Witam
Trafiłem tutaj, gdyż chce kupić nowy samochód w klasie C w wersji 5-drzwiowej. Interesuje mnie także nowy ceed (raczej benzyna) i chciałbym Was zapytać o kilka spraw.
1. Czy silnik 1.6 GDi ma jakieś wady? Czy jest godny polecenia? Ja mam teraz 1.2 w stilo i przejechane 350 000km i lata to dalej bez problemu.
2. Jaka jest regulacja zaworów w GDI? W katalogu Kia/Hyundai jest napisane że mechaniczna dla benzyny i hydrauliczna dla crdi. Czyli co? Benzyniaka reguluje się jak starego malucha szczelinomierzem?!
3. Czy nie macie wrażenia że ceed podobnie jak i30 jest słabo wygłuszony i nadmiernie słychać w nich szum opon?
4. Ile można urwać od dealera rabatu na nowego ceed poza tym co jest w cenniku. Czy wg Was możliwe jest obniżenie ceny z 64k zł do 60k zł?
5. W tych pieniądzach (60 kzł) mam jeszcze do wyboru podobnie wyposażoną mazdę 3, focusa, i30 i bravo. Może coś innego brać pod uwagę?
6. Nowa ceed/i30 mają nowy czynnik chłodzący r1234y, który ponoć jest strasznie drogi i może być niebezpiczeny przy rozszczelnieniu. Nie macie stracha? Co ciekawe znalazłem jednego ceeda z 2012 ze starym czynnikiem r134a, ale reszta ma nowy.
Ogólnie to jestem trochę zdezorientowany tym zakupem i nie wiem co wybrać, pomożecie?
Dziękuję
Kupno nowego Ceed 2012
Moderator: Żandarmeria
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Kupno nowego Ceed 2012
1. Jednostka 1,6 GDI jest od niedawna w ofercie, nie ma sygnałów na jakieś problemy, zbiera raczej pochlebne recenzje i opinie użytkowników
2. Regulacja zaworów - wisi mi i lata czy mechaniczna czy hydrauliczna, nie robi tego użytkownik co tysiąc kilometrów - w większości przypadków eksploatacji nie dotkniesz się do tego ani razu
3. Nie, C2 jest zdecydowanie cichszy od C1 i wyróżnia się pod tym względem na + na tle konkurencji, oczywiście dużo zależy od opon
4. Jest możliwe. Polecam Solix Olsztyn i pana Adama
5. Nie, brałbym cee'd-a. Jeżdżę Focusem, czasami Mazdą, Bravo to w ogóle żadna konkurencja pod względem jakości i komfortu wnętrza, i30 też fajny ale droższy.
6. C2 ma nowy czynnik, podobnie jak każde nowe auto teraz sprzedawane - nowa norma unijna, duża kasa dla producenta nowego gazu - na starym czynniku nabicie klimy to koszt koło 150 zł, na nowym 1 000. Nie mamy na to wpływu, mnie też to przeraża, aczkolwiek w okresie gwarancji nie musisz się o to martwić, a masz tego 7 lat.
2. Regulacja zaworów - wisi mi i lata czy mechaniczna czy hydrauliczna, nie robi tego użytkownik co tysiąc kilometrów - w większości przypadków eksploatacji nie dotkniesz się do tego ani razu
3. Nie, C2 jest zdecydowanie cichszy od C1 i wyróżnia się pod tym względem na + na tle konkurencji, oczywiście dużo zależy od opon
4. Jest możliwe. Polecam Solix Olsztyn i pana Adama
5. Nie, brałbym cee'd-a. Jeżdżę Focusem, czasami Mazdą, Bravo to w ogóle żadna konkurencja pod względem jakości i komfortu wnętrza, i30 też fajny ale droższy.
6. C2 ma nowy czynnik, podobnie jak każde nowe auto teraz sprzedawane - nowa norma unijna, duża kasa dla producenta nowego gazu - na starym czynniku nabicie klimy to koszt koło 150 zł, na nowym 1 000. Nie mamy na to wpływu, mnie też to przeraża, aczkolwiek w okresie gwarancji nie musisz się o to martwić, a masz tego 7 lat.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
szpula
Re: Odp: Kupno nowego Ceed 2012
4. Ile można urwać od dealera rabatu na nowego ceed poza tym co jest w cenniku. Czy wg Was możliwe jest obniżenie ceny z 64k zł do 60k zł?
Z tego co mi się udało zaobserwować przy kupnie mojego, to trudno jest zejść poniżej 95% ceny katalogowej, więc pewnie do 60k z malym hakiem uda się zejść.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Jednostka 1,6 GDI jeździła już wcześniej w Sportage i z tego, co wiem nie ma raczej negatywnych opinii.
C2 jest duuuuużo cichszy od C1 - jeździłem przez 3 lata 1,4 DOHC, 4 lata 1,6 DOHC C1 i jak teraz wsiadłem (dopiero 1100km przejechane) do 1,6 GDi, to jest cichutko. Przy 120 w C1 już było słychać wyraźnie silnik, teraz przy 150km/h jest błoga cisza - jest wyciszona pokrywa silnika i chyba porządniejsze wyciszenie komory silnika z przedziałem pasażerskim.
Co do ceny - nie bedę sie wypowiadał o konkretach (tajemnica handlowa ), ale można negocjować - sondowałem przed zakupem autosalon24 i moooocno zjechali z ceną, ale chłopaki z Solixu w Olsztynie się spisali na 110%.
Z moich doświadczeń to ceed jest bezkonkurencyjny cenowo przy tym samym poziomie wyposażenia co konkurencja, no i ten prestiż
C2 jest duuuuużo cichszy od C1 - jeździłem przez 3 lata 1,4 DOHC, 4 lata 1,6 DOHC C1 i jak teraz wsiadłem (dopiero 1100km przejechane) do 1,6 GDi, to jest cichutko. Przy 120 w C1 już było słychać wyraźnie silnik, teraz przy 150km/h jest błoga cisza - jest wyciszona pokrywa silnika i chyba porządniejsze wyciszenie komory silnika z przedziałem pasażerskim.
Co do ceny - nie bedę sie wypowiadał o konkretach (tajemnica handlowa ), ale można negocjować - sondowałem przed zakupem autosalon24 i moooocno zjechali z ceną, ale chłopaki z Solixu w Olsztynie się spisali na 110%.
Z moich doświadczeń to ceed jest bezkonkurencyjny cenowo przy tym samym poziomie wyposażenia co konkurencja, no i ten prestiż
-
kriss73
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Mam jeszcze pewną wątpliwość dotyczącą obliczania przez komputer pokładowy zasięgu pojazdu. Otóż... wsiadłem do testowego ceeda w którym było połowę baku i informacja że średnie zuzycie paliwa wynosi ok. 8l/100 km. Połowa baku to jakieś 25l. Oznacza to że zasięg powinien wynieść ok. 350 km. Tymczasem komputer pokazywał ok. 260 km. Zresetowałem informację o zuzyciu paliwa i ruszyłem na test. Droga ok. 20 km i średnie zużycie 5.1l/km. Po zatrzymaniu sprawdziłem co pokazuje komputer tj. jaki jest zasięg pojazdu i... pokazuje że 220km!? Nie rozumiem tego, skoro zuzywam 5 l/100km to przy 25 litrach w baku mój zasięg powinien wzrosnąć do ok. 500km. Nie rozumiem jak ten komputer kalkuluje zasięg ceeda. Ktoś wie jak to działa?
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Kupno nowego Ceed 2012
2. Chyba reguluje się szklankami, tak jak w DOHC, ale jak Pioter napisał, nie zawracaj sobie tym głowy No chyba, że chcesz gaz zakładać, ale to i tak nie do tego silnika
5. No to nad tą Mazdą 3 to ja bym się jednak zastanowił, choć wnętrze ma brzydsze, to awaryjność obecnie praktycznie najniższa na rynku podobnie jak z utratą wartości, reszta to nie konkurencja, a na pewno nie bravo
5. No to nad tą Mazdą 3 to ja bym się jednak zastanowił, choć wnętrze ma brzydsze, to awaryjność obecnie praktycznie najniższa na rynku podobnie jak z utratą wartości, reszta to nie konkurencja, a na pewno nie bravo
- kokosz1981
- Kierownik zmiany
- Posty: 126
- Dołączył(a): 29 mar 2013 22:09
- Lokalizacja: Crawley, UK
- Grupa: Łódzka
Re: Kupno nowego Ceed 2012
kriss73 napisał(a):Mam jeszcze pewną wątpliwość dotyczącą obliczania przez komputer pokładowy zasięgu pojazdu. Otóż... wsiadłem do testowego ceeda w którym było połowę baku i informacja że średnie zuzycie paliwa wynosi ok. 8l/100 km. Połowa baku to jakieś 25l. Oznacza to że zasięg powinien wynieść ok. 350 km. Tymczasem komputer pokazywał ok. 260 km. Zresetowałem informację o zuzyciu paliwa i ruszyłem na test. Droga ok. 20 km i średnie zużycie 5.1l/km. Po zatrzymaniu sprawdziłem co pokazuje komputer tj. jaki jest zasięg pojazdu i... pokazuje że 220km!? Nie rozumiem tego, skoro zuzywam 5 l/100km to przy 25 litrach w baku mój zasięg powinien wzrosnąć do ok. 500km. Nie rozumiem jak ten komputer kalkuluje zasięg ceeda. Ktoś wie jak to działa?
na ten komputerek to nie bardzo patrz bo "kłamie" przy małych przebiegach, przykład z niedawnej podróży przez Europę:
1) przejechane około 500km (spalanie 5.6) i wbijam na stację, tankuję pod korek (widać już ciecz przy górnej części wlewu), komputerek pokazuje 733km zasięgu; bak ma 53 litry więc zasięg powinien wychodzić (teoretycznie) ponad 900km;
2) toczę się dalej po autostradach i po godzinie jazdy komp dalej pokazuje grubo ponad 700km zasięgu.
ps. 2 razy tankowałem pod korek i rozbieżność komp - rzeczywistość wyszła 0.1l/100km
-
kriss73
Re: Kupno nowego Ceed 2012
pociągnę jescze wątek o kolejna sprawę... doczytałem że ceed podobnie jak i30 mają raczej kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne. Rdza na tylnej klapie to już rzecz powszechnie znana. Brakuje jednak informacji nt. zabezpieczenia antykorozyjnego w nowym ceed. Czy coś się zmieniło na lepsze? Czy macie jakieś doświadczenia po zimie? Ja w przeszłości miałem FIATy, CC, DC, Stilo i to były auta wiekowe i bez problemów z rdzą. Nieraz otarłem lakier, odpryski na masce od kamieni i zero rdzy. Po prostu ocynk robi swoje. Niechciałbym kupić nowe auto i za pół roku malować klapę... to jak jest w nowym ceedzie? Wiecie coś?
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Kupno nowego Ceed 2012
kriss73 napisał(a):Wiecie coś?
To jest wielka tajemnica koncernu
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Jak jest w nowym ceedzie napiszę po zimie, ale w obydwu poprzednich nie miałem problemów z korozją.
Co lepsze ostatnio kupiłem Auto Świat dla teścia, bo to ja go namówiłem na Vengę i ocena rewelacyjna (to ta sama fabryka ), a w szczególności zero problemów z korozją - profile zamknięte zabezpieczone wzorowo - polecam lekturę.
Co lepsze ostatnio kupiłem Auto Świat dla teścia, bo to ja go namówiłem na Vengę i ocena rewelacyjna (to ta sama fabryka ), a w szczególności zero problemów z korozją - profile zamknięte zabezpieczone wzorowo - polecam lekturę.
-
pioter - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 6534
- Dołączył(a): 04 paź 2007 20:06
- Lokalizacja: Ostróda
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
- Model cee'd:
C3 SW, 1,5 Pb 160KM
2021, M
Re: Kupno nowego Ceed 2012
kriss73 napisał(a):doczytałem że ceed podobnie jak i30 mają raczej kiepskie zabezpieczenie antykorozyjne
Gdzie, na forum VW?
W cee'd-zie masz blachy ocynkowane, porządnie zabezpieczone, gwarancja na perforację 12 lat, na lakier 5 lat. To, co skłoniło Cię zapewne do tego wniosku, to problemy z korozją na listwie nad tablicą i przy trzecim stopie w C1, no i jeszcze ranty ramek okien. Ale to dolegliwość wszystkich marek w jakichś miejscach, np. w Focusie oprócz tego co w cee'd-kach dochodziły jeszcze miejsca mocowania lusterek wstecznych do drzwi, w Octavce uwielbiało korodować miejsce z kapslem z logiem marki - nie ma samochodu, który nie miałby kilku punktów ulubionych przez rudego. U mnie podczas zakupu drugiej Kijanki serwis podkleił newralgiczne miejsca folią i nie mam po 4 latach żadnego problemu.
Kia CEED 1,5 T-GDI M 160 KM 2021
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
była Kia cee'd 1,6 CRDI M+DFA 110 KM 2016
R.I.P. Kia cee'd 1,6 CVVT Opt 2009 (ex 2007 1,4 CVVT C+)
Błogosławieni Ci, którzy nie mają nic do powiedzenia, a mimo to milczą.
-
zucio1 - Koordynator Regionalny
- Posty: 1339
- Dołączył(a): 29 lip 2007 14:23
- Lokalizacja: Olsztyn
- Grupa: Warmińsko-Mazurska
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Potwierdzam słowa Piotrka - Łukasz z serwisu Solix podkleił mi i teściowi miejsce , o którym pisze Piotrek i po 4 latach w obydwu ceedach nie było śladu korozji. Po prostu klosz lampy stop przylegał do lakieru i przy drganiach powodował uszkodzenie lakieru.
-
max_krk
Re: Kupno nowego Ceed 2012
1. Zależy gdzie jeździsz, jak więcej trasa to gdi jest super - można zejść ze spalaniem nisko (5-6l), a nawet 4 jak jedziesz ze stałą predkością 70-90 i ciągnie dobrze nawet przy dużych prędkościach. Natomiast, jak głównie po mieście - to już gorzej, spalanie wysokie (8-9) i słaba dynamika bo moment jako taki dopiero od 2,5 tyś.
2. Jest regulacja mechaniczna co 60 tyś, robi serwis w ramach przeglądów - nie widzę tutaj problemu.
3. Szum opon jest, ale jak przejedziesz kilka tyś to się zmniejsza - opony się układają i docierają, natomiast ogólnie jest to średnia klasa.
4. Urwać z ceny można sporo - rocznik 2012, 1.6 gdi, wersja M - można zbliżyć się do 50K więc od cennikowej 64k (ale 2013) całkiem nieźle
5. Jak bym miał dać powyżej ok 65 tyś za auto to kupiłbym honde civic z silnikiem 1.8 comfort może jeszcze zostały jakieś z 2012.
6. Czynnikiem się nie martw, nie dali by takiego co by ludzi miał wytruć jakby (czasem) miał spierdzielić a drogi, chyba gwarancja też jest na klime.
Osobiście - kupiłem ceeda bo zachęciła mnie właśnie atrakcyjna cena jaką mi zaoferowano - to przeważyło, natomiast gdybym miał płacić coś koło cennikowych 64 tyś, wybrałbym coś innego np. honde civic. Dla mnie taki skok ceny pomiędzy 1 a 2 wersją ceeda to strzał w stope
2. Jest regulacja mechaniczna co 60 tyś, robi serwis w ramach przeglądów - nie widzę tutaj problemu.
3. Szum opon jest, ale jak przejedziesz kilka tyś to się zmniejsza - opony się układają i docierają, natomiast ogólnie jest to średnia klasa.
4. Urwać z ceny można sporo - rocznik 2012, 1.6 gdi, wersja M - można zbliżyć się do 50K więc od cennikowej 64k (ale 2013) całkiem nieźle
5. Jak bym miał dać powyżej ok 65 tyś za auto to kupiłbym honde civic z silnikiem 1.8 comfort może jeszcze zostały jakieś z 2012.
6. Czynnikiem się nie martw, nie dali by takiego co by ludzi miał wytruć jakby (czasem) miał spierdzielić a drogi, chyba gwarancja też jest na klime.
Osobiście - kupiłem ceeda bo zachęciła mnie właśnie atrakcyjna cena jaką mi zaoferowano - to przeważyło, natomiast gdybym miał płacić coś koło cennikowych 64 tyś, wybrałbym coś innego np. honde civic. Dla mnie taki skok ceny pomiędzy 1 a 2 wersją ceeda to strzał w stope
-
kriss73
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Mam na oku ceed gdi demo z 3k km przebiegu. Chcą za niego 58k zł. (rocznik 2012, goła wersja L). Nie wiem czy to dobra oferta? Za pół roku to będzie 2 letnie auto i ja będę drugim właścicielem... Warto wchodzić w takie demo?
-
max_krk
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Gdyby zeszli z ceną do 52 - 54 to można by się zastanowić, ale za tą cenę wg mnie nie warto - sam upust za ten rocznik (tylko że fabrycznie nowy) to jakieś 8-10 tyś i wtedy zawsze jest plus że pierwsza rejestracja oraz pierwszy właściciel w 2013, a tak to należałoby jeszcze odjąć drugie 8 za to że używany. Moja wycena w odniesieniu do obecnego cennika - nówka 2013 bez upustów wychodzi 70 (a wiadomo coś się jeszcze utarguje).
Zobacz na to http://otomoto.pl/kia-cee-d-m-ostatnia-sztuka-2012-C29041278.html - możesz zapytać ile trzeba dać jak byś kupował jako prywatna osoba, chyba że zależy Ci na wyposażeniu L (tutaj M).
Zobacz na to http://otomoto.pl/kia-cee-d-m-ostatnia-sztuka-2012-C29041278.html - możesz zapytać ile trzeba dać jak byś kupował jako prywatna osoba, chyba że zależy Ci na wyposażeniu L (tutaj M).
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Kupno nowego Ceed 2012
W życiu bym demówki nie wziął, po takich 3kkm jest bardziej skatowana niż moja po 200kkm mojej jazdy
-
max_krk
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Ryba przesadzasz, nikt nie piłuje tych samochodów bo i na to sprzedawca nie pozwoli Myślę, że zużycie jest porównywalne, a plus taki że jak coś wyjdzie przy tych pierwszych K, to naprawią - tzw auto sprawdzone, nie tylko na linii montażowej
-
Ryba4 - Nadworny błazen
- Posty: 6871
- Dołączył(a): 01 gru 2010 18:15
- Lokalizacja: Kraków / Wrocław
- Grupa: Małopolska
- Model cee'd:
C1FL HB, 1,4 Pb 90KM
2010, M
Re: Kupno nowego Ceed 2012
max_krk napisał(a):a to sprzedawca nie pozwoli
No nie pozwoli, bo sam nie miałby co piłować, demówki to auta służbowe dla całej ekipy ASO
-
Gizmo121 - Grupa Trzymająca Władzę
- Posty: 5407
- Dołączył(a): 09 wrz 2008 10:20
- Lokalizacja: Warszawa Bielany
- Grupa: Mazowiecka
- Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, Optimum
Re: Kupno nowego Ceed 2012
Najnowsza promocja
Pozdrawiam Wojtek ( KIA Cee'd SW 1,6 CRDI 115KM optimum 5K 09'2008 ) WRC- Warcy , Rycy , Csescy ale (dużo) nie rdzewieje
-
zabka
Re: Kupno nowego Ceed 2012
kriss73 napisał(a):Mam na oku ceed gdi demo z 3k km przebiegu. Chcą za niego 58k zł. (rocznik 2012, goła wersja L). Nie wiem czy to dobra oferta? Za pół roku to będzie 2 letnie auto i ja będę drugim właścicielem... Warto wchodzić w takie demo?
Nie oplaca sie z 2 powodow:
- rabaty na nowe auta dla grup zawodowych to okolo 8%
- na demo nie masz ubezpieczenia gratis, na roczniki 2012 tez nie. Koszt ubezpieczenia 2K.
Kalkulacje:
Cena nowego: 67990
- rabat jaki mozna uzyskac na nowe w salonie okolo 8%
- minus ubezpieczenie 2000
= okolo 60K
2 K za 2 letnie auto? bardzo nieoplacalne.
Aby bylo to w miare oplacalne to koszt tego auta powinien byc w granicach 50K.
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Zakup nowego Ceed'a Kombi
1, 2, 3przez Tichy » 03 wrz 2019 08:09 w Wady i zalety - 42 Odpowiedzi / 25412 Wyświetlone
- Ostatni post przez hsurim
27 maja 2022 16:27
-
Zakup nowego Ceed'a Kombi
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości