Kia Cee'd sw optimum + 1.6 dohc czy jednak co innego ?
Napisane: 16 maja 2009 09:28
Witam,
Dotychczasowo śmigam sobie 8 letnią Thalią w wersji rt 1.4 . Z autem nie miałem większych ani mniejszych problemów, lecz trzeba w końcu myśleć o zmianie .
Wstępnie myślałem o Megane III, Octavii II i właśnie Cee'd sw ( jako jedyne kombi ) . Jestem ograniczony kwotą 60000zł ( i tak połowa to będzie kredyt ) i wymiarami auta do 4.5m ... ew. skoda pasuje 4.57, bo liftback'a otworzę i garażu . Garaż - to właśnie coś co mnie ogranicza, gdyż mam krótki dość ( 5m ) i muszę tu patrzeć na wymiary autka .
Megane odpadło - w porównaniu do Thalii poza skokiem jakościowym ( choć spasowanie np. osłony lusterka z czujnikiem deszczu jest kiepskie i kilka innych detali) jest kurcze ciasno ! Jest tak ciasno jak w Thalii przy "moim" ustawieniu fotela z przodu, ledwo mieści się ktoś z tyłu aby miał wygodnie . Nie pasuje mi też design tyłu i fotele, które są jak w 125p - model "sofa" .
Octavia - to drogie auto, a korci 1.4 tsi i ambiente . Mint jest za skromny - zależy mi na podłokietniku z racji zdrowotnych ( miałem jakiś czas temu wypadek na rowerze i moja ręka po operacji męczy się na trasach po 400km wisząc w powietrzu ) i kilku rzeczy z Ambiente. 1.6 mpi z kolei łyknie więcej niż Thalia, mimo, że jeżdżę oszczędnie, a cisnę tylko wtedy gdy serio mi tego potrzeba .
Cee'd sw- Nówka optimum + w benzynie, w ciemnografitowym kolorku z czujnikami cofania,auto klimą, alarmem, belkami dachowymi i dywanikami - 63100zł . Do odebrania nawet za tydzień . Mogę nawet tutaj poczekać i zamówić zwykłego optimum, bo nie zależy mi na tej półskórze i ciemnych szybach oraz felgach 16'' ( i tak dokupiłbym alusy ) . Martwi mnie jednak co innego - PROBLEMY tego autka ! Do dziś byłem w 100% nastawiony na zakup, ale to co tutaj przeczytałem na forum o silniku 1.6, o rdzy i innych przypadłościach naprawdę mnie od tego coraz bardziej odciąga . Słabe reflektory tak samo, bo w thalii, gdzie mam soczewki uważam, że są też słabe i mi to bardzo przeszkadza na trasie . Martwi mnie też przekładnia kierownicza i stuki zawieszenia, bo dotychczas w Thalii naprawdę nie było z tym problemów - zawieszenie zawsze było ciche ( no może teraz już nie, bo pasuje wymienić amory ), a wspomaganie progresywne .
Może ktoś wie, czy Cee'd na 2009 w końcu się nieco poprawiły ? Auto brałbym z któregoś z salonów w Krakowie. Ta szara jest u RM .
Jestem już w rozterce, bo jednak boję się używanych aut - nie jestem człowiekiem, który lubi bawić się w serwis, a moje auto przez 8 lat, takowego nie widziało więcej niż 3 razy - na przeglądach . Auto ma mi służyć przez jakieś 7-8 lat i być pewne, niezawodne i bezpiecznie . Nie robię dużych przebiegów ( do 12 tys rocznie ), ale nie zmienia to faktu, że auto nie będzie zbytnio oszczędzane - brałbym kombi, bo jestem rowerzystą i na wyjazdy, np. na zawody dobrze jest mieć spakowany w aucie serwis, a także i czasem rower w częściach, bo na dachu jednak nie zawsze jest on bezpieczny ( w obecnym przypadku łup dla złodzieja, bo bardziej wartościowy niż auto ) . Kombi też, bo często wożę duże rzeczy, towary jakieś itd.. a także i z powodu rodziny, bo nie śmigam sam często. Czasami też wypady ze znajomymi na rowery, więc wtedy 3-4 osoby + dużo sprzętu ... Kombiak się przyda .
Proszę o jakieś rady bo naprawdę mam coraz większe obiekcje przed zakupem Cee'da , jak i gwarancja 7 lat po kilku przykładach z tego forum, zaczyna być dla mnie tylko chwytem marketingowym. Malować klapy także nie chciałbym 2 razy do roku, bo nie stać mnie na stanie 3-4 dni auta w serwisie i na jego stratę wartości w wyniku takowej naprawy - tym bardziej, że brałbym właśnie kredyt na 4-5 lat .
Pozdrawiam i liczę na pomoc,
Paweł
Dotychczasowo śmigam sobie 8 letnią Thalią w wersji rt 1.4 . Z autem nie miałem większych ani mniejszych problemów, lecz trzeba w końcu myśleć o zmianie .
Wstępnie myślałem o Megane III, Octavii II i właśnie Cee'd sw ( jako jedyne kombi ) . Jestem ograniczony kwotą 60000zł ( i tak połowa to będzie kredyt ) i wymiarami auta do 4.5m ... ew. skoda pasuje 4.57, bo liftback'a otworzę i garażu . Garaż - to właśnie coś co mnie ogranicza, gdyż mam krótki dość ( 5m ) i muszę tu patrzeć na wymiary autka .
Megane odpadło - w porównaniu do Thalii poza skokiem jakościowym ( choć spasowanie np. osłony lusterka z czujnikiem deszczu jest kiepskie i kilka innych detali) jest kurcze ciasno ! Jest tak ciasno jak w Thalii przy "moim" ustawieniu fotela z przodu, ledwo mieści się ktoś z tyłu aby miał wygodnie . Nie pasuje mi też design tyłu i fotele, które są jak w 125p - model "sofa" .
Octavia - to drogie auto, a korci 1.4 tsi i ambiente . Mint jest za skromny - zależy mi na podłokietniku z racji zdrowotnych ( miałem jakiś czas temu wypadek na rowerze i moja ręka po operacji męczy się na trasach po 400km wisząc w powietrzu ) i kilku rzeczy z Ambiente. 1.6 mpi z kolei łyknie więcej niż Thalia, mimo, że jeżdżę oszczędnie, a cisnę tylko wtedy gdy serio mi tego potrzeba .
Cee'd sw- Nówka optimum + w benzynie, w ciemnografitowym kolorku z czujnikami cofania,auto klimą, alarmem, belkami dachowymi i dywanikami - 63100zł . Do odebrania nawet za tydzień . Mogę nawet tutaj poczekać i zamówić zwykłego optimum, bo nie zależy mi na tej półskórze i ciemnych szybach oraz felgach 16'' ( i tak dokupiłbym alusy ) . Martwi mnie jednak co innego - PROBLEMY tego autka ! Do dziś byłem w 100% nastawiony na zakup, ale to co tutaj przeczytałem na forum o silniku 1.6, o rdzy i innych przypadłościach naprawdę mnie od tego coraz bardziej odciąga . Słabe reflektory tak samo, bo w thalii, gdzie mam soczewki uważam, że są też słabe i mi to bardzo przeszkadza na trasie . Martwi mnie też przekładnia kierownicza i stuki zawieszenia, bo dotychczas w Thalii naprawdę nie było z tym problemów - zawieszenie zawsze było ciche ( no może teraz już nie, bo pasuje wymienić amory ), a wspomaganie progresywne .
Może ktoś wie, czy Cee'd na 2009 w końcu się nieco poprawiły ? Auto brałbym z któregoś z salonów w Krakowie. Ta szara jest u RM .
Jestem już w rozterce, bo jednak boję się używanych aut - nie jestem człowiekiem, który lubi bawić się w serwis, a moje auto przez 8 lat, takowego nie widziało więcej niż 3 razy - na przeglądach . Auto ma mi służyć przez jakieś 7-8 lat i być pewne, niezawodne i bezpiecznie . Nie robię dużych przebiegów ( do 12 tys rocznie ), ale nie zmienia to faktu, że auto nie będzie zbytnio oszczędzane - brałbym kombi, bo jestem rowerzystą i na wyjazdy, np. na zawody dobrze jest mieć spakowany w aucie serwis, a także i czasem rower w częściach, bo na dachu jednak nie zawsze jest on bezpieczny ( w obecnym przypadku łup dla złodzieja, bo bardziej wartościowy niż auto ) . Kombi też, bo często wożę duże rzeczy, towary jakieś itd.. a także i z powodu rodziny, bo nie śmigam sam często. Czasami też wypady ze znajomymi na rowery, więc wtedy 3-4 osoby + dużo sprzętu ... Kombiak się przyda .
Proszę o jakieś rady bo naprawdę mam coraz większe obiekcje przed zakupem Cee'da , jak i gwarancja 7 lat po kilku przykładach z tego forum, zaczyna być dla mnie tylko chwytem marketingowym. Malować klapy także nie chciałbym 2 razy do roku, bo nie stać mnie na stanie 3-4 dni auta w serwisie i na jego stratę wartości w wyniku takowej naprawy - tym bardziej, że brałbym właśnie kredyt na 4-5 lat .
Pozdrawiam i liczę na pomoc,
Paweł