Strona 1 z 19

Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 09:26
przez red
Cześć, wprawdzie auto użytkuję jeszcze bardzo krótko, jednak pierwsze spostrzeżenia już jakieś mam. Listę pewnie będę uzupełniał, nie wszystko dotyczy bezpośrednio wersji GT, bo skupiłem się na aucie jako całości.

ZALETY
- Stylistyka (!) - zdecydowanie największy plus całego auta :) Świetna linia, fajny bodykit i spasowanie koła, przód fenomenalny, znacznie ładniejszy od tyłu i choć z początku tył zupełnie mi się nie podobał, tak teraz już go zaakceptowałem i nawet przestał mi przeszkadzać.
- Doskonałe fotele Recaro - wygląd oraz wygoda to najważniejsze 2 cechy, bardzo dobre trzymanie boczne oraz świetne materiały.
- Spasowanie wnętrza i materiały - poza wyżej wspomnianymi fotelami na całej desce i boczkach same bardzo przyjemne w wyglądzie i dotyku materiały, doskonałe spasowanie - na dziurach i nierównościach zupełnie cicho, a jestem na tym punkcie bardzo wyczulony.
- Zawieszenie - jest sprężyste i dość twarde, ale nie za twarde (jednak najtwardsze jakie do tej pory miałem). Auto bardzo dobrze się prowadzi, nie jest nadmiernie podsterowne, daje się wyraźnie wyczuć moment, w którym zaczyna tracić przyczepność, cicho pracuje. Bardzo mocny element wersji GT.
- Silnik - bardzo pozytywne zaskoczenie. Przesiadłem się z dużego diesla 2.7 V6, więc zadania nie miał łatwego, obawiałem się głównie tego, że z pojemnością 1.6 będzie przypominał jazgoczący odkurzacz domowy, który trzeba ciągle wkręcać na wysokie obroty. Jednak turbina dwukanałowa robi tutaj wyczuwalną robotę - ciągnie od samego dołu, bodajże od 1700 RPM aż po do samej odcinki bardzo równo - duży plus. Przyśpieszenie może nie zwala z nóg, ale jak na pierwszy hot hatch od Kia jest bardzo dobrze, potencjał na chip w okolicach 240KM też jest. Przy okazji wydech bardzo fajnie wystrojony - bez kręcenia cichutki bas, jednak po depnięciu elegancko burczy, a po otwarciu okna nawet słychać jak turbo zasysa :) Jak na rzędowe 1.6 to efekty dźwiękowe są bardzo spektakularne :)
- Przyzwoite audio (szczególnie, że jest chyba OEMowe, a nie jakieś markowe) i dokładna oraz szybka nawigacja.
- Otwierany szklany dach - zawsze o tym marzyłem w aucie, więc radocha jak dziecko z lizaka, plus że pełna elektryka łącznie z roletą oraz za to, że otwiera się owiewka, która powoduje, że nie zawiewa do środka.


WADY
- Wizualizacja czujników cofania - posiadam wersję z kamerą cofania (nie wiem czy w innych wersjach jest tak samo) - umieszczenie wizualizacji na licznikach, które co chwila kręcąc kierownicą sobie zasłaniam jest bardzo kiepskim pomysłem. Powinno się wszystko wyświetlać na wizualizacji z kamery.
- Umieszczenie kontrolki kierunkowskazu na liczniku - nie mam pojęcia o czym myślał projektant - na samym dole, tak, że zasłania je kierownica nawet gdy jest na wprost - trzeba się lekko wychylić, żeby zobaczyć czy miga (tak wiem, jest sygnał dźwiękowy, ale jak się słucha ulubionej muzy to raczej tego nie słychać). Powinno to być u góry, żeby było zawsze wyraźnie widoczne.
- Podświetlenie podłoża pod lusterkami zewnętrznymi - uruchamia się tylko podczas podejścia i otwierania auta, gdy to było wcześniej zamknięte - jeśli otwieram drzwi od wewnątrz po jeździe nie zapala się, trochę to bez sensu, bo powinno mi pomagać nie wysiąść w np. w kałużę. Może da się to przeprogramować?
- Skrzynia biegów - mogła by być trochę bardziej precyzyjna. Wprawdzie nie jest źle, skok jest krótki, ale czasem np. jest lekki problem z wrzuceniem wstecznego.
Nieaktualne - Kia Key Free System - niby mam mieć wolne ręce, a jednak po wyjściu z auta trzeba wyciągnąć kluczyk z kieszeni i zamknąć guzikiem - powinno być jak np. w Renault - odchodzę i auto się samo zamyka.
- Skrętne ksenony - wprawdzie nie mam porównania z inną marką i nie wiem, może trochę marudzę, ale wydaje mi się, że skręcają ze zbyt dużym opóźnieniem (jak już skręcą to doświetlają bardzo skutecznie). Poza tym stojąc po wrzuceniu kierunku np. w lewo powinny już się chyba na to przygotować (lekko skręcić, aby doświetlić miejsce w które pojadę), a te dopiero działają powyżej prędkości 10km/h.
- Brak domykania szyb i dachu po zamknięciu - trochę skandal, że tego nie ma. Rozumiem, że w jakiejś mega podstawowej wersji mogli tego nie wrzucić, ale w wyższych wersjach czy GT? Miałem kiedyś Cougara z 99 roku i nawet tam to było…
Nieaktualne - Fatalne fabryczne opony Micheliny - nie wiem o co chodzi, ale po prostu brakuje trakcji. Po takiej marce spodziewałem się czegoś bardzo skutecznego, tymczasem przy wyjściu z zakrętu bez problemu mogę zerwać przyczepność na 3cim biegu. Nigdy wcześniej nie miałem opon tej marki (głównie Continental, który nigdy mnie nie zawiódł). Może Michaszki lubią wysokie temperatury, ale jeździłem w temperaturach powyżej 20 C i niewiele lepiej było. Bardzo mi to przeszkadza i kastruje trochę możliwości auta. Gdyby nie ESP to pewnie już bym jakiś krawężnik zaliczył.
- Ogromne ilości piano black na zewnątrz jak i trochę wewnątrz auta (w tym na kierownicy!). Wygląda to bardzo efektownie, ale utrzymać to w dobrym stanie to jest po prostu kara dla każdego choć trochę zapalonego w detailingu.
- Drobiazgi w stylu rozwiązania z poprzednich epok (szczególnie, że GT jakoś tanie nie jest), np. krańcówka w drzwiach - powinno to być zintegrowane w zamku, a nie gumowy dydek jak w latach 80tych, czy np. siłowniki pokrywy silnika, a raczej ich brak, tylko zwykły drut-podpórka - dobrze, że wygłuszenie dali :lol:

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 10:19
przez wroceed
super, nie wiem jak inni sądzą ale dawno nie czytałem równie wyczerpującej opinii...fajnie, że, jak rozumiem, autko wychodzi na plus...pozdrawiam i życzę dalszego zadowolenia z autka...a jak ustrzelę 6 w Lotto to wskakuję w takiego samego :ha

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 12:23
przez zucio1
Super,
dawaj zjęcia!

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 14:42
przez marceed
Czyżby miał więcej WAD niż ZALET :?? :fiu
A jak u ciebie ze spalaniem?

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 14:50
przez red
Oczywiście, zawsze tak będzie - wady bardziej zapadają w pamięć :) Poza tym w większości to raczej drobiazgi, a zalety to raczej duże rzeczy. W kwestii spalania wygląda na to, że to co KIA podaje w katalogu się sprawdzi, bo jestem w stanie przy rozsądnej jeździe takie wyniki osiągać, jednak na chwilę obecną auto bardziej testuję, uczę się go i sprawia dużo frajdy - czytaj - cisnę :lol: Zresztą spalanie to bardziej od humoru mojego zależy...

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 30 paź 2013 16:21
przez lary504
Co do krańcówek w zamku to akurat w Ceed cieszę się że ich tam nie ma. Patent jest nie bardzo miałem i przerabiałem w Skodzie - rozbierałem 3 zamki. Dostać się do krańcówki to już masakra Dobrze że udało mi się znaleźć mikrostyk który prawie pasował- troszkę kleju na gorąco i oki. Już miałem zamiar wiercić dziurę w słupku i wstawiać zwykłą krańcówkę. Jako część zastępcza nie do kupienia. Jako całość z zamkiem wtedy chcieli tylko 500 zł za sam zamek. Także cieszę się że tutaj są zwykłe krańcówki w słupku :good

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 12 lis 2013 17:12
przez red
Wiele km nie przybyło, ale jeden minus ubył i jeden muszę niestety dopisać.
+ Zmieniam zdanie nt. fabrycznych opon Michelin Pilot Sport 3 - nie wiem czy opony się w jakiś sposób "ułożyły", czy bardziej wyczułem auto, ale łatwiej zapanować nad podsterownością przy mocnym dodawaniu gazu i zrobiłem dosłownie takie oczy :szok przy kilku łukach, które miałem wyczute teoretycznie na max prędkość w dwóch poprzednich dość szybkich autach - jadą jak przyklejone mimo nie najwyższych już temperatur - teraz mogę je zgarnąć 10-20 km/h szybciej.

Z minusów dopisałbym jeden:
Nieaktualne - Oświetlenie kabiny - szkoda, że przekombinowane żarówkami C8W, do których trudno dostać lepsze zamienniki (w stylu Philips BlueVision, które dają ładne białe światło) i tego, że nie da się "zespolić" oświetlenia tylnej części kabiny z otwieraniem drzwi (są tylko 2 światełka z niezależnymi włącznikami) - nie wiem czy ten sam problem występuje wersji 5d.

Częściowo nieaktualne, w rzeczywistości okazały się to żarówki typu C5W 30mm, a to dosyć standardowe rozwiązanie :)

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 12 lis 2013 22:40
przez Gizmo121
red napisał(a):żarówkami C8W

:szok jaka to jest :o bo jakoś wujek google nie mógł mi pomóc ........może chodzi Ci o C5W

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 12 lis 2013 23:15
przez red
Gizmo121 napisał(a): :szok jaka to jest :o bo jakoś wujek google nie mógł mi pomóc ........może chodzi Ci o C5W

W instrukcji napisane jest FESTOON, moc 8W. Dla mnie też to jest dziwne, nie rozbierałem jeszcze lampek, żeby to potwierdzić. Pewnie siedzi tam jak piszesz C5W, jednak niewiele zmienia to sytuację - fajnych C5W też jak na lekarstwo :(

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 13 lis 2013 00:37
przez less
Co do zamykania w wersji HandsFree to spróbuj po zamknięciu drzwi przytrzymać chwilę ten umowy guziczek na klamce i powinno się zamknąć. Tak jest np. w Outlanderze. Daj znać czy zadziałało

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 13 lis 2013 08:56
przez red
less napisał(a):Co do zamykania w wersji HandsFree to spróbuj po zamknięciu drzwi przytrzymać chwilę ten umowy guziczek na klamce i powinno się zamknąć. Tak jest np. w Outlanderze. Daj znać czy zadziałało

Tak, w ten sposób też działa - doszedłem do tego w międzyczasie :) Szkoda jednak, że nie jest typowo zbliżeniowo, ale dobre i tak.

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 13 lis 2013 09:04
przez Gizmo121
red napisał(a):fajnych C5W też jak na lekarstwo

Na portalach aukcyjnych jest dużo zamienników LEDowych tego typu żarówek do wyboru (3y długości) i koloru ;)

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 13 lis 2013 09:38
przez red
Gizmo121 napisał(a):Na portalach aukcyjnych jest dużo zamienników LEDowych tego typu żarówek do wyboru (3y długości) i koloru ;)

Nie lubię LEDów we wnętrzu, poza tym na niemarkowe szkoda mi kasy. Ale zaryzykuję i przetestuję chyba PHILIPS C5W X-TREME VISION LED, tylko najpierw muszę potwierdzić, że faktycznie instrukcja kłamie i są C5W :)

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 13 lis 2013 20:54
przez Gizmo121
red napisał(a):PHILIPS C5W X-TREME VISION LED

a widziales cene ?? 45zł/szt to chyba przesada ..dobrą "no name" masz już za 10zł ...ale jak się jeździ GT :fiu ;)
PS tak jak pisałem wcześniej są 3y długosci tych żarówek wec przed zakupem zmierz swoje . ;)

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 14 lis 2013 09:55
przez red
Gizmo121 napisał(a):a widziales cene ?? 45zł/szt to chyba przesada ..dobrą "no name" masz już za 10zł ...ale jak się jeździ GT :fiu ;)
PS tak jak pisałem wcześniej są 3y długosci tych żarówek wec przed zakupem zmierz swoje . ;)

Sorry, ale nie rozumiem Twojej docinki - nawet gdyby to nie było GT to bym tak samo postąpił. Wiem o cenie (są po 35zł/szt), ale na "dobre no-name" nie mam nerwów - miganie, kiepska barwa itd. Widziałem już niejedne "dobre no-name", bo kumpel jest maniakiem ich testowania. Ja generalnie za LEDami nie przepadam, dla mnie ideał to halogenowe w stylu Osram Cool Blue, czy Philips Blue Vision, które wcale nie są takie cool czy blue, a dają fajne ciepłe halogenowe białe światło. W każdym bądź razie do testu póki co zamówiłem jedną sztukę do bagarki - siedzi tam C5W 30mm, więc pewnie wszędzie takie będą.

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 14 lis 2013 18:09
przez roberto

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 14 lis 2013 18:39
przez gisio
roberto napisał(a):taka ciekawostka


Soft czy Box?

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 14 lis 2013 18:41
przez roberto
a tego to nie wiem, bo dzisiaj przypadkowo na to trafiłem, ale jeżeli ktoś jest zainteresowany to zawsze można zadzwonić i zapytać :he

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 14 lis 2013 18:55
przez red
Pisałem o tym potencjale na 240KM w pierwszym poście. Niestety to jest póki co soft, a to pewnie = 0 gwarancji?

Re: Pro_cee'd GT

Napisane: 22 lis 2013 10:27
przez Ryba4
Może kolega VTG czy jak mu tam (przepraszam) się orientuje? Coś ucichł ostatnio? Wynik niezły :good