Pro_cee'd GT
Napisane: 30 paź 2013 09:26
Cześć, wprawdzie auto użytkuję jeszcze bardzo krótko, jednak pierwsze spostrzeżenia już jakieś mam. Listę pewnie będę uzupełniał, nie wszystko dotyczy bezpośrednio wersji GT, bo skupiłem się na aucie jako całości.
ZALETY
- Stylistyka (!) - zdecydowanie największy plus całego auta Świetna linia, fajny bodykit i spasowanie koła, przód fenomenalny, znacznie ładniejszy od tyłu i choć z początku tył zupełnie mi się nie podobał, tak teraz już go zaakceptowałem i nawet przestał mi przeszkadzać.
- Doskonałe fotele Recaro - wygląd oraz wygoda to najważniejsze 2 cechy, bardzo dobre trzymanie boczne oraz świetne materiały.
- Spasowanie wnętrza i materiały - poza wyżej wspomnianymi fotelami na całej desce i boczkach same bardzo przyjemne w wyglądzie i dotyku materiały, doskonałe spasowanie - na dziurach i nierównościach zupełnie cicho, a jestem na tym punkcie bardzo wyczulony.
- Zawieszenie - jest sprężyste i dość twarde, ale nie za twarde (jednak najtwardsze jakie do tej pory miałem). Auto bardzo dobrze się prowadzi, nie jest nadmiernie podsterowne, daje się wyraźnie wyczuć moment, w którym zaczyna tracić przyczepność, cicho pracuje. Bardzo mocny element wersji GT.
- Silnik - bardzo pozytywne zaskoczenie. Przesiadłem się z dużego diesla 2.7 V6, więc zadania nie miał łatwego, obawiałem się głównie tego, że z pojemnością 1.6 będzie przypominał jazgoczący odkurzacz domowy, który trzeba ciągle wkręcać na wysokie obroty. Jednak turbina dwukanałowa robi tutaj wyczuwalną robotę - ciągnie od samego dołu, bodajże od 1700 RPM aż po do samej odcinki bardzo równo - duży plus. Przyśpieszenie może nie zwala z nóg, ale jak na pierwszy hot hatch od Kia jest bardzo dobrze, potencjał na chip w okolicach 240KM też jest. Przy okazji wydech bardzo fajnie wystrojony - bez kręcenia cichutki bas, jednak po depnięciu elegancko burczy, a po otwarciu okna nawet słychać jak turbo zasysa Jak na rzędowe 1.6 to efekty dźwiękowe są bardzo spektakularne
- Przyzwoite audio (szczególnie, że jest chyba OEMowe, a nie jakieś markowe) i dokładna oraz szybka nawigacja.
- Otwierany szklany dach - zawsze o tym marzyłem w aucie, więc radocha jak dziecko z lizaka, plus że pełna elektryka łącznie z roletą oraz za to, że otwiera się owiewka, która powoduje, że nie zawiewa do środka.
WADY
- Wizualizacja czujników cofania - posiadam wersję z kamerą cofania (nie wiem czy w innych wersjach jest tak samo) - umieszczenie wizualizacji na licznikach, które co chwila kręcąc kierownicą sobie zasłaniam jest bardzo kiepskim pomysłem. Powinno się wszystko wyświetlać na wizualizacji z kamery.
- Umieszczenie kontrolki kierunkowskazu na liczniku - nie mam pojęcia o czym myślał projektant - na samym dole, tak, że zasłania je kierownica nawet gdy jest na wprost - trzeba się lekko wychylić, żeby zobaczyć czy miga (tak wiem, jest sygnał dźwiękowy, ale jak się słucha ulubionej muzy to raczej tego nie słychać). Powinno to być u góry, żeby było zawsze wyraźnie widoczne.
- Podświetlenie podłoża pod lusterkami zewnętrznymi - uruchamia się tylko podczas podejścia i otwierania auta, gdy to było wcześniej zamknięte - jeśli otwieram drzwi od wewnątrz po jeździe nie zapala się, trochę to bez sensu, bo powinno mi pomagać nie wysiąść w np. w kałużę. Może da się to przeprogramować?
- Skrzynia biegów - mogła by być trochę bardziej precyzyjna. Wprawdzie nie jest źle, skok jest krótki, ale czasem np. jest lekki problem z wrzuceniem wstecznego.
Nieaktualne - Kia Key Free System - niby mam mieć wolne ręce, a jednak po wyjściu z auta trzeba wyciągnąć kluczyk z kieszeni i zamknąć guzikiem - powinno być jak np. w Renault - odchodzę i auto się samo zamyka.
- Skrętne ksenony - wprawdzie nie mam porównania z inną marką i nie wiem, może trochę marudzę, ale wydaje mi się, że skręcają ze zbyt dużym opóźnieniem (jak już skręcą to doświetlają bardzo skutecznie). Poza tym stojąc po wrzuceniu kierunku np. w lewo powinny już się chyba na to przygotować (lekko skręcić, aby doświetlić miejsce w które pojadę), a te dopiero działają powyżej prędkości 10km/h.
- Brak domykania szyb i dachu po zamknięciu - trochę skandal, że tego nie ma. Rozumiem, że w jakiejś mega podstawowej wersji mogli tego nie wrzucić, ale w wyższych wersjach czy GT? Miałem kiedyś Cougara z 99 roku i nawet tam to było…
Nieaktualne - Fatalne fabryczne opony Micheliny - nie wiem o co chodzi, ale po prostu brakuje trakcji. Po takiej marce spodziewałem się czegoś bardzo skutecznego, tymczasem przy wyjściu z zakrętu bez problemu mogę zerwać przyczepność na 3cim biegu. Nigdy wcześniej nie miałem opon tej marki (głównie Continental, który nigdy mnie nie zawiódł). Może Michaszki lubią wysokie temperatury, ale jeździłem w temperaturach powyżej 20 C i niewiele lepiej było. Bardzo mi to przeszkadza i kastruje trochę możliwości auta. Gdyby nie ESP to pewnie już bym jakiś krawężnik zaliczył.
- Ogromne ilości piano black na zewnątrz jak i trochę wewnątrz auta (w tym na kierownicy!). Wygląda to bardzo efektownie, ale utrzymać to w dobrym stanie to jest po prostu kara dla każdego choć trochę zapalonego w detailingu.
- Drobiazgi w stylu rozwiązania z poprzednich epok (szczególnie, że GT jakoś tanie nie jest), np. krańcówka w drzwiach - powinno to być zintegrowane w zamku, a nie gumowy dydek jak w latach 80tych, czy np. siłowniki pokrywy silnika, a raczej ich brak, tylko zwykły drut-podpórka - dobrze, że wygłuszenie dali
ZALETY
- Stylistyka (!) - zdecydowanie największy plus całego auta Świetna linia, fajny bodykit i spasowanie koła, przód fenomenalny, znacznie ładniejszy od tyłu i choć z początku tył zupełnie mi się nie podobał, tak teraz już go zaakceptowałem i nawet przestał mi przeszkadzać.
- Doskonałe fotele Recaro - wygląd oraz wygoda to najważniejsze 2 cechy, bardzo dobre trzymanie boczne oraz świetne materiały.
- Spasowanie wnętrza i materiały - poza wyżej wspomnianymi fotelami na całej desce i boczkach same bardzo przyjemne w wyglądzie i dotyku materiały, doskonałe spasowanie - na dziurach i nierównościach zupełnie cicho, a jestem na tym punkcie bardzo wyczulony.
- Zawieszenie - jest sprężyste i dość twarde, ale nie za twarde (jednak najtwardsze jakie do tej pory miałem). Auto bardzo dobrze się prowadzi, nie jest nadmiernie podsterowne, daje się wyraźnie wyczuć moment, w którym zaczyna tracić przyczepność, cicho pracuje. Bardzo mocny element wersji GT.
- Silnik - bardzo pozytywne zaskoczenie. Przesiadłem się z dużego diesla 2.7 V6, więc zadania nie miał łatwego, obawiałem się głównie tego, że z pojemnością 1.6 będzie przypominał jazgoczący odkurzacz domowy, który trzeba ciągle wkręcać na wysokie obroty. Jednak turbina dwukanałowa robi tutaj wyczuwalną robotę - ciągnie od samego dołu, bodajże od 1700 RPM aż po do samej odcinki bardzo równo - duży plus. Przyśpieszenie może nie zwala z nóg, ale jak na pierwszy hot hatch od Kia jest bardzo dobrze, potencjał na chip w okolicach 240KM też jest. Przy okazji wydech bardzo fajnie wystrojony - bez kręcenia cichutki bas, jednak po depnięciu elegancko burczy, a po otwarciu okna nawet słychać jak turbo zasysa Jak na rzędowe 1.6 to efekty dźwiękowe są bardzo spektakularne
- Przyzwoite audio (szczególnie, że jest chyba OEMowe, a nie jakieś markowe) i dokładna oraz szybka nawigacja.
- Otwierany szklany dach - zawsze o tym marzyłem w aucie, więc radocha jak dziecko z lizaka, plus że pełna elektryka łącznie z roletą oraz za to, że otwiera się owiewka, która powoduje, że nie zawiewa do środka.
WADY
- Wizualizacja czujników cofania - posiadam wersję z kamerą cofania (nie wiem czy w innych wersjach jest tak samo) - umieszczenie wizualizacji na licznikach, które co chwila kręcąc kierownicą sobie zasłaniam jest bardzo kiepskim pomysłem. Powinno się wszystko wyświetlać na wizualizacji z kamery.
- Umieszczenie kontrolki kierunkowskazu na liczniku - nie mam pojęcia o czym myślał projektant - na samym dole, tak, że zasłania je kierownica nawet gdy jest na wprost - trzeba się lekko wychylić, żeby zobaczyć czy miga (tak wiem, jest sygnał dźwiękowy, ale jak się słucha ulubionej muzy to raczej tego nie słychać). Powinno to być u góry, żeby było zawsze wyraźnie widoczne.
- Podświetlenie podłoża pod lusterkami zewnętrznymi - uruchamia się tylko podczas podejścia i otwierania auta, gdy to było wcześniej zamknięte - jeśli otwieram drzwi od wewnątrz po jeździe nie zapala się, trochę to bez sensu, bo powinno mi pomagać nie wysiąść w np. w kałużę. Może da się to przeprogramować?
- Skrzynia biegów - mogła by być trochę bardziej precyzyjna. Wprawdzie nie jest źle, skok jest krótki, ale czasem np. jest lekki problem z wrzuceniem wstecznego.
Nieaktualne - Kia Key Free System - niby mam mieć wolne ręce, a jednak po wyjściu z auta trzeba wyciągnąć kluczyk z kieszeni i zamknąć guzikiem - powinno być jak np. w Renault - odchodzę i auto się samo zamyka.
- Skrętne ksenony - wprawdzie nie mam porównania z inną marką i nie wiem, może trochę marudzę, ale wydaje mi się, że skręcają ze zbyt dużym opóźnieniem (jak już skręcą to doświetlają bardzo skutecznie). Poza tym stojąc po wrzuceniu kierunku np. w lewo powinny już się chyba na to przygotować (lekko skręcić, aby doświetlić miejsce w które pojadę), a te dopiero działają powyżej prędkości 10km/h.
- Brak domykania szyb i dachu po zamknięciu - trochę skandal, że tego nie ma. Rozumiem, że w jakiejś mega podstawowej wersji mogli tego nie wrzucić, ale w wyższych wersjach czy GT? Miałem kiedyś Cougara z 99 roku i nawet tam to było…
Nieaktualne - Fatalne fabryczne opony Micheliny - nie wiem o co chodzi, ale po prostu brakuje trakcji. Po takiej marce spodziewałem się czegoś bardzo skutecznego, tymczasem przy wyjściu z zakrętu bez problemu mogę zerwać przyczepność na 3cim biegu. Nigdy wcześniej nie miałem opon tej marki (głównie Continental, który nigdy mnie nie zawiódł). Może Michaszki lubią wysokie temperatury, ale jeździłem w temperaturach powyżej 20 C i niewiele lepiej było. Bardzo mi to przeszkadza i kastruje trochę możliwości auta. Gdyby nie ESP to pewnie już bym jakiś krawężnik zaliczył.
- Ogromne ilości piano black na zewnątrz jak i trochę wewnątrz auta (w tym na kierownicy!). Wygląda to bardzo efektownie, ale utrzymać to w dobrym stanie to jest po prostu kara dla każdego choć trochę zapalonego w detailingu.
- Drobiazgi w stylu rozwiązania z poprzednich epok (szczególnie, że GT jakoś tanie nie jest), np. krańcówka w drzwiach - powinno to być zintegrowane w zamku, a nie gumowy dydek jak w latach 80tych, czy np. siłowniki pokrywy silnika, a raczej ich brak, tylko zwykły drut-podpórka - dobrze, że wygłuszenie dali