Wymiana przełącznika zespolonego świateł/kierunkowskazów
Napisane: 03 lip 2018 19:12
Witam,
Trochę szukałem na forum ale chyba nikt tego wątku jeszcze nie poruszał.
Otóż sam nie jeżdżę Kią Cee'd ale jeździ nią mój tata. Jest to model z Hatchback z 2008 roku. tata ma ją od nowości. Jeszcze jak Kia była na gwarancji, zaczął szwankować lewy kierunkowskaz (to znaczy przełącznik od niego) i polegało to na tym, że po wyprostowaniu po skręcie w lewo koła kierownicy do pozycji do jazdy na wprost, kierunkowskaz lewy się nie wyłączał. Nie miało znaczenia jak duży skręt z kierunkowskazem auto pokonało. Tata niestety nie zgłosił tego faktu na gwarancji i tak jeździ już z tą usterką prawie 10 lat (przyzwyczaił się).
Kupiłem mu wreszcie w prezencie używany ale wizualnie w dobrym stanie cały włącznik zespolony świateł/ kierunkowskazów wraz z kostką i zakładam, że jest on sprawny. Problem tylko w tym, że nie znam aż tak dobrze tego autka i nie wiem jak się za to zabrać.
W zasadzie moje najważniejsze pytanie jest takie, czy w tej wersji Kii przy wymianie takiego włącznika istnieje konieczność demontażu airbaga, potem kierownicy i dopiero wówczas można się dostać do włączników, czy być może da radę się tam dogrzebać demontując obudowę kolumny kierowniczej i nie ruszając samej kierownicy?
Przegrzebałem już chyba cały internet (albo i ze dwa ) i nawet na YouTube niczego podobnego do tej wersji nie znalazłem. Może ktoś z Was już przerabiał podobny temat i dysponuje mądrymi radami? Będę ogromnie wdzięczny.
Aha, chcę tacie zrobić niespodziankę tą wymianą i zależy mi na czasie.
Jeśli czegoś ważnego nie dopisałem, wybaczcie. Jak będę wiedział coś jeszcze, dopiszę.
Trochę szukałem na forum ale chyba nikt tego wątku jeszcze nie poruszał.
Otóż sam nie jeżdżę Kią Cee'd ale jeździ nią mój tata. Jest to model z Hatchback z 2008 roku. tata ma ją od nowości. Jeszcze jak Kia była na gwarancji, zaczął szwankować lewy kierunkowskaz (to znaczy przełącznik od niego) i polegało to na tym, że po wyprostowaniu po skręcie w lewo koła kierownicy do pozycji do jazdy na wprost, kierunkowskaz lewy się nie wyłączał. Nie miało znaczenia jak duży skręt z kierunkowskazem auto pokonało. Tata niestety nie zgłosił tego faktu na gwarancji i tak jeździ już z tą usterką prawie 10 lat (przyzwyczaił się).
Kupiłem mu wreszcie w prezencie używany ale wizualnie w dobrym stanie cały włącznik zespolony świateł/ kierunkowskazów wraz z kostką i zakładam, że jest on sprawny. Problem tylko w tym, że nie znam aż tak dobrze tego autka i nie wiem jak się za to zabrać.
W zasadzie moje najważniejsze pytanie jest takie, czy w tej wersji Kii przy wymianie takiego włącznika istnieje konieczność demontażu airbaga, potem kierownicy i dopiero wówczas można się dostać do włączników, czy być może da radę się tam dogrzebać demontując obudowę kolumny kierowniczej i nie ruszając samej kierownicy?
Przegrzebałem już chyba cały internet (albo i ze dwa ) i nawet na YouTube niczego podobnego do tej wersji nie znalazłem. Może ktoś z Was już przerabiał podobny temat i dysponuje mądrymi radami? Będę ogromnie wdzięczny.
Aha, chcę tacie zrobić niespodziankę tą wymianą i zależy mi na czasie.
Jeśli czegoś ważnego nie dopisałem, wybaczcie. Jak będę wiedział coś jeszcze, dopiszę.