50 000 nakręcone, czas na małe podsumowanie.

Czyli, co wam się podoba a co nie...

Moderator: Żandarmeria

AUTOR WĄTKU
motto
 

50 000 nakręcone, czas na małe podsumowanie.

29 mar 2009 23:40

Witam,

Mimo, ¿e uto jeszcze nie ma roku (choÌ ju¿ za "kilka dni") na liczniku radoœnie wybi³o mi 50 000 km. W tym czasie w aucie wyst¹pi³a jedna usterka: szyba kierowcy zamyka siê z oporami, a poza tym nawet ¿arówka siê nie przepali³a jedna. A ja nie traktujê auta jak dziadziuœ, który na nie zbiera³ przez 20 lat. Auto dostaje w kuper, bo (bardzo) rzadko w³¹czam wy¿szy bieg przy prêdkoœci obrotowej silnika mniejszej ni¿ 3,5 tys. i nie raz i nie dwa na obrotomierzy goœci³o 5,5 tys. Szczerze, to przy tym przebiegu w Golfie V zastanawia³em siê coraz czêœciej, po cholerê mi by³ potrzebny nowy samochód, skoro sypie siê bardziej ni¿ stary. No có¿ jak to mawia³ mój ojciec, ka¿dy kierowca musi w swoim ¿yciu prze¿yÌ dwie fascynacje, do szmelcwagena i do turbo diesla. Mi przytrafi³o siê to w jednym podejœciu i potwierdziÌ mogê, ¿e jest to uleczalne. :) Wracaj¹c do Leniwca, wad¹ tego auta s¹ ogromne impulsowe zak³ócenia elektromagnetyczne wbijaj¹ce siê do odbiornika CB od strony anteny. Jeœli ktoœ nie korzysta z CB to polecam mu to auto z rêk¹ na sercu. Owe zak³ócenia s¹ jak na razie jedynym powodem, dla którego nie kupiê nastêpnego Cee'd-a, ale jeœli je wyeliminuj¹ (lub sprowadz¹ do poziomu t³a, o co siê staram na marginesie) to nastêpnym autem bêdzie tak¿e Cee'd.

Pozdrawiam
Ostatnio edytowano 31 mar 2009 00:44 przez motto, łącznie edytowano 2 razy

AUTOR WĄTKU
matyk
 

29 mar 2009 23:46

<span>motto</span> napisał(a):WracajÂąc do Leniwca, wadÂą tego auta sÂą ogromne impulsowe zak³ócenia elektromagnetyczne wbijajÂące siĂŞ do odbiornika CB od strony anteny. JeÂśli ktoÂś nie korzysta z CB to polecam mu to auto z rĂŞkÂą na sercu. Owe zak³ócenia sÂą jak na razie jedynym powodem, dla ktĂłrego nie kupiĂŞ nastĂŞpnego Cee'd-a


Teraz w ka¿dym nowym aucie z systemem common rail, elektronika generuje zak³ócenia. Czy to bêdzie ceed, corolla, accord itp nie ma znaczenia.

AUTOR WĄTKU
motto
 

29 mar 2009 23:50

Ale ja mam wersję benzynową (to po pierwsze, bo zdaje się nie zwróciłeś uwagi) :) Po drugie, nie jest prawdą, że w każdym dieslu z CR są owe zakłócenia. Widziałem kilka, które nie emitowały takowych, ale to temat nie na tu i nie na teraz. Zgłosiłem to jako usterkę do ASO i jutro mają diagnozować... http://mojaceed.pl/forum/viewtopic.php?t=3058

Pozdrawiam

AUTOR WĄTKU
matyk
 

30 mar 2009 00:12

<span>motto</span> napisał(a):Po drugie, nie jest prawdą, że w każdym dieslu z CR są owe zakłócenia


Mam na myśli te najnowsze systemy, chyba 3-ej generacji a o benzynie to już nie wspominam.

AUTOR WĄTKU
motto
 

30 mar 2009 00:54

matyk napisał(a):
<span>motto</span> napisał(a):Po drugie, nie jest prawdÂą, Âże w kaÂżdym dieslu z CR sÂą owe zak³ócenia
Mam na myÂśli te najnowsze systemy, chyba 3-ej generacji a o benzynie to juÂż nie wspominam.
Nadal nie jest to prawd¹ ¿e wszystkie... Przyk³ad? Mercedes 500 ML 2009r. Ja wiem skrajny przyk³ad, ale uwierz jest ca³e mnóstwo aut, których silniki naszpikowane s¹ elektronik¹, a mimo to nie zak³ócaj¹ (tak¿e diesli z CR). Tylko jak ju¿ mówi³em, to nie tematu na tu i teraz, dlatego wiêcej w tym w¹tku na ten temat siê ju¿ nie wypowiem. Ten w¹tek dotyczy Kia Cee'd z przebiegiem 50 000 km i tu powtórzê, nie licz¹c awarii mechanizmu szyby kierowcy, nawet siê ¿arówka jedna nie przepali³a.

Pozdrawiam

kotin
Asystent Kierownika
 
Posty: 314
Dołączył(a): 31 paź 2008 11:17
Lokalizacja: Tczew
Grupa: Trójmiasto
Model cee'd:
C1 SW, 1,6 ON 115KM
2008, optimum

Re: 50 000 nakręcone, czas na małe podsumowanie.

30 mar 2009 13:22

motto napisał(a):... No cóż jak to mawiał mój ojciec, każdy kierowca musi w swoim życiu przeżyć dwie fascynacje, do szmelcwagena i do turbo diesla. Mi przytrafiło się to w jednym podejściu i potwierdzić mogę, że jest to uleczalne. :)

Ładnie i mądrze powiedział. :D Tylko jak każda regułą ma ona swoje wyjątki, bo ja na przykład do VW jakoś nigdy nie teges, a do turbodiesla, to po dziś dzień mi nie przeszło. :P
Jeździłem jednak wieloma samochodami i bezproblemowe zachowanie szybkoobrotowej benzynki też bardzo lubię. Miałem kiedyś prawie nowe Tipo 1,4 z podwójnym gaźnikiem. Potem długo używali go znajomi i mimo że też o dziwo wkręcali go na obroty, nie było złych skutków dla silnika.
Moim skromnym zdaniem nie wysokie obroty, a ciśnięcie gazu przy niskich obrotach niszczy silnik. Od skutków wysokich obrotów chroni w miarę dobry, zmieniany regularnie olej - od gazowania przy tysiącu obrotów - nic.
SW 1,6 CRDi Beżowy oczywiście :)

Powrót do Wady i zalety
  • Podobne tematy
    Odpowiedzi / Wyświetlone
    Ostatni post

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Partnerzy

Części Kia

https://pesca-sklep.pl