Pro_cee'd GT

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Pro_cee'd GT

30 lis 2013 15:16

Barbórkowy pro_ceed GT :szok
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

AUTOR WĄTKU
roberto
 

Re: Pro_cee'd GT

30 lis 2013 15:23

świetnie wygląda w takim oklejeniu :good

AUTOR WĄTKU
Idaho
 

Re: Pro_cee'd GT

03 gru 2013 18:14

WOW :szok Prezentuje się super.

AUTOR WĄTKU
jtb
 

Re: Pro_cee'd GT

03 gru 2013 18:45

Wizualnie autko - bajka :good

AUTOR WĄTKU
Lesny
 

Re: Pro_cee'd GT

07 gru 2013 18:55

Pięknie :szok

Avatar użytkownika
Gizmo121
Grupa Trzymająca Władzę
 
Posty: 5406
Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
Lokalizacja: Warszawa Bielany
Grupa: Mazowiecka
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum

Re: Pro_cee'd GT

16 gru 2013 20:44

...a jeździła tak : http://youtu.be/9--BIj6B90I
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje :)

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

11 sty 2014 14:32

red napisał(a):- Bardzo wygodne fotele Recaro, które mają tylko jedną drobną wadę - nie posiadają mechanizmu zapadkowego, a więc po wpuszczeniu pasażerów do tyłu nie wracają na swoją pozycję. Jednak za wygląd i wygodę można o tym minusie zupełnie

Cały czas się uczę tego auta, w związku z tym należy się sprostowanie do tego punktu. Fotele jednak posiadają mechanizm przesuwania i powrotu do swojej pozycji - odkryłem to przy pierwszym gruntowniejszym sprzątaniu wnętrza :) Po prostu wymaga to odchylenia i mocniejszego dociśnięcia oparcia do przodu (aż słychać będzie kliknięcie) - wtedy fotel jedzie do przodu. Potem wraca na swoją pozycję, także Recaro nic tutaj nie zepsuło :)

AUTOR WĄTKU
kuba567
 

Re: Pro_cee'd GT

11 cze 2014 22:16

Fotele są faktycznie super wygodne, miałem okazje siedzieć w nich na Poznań Motor Show.Zastanawiam się czy pasowałyby do pro cee'da I generacji, mógłbyś sprawdzić jaki jest rozstaw śrub mocujących? Byłbym wdzięczny :)

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

16 paź 2014 08:22

Ani się obejrzałem i minął rok, jak posiadam GTka. Jako, że T-GDi wg. instrukcji wymaga wymiany oleju co 15kkm lub 12 miesięcy, byłem w ASO na "małym przeglądzie olejowym". Oprócz tego standardowo dorzuciłem wymianę filtra powietrza i kabinowego.
- Olej własny: AMSOIL Signature Series 5W30 4.73L - 201,00 zł
- Filtr oleju: 20,84 zł
- Filtr powietrza: 75,31 zł
- Filtr kabinowy: 77,49 zł

Jak widać po cenach KIA nie cudowała i nie dali specjalnych (czytaj droższych) odmian standardowych części "okołofiltrowych" dla wersji GT, a zatem zaliczamy to do zalet :)

Dodatkowo dorzuciłem oświetlenie nóg, o takie http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=66650ADE00&brand=K&carmodel=11:
- Oświetlenie: 286,91 zł
- Montaż: 132,84 zł
Serwis poradził sobie bardzo ładnie z montażem, nie ma śladu na plastikach, że coś było grzebane.

Niestety wczoraj auto mnie po raz pierwszy niemiło zaskoczyło - po 1 dniu postoju zastałem rozładowany akumulator. Nigdy wcześniej nie miałem problemów czy nawet jakichś oznak, że może coś być na rzeczy. Sposób eksploatacji w ostatnim czasie też się nie zmienił, w weekend nawet była dłuższa trasa, więc miał czas się podładować. Parkuję w garażu podziemnym, w którym w tej chwili temperatura nie spada poniżej 18 stopni, więc jest to bardzo dziwne. Przynajmniej była okazja przetestować assistance - poszło całkiem sprawnie - 30 min od zgłoszenia auto miałem już na chodzie.

Avatar użytkownika
marceed
Weteran
 
Posty: 1147
Dołączył(a): 22 gru 2010 12:52
Grupa: Wielkopolska
Model cee'd:
C2 HB, 1.6 GDi Pb 135KM
2012, L + FUN

Re: Pro_cee'd GT

16 paź 2014 14:41

red napisał(a):Dodatkowo dorzuciłem oświetlenie nóg, o takie http://www.mobisparts.eu/de_de/custom/mobis_accessories_db/details.php?part_no=66650ADE00&brand=K&carmodel=11:
- Oświetlenie: 286,91 zł
- Montaż: 132,84 zł
Serwis poradził sobie bardzo ładnie z montażem, nie ma śladu na plastikach, że coś było grzebane.
Niestety wczoraj auto mnie po raz pierwszy niemiło zaskoczyło - po 1 dniu postoju zastałem rozładowany akumulator. Nigdy wcześniej nie miałem problemów czy nawet jakichś oznak, że może coś być na rzeczy. Sposób eksploatacji w ostatnim czasie też się nie zmienił..

Może przez to oświetlenie padł aku :fiu
Obrazek

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

16 paź 2014 16:01

Wszystko jest możliwe, też mi to przeszło przez myśl. Ale może to też tylko przypadek. Jest podłączone pod krańcówkę, jak się sytuacja powtórzy to temat do zbadania na pewno.

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

24 paź 2014 11:48

Ponieważ sytuacja się powtórzyła, auto w ubiegły poniedziałek trafiło ponownie do serwisu na gruntowne przebadanie tematu. Akumulator (niestety ;) ) okazał się zupełnie sprawny, sprawdzony został również pobór prądu i wynika, że jest w normie. Został podładowany, a więc będę teraz się bacznie przyglądał i nasłuchiwał prędkości rozrusznika podczas porannych rozruchów :)

Muszę jednak dopisać duże podziękowania zarówno dla ASO GAM jak i KMP za okazaną pomoc - laweta pod dom, auto zastępcze (Carens :ha ) oraz ogromne zainteresowanie tematem - pomogły mi tutaj aż 2 osoby z forum, jednak nie będę ich wymieniał, bo nie wiem czy chcą :) Niemniej myślę, że z takim poziomem obsługi KIA skutecznie może konkurować na rynku. Oby tak dalej :good

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Pro_cee'd GT

24 paź 2014 16:12

red napisał(a):Niemniej myślę, że z takim poziomem obsługi KIA skutecznie może konkurować na rynku. Oby tak dalej

Fajnie, że coraz więcej osób ma takie zdanie, oby nie spoczęli na laurach!
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

AUTOR WĄTKU
FiDO
 

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 01:08

Witam,

od grudnia też jestem posiadaczem Cee'd GT, z tym że ja w wersji 5D, czyli "normalny" Cee'd. Krótkie wprowadzenie.. poprzednio miałem i30, ale w listopadzie kończył mi się leasing i już w sumie cały poprzedni rok szukałem inspiracji.. opcji było wiele, zbyt wiele, więc już zgłupiałem i jeszcze ok września myślałem, że po prostu to przeczekam aż mi się coś wykrystalizuje. Nie pamiętam jak trafiłem na Cee'd GT, ale spodobał mi się od pierwszego wejrzenia :) Któregoś pięknego dnia w listopadzie przejechałem się do nowego salonu Kia w Zielonej Górze. Trafiłem na miłą Panią (pozdrowienia dla Pani Marty :)), na której twarzy pojawił się wielki uśmiech jak powiedziałem jej po co przyszedłem :) (notabene: za jej plecami na ścianie wisi mega duży plakat Cee'd GT). Potrzebowałem jednak jazdy testowej, ale był problem bo były tylko 2 auta w Polsce, jedno w Łodzi, drugie chyba w Radomiu.. słabo :) Tak właśnie trafiłem tutaj na forum.. wielkie podziękowania dla red'a za to, że bez problemu umówiliśmy się na krótką jazdę testową jego autem oraz sporo o nim porozmawialiśmy, co utwierdziło mnie w przekonaniu, że to dobry wybór.
Niecały miesiąc później, tj 5 grudnia wyjechałem z salonu białą strzałą... wszyscy w salonie latali w okół niego i robili sobie zdjęcia bo to pierwszy w rejonie. Emocje trochę opadły, więc krótkie podsumowanie z mojej strony:

Plusy:
  • wygląd - przód jest genialny, przyciąga wzrok bardziej niż niejedno Porsche :) Tył nie robi takiego wrażenia, ale pasuje do reszty.. w środku stylistyka też na bardzo dobrym poziomie, w zasadzie nie mam się do czego przyczepić.
  • zawieszenie - wszyscy mnie ostrzegali jakie to będzie twarde auto.. no cóż, zawieszenie wybiera nierówności dużo lepiej niż moja poprzednia w teorii bardziej miękka i30. Jestem z tego bardzo zadowolony, jak na taki profil kół jest naprawdę super
  • wygoda - tutaj oczywiście duży krok do przodu od ostatniego auta, fotele wygodniejsze, w końcu tempomat, więc na trasie jest super (chociaż przydałby się aktywny, który wykrywa samochody z przodu). Jest dużo ciszej przy 140-150kmh. W poprzednim aucie jeździłem max 120 głównie ze względu na hałas, na dłuższą trasę (3-4h+) ciężki do zniesienia.
  • silnik - bardzo pozytywne wrażenia, a dopiero go docieram i nie szaleje za bardzo. Zbiera się świetnie nawet do 4k rpm, ale przesiadłem się z 126KM. Dźwięki z wydechu też bardzo przyjemne, nie jest to Subaru Impreza WRX, ale jak na cywila 1.6 to bardzo miło mruczy
  • prowadzenie - jak dla mnie bomba, auto prowadzi się super, trzyma się drogi bardzo dobrze, chociaż jeszcze boje się polecieć na maxa w zakrętach (szczególnie zimą). Jak się bardziej oswoje to zobaczymy.. generalnie nie mam na razie żadnych uwag do trakcji
  • podgrzewana kierownica - niby bajer, ale działa bardzo szybko, po ok minucie już jest ciepła i teraz zimą korzystam z tego prawie codziennie, dzięki czemu nie muszę używać rękawiczek
  • bezkluczykowa stacyjka - byłem dużym sceptykiem takich rozwiązań, ale teraz bardzo cenie sobie, że praktycznie nie wyciągam kluczyków w kurtki w ogóle, tylko wsiadam i wciskam przycisk. Bardzo wygodne rozwiązanie. Przycisk na drzwiach również, nie trzeba z kluczyka otwierać auta i jak jadę sam to w 95% przypadków z niego korzystam, bo wygodniej, nie trzeba sięgać do kluczyka.

Minusy:
  • czujniki cofania - tutaj zgadzam się w pełni z tym co napisał red, niestety ktoś tego mocno nie przemyślał. W zasadzie ich nie używam, bo jest to bez sensu.. patrzę tylko na kamerę (która swoją drogą szybko się brudzi, ale ogólnie jest dobrej jakości). Słyszę tylko ew. pikanie i tym się kieruje, ale patrzenie gdzieś na deske jak mam skręconą kierownicę jest niewygodne, więc raczej z kamery i lusterek wnioskuje który czujnik piszczy. Głupia wpadka, ale na szczęście nie mam problemu z parkowaniem, więc dla mnie to jakieś KO nie jest.
  • skrzynia biegów - ogólnie chodzi bardzo fajnie, krótki skok, ale zdarza mi się, że bieg za pierwszym razem nie wskoczy i muszę ponowić próbę.
  • spalanie - to oczywiście miałem wkalkulowane i to tak naprawdę w zasadzie jedyna wada auta, resztę da się przeboleć. W mieście obecnie mam ok 10-11L, choć przy mocnym ekono jestem w stanie zejść poniżej 9L. Na trasie przy stosunkowo spokojnej jeździe 7-8.5L w zależności od Vmax. Do 100-110kmh będzie ok 7L, dla 140-150kmh będzie ok 8.5L.
  • hill control - bardzo słabo zrealizowany hill control... działa dopiero przy odpowiednio stromym zjeździe/podjeździe, ale ja nie bardzo mam ochotę się nad tym zastanawiać czy akurat na takim podjeździe on zadziała czy nie. Raz na pochyłym parkingu miałem przez to mały problem, bo myślałem, że zadziała, a nie chciał.. w połączeniu z elektrycznym hamulcem ręcznym jest to o tyle wkurzające, że trzeba wcisnąć hamulec, żeby go zwolnić, więc czasami wymaga to niezłej szybkości, żeby zwolnić hamulec i od razu na gaz, żeby nie zjechać z górki na inne auto. W grudniu byłem w Alpach ze znajomymi i miałem okazje przejechać się Passatem. Jego system Auto-Hold działał jak dla mnie idealnie.. zawsze tak jak chciałęm i nawet na lekko stromych górkach. Za to duży minus jak dla mnie, na ciasnym parkingu na pochyłości gdzie mam do samochodów po 20-30cm jest niewesoło, bo nie mogę temu systemowi ufać, a brak tradycyjnego ręcznego tylko utrudnia sprawę (z takim bym sobie poradził bez problemu, bo jego można zwolnić mając nogę na gazie już w pozycji, gdzie samochód "ciągnie")

Na razie chyba tyle :) Ogólnie jestem bardzo zadowolony, te drobne mankamenty nie psują mi radości z jazdy, nie ma aut idealnych.
Zdjęć na razie nie mam, bo aura nie sprzyja, jak wracam z pracy to już ciemno, a w weekendy mam ciekawsze rzeczy do roboty, ale jak znajdę czas to coś pstryknę :)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 01:22

Rośnie nam grono GTków :) drinkss
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
ples
Kierownik
 
Posty: 474
Dołączył(a): 01 kwi 2012 13:51
Lokalizacja: Żory, PL
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb 126KM
2008

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 07:53

FiDO napisał(a):[*]hill control - bardzo słabo zrealizowany hill control... działa dopiero przy odpowiednio stromym zjeździe/podjeździe, ale ja nie bardzo mam ochotę się nad tym zastanawiać czy akurat na takim podjeździe on zadziała czy nie. Raz na pochyłym parkingu miałem przez to mały problem, bo myślałem, że zadziała, a nie chciał.. w połączeniu z elektrycznym hamulcem ręcznym jest to o tyle wkurzające, że trzeba wcisnąć hamulec, żeby go zwolnić, więc czasami wymaga to niezłej szybkości, żeby zwolnić hamulec i od razu na gaz, żeby nie zjechać z górki na inne auto. W grudniu byłem w Alpach ze znajomymi i miałem okazje przejechać się Passatem. Jego system Auto-Hold działał jak dla mnie idealnie.. zawsze tak jak chciałęm i nawet na lekko stromych górkach. Za to duży minus jak dla mnie, na ciasnym parkingu na pochyłości gdzie mam do samochodów po 20-30cm jest niewesoło, bo nie mogę temu systemowi ufać, a brak tradycyjnego ręcznego tylko utrudnia sprawę (z takim bym sobie poradził bez problemu, bo jego można zwolnić mając nogę na gazie już w pozycji, gdzie samochód "ciągnie")[/list]


A nie działa to tak, że stajesz na wzniesieniu, zaciągasz ręczny i po prostu jedziesz? Gdzieś mi się po dyńce kołacze, że ręczny sam się spuści :twisted:
Mogę się oczywiście mylić...
Obrazek

Avatar użytkownika
Geegles
Weteran
 
Posty: 1596
Dołączył(a): 02 maja 2012 23:43
Lokalizacja: Rosanów
Grupa: Łódzka
Model cee'd:
C3 PRO, 1.6T Pb 204KM
2020, GT

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 09:21

Ale chyba tylko przy elektrycznym ?
Jest: Kia Proceed 1.6 T-GDI TEC+PRE+AEB+SRF
Było: Kia Stinger 2.0 T-GDI ECS+RED+TEC+SRF
Było: Kia Sportage 1.6 T-GDI
Było: Kia Cee'd JD 2014 1.6 CRDI
Było: Kia ProCee'd 2010 1.4 Pb
Było: Kia Sportage 2014 1.7 CRDI

AUTOR WĄTKU
FiDO
 

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 12:49

ples napisał(a):A nie działa to tak, że stajesz na wzniesieniu, zaciągasz ręczny i po prostu jedziesz? Gdzieś mi się po dyńce kołacze, że ręczny sam się spuści :twisted:
Mogę się oczywiście mylić...

Tak się spodziewałem i czasami faktycznie tak jest, ale mam wrażenie że nie zawsze sam się ten ręczny zwalnia i tak musiałem sam go zwolnić... Muszę się tym jeszcze pobawić, bo w sumie to nie mam na co dzień takich sytuacji, żebym tego potrzebował. Na światłach na podjazdach i tak robie to "klasycznie" z hamulcem nożnym, bo tak mi wygodniej, a te 10-20cm może mi się auto cofnąć. Znajde jakiś niezatłoczony podjazd i się tym pobawie któregoś dnia.. przeczytałem instrukcje, ale tam za wiele nie pomogli, bo tam jest opisany scenariusz taki, że (jak dobrze pamiętam) na odpowiednio stromym podjeździe wystarczy wcisnąć bodajże hamulec nożny (można go puścić jak już system załapie) i sprzęgło, i na 4 sekundy lub do wciśnięcia gazu samochód zostanie "przytrzymany" przez ten system. Musze to rozgryźć, bo na razie to dla mnie jest trochę nieużywalne.

Avatar użytkownika
ples
Kierownik
 
Posty: 474
Dołączył(a): 01 kwi 2012 13:51
Lokalizacja: Żory, PL
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C1 PRO, 1,6 Pb 126KM
2008

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 14:09

Geegles napisał(a):Ale chyba tylko przy elektrycznym ?


Domyślam się że w GT jest tylko elektryczny. Nie widziałem wersji z normalną wajchą. Szczególnie, że GT jest dostępny tylko jako L i XL.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

23 sty 2015 14:17

Na szczęście jest dostępny z tradycyjnym hamulcem, bo elektryczny hamulec w tego typu aucie to słaby pomysł. W GT elektryczny hamulec jest w pakiecie z grzaną kierownicą i fotelami, co jest trochę bez sensu, bo chciałem to mieć, ale z tradycyjnym ręcznym i się nie dało...

Ale tzw. hill control jest również w wersji z tradycyjnym hamulcem, jego wadą faktycznie jest to, że pochyłość musi być dość duża.

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Wady i zalety

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl