diesel czy benzyna - oto jest pytanie

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
szady
 

26 kwi 2009 22:56

oczywiście nie neguje że 1.6 benz. jest zwinniejsza od 1.6 disla bo nie wiem nie miałem okazji jeszcze sprawdzić:)

AUTOR WĄTKU
smyki
 

30 kwi 2009 20:37

A ja jestem spokojny o dynamikę i spalanie. Dzisiaj potwierdziłem wczesniejsze obserwacje: 130-140 km/h (policjanci nie czytać), częste wyprzedzanie na trzecim biegu w warunkach ekstremalnych i spalanie zamknęlo się w ósemeczce... acha, cały czas włączona klima... 8-)

AUTOR WĄTKU
sevi
 

02 maja 2009 18:35

Jak dobrze pójdzie to za jakieś 3 lata kupie sobie SW z benzynowym 2.0 silnikiem :D

AUTOR WĄTKU
szady
 

02 maja 2009 22:57

<span>sevi</span> napisał(a):Jak dobrze pójdzie to za jakieś 3 lata kupie sobie SW z benzynowym 2.0 silnikiem
_________________


a czemu za 3 lata?:) mi sie leasing kończy już za dwa lata wiec za jakies 1,5 roku zaczne się rozglądać za jakimś innym potworkiem:) dzisiaj oglądałem mazde 6 w kombi--poezja :P :P :P chociaż za ten czas kia też może coś zmieni, dorobi:)

AUTOR WĄTKU
sevi
 

03 maja 2009 14:07

szady87 napisał(a):
<span>sevi</span> napisał(a):Jak dobrze pójdzie to za jakieś 3 lata kupie sobie SW z benzynowym 2.0 silnikiem
_________________


a czemu za 3 lata?:) mi sie leasing kończy już za dwa lata wiec za jakies 1,5 roku zaczne się rozglądać za jakimś innym potworkiem:) dzisiaj oglądałem mazde 6 w kombi--poezja :P :P :P chociaż za ten czas kia też może coś zmieni, dorobi:)


Bo mam jeszcze 3 lata kredytu :D
Na dzień dzisiejszy pozostaje w moim zainteresowaniu Kia Ceed SW. Mozliwe, że koncepcja się zmieni w zależności od ofert :D

AUTOR WĄTKU
wujekcybul
 

03 maja 2009 19:24

smyki napisał(a):A ja jestem spokojny o dynamikę i spalanie. Dzisiaj potwierdziłem wczesniejsze obserwacje: 130-140 km/h (policjanci nie czytać), częste wyprzedzanie na trzecim biegu w warunkach ekstremalnych i spalanie zamknęlo się w ósemeczce... acha, cały czas włączona klima... 8-)


To co Ty nazywasz warunkami ekstremalnymi i redukcja do 3go biegu w dieslu zrobie bez zajakniecia na 5 bez niepotrzebnego halasu na wysokich obrotach. Tak BTW to jek beznyny przy 6 tys przypomina zawodzenie zazynananego psa :D

Dlatego tez pomimo 2 reklamacji turbiny nie zamienilbym na benzyne.

AUTOR WĄTKU
ticzer
 

03 maja 2009 20:57

Przed zakupem jednego dnia jezdzilem benzyną drugiego dnia dieslem (ta sama pojemność i moc). Wybór mógł byc tylko jeden ... DIESEL ! (A wszystko przez to, że kierownik salonu podczas gdy byłem juz zdecydowany na benzynę zaproponował jazde dieselem ..... )

AUTOR WĄTKU
smyki
 

03 maja 2009 21:28

Chyba sobie kpisz kolego... Porównywalne efekty może tylko uzyskać diesel dwulitrowy, a i jemu trudno będzie uzyskać takowe na 5 biegu. Ale gratuluję poczucia humoru... :mrgreen:

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

04 maja 2009 05:29

sevi napisał(a):Jak dobrze pójdzie to za jakieś 3 lata kupie sobie SW z benzynowym 2.0 silnikiem :D

:) 8-)

AUTOR WĄTKU
ticzer
 

04 maja 2009 08:45

<span>smyki</span> napisał(a):Chyba sobie kpisz kolego...


Ależ że skądże szanowny ziomalu. Niemniej również gratuluję ...

AUTOR WĄTKU
szady
 

04 maja 2009 09:30

Chyba sobie kpisz kolego... Porównywalne efekty może tylko uzyskać diesel dwulitrowy, a i jemu trudno będzie uzyskać takowe na 5 biegu. Ale gratuluję poczucia humoru...



:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: jak ja lubie forum:) można pogadać, posmutać ale ile za to śmiechu :P

AUTOR WĄTKU
Kubeusz
 

04 maja 2009 09:57

wujekcybul napisał(a):To co Ty nazywasz warunkami ekstremalnymi i redukcja do 3go biegu

Przesadzil, to nie warunki ekstremalne, tylko normalna eksploatacja silnika benzynowego.
oraz napisał(a):...w dieslu zrobie bez zajakniecia na 5 bez niepotrzebnego halasu na wysokich obrotach.

Dzieki :) Mam teraz lepszy humor :)
i jeszcze napisał(a):Tak BTW to jek beznyny przy 6 tys przypomina zawodzenie zazynananego psa :D

Slyszales zawodzenie zazynanego psa? Wspolczuje.
A tak powaznie. To ocena subiektywna. Niektorzy nie cierpia dieslowskiego klekotu i to niezaleznie od obrotow ;)
no i napisał(a):Dlatego tez pomimo 2 reklamacji turbiny nie zamienilbym na benzyne.
I bardzo dobrze :)

AUTOR WĄTKU
szady
 

04 maja 2009 13:41

moim zdaniem to nie ma co sie przekrzykiwać czy disel czy benzyniak jest lepszy:) dislowcy powiedzą że disel, właściciele beznyniaków ze benzyna:) ja sam jeżeli bedzie mnie kiedyś stac to sobie kupie benzynke taka 200km ale wtedy nie bede sie liczył ze spalaniem i wogle. ale nie oszukujmy się-wyjedzmy tylko na płatna i zauważmy ze to na 10 samochodów jadących 160, 180km/h to 8/10 to disle i zbędna dyskusja bo najlepszym przykładem jest porównanie:) sam jestem ciekaw jak disel 1.6 by wypadł przy benzynie 1.6 oczywiście poza testami gazet itp:) :P

AUTOR WĄTKU
novee
 

04 maja 2009 14:08

<span>szady87</span> napisał(a):nie oszukujmy się-wyjedzmy tylko na płatna i zauważmy ze to na 10 samochodów jadących 160, 180km/h to 8/10 to disle i zbędna dyskusja bo najlepszym przykładem jest porównanie:)

No i co to za argument? Teraz taka moda na diesle w Europie. Wyjedź w USA czy JP na autostradę a będą same benzyny. Czy to nie dziwne że oni się na tych cudownych zaletach i ekonomice diesla nie poznali?

BTW. Nowe mocne diesle w nowych ciężkich autach przy tych 180 km/h na autostradzie palą praktycznie tyle samo co benzyny, z odchyłami w obie (!) strony.

AUTOR WĄTKU
szady
 

04 maja 2009 14:20

<span>novee</span> napisał(a):No i co to za argument? Teraz taka moda na diesle w Europie. Wyjedź w USA czy JP na autostradę a będą same benzyny


a czy wiesz ile kosztuje benzyna w USA? u nich utrzymanie 200-konnego audi kosztyje tyle co u nas utrzymanie 75-konnego disla :)

AUTOR WĄTKU
DeeCann
 

04 maja 2009 14:35

Toscie mosci panowie oftopa strzelili.
Jeden lubi pomarancze a drugi jak mu nogi smierdza ... badanie wyzszosci benzyniakow nad dizlami to tak jak okreslanie wyzszosci swiat bozego narodzenia nad wielkanoca.
Koszty utrzymania rozne, kultura pracy silnika - rozna, osiagi - diametralnie rozne ... co wy tu chcecie porownywac ;)
Bo gadka w stylu "a w dizlu to ja mam to a wy nie macie" czy na odwrot jest troche bezsensu ... posty chcecie sobie ponabijac? :)

AUTOR WĄTKU
novee
 

04 maja 2009 14:41

<span>szady87</span> napisał(a):a czy wiesz ile kosztuje benzyna w USA? u nich utrzymanie 200-konnego audi kosztyje tyle co u nas utrzymanie 75-konnego disla

a rozmawiamy o wyższości technicznej czy kosztach utrzymania?
Zresztą dalej napisałem że zużycie paliwa akurat na autostradach to nie jest argument w zadną stronę. Ogólne koszty utrzymania wliczająć cenę zakupu i serwisu to też już niewielka różnica.

AUTOR WĄTKU
teon
 

04 maja 2009 14:43

Dla mnie jest jasne jeśli benzynowy i t.diesel mają tyle samo mocy oraz podobną pojemność, a ten sam współczynnik oporu i wagę to powinny być tak samo przy wykorzystaniu ich możliwości w 100%. Spalanie będzie niższe w dieslu. Pozostałe dwie rzeczy mogą być subiektywne i t zależeć od modelu, silnika, wyciszenia itp czyli: komfort podróżowania większy w t.dieslu, więcej frajdy jest z wkręcania benzyny.
Ostatnio edytowano 04 maja 2009 14:46 przez teon, łącznie edytowano 1 raz

AUTOR WĄTKU
smyki
 

04 maja 2009 14:43

Ta dyskusja nie ma w zasadzie sensu. Ja skupiłem się na benzynie, ponieważ taką zaposiadam, jednak jeździłem oboma dieslami i muszę stwierdzić, że diesel 2.0 to bardzo udana konstrukcja, z wysokim momentem obrotowym, dobrym przyśpieszeniem i wysoką kulturą pracy. Natomiast spalanie w cyklu mieszanym jest takie same jak benzynki 1.6 DOHC. Dla mnie dieselek 115 KM jest ciut za słaby, zwłaszcza przy większych obciążeniach, spokojnie na benzynce osiągam lepsze parametry w jeździe, natomiast spalanie jego jest bardzo atrakcyjne. Inna jest tylko technika jazdy dieslem i benzynką, która lubi przecież wysokie obroty. Nikogo nie chcę tu urazić ani nikogo przekonywać do swoich racji. To, co napisałem stanowi tylko efekt porównania przeze mnie tych silników. I nikt nie musi się z tym zgadzać. Warto tylko popróbować w dłuższej jeździe niż 15 minut. Szerokiej drogi Panowie i Panie!

AUTOR WĄTKU
moon
 

04 maja 2009 15:35

Natomiast spalanie w cyklu mieszanym jest takie same jak benzynki 1.6 DOHC.


Tak, ale pod warunkiem, że w benzynie jeździmy ekonomicznie.
U mnie wychodzi różnica pomiędzy 1.4 PB HB i 2.0 CRDi SW- różnica ponad dwóch litrów przy podobnie dynamicznej jeździe. Z ta uwagą, że 1,4 wtedy jest na maksa. Zakładam, że 1.6 nie byłyby na maksa, za to pali średnio 0,5-1 litra więcej- reasumując- różnica pozostanie taka sama. Należałoby dodać, że gdyby 1,6 było SW to pewnie tez spali więcej niż HB.
Oczywiście można sobie pyrkać benzynką około 2-3 tys. obrotów, ale wtedy nijak nie można mówić o porównywalnych osiągach.


Dla mnie jest jasne jeśli benzynowy i t.diesel mają tyle samo mocy oraz podobną pojemność, a ten sam współczynnik oporu i wagę to powinny być tak samo przy wykorzystaniu ich możliwości w 100%. Spalanie będzie niższe w dieslu.


Hough! Różnica zasadnicza na korzyść diesla to dostępność mocy i momentu w warunkach drogowych.
Ja przyznam szczerze- przy zasobniejszym portfelu wybrałabym turbo- benzynę, ale ostatnio kilka razy przesiadłam się na benzynowego ssaka i... mam dość- nigdy małego ssaka. Ewentualnie Hemi lub coś w ten deseń. Nawahlowałam się biegami za wszystkie czasy. Wysłuchałam sobie ryków przy 6 tys. i... thx wielkie za wolnossące benzyny.

Następna strona
Powrót do Wady i zalety
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl