"Klatka" wzmocnieniowa w bagażniku
Moderator: Żandarmeria
-
klosj24
"Klatka" wzmocnieniowa w bagażniku
Bedziemy (w styczniu) mieli ceeda_sw. Moja żona zapytała mnie co mozna by zrobić aby do bagażnika mozna było włożyć ciężkie (kilka po ok 5-10 kg) przedmioty korzystając jednocześnie z podziału roletą na część górną i dolną bagażnika? Czy ktoś z Was się spotkał z czymś w rodzaju wzmocnienia od spodu rolety jakąś "kratownicą" czy chyba czymś w tym rodzaju?
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Roleta w bagażniku to raczej rodzaj zasłonki tego co się ma w środku. Jedynym pomysłem który mi się nasuwa na myśl to wycięcie odpowiedniej formy ze sklejki czy innego mocnego materiału. Może to być cześć składana z 2ch elementów - dla lepszego komfortu dostępu do niższego bagażnika. Z 2iej strony trzeba też pomyśleć o zabezpieczeniu bocznych okienek przed ewentualnymi przesuwającymi się przedmiotami. i to tyle tak na szybko.
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
qbix
moim zdaniem- jesli dobrze rozumiem problem- nie ma sensu niczego robic. jesli obawiasz sie ze podczas wypadku te elementy moga sie dostac do kabiny to:
- przeszlyby przez tylne fotele, a nie rolete
- jak przeszlyby przez fotele to dzwon musialby byc na tyle silny ze i tak nie przezyje sie od urazow z frontu.
- przeszlyby przez tylne fotele, a nie rolete
- jak przeszlyby przez fotele to dzwon musialby byc na tyle silny ze i tak nie przezyje sie od urazow z frontu.
-
e2rdo
qbix napisał(a):moim zdaniem- jesli dobrze rozumiem problem- nie ma sensu niczego robic. jesli obawiasz sie ze podczas wypadku te elementy moga sie dostac do kabiny to:
- przeszlyby przez tylne fotele, a nie rolete
- jak przeszlyby przez fotele to dzwon musialby byc na tyle silny ze i tak nie przezyje sie od urazow z frontu.
zawsze może być dachowanie i w tedy niech wiruje cały świat
a przedmioty z bagażnika mogą sobie zwiedzać wnętrze pojazdu
-
klosj24
-
Woody
-
rsimon
a jak zamierzasz zwinąć taką wzmocnioną roletę
pakunki cięższe kładziesz na podłogę bagażnika, na roletę delikatne - kapelusz, kwiaty, kurtkę
a jak pakujesz więcej ciżękich ładunków to nie zaciągasz rolety
na mój gust pytanie z serii retorycznych
proponuję kupić dostawczaka albo ciężarówkę i podzielić pakę płytami z kwasówki albo z włókna węglowego
pakunki cięższe kładziesz na podłogę bagażnika, na roletę delikatne - kapelusz, kwiaty, kurtkę
a jak pakujesz więcej ciżękich ładunków to nie zaciągasz rolety
na mój gust pytanie z serii retorycznych
proponuję kupić dostawczaka albo ciężarówkę i podzielić pakę płytami z kwasówki albo z włókna węglowego
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Jak rozumiem kolega chce pakować ciężkie przedmioty na zasadzie dwukomorówki. Otóż seryjnie czy nawet za dopłatą wzmocnienia rolety od spodu, by można było położyć ciężary na rolecie, nie oferuje żaden ze znanych mi producentów, pozostaje samoróbka. Ale z racji bezpieczeństwa nie polecam takiego rozwiązania - po pierwsze tragicznie zmienisz środek ciężkości i trakcję auta, po drugie w razie czego (tfu tfu w niemalowane) bez porządnej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską można zrobić sobie porządne kuku.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
pioter napisał(a): Ale z racji bezpieczeństwa nie polecam takiego rozwiązania - po pierwsze tragicznie zmienisz środek ciężkości i trakcję auta, po drugie w razie czego (tfu tfu w niemalowane) bez porządnej przegrody oddzielającej przestrzeń pasażerską można zrobić sobie porządne kuku.
Czy rzeczywiście kładąc bagaż wyżej o ok 30cm aż tak TRAGICZNIE zmieniamy środek ciężkości?? To co w takim razie mam zrobić zakładając boxa na dach?? Z Twoich słów wnioskuję ,że auto się przewróci Chyba przesadziłeś lekko pisząc te zdania
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
e2rdo
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Gizmo, co innego box (oczywiście, też zmienia środek ciężkości i trakcję i też w upierdliwy sposób, jechałem czymś takim przy silnym wietrze bocznym i rzucało mną po jezdni, jakbym miał trzy promile we krwi) który obciąża samochód zmieniając wysokość środka ciężkości ale nie zmieniając mocno rozkładu masy przód/tył, co innego ciężkie przedmioty kładzione na lub za tylną osią. Oczywiście tragicznie w moim poście nie oznacza, że auto zrobi "świecę" przy byle okazji, ale że będzie się je prowadziło wyraźnie gorzej, a w sytuacji awaryjnej może spowodować znaczne komplikacje - szczególnie w związku z nieograniczoną możliwością przemieszczania się takiego łądunku po wnętrzy auta. Jak kolega klosj24 założy nawet siatkę, to skoro chce wzmacniać roletę pod obciążenie wnioskuję, że przy (tfu tfu odpukuję w niemalowane) czołówce pakunki rozerwą siateczkę jak bibułkę.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
rsimon
<span>pioter</span> napisał(a):przy (tfu tfu odpukuję w niemalowane) czołówce pakunki rozerwą siateczkę jak bibułkę.
nie tylko siateczkę ale i zagłówki oraz główki siedzących w środku osób
<span>e2rdo</span> napisał(a):pólka jak jest w HB, tyle że dzielona
kombiaki kupuje się z jakiegoś powodu, większe ilości bagażu, większe gabaryty tych bagaży, duży pies, itd. i tego typu półka by się nie sprawdziła, a nawet by przeszkadzała
wydaje mi się że pytanie o wzmocnienie rolety jest dość niedorzeczne i pozbawione wyobraźni
no cóż, ..., każdemu wolno
a co do boxa to śmiga się ok nawet powyżej 200km/h (ja tylko do 180), ale jak są warunki
leciałem 2 lata temu przez niemcy do austrii ok. 160km/h, 4 osoby, pełen bagażnik + box (4xsprzęt narciarski i inne duperele) i nagle powiało z boku
nawet nie zauważyłem jak zmieniłem pas z środkowego na prawy (ułamek sekundy) - szok
jeździ się dobrze ale trzeba mieć świadomość zmiany parametrów trakcyjnych auta
-
klosj24
Ok.
Widzę, że przy przesadnym ładowaniu sw następuje rozyko dość znacznego pogorszenia warunków (bezpieczeństwa) jazdy. No tak. Ale jeżeli chcę zabrać kupę bagażu to czy wszystko musze trzymać jedno na drugim bez rolety. Hmm chyba jednak nie będzie innego wyjścia ja wyładować dolną część pod samą roletę i wtedy bez ryzyka jej uszkodzenia nałożyć na górę resztę - oczywiście od spodu jakiś miękki koc czy coś w tym stylu.
Co do boxa na dachu to czy bapewno można z nim jeżdzić aż do 180 km/h?
Chyba pali wtedy ze 20 l a przy takim czymś i takiej prędkości oraz bocznym podmuchu to chyba ratuj się kto może
Widzę, że przy przesadnym ładowaniu sw następuje rozyko dość znacznego pogorszenia warunków (bezpieczeństwa) jazdy. No tak. Ale jeżeli chcę zabrać kupę bagażu to czy wszystko musze trzymać jedno na drugim bez rolety. Hmm chyba jednak nie będzie innego wyjścia ja wyładować dolną część pod samą roletę i wtedy bez ryzyka jej uszkodzenia nałożyć na górę resztę - oczywiście od spodu jakiś miękki koc czy coś w tym stylu.
Co do boxa na dachu to czy bapewno można z nim jeżdzić aż do 180 km/h?
Chyba pali wtedy ze 20 l a przy takim czymś i takiej prędkości oraz bocznym podmuchu to chyba ratuj się kto może
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Generalnie kaÂżdy producent dopuszcza max prĂŞdkoÂśc z boxem do 130 km/h. MoÂżna zapewne trochĂŞ wiĂŞcej i teÂż bĂŞdzie w miarĂŞ bezpiecznie, ale zaleÂży to od warunkĂłw na zewnÂątrz - na pewno trzeba duÂżo mniej niÂż wolno przy silnym, bocznym wietrze. JeÂśli chcesz woziĂŚ ciĂŞÂżkie pakunki to ja poleciÂłbym Ci zrobienie takiej przegrody jak w autach typu VAN - czyli stalowa Âściasna + stalowa kratka. PoniewaÂż takie cuda mocuje siĂŞ w fabryczne otwory myÂślĂŞ, Âże moÂżesz spytaĂŚ w ASO o przegrody do wersji VAN cee'd-a, moÂże moÂżna to kupiĂŚ i montowaĂŚ sobie w zaleÂżnoÂści od potrzeb? Ja w Focusie przegrodĂŞ miaÂłem na cztery Âśruby i montowaÂłem/demontowaÂłem jÂą w trzy minuty (zresztÂą przegrodĂŞ z Focusa mam i mogĂŞ tanio odstÂąpiĂŚ).
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
rsimon
<span>klosj24</span> napisał(a):czy bapewno można z nim jeżdzić aż do 180 km/h?
można
<span>pioter</span> napisał(a):Generalnie każdy producent dopuszcza max prędkośc z boxem do 130 km/h
generalnie tak, ale thule przy modelu Spirit zwiększył do 150
co roku jeżdżę do austri poślizgać się,
jeździmy przez niemcy,
w bawarii i nie tylko niemcy śmigają grubo ponad 200 z boxami na dachu
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6542
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
rsimon - proste że polecają max 130 - bo jak ktoś wyleci z drogi przy 180 km/h i jakimś cudem to przeżyje to nie będzie mógł żądać odszkodowania
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
rsimon
<span>pioter</span> napisał(a):rsimon - proste że polecają max 130 - bo jak ktoś wyleci z drogi przy 180 km/h i jakimś cudem to przeżyje to nie będzie mógł żądać odszkodowania
to jest oczywiste dla mnie,
ale myślę że chodzi tu czy dotrzemy do celu z boxem na dachu czy na masce auta jadącego za nami
generalnie z boxem jeździ mi się dobrze nawet przy dużych prędkościach, chyba że wieje z boku, ale zawsze lepiej z boxem, niż z deskami na dachu
Posty: 17
Strona 1 z 1
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Brak oświetlenia w bagażniku
przez Robert399 » 06 paź 2019 22:18 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 4 Odpowiedzi / 4942 Wyświetlone
- Ostatni post przez Yankee
09 paź 2019 15:40
-
Brak oświetlenia w bagażniku
-
-
Kombi - woda w bagażniku
przez Majkiel » 29 wrz 2021 08:01 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 2575 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
01 paź 2021 09:29
-
Kombi - woda w bagażniku
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 33 gości