Miałem 2 dni testowy Ceed SW Optimum + 1.6 CRDI
Moderator: Żandarmeria
- rawemon
- Dyrektor
- Posty: 732
- Dołączył(a): 10 paź 2007 21:40
- Lokalizacja: warszawa
- Grupa: Mazowiecka
-
Gaj
No to po paru miesiącach oraz po kilku dniach testowania już SWOJEGO WŁASNEGO CEEDA SW 1.6 CRDi kilka NOWYCH uwag i przemyśleń - napisałem to jako suplement do swojego starego posta, który miał wymowę mocno negatywną, ale w wielu sprawach choćby częściowo zmieniłem zdanie:
1. kiepskie reflektory, to skandal, że to nie są soczewki jak choćby w i30 - brak nawet w opcji ksenonów, to już w sumie naprawdę kiepskie jest, chyba to właśnie zdecyduje, że odpuszczę ceeda;
- Mam żarówki Bluevision h4 i h1 i jest poprawa, może być, zapomniałem już o tym problemie, ale na żarówki kasa jednak poszła. Szkoda, że nie ma soczewek, ale te reflektorki na lepszych żarówkach jednak są niezłe.
2. za lekka praca wspomagania przy większych prędkościach, wg mnie progresja wspomagania niemal nie działa, a w mojej dotychczasowej Leganzie CDX działała super Evil or Very Mad i teraz ciężko z tego zrezygnować, auto ok. 130 km pływa na nierównej jezdn, za mocno reaguje na podmuchy wiatru i kierownica też powinna być ciut większa, bo byle ruch tak lekko chodzącą kierą (wspomaganie nadal działa) jest niebezpieczny;
- No i tu się robi b. ciekawie. W mojej wersji którą mam wspomaganie chodzi doskonale. I nie mam pojęcia co jest innego. Czyżby znó opony miały tu wpływ na moje odczucia? Progresja działa ok, nie wiem co się stało, ale mój wóz w stosunku do testowego to inna bajka i prowadzi się świetnie. No nie wiem co powiedzieć. Jest doskonale.
3. zdecydowanie za głośny spód czyli przenoszenie szumów od kół i jezdni do kabiny, ktoś nawalił przy projekcie albo brak jest nadkoli, które były wzięte do obliczeń, a nie są montowane, które by część szumu pochłaniały, a tak jest naprawdę wg mnie nieakceptowalnie źle!;
- Tu też się częściowo wycofuję. Nadal jest mi za głośno, ale miałem od dealera jakieś chińskie opony zimowe w testowym ceedzie sw, które były super głośne i źle się prowadziły w dodatku były 195/65/15. Na 16" różnica jest kolosalna na plus w prowadzeniu choć nadal za głośno, ale nie tak źle jak w testowym .
4. cena SW w dobrej, pełnej wersji z silnikiem 1.6 CRDi Optimum + i do tego pakiet BAS,EBD,TCS oraz skóra i alusy - wychodzi dobrze ponad 80 tys zł czyli trochę niepoważnie drogo jak na nowy compact KIA, a przecież ciągle paru rzeczy brakuje i marka nie teges. Ksenony, soczewki, navi czy bluetoth i sporo rzeczy nie ma lub jak radio jest niedopracowanych...
- No w opcji maks w pakiecie ze skórą, z pakietem ESP i TCS/BAS, z pakietem funkcjonalnym i innymi dodatkami i po upustach dałem 78.000zł. Ale wóz w czarnej skórze wygląda 1 klasa, a w skai skóropodobnej z optimum plus jednak wyglądał kiepskawo. Ogólnie jestem zadowolony, a im wyższe wyposażenie tym mocniej Ceed wygrywa cenowo z konkurencją i jest OK. Nie mam wątpliwości, że zrobiłem dobrze. Po prostu uwielbiam do niego wsiadać i jechać .
5. przy prędkościach ponad 130 km zdecydowanie jest w autku za głośno i to nie tylko od spodu, ale i od karoserii. Choćby toyota avensis czy focus biją tu ceeda na łeb - chyba to wina za wielkich lusterek albo nie wiem czego - zna ktoś wskaźnik oporu powietrza ceeda?! Przy niskich prędkościach jest naprawdę OK. Szit zaczyna się ponad 130 km i oczywiście nie jest to wina silnika, którego nie słychać.
- Niestety jest tu nadal za głośno powyżej 130km. Czytając o Eco Ceedzie doczytałem, że SW i HB mają 0,33 wskaźnik oporu powietrza, a choćby Daewoo Espero miał od 1995 roku 0,29 i też 0,29 ma Eco Ceed. Tu nadal jest co nieco skopane i niedorobione wg mnie w projekcie. Tu też opony zmieniają co nieco, ale powyżej 130-140 decyduje aerodynamika bryły...
6. firmowe cd/radio ma sporo wad i jest kiepskie (brak loudnes, brak korektora, brak wyjścia na woofer czy tubę), same głośniki jakie takie, ale też to coś na poziomie buszmenów z bazaru, a gwizdki i te midbasy z tyłu to w ogóle za słabe, raczej do wymiany - jedynie przednie midbasy mają jakiś tam przeciętny poziom i można je pochwalić.
- Jakoś dobrze mi się teraz słucha. ALe używam tylko dobrych MP3 192 i w górę po USB. Samo radio gra jakoś idiotycznie pusto. Jest nieźle, ale ja wcześniej słuchałem samego radia, a nie słuchałem po USB czy płyt - różnica jest kolosalna. I czemu jest taka różnica radio do odtwarzacza?
7. podświetlenie zegarów w kolorze pomarańczy jest bez sensu i nieładne po prostu, wg mnie w dodatku kilka miejsc podświetlenia ominięto jak sterowanie lusterek (brak żaróki) czy samą regulację siły podświetlenia (też brak podświetlenia). Kia winna dać do wyboru inne barwy podświetlenia, bo to obecne jest jakby dla 25 latków, a nie dla wszystkich ludzi - ja chcę zielone lub niebieskie, a najlepiej mieć wybór.
- Jakoś je już polubiłem. Nadal bym wolał inny kolor, ale polubiłem swoje i w nocy po ściemnieniu jest OK.
8. stuka coś w kombi stale od rolety - to ewidentny bubel i muszą to poprawić, bo to kompromitacja jest i ja nie umiałem tego zlikwidować.
- W moim absolutnie nic nie stuka tylko czasem letko świerszczy chyba od rolety, ale na razie nie chce mi się nawet na to spojrzeć .
9. kierunkowskazy jakoś kiepsko odbijają, ale może mi się wydawało.
- W moim odbiją po prostu idealnie. Marzenie .
10. Po wyłączeniu radia na LCD komputerka jest jakoś pusto i można by tam coś zapodać, bo jakoś pusto to wygląda - to puste miejsce na sporym w końcu ekraniku LCD. Ot drobiazg, ale jakiś tam jest.
- Ciągle mam CD włączone. Zapomniałem o tym w realu .
11. Przydałoby się ściemniające lusterko i najlepiej do tego podgrzewanie przedniej szyby w standardzie, bo to drobiazgi szalenie ułatwiające życie i chyba niedrogie w instalacji dla producenta.
- Mam pakiet funkcjonalny i wsio mam. W Ceed te dodatki są tanie, w tym tempomat i lusterko, jak tanie to brać i jest naprawdę miło.
12. Automat klimy pracuje wg mnie niezbyt przekonująco i jakby nie za bardzo chciał się śpieszyć z osiągnięciem zadanej mu temperatury Smile, przydałoby się też mieć jako opcję do kupienia 2 strefową klimę, ale to może jest przesada. Generalnie nawiewy działają naprawdę nieźle.
- No tu nadal nie bardzo kapuję o co mu biega. ALe walczę z dziadem i wypracuję jakąś praktykę radzenia sobie z koreańską myślą klimatyczną . Niemniej czuć, że diesel długawo się nagrzewa...
13. Do radia powinna być jakaś instalka do navi czy komórek - najlepiej na bluetoth, ale może coś jest w wozie, tylko się nie znam czy nie dopytałem albo nie przeczytałem instrukcji Smile .
- No tu nie zmieniłem zdania o włos. Bardzo brakkuje jakiejś opcji fabrycznej na instalację tych dodatków i tu Kia daje ciała nadal.
14. Brakuje trochę trzymania bocznego na zakrętach jednak coś szerszy wóz by się przydał o kilka cm lub szerzej rozstawione koła na jakichś dystansach choćby po 5-10 mm na stronę? Na pewno 15" felgi z oponami 195/60 czy 65 to nie byłby dobry pomysł...
- Mam w swoim 16ki alu na firmowych michelinach i trzyma się auto super doskonale w zakrętach. Jest ciut nawet za twardawe, ale zakręty bierze niczym pociąg na szynach. Tu wraca problem chińskich opon jakie wsadził dealer do testowego SW na zimę. One są tańsze o 50-70zł od najtańszych innych opon na rynku i jak widać to jednak totalny shit. Teraz chodzi jak bajka i półsportowy wózek. W Pro Cedku musi być już w ogóle wypas na 17kach. Mi na 16" jest idealnie lub czasem ciut za twardo na wybojach.
No to tyle w uzupełnieniu do starej wypowiedzi .
1. kiepskie reflektory, to skandal, że to nie są soczewki jak choćby w i30 - brak nawet w opcji ksenonów, to już w sumie naprawdę kiepskie jest, chyba to właśnie zdecyduje, że odpuszczę ceeda;
- Mam żarówki Bluevision h4 i h1 i jest poprawa, może być, zapomniałem już o tym problemie, ale na żarówki kasa jednak poszła. Szkoda, że nie ma soczewek, ale te reflektorki na lepszych żarówkach jednak są niezłe.
2. za lekka praca wspomagania przy większych prędkościach, wg mnie progresja wspomagania niemal nie działa, a w mojej dotychczasowej Leganzie CDX działała super Evil or Very Mad i teraz ciężko z tego zrezygnować, auto ok. 130 km pływa na nierównej jezdn, za mocno reaguje na podmuchy wiatru i kierownica też powinna być ciut większa, bo byle ruch tak lekko chodzącą kierą (wspomaganie nadal działa) jest niebezpieczny;
- No i tu się robi b. ciekawie. W mojej wersji którą mam wspomaganie chodzi doskonale. I nie mam pojęcia co jest innego. Czyżby znó opony miały tu wpływ na moje odczucia? Progresja działa ok, nie wiem co się stało, ale mój wóz w stosunku do testowego to inna bajka i prowadzi się świetnie. No nie wiem co powiedzieć. Jest doskonale.
3. zdecydowanie za głośny spód czyli przenoszenie szumów od kół i jezdni do kabiny, ktoś nawalił przy projekcie albo brak jest nadkoli, które były wzięte do obliczeń, a nie są montowane, które by część szumu pochłaniały, a tak jest naprawdę wg mnie nieakceptowalnie źle!;
- Tu też się częściowo wycofuję. Nadal jest mi za głośno, ale miałem od dealera jakieś chińskie opony zimowe w testowym ceedzie sw, które były super głośne i źle się prowadziły w dodatku były 195/65/15. Na 16" różnica jest kolosalna na plus w prowadzeniu choć nadal za głośno, ale nie tak źle jak w testowym .
4. cena SW w dobrej, pełnej wersji z silnikiem 1.6 CRDi Optimum + i do tego pakiet BAS,EBD,TCS oraz skóra i alusy - wychodzi dobrze ponad 80 tys zł czyli trochę niepoważnie drogo jak na nowy compact KIA, a przecież ciągle paru rzeczy brakuje i marka nie teges. Ksenony, soczewki, navi czy bluetoth i sporo rzeczy nie ma lub jak radio jest niedopracowanych...
- No w opcji maks w pakiecie ze skórą, z pakietem ESP i TCS/BAS, z pakietem funkcjonalnym i innymi dodatkami i po upustach dałem 78.000zł. Ale wóz w czarnej skórze wygląda 1 klasa, a w skai skóropodobnej z optimum plus jednak wyglądał kiepskawo. Ogólnie jestem zadowolony, a im wyższe wyposażenie tym mocniej Ceed wygrywa cenowo z konkurencją i jest OK. Nie mam wątpliwości, że zrobiłem dobrze. Po prostu uwielbiam do niego wsiadać i jechać .
5. przy prędkościach ponad 130 km zdecydowanie jest w autku za głośno i to nie tylko od spodu, ale i od karoserii. Choćby toyota avensis czy focus biją tu ceeda na łeb - chyba to wina za wielkich lusterek albo nie wiem czego - zna ktoś wskaźnik oporu powietrza ceeda?! Przy niskich prędkościach jest naprawdę OK. Szit zaczyna się ponad 130 km i oczywiście nie jest to wina silnika, którego nie słychać.
- Niestety jest tu nadal za głośno powyżej 130km. Czytając o Eco Ceedzie doczytałem, że SW i HB mają 0,33 wskaźnik oporu powietrza, a choćby Daewoo Espero miał od 1995 roku 0,29 i też 0,29 ma Eco Ceed. Tu nadal jest co nieco skopane i niedorobione wg mnie w projekcie. Tu też opony zmieniają co nieco, ale powyżej 130-140 decyduje aerodynamika bryły...
6. firmowe cd/radio ma sporo wad i jest kiepskie (brak loudnes, brak korektora, brak wyjścia na woofer czy tubę), same głośniki jakie takie, ale też to coś na poziomie buszmenów z bazaru, a gwizdki i te midbasy z tyłu to w ogóle za słabe, raczej do wymiany - jedynie przednie midbasy mają jakiś tam przeciętny poziom i można je pochwalić.
- Jakoś dobrze mi się teraz słucha. ALe używam tylko dobrych MP3 192 i w górę po USB. Samo radio gra jakoś idiotycznie pusto. Jest nieźle, ale ja wcześniej słuchałem samego radia, a nie słuchałem po USB czy płyt - różnica jest kolosalna. I czemu jest taka różnica radio do odtwarzacza?
7. podświetlenie zegarów w kolorze pomarańczy jest bez sensu i nieładne po prostu, wg mnie w dodatku kilka miejsc podświetlenia ominięto jak sterowanie lusterek (brak żaróki) czy samą regulację siły podświetlenia (też brak podświetlenia). Kia winna dać do wyboru inne barwy podświetlenia, bo to obecne jest jakby dla 25 latków, a nie dla wszystkich ludzi - ja chcę zielone lub niebieskie, a najlepiej mieć wybór.
- Jakoś je już polubiłem. Nadal bym wolał inny kolor, ale polubiłem swoje i w nocy po ściemnieniu jest OK.
8. stuka coś w kombi stale od rolety - to ewidentny bubel i muszą to poprawić, bo to kompromitacja jest i ja nie umiałem tego zlikwidować.
- W moim absolutnie nic nie stuka tylko czasem letko świerszczy chyba od rolety, ale na razie nie chce mi się nawet na to spojrzeć .
9. kierunkowskazy jakoś kiepsko odbijają, ale może mi się wydawało.
- W moim odbiją po prostu idealnie. Marzenie .
10. Po wyłączeniu radia na LCD komputerka jest jakoś pusto i można by tam coś zapodać, bo jakoś pusto to wygląda - to puste miejsce na sporym w końcu ekraniku LCD. Ot drobiazg, ale jakiś tam jest.
- Ciągle mam CD włączone. Zapomniałem o tym w realu .
11. Przydałoby się ściemniające lusterko i najlepiej do tego podgrzewanie przedniej szyby w standardzie, bo to drobiazgi szalenie ułatwiające życie i chyba niedrogie w instalacji dla producenta.
- Mam pakiet funkcjonalny i wsio mam. W Ceed te dodatki są tanie, w tym tempomat i lusterko, jak tanie to brać i jest naprawdę miło.
12. Automat klimy pracuje wg mnie niezbyt przekonująco i jakby nie za bardzo chciał się śpieszyć z osiągnięciem zadanej mu temperatury Smile, przydałoby się też mieć jako opcję do kupienia 2 strefową klimę, ale to może jest przesada. Generalnie nawiewy działają naprawdę nieźle.
- No tu nadal nie bardzo kapuję o co mu biega. ALe walczę z dziadem i wypracuję jakąś praktykę radzenia sobie z koreańską myślą klimatyczną . Niemniej czuć, że diesel długawo się nagrzewa...
13. Do radia powinna być jakaś instalka do navi czy komórek - najlepiej na bluetoth, ale może coś jest w wozie, tylko się nie znam czy nie dopytałem albo nie przeczytałem instrukcji Smile .
- No tu nie zmieniłem zdania o włos. Bardzo brakkuje jakiejś opcji fabrycznej na instalację tych dodatków i tu Kia daje ciała nadal.
14. Brakuje trochę trzymania bocznego na zakrętach jednak coś szerszy wóz by się przydał o kilka cm lub szerzej rozstawione koła na jakichś dystansach choćby po 5-10 mm na stronę? Na pewno 15" felgi z oponami 195/60 czy 65 to nie byłby dobry pomysł...
- Mam w swoim 16ki alu na firmowych michelinach i trzyma się auto super doskonale w zakrętach. Jest ciut nawet za twardawe, ale zakręty bierze niczym pociąg na szynach. Tu wraca problem chińskich opon jakie wsadził dealer do testowego SW na zimę. One są tańsze o 50-70zł od najtańszych innych opon na rynku i jak widać to jednak totalny shit. Teraz chodzi jak bajka i półsportowy wózek. W Pro Cedku musi być już w ogóle wypas na 17kach. Mi na 16" jest idealnie lub czasem ciut za twardo na wybojach.
No to tyle w uzupełnieniu do starej wypowiedzi .
-
Quercus
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
Kia Ceed 1.6 CRDI 136 KM by EBE
przez EBE97400 » 05 maja 2020 17:00 w Pochwal się swoją Kia cee'd :D - 5 Odpowiedzi / 8210 Wyświetlone
- Ostatni post przez gzyms
24 maja 2020 19:56
-
Kia Ceed 1.6 CRDI 136 KM by EBE
-
-
Grzechot Kia Ceed 2 1.6 CRDI
przez Norbi1478 » 18 kwi 2022 07:42 w Silniki i skrzynia biegów - 0 Odpowiedzi / 1752 Wyświetlone
- Ostatni post przez Norbi1478
18 kwi 2022 07:42
-
Grzechot Kia Ceed 2 1.6 CRDI
-
-
Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?
przez amatoramator » 08 maja 2019 14:30 w Wady i zalety - 10 Odpowiedzi / 10236 Wyświetlone
- Ostatni post przez amatoramator
17 cze 2020 13:49
-
Co kupić Ceed II: LPG czy CRDI ?
-
-
Pro Ceed 2008 CRDI 2.0 - Zgasł i już... :)
przez krystian96_17 » 09 lis 2021 22:04 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 3 Odpowiedzi / 2335 Wyświetlone
- Ostatni post przez Pitrek
10 lis 2021 06:53
-
Pro Ceed 2008 CRDI 2.0 - Zgasł i już... :)
-
-
Plastikowy pierścień na wtryskiwaczu KIA CEED 1.6 CRDI
przez widelec2 » 21 wrz 2021 09:00 w Silniki i skrzynia biegów - 2 Odpowiedzi / 1131 Wyświetlone
- Ostatni post przez widelec2
24 wrz 2021 11:04
-
Plastikowy pierścień na wtryskiwaczu KIA CEED 1.6 CRDI
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości