[Z serii - Czy wiecie, że...] Cee'd 1,4CVVT (choc nie tylko)
Moderator: Żandarmeria
-
_alek_
-
e2rdo
e2rdo napisał(a):przetestowałem sposób jazdy jaki proponuje pan inżynier
i muszę stwierdzić że średnie spalanie się zmniejszyło
na liczniku miałem już przejechanych 170 km w mieście i średnią 8.8
po 16 km drogi do pracy, ciągłym zatrzymywaniu się na światłach spalanie zmniejszyło się do 8.7
test trwa dalej
zrobiłem kolejne 100 km po stolicy
sposób przemieszczania był następujący
światło zielone - gaz do dechy i zmiana biegów przy 3000 obrotów
światło czerwone - dojazd do skrzyżowania na biegu, wyhamowanie i ponownie światło zielone
średnia jest brana tylko z komputera pokładowego
i wyniosła przy takiej jeździe 9.9litra na 100 km
biorąc pod uwagę że wcześniej jeździłem zmieniając biegi maksymalnie przy 2500 obrotów dociskając gaz do połowy i średnia wychodziła jakieś 8.8,
stwierdzam że test z dniem dzisiejszym czas zakończyć i wrócić do starego sposobu jazdy...
-
Sensation
-
motto
e2rdo napisał(a):zrobiłem kolejne 100 km po stolicy
sposób przemieszczania był następujący
światło zielone - gaz do dechy i zmiana biegów przy 3000 obrotów
światło czerwone - dojazd do skrzyżowania na biegu, wyhamowanie i ponownie światło zielone
średnia jest brana tylko z komputera pokładowego
i wyniosła przy takiej jeździe 9.9litra na 100 km
Ze skrajności w skrajność. Ja zmieniam bieg na wyższy przed 4 tys. obr. min i średnio auto pali mi 7,2-7,6. W mieście np. takim jak Warszawa, czy Wrocław średnie nie przekracza mi 9.
-
IrKo - Kierownik
- Posty: 382
- Dołączył(a): 15 lis 2007 22:57
- Lokalizacja: Wrocław
- Grupa: Dolny Śląsk
- Model cee'd:
C3 SW, 1,4 Pb 140KM
2020, M
<span>e2rdo</span> napisał(a):światło zielone - gaz do dechy i zmiana biegów przy 3000 obrotów
ciekawe gaz do dechy i tylko 3000 ????
biorąc pod uwagę że wcześniej jeździłem zmieniając biegi maksymalnie przy 2500
...nic dziwnego po prostu dusiłeś silnik, a jazda na emeryta tylko zamula nasze silniki, a nie zmniejsza zużycia paliwa !!!
Niestety jazda z silnikiem 1,4 zmusza do wkręcania na wysokie obroty ! Każdemu powtarzam ,że tych 109KM trzeba nakarmić ,żeby pociągnęły. I nie jest dziwne ,że wciągnie 10 l i wiecej.
U mnie na trasie Wrocław-Katowice 8.7l !!!! Prędkości nie zdradzę bo za to jest trochę pkt karnych , ale już na trasie Kraków-Rzeszów przy przy średniej 63km/h , to kompa wyszło 5,4l . Ale miasto niestety jak ktoś zna Wrocław 9,9 l to reguła!!!
-
Puhaal
e2rdo napisał(a):
światło zielone - gaz do dechy i zmiana biegów przy 3000 obrotów
Tak jeździ moja babcia ! Kolego, 1.4 to trzeba na obroty wkręcić żeby mniej spalił. Przyduszanie silnika zwiększa spalanie. Proponuje abyś wkręcał silnik na 4500-5500 rpm i porównaj śr. spalanie. BTW większa przyjemność z jazdy.
e2rdo napisał(a):światło czerwone - dojazd do skrzyżowania na biegu, wyhamowanie i ponownie światło zielone
Hamujesz silnikiem - IV, III, II, a na koniec hamulec ?
e2rdo napisał(a):średnia jest brana tylko z komputera pokładowego
i wyniosła przy takiej jeździe 9.9litra na 100 km
Bez rewelacji - Opirus mojego ojca pije 13,5 l. po mieście z tą różnicą że pod maską siedzi 3,5 V6 i skrzynia auto.
Ja swojego jak mocno przeganiam po warszawskich duktach to pali max. 8,5 l/100 km
e2rdo napisał(a):biorąc pod uwagę że wcześniej jeździłem zmieniając biegi maksymalnie przy 2500 obrotów dociskając gaz do połowy i średnia wychodziła jakieś 8.8,
stwierdzam że test z dniem dzisiejszym czas zakończyć i wrócić do starego sposobu jazdy...
Lepiej się zastanów ! Pozdrawiam...
-
e2rdo
<span>Puhaal</span> napisał(a):e2rdo napisał:
światło zielone - gaz do dechy i zmiana biegów przy 3000 obrotów
Tak jeździ moja babcia ! Kolego, 1.4 to trzeba na obroty wkręcić żeby mniej spalił. Przyduszanie silnika zwiększa spalanie. Proponuje abyś wkręcał silnik na 4500-5500 rpm i porównaj śr. spalanie. BTW większa przyjemność z jazdy.
Nie żebym nie umiał jeździć bardziej agresywnie
po prostu testowałem go wg wskazań opisanych w punkcie 5
<span>motto</span> napisał(a):5) 1,4 CVVT nie lubi delikatnego traktowanie pedału gazu, aby auto najmniej paliło należy przyspieszać w zakresie od 1600 do 3500 (najlepiej od 2200 do 3200) z pedałem wciśniętym w podłogę i dopiero po uzyskaniu zadanej prędkości popuszczać gaz.
<span>Puhaal</span> napisał(a):e2rdo napisał:
światło czerwone - dojazd do skrzyżowania na biegu, wyhamowanie i ponownie światło zielone
Hamujesz silnikiem - IV, III, II, a na koniec hamulec ?
tak, ale na trójce kończę dojeżdżając do 30km/h potem już hamuję na luzie.
<span>Puhaal</span> napisał(a):e2rdo napisał:
średnia jest brana tylko z komputera pokładowego
i wyniosła przy takiej jeździe 9.9litra na 100 km
Bez rewelacji - Opirus mojego ojca pije 13,5 l. po mieście z tą różnicą że pod maską siedzi 3,5 V6 i skrzynia auto.
Ja swojego jak mocno przeganiam po warszawskich duktach to pali max. 8,5 l/100 km
staram się jeździć tak aby spalić jak najmniej, jednak nie poruszam się mułowato
no i ty masz CRDI więc ci pali inaczej
-
Gaj
Ja miałem zmieniany soft w dieslu bo coś mu szarpało sie koło 2000 obrotów (o czym już nawet zapomniałem), ale pamiętam, że ten nowy soft co wgrywali dawał własnie 122 kucyków w dieslu sprzedawanym jako 115 koników. Nie wiem czy obecnie sprzedawane mają ten soft seryjnie czy jak, ale u mnie odczuć się lekką poprawę dynamiki dawało...
-
- Podobne tematy
- Odpowiedzi / Wyświetlone
- Ostatni post
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:09 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:11 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP-ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
-
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
przez Benik » 07 mar 2022 10:16 w Awaryjność, raporty z eksploatacji - 0 Odpowiedzi / 0 Wyświetlone
- Ostatni post przez Gość
01 sty 1970 01:00
-
DFP - ciągłe wypalanie (jak tylko silnik dostanie temp)
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości