawał sygnału do kompa o zamknięciu przez co na lampce podsufitki i paru innych było cały czas napięcie, co drenowało mi AKU. Okazało się potem, że nawet była akcja na te zamki.
Co do stabilizacji napięcia to czas może być dłuższy nawet do 20-30 min, więc po uzbrojeniu alarmu spróbuj zrobić pomiar po dłuższym czasie czy dalej będzie taki pobór.
Co do stabilizacji napięcia to czas może być dłuższy nawet do 20-30 min, więc po uzbrojeniu alarmu spróbuj zrobić pomiar po dłuższym czasie czy dalej będzie taki pobór.
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
Czesiek - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 09 cze 2020 23:54
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L+
Re: Prąd spoczynkowy
OK, dzięki - popołudniu przetestuję powyżej 30 min.
Sprawdzałem z odłączonym bezpiecznikiem od centralnego (bez zmian) i oświetlenia wnętrza, także zakładam, że tu problemu nie ma (chyba że to bardzo zagmatwany problem ). Centralny działa na wszystkich drzwiach i klapie, lampki podsufitki bagażnika i schowka działają prawidłowo, czujka alarmu komory silnika przy pomiarach była luzem, wciśnięta i odłączona - też bez zmian (nie licząc drobnych skoków przez kilka sekund po zmianie stanu czujki, ale to zwalam na normalne działanie alarmu).
Sprawdzałem z odłączonym bezpiecznikiem od centralnego (bez zmian) i oświetlenia wnętrza, także zakładam, że tu problemu nie ma (chyba że to bardzo zagmatwany problem ). Centralny działa na wszystkich drzwiach i klapie, lampki podsufitki bagażnika i schowka działają prawidłowo, czujka alarmu komory silnika przy pomiarach była luzem, wciśnięta i odłączona - też bez zmian (nie licząc drobnych skoków przez kilka sekund po zmianie stanu czujki, ale to zwalam na normalne działanie alarmu).
-
Renegade - Weteran
- Posty: 3746
- Dołączył(a): 23 lis 2009 01:41
- Lokalizacja: SLU
- Grupa: GOP- Górny Śląsk
- Marka i model samochodu: OPTIMA PHEV 2.0 205 KM
Re: Prąd spoczynkowy
Centralny u mnie też działał problemem był przełącznik w samym zamku, który po zamknięciu nie dawał infa do komputera, że te drzwi zostały zamknięte.
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G950F przy użyciu Tapatalka
OPTIMA PLUG-IN 2.0 205 KM - C3S (aluminium silver) '16
SOUL 1.6 DOHC 124 KM '12
CEE'D HB 1.6 DOHC 126 KM '09
CEE'D HB 1.4 DOHC 109 KM '08
SHUMA 1.5 DOHC '97
-
Czesiek - Dopiero co...
- Posty: 7
- Dołączył(a): 09 cze 2020 23:54
- Lokalizacja: Polska
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C2 SW, 1,6 ON 128KM
2014, L+
Re: Prąd spoczynkowy
Renegade napisał(a):Centralny u mnie też działał problemem był przełącznik w samym zamku, który po zamknięciu nie dawał infa do komputera, że te drzwi zostały zamknięte.
Wygląda na to, że jest dokładnie tak jak napisałeś.
Jak od czasu do czasu po zamknięciu kontrolka centralnego świeci prawidłowo to pobór prądu wynosi ok. 30mA. Jak się źle zamyka to kontrolka tylko szybko mignie.
Kolejne pytania: przełącznik alarmu pod maską i sterowanie ryglem klapki wlewu paliwa mają po 2 przewody, więc tu problemu nie przewiduje. Zamek tylnej klapy ma 4 przewody (?). Zamki drzwi różnie,5 lub 7 przewodów. Powyższe określam na podstawie informacji z internetu.
1) Czy zamek klapy tylnej też ma wewnętrzną krańcówkę określającą "stan" na potrzeby komputera/alarmu?
2) Czy jest sposób na określenie który z zamków powoduje problem bez rozkręcenia drzwi?
3) Jaki powinien być pobór prądu przy samochodzie otwartym z pilota, bez żadnych uruchomionych odbiorników, kluczyka w stacyjce itp.? Takie absolutne minimum jakbym siedział w środku i nic nie robił. Tu zazwyczaj też mam ok 180mA, przy czym kilka razy zeszło do ok. 90mA.
Posty: 5
Strona 1 z 1
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 15 gości