Pro_cee'd GT

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

Avatar użytkownika
awer
Kierownik
 
Posty: 450
Dołączył(a): 22 lut 2011 21:20
Lokalizacja: Małopolska.
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2 PRO, 1,6 Pb 135KM
2014, L

Re: Pro_cee'd GT

14 lut 2017 22:23

Pro_cee`d ogólnie jest niszowym modelem na polskim rynku. Na rynku wtórnym jednak jest poszukiwany. Jak sprzedawałem swój poprzedni model, to pierwszy telefon miałem minutę po opublikowaniu ogłoszenia, a sprzedałem go drugiego dnia, mimo łuszczycowego koloru. :wink: Obecnie podobno produkowana już tylko jest wersja GT.
pro_cee'd L+FUN+UVO_pierwsza rejestracja 01.2015
był pro_cee'd Optimum 1.4 109 KM_2008

jack07
Przedszkolak
 
Posty: 18
Dołączył(a): 02 lut 2017 21:40
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2FL PRO, 1591 Pb 204KM
2013, XL

Re: Pro_cee'd GT

16 lut 2017 14:05

red napisał: Doskonałe fotele Recaro - wygląd oraz wygoda to najważniejsze 2 cechy, bardzo dobre trzymanie boczne oraz świetne materiały.

Od styczna jestem posiadaczem kijanki pro gt i trochę ją już przetestowałem zgadzam się z redem jeśli chodzi o większość zalet wersji gt , ale jestem trochę zaskoczony trwałością foteli recaro zwłaszcza jeśli chodzi o boczki siedziska. Owszem są wygodne, ładne , każdy znajdzie odpowiednią pozycję za kierownicą ale denerwują mnie takie pajączki na skórze boczków siedziska po stosunkowo niewielkim przebiegu ,może jestem przewrażliwiony i wiem że stosunkowo wysokie wyprofilowanie boczków powoduje że przy wsiadaniu do samochodu jesteśmy zmuszeni przygniatać ten boczek co powoduje właśnie takie zużycie eksploatacyjne ale wymagałbym większej trwałości użytych materiałów tak renomowanej firmy jaka jest właśnie recaro. Ponieważ samochód jest na fabrycznej gwarancji to próbowałem reklamować fotele w odpowiedzi usłyszałem że to zwykłe zużycie eksploatacyjne dodam że przebieg samochodu to 27000.

MarekGT
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 kwi 2017 18:30
Lokalizacja: Pomorskie
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 204KM
2014, XL

Re: Pro_cee'd GT

22 kwi 2017 21:58

Obrazek

Witam wszystkich użytkowników i wielbicieli GT`ka.
Z racji "święta licznika" w moim GT i z okazji dłuższej chwili wolnego czasu postanowiłem się tu dopisać i wrzucić swoje kilka groszy do wątku ;)

Postaram się opisać moje wrażenia i opinie o tym aucie bez pominięcia czegokolwiek o czym wiem... więc ostrzegam, może być przydługawo i nudno ;)

Na ceeda GT zdecydowałem się ponieważ; przed nim użytkowałem przez 7 lat ceeda HB 1,6 DOHC w wersji Optimum Plus, obejrzałem demówkę, jeździłem demówką (dostałem taki wóz na week do przekonania się), ma konkurencyjną cenę przy jeszcze lepszej jakości niż poprzednik (a więc już zupełnie porównywalny, a momentami nawet lepszy w stosunku do konkurentów w tej klasie aut). Padł wybór na wersję 5D XL, biały, szklany dach, prawie wszystko w wyp. (chyba tylko bez jakichśtam systemów bezpieczeństwa z powiadomieniami itp.). Odebrany jesienią 2014.

O tymże aucie, opiszę od przodu tego auta po tył żeby było w zgodzie z wyobraźnią i postaram się niczego nie pominąć :)

Wygląd nietuzinkowy, oryginalny, efektowny. Kostki led z bliska wyglądają niby topornie i biedacko ale i tak zwracają uwagę tym bardziej gdy świecą. Z daleka świecące są bardzo widoczne zgodnie z ich przeznaczeniem, do tego stopnia, że kierowcy jadący z przeciwka często migają długimi (chyba abym wyłączył przeciwmgielne :D ). Ich umieszczenie w czarnych elementach stylizowanych w obudowie zderzaka wygląda sportowo i zadziornie. Powyżej lampy wyglądają równie dobrze i agresywnie. Oświetlają przyzwoicie ale nie rewelacyjnie, doświetlają zakręty równie poprawie ale bez szału w jakości. Przy przebiegu kilku tys. km jedno oczko mu zdechło i zostało wymienione na gwarancji. Przód niski ale bez przesady, można się przyzwyczaić i udaje mi się nie urwać, choć już drugi raz mam zarysowania na przednim boku, bardzo nisko (to chyba po zimie, jakieś zalodzone bruzdy musiały się otrzeć przy krawężnikach). Wlot do chłodnicy ładny, na nim znaczek GT - niestety sreberko złazi fragmentami. Maska średnio zaprojektowana w stosunku do elementów przodu z tworzywa, jakieś drobne nierówności, szczeliny. Przód jest najbardziej narażony na wszelakie czynniki fizyczne, tak więc widać słabość lakieru, ślady po kamyczkach (jeden nawet do surowej blachy) ale najgorsze jest łuszczenie się lakieru bezbarwnego (mam trzy takie miejsca; na obudowie spryskiwacza lampy przedniej, obok znaczka KIA na przodzie i na spojlerze tylnym - wszystko na elementach lakierowanych z tworzyw). Pod maską wszystko w miarę standardowo, przejrzyście i w miarę dostępnie. Silnik i jego możliwości dobre, nie za głośny, niezbyt oszczędny. Nie jest tajemnicą, że przy konkurentach (GTI itp.) jest za słaby albo masa auta za duża ;) , za to z potencjałem - tylko co z tego skoro trakcja niezbyt dobra, więc tej czy większej mocy nie da się całkowicie i beztrosko przelać na asfalt, wymaga sporo wyczucia, poznania auta i umiejętności w połączeniu z oceną warunków na drodze. Choć same koła wyglądem i parametrami mówią, że warunki te są, to jednak i fabryczne opony i kiepskie hamulce i brak wspomagania porządną elektroniką (nie marzę nawet o szperze ale jakaś dobra elektroniczna by się bardzo przydała) czynią, że same koła z silnikiem i zawieszeniem sobie nie poradzą tak jakby mogły, tu jest pole do modyfikacji własnych (poza szperą oczywiście). Zawieszenie wyraźnie wywala przód auta na zakrętach, z tą tendencją da się żyć, nauczyć się tego uroku i dostosować styl jazdy. Za to do codziennej jazdy takim właśnie autem jest świetne, niby sztywne ale komfortowe i dające poczucie pewności, a nawet wygody - podkreślam, że jak na taki charakter auta. Felgi 18tki fabryczne efektowne i ładne ale oryginalnie założone opony nie chronią ich brzegów tak jak inne modele opon potrafią to robić, na zimę zakupiłem 16 calowe (jak znajdę kiedyś czas to wrzucę fotkę tych felg na aucie i info o wybranych oponach zimowych, bo wydaje mi się, że trafiłem na odpowiedni model do tego auta - jeździ się na nich bardzo dobrze, o dziwo mam nawet wrażenie, że mniej zrywa przyczepność przy przyspieszaniu na prostej niż letnie teraz tą kapryśną wiosną). Przednia szyba ostro nachylona ale widoczność do przodu dobra, gorsze są słupki, bo przy prawidłowej postawie za kierownicą czyli nie odległym położeniu fotela, niestety sporo zasłaniają, można owszem odsunąć fotel w tył ale ja nie preferuję trzymania kierownicy czubkami palców ;) . Dach szklany ładny z zewnątrz szczególnie przy kolorystyce auta białej, wewnątrz też robi wrażenie, za to działa leniwie i jakoś bez przekonania na przyszłość - póki co bez kłopotów. Szyby boczne przyciemniane ale bez przesady, niestety zauważam zarysowania od opuszczenia szyb przez piach pozostający gdzieś po drodze w drzwiach. Boczne listwy progowe dają efekt wizualny i pod tym względem są bardzo ok, natomiast są mało praktyczne (nogawka lubi się ubrudzić przy wy i wsiadaniu), w jednym przypadku widzę u siebie małą szparę między listwą, a progiem (albo to źle przyklejone albo źle pomalowane razem). Na drzwiach tylnych od nowości widzę malutki zaciek farby na rancie blachy (jakoś to zaakceptowałem :) ). Ogólnie z boku wizualnie bardzo ładnie auto wygląda. Tył najmniej efektowny ale wcale nie brzydki, najlepiej się prezentuje w akcji podczas jazdy za GTkiem. Spojler w miarę zaakcentowany (wspomniana wada lakieru na nim, złuszczenie wielkości paznokcia) Lampy widoczne, światło cofania ledwie oświetla teren ale przy kamerce jest wystarczająco swobodnie. Sama kamerka szybko się zabrudza, tak jak i cały tył auta (taka budowa HB i trzeba się z tym pogodzić). Czujniki cofania moim zdaniem mogą się w pewnych sytuacjach przydać, choć czytałem, że przez wielu tu trochę obśmiane. Końcówki wydechu wzbudzają różne opinie, mi osobiście średnio się podobają (nie jest źle ale...), do tego nierówno wystają z obrysu. Okolice okopcone jak diabli ;) , no może przesadzam, okopcone i już. Ja tłumaczę sobie to tym, że ten silnik sam się zalewa sporą dawką paliwa, to i spaliny grubo idą przy deptaniu auta. Dzięki większej porcji paliwa silnik dostaje tyle paliwa ile musi, bez przesadnych elektronicznych oszczędności, a to co w nadmiarze wyrzuci z tyłu. I chyba z tego powodu sam silnik nie ucierpi tak jak inne modele konkurentów robione oszczędnie cienko i do tego na granicy parametrów spalania, tak by zjechać z oszczędnością paliwa jak najniżej. Sam układ wydechowy też ma w takim razie czym odetchnąć i nie zatyka się przesadnie ;) , a skutki "uboczne" to te odymienie i wyższe zużycie paliwa. Niemniej auto wymaga przelotów autostradowych by być stale w formie, zauważyłem, że zamula się bez tej przyjemności co jakiś czas :) . Nie wierzcie w książkowe dane o przebiegach przy wymianie oleju, ja zmieniam co około 6-7 tys. Od około roku postanowiłem pilnować by zalewać mu jednolity rodzaj paliwa i jest to Vpower Racing Nitro. Początkowo byłem sceptyczny do tych marketingowych wynalazków bo robiłem próby od nowości, ale sam się przekonałem, że za krótkie. Po zalewaniu lepszego paliwa nie odczuwałem większej mocy itp. a tylko cichszą pracę silnika i wydechu. Jednak po dłuższym i systematycznym zalewaniu tym Nitro wszystko zagrało, ale nie oszukujmy się, że bardzo, jest ciut lepiej, a chyba przede wszystkim zdrowiej dla auta. A propos kłopotów z pracą silnika, to miałem ze 3-4 przypadki falowania obrotów na luzie na wolnych obrotach, nawet z lekkim przydławianiem się. Ale było to na tyle rzadko i krótko, że pozostawiałem to jedynie w pamięci, a wydaje mi się nawet, że na tym Vpower Racing Nitro to się chyba nie przytrafiło. Mam też inne moje osobiste odczucia, zauważam, że silnik nie zawsze pracuje jednakowo, np. ciszej, płynniej i wydatniej pracuje w chłodne dni przy niemałej mgle, a z kolei w ciepłe dni chyba raczej nie najlepiej mu idzie. Z innej beczki jest też wydajność na niemieckim paliwie premium od Shella, mówią, że to mit, ale ja rekordy wyciskałem moim GT na tym paliwie (i niemieckiej autostradzie). Ogólnie prędkości autostradowe osiąga przyzwoite, ale dynamiki, do aut klasy wyższej ze sporymi silnikami to już mu powyżej tych 170km/h brakowało. Auto nie jedzie cicho i komfortowo powyżej 130-140 km/h, za to jedzie i prowadzi się pewnie przy każdym wyniku prędkości. A jeśli coś o wnętrzu trzeba... ogólny odbiór jest bardzo pozytywny, bardzo fajne fotele (choć niszczą się ich brzegi od niewygodnego wsiadania i wysiadania), deska bardzo dobra w zamyśle i wykonaniu (jedynie wyświetlacz przy korzystaniu z nawigacji wydaje się być zbyt nisko, a sama nawigacja to osobny temat, bo słabo nawiguje i wgrane mapy są za stare), zegary/wyświetlacz GT świetne, kierownica miło i pewnie się trzyma (tym bardziej, że auto jeździ dobrze :) ), schowki ok, czarna tapicerka i podsufitka robią fajną atmosferę, z tyłu sporo miejsca, audio przeciętne, światełka w tylnej części kabiny denerwujące (sam se włącz i wyłącz), lusterka z dobrymi widokami (i praktycznie składane), wygodny system bez kluczyka start/stop i otwieranie/zamykanie drzwi (dwa razy na gwarancji wymieniana antena w klapie tylnej), bagażnik bez szału ale wystarczający (lepsza większa przestrzeń w środku niż w bagażniku jak dla mnie), ogrzewanie kierownicy w miarę szybkie, za to foteli niezbyt :/ , nadmuch grzeje i chłodzi gdy trzeba - choć bywa że się jakby sama klima załączała bez proszenia i sygnalizacji (a ostatnio po dłuższej jeździe coś świerszczyło z kanału nadmuchu - zapewne wiatraczek jakiś), czarne piano mi nie przeszkadza ;) , pozycja do jazdy dobra (można czuć auto fotelem), mimo, że jeżdżę dynamiczniej niż poprzednim ceedem, to dzieci mniej w tym nowym mdli ;) , skrzynia biegów i przekładanie bez szału ale zupełnie pozytywnie,

Krótko mówiąc auto z potencjałem, kilka drobnych modyfikacji i rewelacja .... a już szczególnie za te pieniądze. Kilka opisanych niedogodności, to zupełne drobnostki, zawsze będę podkreślał, że w tej klasie i za taką cenę ceed GT wychodzi ponad przeciętnie, wręcz bardzo dobrze.

P.S. Pewnie i tak o czymś zapomniałem... to najwyżej dopiszę innym razem :)

pozdrawiam

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

23 kwi 2017 22:11

Po co lejesz Vpower do tego auta? To nie jest silnik przystosowany do wysokooktanowej benzyny
Obrazek

MarekGT
Przedszkolak
 
Posty: 10
Dołączył(a): 22 kwi 2017 18:30
Lokalizacja: Pomorskie
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C2 HB, 1,6 Pb 204KM
2014, XL

Re: Pro_cee'd GT

24 kwi 2017 11:16

vonski napisał(a):Po co lejesz Vpower do tego auta? To nie jest silnik przystosowany do wysokooktanowej benzyny


Bo mnie stać ;) ;) ;)
Dostaję więcej punktów smart na Shellu ;) ;) ;)
A przy okazji układ wydechowy wygląda zdrowiej, na moje oko :)
Sam silnik ciszej pracuje na tym, na moje ucho :)
No i być może inne instalacje będą bardziej drożne (taką mam nadzieję) ;)

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Pro_cee'd GT

24 kwi 2017 13:14

Cichsza praca silnika to fakt, mniej nagarów też, co do reszty to wiadomo - kwestia dyskusyjna, ale jest o tym odpowiedni wątek :D
Ja ja kiedyś do punto 1,2 lałem racinga (szef płacił :biggrin: ) to mi dziurę w kolektorze wyjarało :jumpeveryone:
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Pro_cee'd GT

14 cze 2017 13:49

Jeździłem dziś Ceedem Gt , bardzo przyjemne auto i wewnątrz i na zewnątrz, fajnie wszystko spasowane , fajna ergonomia i nie jest taka " nadmuchana " . muszę jeszcze raz na jazdę się umówić , właściwie to sie już umówiłem :redface:
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
drghost
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 lip 2016 18:24
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Turbo ON 204KM
2014

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 11:20

Hej,
Macie jakieś wyrobione zdanie odnośnie olejów silnikowych?
W Krakowie u Pateckiego leją Lotosa 5w30 (acea a5), u Filipowicza idzie Shell, gdzie indziej Castrol. Ma to jakiekolwiek znaczenie? Poza lepkością oczywiście.
A co z filtrami? Warto zapłacić więcej za np. Boscha? Macie jakieś konkretne filtry do polecenia?

Avatar użytkownika
Ryba4
Nadworny błazen
 
Posty: 6856
Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
Lokalizacja: Kraków / Wrocław
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 11:35

Lotos jest zalecany przez Kia

Wysłane z mojego SM-N910C przy użyciu Tapatalka
Obrazek
FL 1,4 90KM HB 5K M (C+); STI WRC WRX PS3 ITP ITD TDI 8)

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 12:35

Ja leję poleconego mi tutaj AMSOILa. Jakoś za nic w świecie nie potrafię zaufać marce Lotos ;/
Obrazek

Avatar użytkownika
drghost
Przedszkolak
 
Posty: 21
Dołączył(a): 21 lip 2016 18:24
Lokalizacja: Kraków
Grupa: Małopolska
Model cee'd:
C2FL PRO, 1.6 Turbo ON 204KM
2014

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 13:23

Czyli lejesz Amsoil signature series 5w30, zgadza się? Nie ma napisane o A5 na etykiecie, ale ten hiperolej spełnia chyba każdą hipernormę.
Jakiego filtru użyłeś?

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 13:34

Filtr biorę z ASO, nie wnikam co tam zakładają.
Obrazek

AUTOR WĄTKU
red
 

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 18:26

Amsoil Signature Series jak najbardziej ma wymienioną normę A5 na etykiecie, foto poniżej:
Obrazek

Zajebisty olej :spoko:

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

19 cze 2017 21:09

I raczej nie podrabiany....
Obrazek

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Pro_cee'd GT

21 cze 2017 12:23

W wersji dla PL ( Ceed GT ) nie ma asystenta utrzymania pasa ruchu jest czujnik martwego pola ? Progresywne wspomaganie ? Pytam , bo oferty i katalogi różnie to podają .
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

22 cze 2017 08:31

Jak kupowałem swojego, to nic takiego nie było w cenniku.


Tapatalk @ iPhone SE
Obrazek

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Pro_cee'd GT

22 cze 2017 11:53

A co masz na wyposażeniu ?
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
vonski
Weteran
 
Posty: 2335
Dołączył(a): 09 gru 2014 09:11
Lokalizacja: Gliwice
Grupa: GOP- Górny Śląsk
Model cee'd:
C2 HB, GT 1.6T Pb 230KM
2015

Re: Pro_cee'd GT

22 cze 2017 14:14

Ja mam biedniejszą wersję L, której teraz nawet nie ma w ofercie.


Tapatalk @ iPhone SE
Obrazek

Avatar użytkownika
marcin255
Dyrektor
 
Posty: 756
Dołączył(a): 23 kwi 2017 17:28
Lokalizacja: Wrocław
Grupa: Dolny Śląsk
Model cee'd:
C2FL HB, 1.6 Pb 225KM
2017, GT

Re: Pro_cee'd GT

22 cze 2017 17:27

Ma ktoś wkładkę K&N 33-3008 ? Filtry pasują ze zwykłego 1.6 czy jest różnica ?
SPRZEDAM
KIA Cee'd 1.6 T-GDI GT Red
225 KM 331 Nm

Obrazek

Avatar użytkownika
foxx76
Kierownik zmiany
 
Posty: 183
Dołączył(a): 11 lut 2017 22:33
Lokalizacja: Wejherowo
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C3 PRO, Proceed GT Pb 204KM
2021, Full

Re: Pro_cee'd GT

22 cze 2017 19:25

marcin255 napisał(a):W wersji dla PL ( Ceed GT ) nie ma asystenta utrzymania pasa ruchu jest czujnik martwego pola ? Progresywne wspomaganie ? Pytam , bo oferty i katalogi różnie to podają .

Mam wersję z 2014 XL, z kompletnym wyposażeniem. Kupiona w salonie w Niemczech.
Asystent utrzymania pasa ruchu JEST. Przy przekroczeniu bocznego pasa piszczy mi z głośników.
Czujnik martwego pola BRAK
Progresywne wspomaganie JEST. Wraz ze wzrostem prędkości kierownica jest coraz "cięższa".
Był: pro_cee'd GT XL 2014 1.6 T-GDI 215KM
Jest: Proceed GT Full 2021 1.6 T-GDI 204KM

Poprzednia stronaNastępna strona
Powrót do Wady i zalety

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl